Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 13 oktober 2023, 14:40 uur
1. Dondante
2. Lay Low
3. Phone Went West
4. Off the Record
5. Wordless Chorus
6. Run Thru
7. It Beats for You
8. Lowdown
9. Feel You
10. Librarian
Ik kende eigenlijk geen enkel nummer van deