Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
3
geplaatst: 28 juli 2023, 22:19 uur
5. Legowelt - Disco Rout
58 punten van 9 stemmers, nummer 1 van GrafGantz
Uit Nederland! Danny Wolters heet ie officieel en verder heeft ie een stuk of veertig artiestennamen, hoe moet ik dan iets over hem vinden? Maar Legowelt is wel zijn bekendste, vooral dankzij dit nummer, het beste nummer van 2002 volgens het Duitse muziekblad Groove.
58 punten van 9 stemmers, nummer 1 van GrafGantz
Uit Nederland! Danny Wolters heet ie officieel en verder heeft ie een stuk of veertig artiestennamen, hoe moet ik dan iets over hem vinden? Maar Legowelt is wel zijn bekendste, vooral dankzij dit nummer, het beste nummer van 2002 volgens het Duitse muziekblad Groove.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 22:35 uur
4. Miss Kittin & The Hacker - Frank Sinatra
61 punten van 12 stemmers
"Ken je Frank Sinatra? Hij is dood." Sinds 14 mei 1998, om precies te zijn. De EP waarop dit nummer verscheen is 6 juli 1998 uitgekomen, maar opgenomen in 1997. Best wel verdacht. Toch beweert Kittin dat het een ode aan de crooner is.
61 punten van 12 stemmers
"Ken je Frank Sinatra? Hij is dood." Sinds 14 mei 1998, om precies te zijn. De EP waarop dit nummer verscheen is 6 juli 1998 uitgekomen, maar opgenomen in 1997. Best wel verdacht. Toch beweert Kittin dat het een ode aan de crooner is.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 22:44 uur
2/3 Fischerspooner – Emerge
68 punten van 12 stemmers, nummer 1 van Poek
De band bestaat uit Warren Fischer en Casey Spooner, vandaar de naam. Het nummer is heel geschikt voor films, series en games en daarvoor ook diverse keren gebruikt. Fischer is klassiek geschoold en ergens hoor je dat ook wel in dit nummer.
68 punten van 12 stemmers, nummer 1 van Poek
De band bestaat uit Warren Fischer en Casey Spooner, vandaar de naam. Het nummer is heel geschikt voor films, series en games en daarvoor ook diverse keren gebruikt. Fischer is klassiek geschoold en ergens hoor je dat ook wel in dit nummer.
3
geplaatst: 28 juli 2023, 22:49 uur
2/3 I-F - Space Invaders Smoking Grass
68 punten van 10 stemmers, nummer 1 van Titmeister, yeahyeahyeah en Martijn Jonkers.
In de link uit mijn beginpost staat:
I-F komt net als Legowelt uit Den Haag en we kunnen dus stellen dat daar de origine van electroclash ligt. En terecht dus ook dat het nummer zo hoog staat in de lijst.
68 punten van 10 stemmers, nummer 1 van Titmeister, yeahyeahyeah en Martijn Jonkers.
In de link uit mijn beginpost staat:
Its strongly rumoured that all Electroclash songs took strong influence from the 1997 track Space Invaders Are Smoking Grass by Dutch producer I-F, and it is widely considered the 1st ever Electroclash track. Space Invaders Are Smoking Grass was essentially the missing link between the dance music of the 90's to the 2000's Electroclash movement.
I-F komt net als Legowelt uit Den Haag en we kunnen dus stellen dat daar de origine van electroclash ligt. En terecht dus ook dat het nummer zo hoog staat in de lijst.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 22:55 uur
1. Ladytron – Playgirl
103 punten van 14 stemmers, nummer 1 van andré, ranja, aERodynamIC, johan de witt en Choconas
Staat als enige finalist in de MuMeLadder en daarom een logische nummer 1. Een hit was het niet: sterker nog, Ladytron heeft nooit in de Britse top 40 gestaan. En is het electroclash? Ik twijfel, maar wel een goed nummer! Ook Bryan Ferry (die met Roxy Music het nummer Ladytron maakte) is fan.
103 punten van 14 stemmers, nummer 1 van andré, ranja, aERodynamIC, johan de witt en Choconas
Staat als enige finalist in de MuMeLadder en daarom een logische nummer 1. Een hit was het niet: sterker nog, Ladytron heeft nooit in de Britse top 40 gestaan. En is het electroclash? Ik twijfel, maar wel een goed nummer! Ook Bryan Ferry (die met Roxy Music het nummer Ladytron maakte) is fan.
4
geplaatst: 28 juli 2023, 22:56 uur
En dat was electroclash! Bedankt aan iedereen die meegedaan heeft. De komende week gaan we mijn favoriete zangeres uit mijn jeugd herdenken.
4
geplaatst: 28 juli 2023, 22:59 uur
Poek bedankt voor het fijne weekje electroclash. Zoals eerder aangegeven, ben ik iets te jong om het hoogtepunt van de hype echt meegemaakt te hebben - zo besef ik me nu pas dat het nummer Frank Sinatra vlak na de dood van Frank Sinatra is uitgekomen - maar artiesten als Felix Da Housecat, Miss Kittin en Tiga stonden wel centraal in de eerste dancefeesten waar ik midden jaren '00 naartoe ging. Alsnog een goed stuk jeugdsentiment dus, zeker toen ik vandaag zag op mijn last.fm dat het 14 jaar geleden was dat ik voor het laatst iets draaide van Felix Da Housecat en 12 jaar voor Miss Kittin... Tegelijkertijd ook nog wel een paar fijne ontdekkingen gedaan. Jammer alleen van de nummer 1, een beetje een bleu nummer in vergelijking met de knallers die meededen.
2
geplaatst: 28 juli 2023, 23:01 uur
Poek schreef:
18 Vitalic - My Friend Dario
21 punten van 5 stemmers, nummer 1 van EvilDrSmith
Op As heard on radio Soulwax pt 2 staat trouwens een nummer van de Franse DJ Vitalic, La Rock 01, en volgens Wikipedia werd hij daar bekend door. Dat bij bevriend is met The Hacker hielp zijn carrière ook. De zang in My Friend Dario is electronisch, gemaakt met een programma gemaakt Brigitte. Echte instrumenten zijn er ook niet gebruikt. Vandaar dat de drummer en gitaristen in de clip zonder drums en gitaren spelen.
18 Vitalic - My Friend Dario
21 punten van 5 stemmers, nummer 1 van EvilDrSmith
Op As heard on radio Soulwax pt 2 staat trouwens een nummer van de Franse DJ Vitalic, La Rock 01, en volgens Wikipedia werd hij daar bekend door. Dat bij bevriend is met The Hacker hielp zijn carrière ook. De zang in My Friend Dario is electronisch, gemaakt met een programma gemaakt Brigitte. Echte instrumenten zijn er ook niet gebruikt. Vandaar dat de drummer en gitaristen in de clip zonder drums en gitaren spelen.
Vitalic deelt vooral italodisco invloeden met The Hacker etc, maar doet er meer z'n eigen ding mee. Met de monotone vocals en de beat ligt My Friend Dario wel tegen de electroclash aan.
(Deze is trouwens z'n beste track, denk ik:)
2
geplaatst: 28 juli 2023, 23:07 uur
voskat schreef:
Vitalic deelt vooral italodisco invloeden met The Hacker etc, maar doet er meer z'n eigen ding mee. Met de monotone vocals en de beat ligt My Friend Dario wel tegen de electroclash aan.
Vitalic heeft ooit nog The Hacker geremixt onder zijn vorige pseudoniem (Dima). Geweldige track vond ik dat altijd (wel meer techno dan electroclash denk ik):
The Hacker - Fadin' Away (Dima Remix)
Heb hem 2009 eigenlijk weinig meer gedraaid, maar in 2017 was er dan ineens deze heerlijke single:
Vitalic - Waiting for the Stars
0
geplaatst: 28 juli 2023, 23:10 uur
Poek schreef:
En dat was electroclash! Bedankt aan iedereen die meegedaan heeft. De komende week gaan we mijn favoriete zangeres uit mijn jeugd herdenken.
Zeker. Komende week Sinead O’Connor. Morgenochtend zal ik de startlijst posten. Ben net thuis van een tweedaagse stedentrip en wil nu vooral de benen strekken in bed
1
geplaatst: 28 juli 2023, 23:15 uur
herman schreef:
Vitalic heeft ooit nog The Hacker geremixt onder zijn vorige pseudoniem (Dima). Geweldige track vond ik dat altijd (wel meer techno dan electroclash denk ik):
(quote)
Die heb ik heeeel lang geleden wel eens meegemaakt! Had geen idee dat dat Vitalic was..
Nice.

edit: Waiting For The Stars ook vet. Heel legitiem.

2
geplaatst: 28 juli 2023, 23:20 uur
Titmeister schreef:
Jammer alleen van de nummer 1, een beetje een bleu nummer in vergelijking met de knallers die meededen.
Jammer alleen van de nummer 1, een beetje een bleu nummer in vergelijking met de knallers die meededen.
Ik vind het wel een fijn nummer en zeker een classic in het genre, maar wellicht dat de Felix da Housecat-remix je meer kan bekoren.
Zelf vind ik He Took Her to a Movie misschien wel net zo goed, mogelijk had ik die nog genomineerd als ik hem niet vergeten was.
Overigens heb ik via MuMe wel eens iemand ontmoet die in London heeft gewoond in hetzelfde pand als een van de leden van Ladytron, maar dat terzijde.
Van Miss Kittin & The Hacker vind ik 1982 en The Beach dan weer beter dan Frank Sinatra, al past die gevoelsmatig wel beter in het genre. Ergens heeft dat toch een obsceen/vulgair/modieus randje, positief bedoeld.
Dank Poek voor deze leuke editie!
3
geplaatst: 28 juli 2023, 23:41 uur
Het is een fraaie lijst geworden. Op Madame Hollywood na heeft m'n hele lijstje de top 10 gehaald zie ik. Bedankt Poek voor deze leuke electroclash revival!
4
geplaatst: 28 juli 2023, 23:58 uur
Dankjewel Poek, deze week heeft een hoop luisterplezier opgeleverd, een genre dat eigenlijk niet echt als genre enorm eruitspringt als je aan de begin 00's denkt (bij mij niet in ieder geval).
Het mooie van de top 20 vind ik dat de nummers niet eens gedateerd klinken in tegenstelling tot house en danceclassics uit dezelfde tijd die je meestal heel erg aan bepaalde jaren kan plakken.
En we hebben een breed scala gehad hier van nummers die hier niet op zn plaats lijken tot echte classics zoals Felix da Housecat en Fischerspooner.
En dank iedereen voor de tips.
Het mooie van de top 20 vind ik dat de nummers niet eens gedateerd klinken in tegenstelling tot house en danceclassics uit dezelfde tijd die je meestal heel erg aan bepaalde jaren kan plakken.
En we hebben een breed scala gehad hier van nummers die hier niet op zn plaats lijken tot echte classics zoals Felix da Housecat en Fischerspooner.
En dank iedereen voor de tips.
2
geplaatst: 29 juli 2023, 01:57 uur
Leuk om hier even een duik in te hebben genomen. Mijn smaak komt blijkbaar niet helemaal overheen met de meeste stemmers hier, aangezien mijn Top 3 nogal diep in het rechterrijtje is beland, maar dat maakt de electroclashvreugde er niet minder om. Zeker niet dankzij de kennismaking met Vitalic, waarvan dat clipje/liedje dat Voskat plaatste ook weer helemaal geweldig is.
Now playing: het debuut 'OK Cowboy', alwaar die 'Poison Lips', gezien de clip, natuurlijk ook op had moeten staan. Als iemand zo gek is om een GH van Hi-NRG of Italodisco te organiseren, ben ik ook graag van de partij.
Dank!
Now playing: het debuut 'OK Cowboy', alwaar die 'Poison Lips', gezien de clip, natuurlijk ook op had moeten staan. Als iemand zo gek is om een GH van Hi-NRG of Italodisco te organiseren, ben ik ook graag van de partij.
Dank!
1
geplaatst: 29 juli 2023, 08:32 uur
Dat was een heerlijk decadente GH-editie, dank Poek!
Wolfers om precies te zijn, hieronder de buit verdelend.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2567.jpg
Poek schreef:
Danny Wolters heet ie officieel
Danny Wolters heet ie officieel
Wolfers om precies te zijn, hieronder de buit verdelend.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2567.jpg
1
geplaatst: 29 juli 2023, 09:05 uur
Greatest Hits of Sinéad O'Connor
https://media.npr.org/assets/img/2023/07/26/gettyimages-1735311_custom-9358203d78965c5d7c58b64adb9f5b3bffe2d105-s1800-c85.webp
Door het trieste nieuws van het overlijden van Sinéad O'Connor een ingelaste versie voor haar deze week. In de gauwigheid onderstaande startlijst opgesteld door te kijken naar stemaantallen per album. Zo ook de recente albums een plek gegeven. Daarnaast wat albums/liedjes gekozen waarbij Sinéad een gastoptreden verzorgt bij een andere artiest. Tot slot een paar covers van tribute-albums.
* Troy
* Mandinka
* Nothing Compares 2 U
* The Emperor's New Clothes
* Success Has Made a Failure of Our Home
* Fire on Babylon
* Thank You for Hearing Me
* Jealous
* Lord Baker
* Something Beautiful [Dublin Sessions]
* Reason with Me
* Queen of Denmark
* 4th and Vine
* Harbour
* Special Cases
* What Your Soul Sings
* Glacier
* Ode to Billy Joe
* Kingdom of Rain
* You Do Something to Me
* My Man's Gone Now
De startlijst is verre van volledig of weloverwogen. Graag jullie 10 aanvullingen voor maandag 20:00 uur.
https://media.npr.org/assets/img/2023/07/26/gettyimages-1735311_custom-9358203d78965c5d7c58b64adb9f5b3bffe2d105-s1800-c85.webp
Door het trieste nieuws van het overlijden van Sinéad O'Connor een ingelaste versie voor haar deze week. In de gauwigheid onderstaande startlijst opgesteld door te kijken naar stemaantallen per album. Zo ook de recente albums een plek gegeven. Daarnaast wat albums/liedjes gekozen waarbij Sinéad een gastoptreden verzorgt bij een andere artiest. Tot slot een paar covers van tribute-albums.
* Troy
* Mandinka
* Nothing Compares 2 U
* The Emperor's New Clothes
* Success Has Made a Failure of Our Home
* Fire on Babylon
* Thank You for Hearing Me
* Jealous
* Lord Baker
* Something Beautiful [Dublin Sessions]
* Reason with Me
* Queen of Denmark
* 4th and Vine
* Harbour
* Special Cases
* What Your Soul Sings
* Glacier
* Ode to Billy Joe
* Kingdom of Rain
* You Do Something to Me
* My Man's Gone Now
De startlijst is verre van volledig of weloverwogen. Graag jullie 10 aanvullingen voor maandag 20:00 uur.
0
geplaatst: 29 juli 2023, 09:38 uur
Wil Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe de titel veranderen in Greatest Hits of Sinéad O'Connor ?
1
geplaatst: 29 juli 2023, 10:24 uur
EvilDrSmith schreef:
Als iemand zo gek is om een GH van Hi-NRG of Italodisco te organiseren, ben ik ook graag van de partij.
Als iemand zo gek is om een GH van Hi-NRG of Italodisco te organiseren, ben ik ook graag van de partij.
Italo was een paar jaar geleden het onderwerp, zie Greatest Hits of #4 (The Beatles)! - MusicMeter.nl
Living on Video mocht meedoen (ondanks "die volgens velen niet als Italodisco werd beschouwd") en eindigde op 2.
HI-NRG zeker een optie!
2
geplaatst: 29 juli 2023, 10:33 uur
Italo-ladder, -meter of -ko is nog nooiit gedaan volgens mij.
Dat lijkt me ook wel leuk.
Dat lijkt me ook wel leuk.
1
geplaatst: 29 juli 2023, 10:41 uur
Eigen nummers:
Drink Before the War
Jackie
Jerusalem
Jump in the River
Just Call Me Joe
Just Like U Said It Would B
I Want Your (Hands on Me)
Never Get Old
Gastoptredens:
Monkey In Winter (The Colourfield)
Private Revolution (World Party)
Edit: verouderd lijstje
Drink Before the War
Jackie
Jerusalem
Jump in the River
Just Call Me Joe
Never Get Old
Gastoptredens:
Monkey In Winter (The Colourfield)
Edit: verouderd lijstje
1
geplaatst: 29 juli 2023, 10:45 uur
All Apologies
Drink Before the War
Feel So Different
Heroine
Jackie
Jerusalem
Just Call Me Joe
The Last Day of Our Acquaintance
Three Babies
Drink Before the War
Feel So Different
Heroine
Jackie
Jerusalem
Just Call Me Joe
Three Babies
1
geplaatst: 29 juli 2023, 10:58 uur
Ik zeg alfabetisch!
All Apologies
Blood of Eden (Peter Gabriel ft. ...)
Come Talk to Me (Peter Gabriel ft. ...)
Drink Before the War
Everything Comes from You (Peter Gabriel, Richard Evans, Joji Hirota, Sevara Nazarkhan, Sinead O Connor en Guo Yue)
Feel So Different
He Moved Through the Fair
I Do Not Want What I Haven't Got
This Is to Mother You
Three Babies
All Apologies
Blood of Eden (Peter Gabriel ft. ...)
Come Talk to Me (Peter Gabriel ft. ...)
Drink Before the War
Everything Comes from You (Peter Gabriel, Richard Evans, Joji Hirota, Sevara Nazarkhan, Sinead O Connor en Guo Yue)
Feel So Different
He Moved Through the Fair
I Do Not Want What I Haven't Got
This Is to Mother You
Three Babies
1
geplaatst: 29 juli 2023, 11:03 uur
GMF (with John Grant)
Jackie
Jerusalem
Jump in the River
Marcus Garvey
No Man's Woman
Visions of You (with Jah Wobble's Invaders of the Heart)
You Made Me the Thief of Your Heart
Jackie
Jerusalem
Jump in the River
Marcus Garvey
No Man's Woman
Visions of You (with Jah Wobble's Invaders of the Heart)
You Made Me the Thief of Your Heart
1
geplaatst: 29 juli 2023, 11:09 uur
Drink Before the War
Feel So Different
GMF (with John Grant)
Jackie
Jerusalem
Just Call Me Joe
Three Babies
Very Far from Home
Feel So Different
GMF (with John Grant)
Jackie
Jerusalem
Just Call Me Joe
Three Babies
Very Far from Home
0
geplaatst: 29 juli 2023, 11:28 uur
Greatest Hits Sinead O’Connor
Verre van compleet de startlijst op Spotify. Heb nog niet alles kunnen vinden.
Verre van compleet de startlijst op Spotify. Heb nog niet alles kunnen vinden.
1
geplaatst: 29 juli 2023, 11:47 uur
All Apologies
Drink Before the War
Feel So Different
Haunted (Shane MacGowan)
I Defeat (James)
Jackie
My Special Child
Sweet Soul Dream (World Party)
Three Babies
Drink Before the War
Feel So Different
Haunted (Shane MacGowan)
I Defeat (James)
Jackie
My Special Child
Three Babies
1
geplaatst: 29 juli 2023, 12:32 uur
Oja, Sweet Soul Dream, ook een heel mooi nummer! Die komt in plaats van Monkey In Winter.
Eigen nummers:
Drink Before the War
Jackie
Jerusalem
Jump in the River
Just Call Me Joe
Never Get Old
Gastoptredens:
Eigen nummers:
Drink Before the War
Jackie
Jerusalem
Jump in the River
Just Call Me Joe
Never Get Old
Gastoptredens:
1
geplaatst: 29 juli 2023, 12:39 uur
All Apologies
Black Boys on Mopeds
Drink Before the War
Feel So Different
GMF (with John Grant)
Jackie
Jerusalem
John I Love You
This Is to Mother You
Black Boys on Mopeds
Drink Before the War
Feel So Different
GMF (with John Grant)
Jackie
Jerusalem
John I Love You
This Is to Mother You
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.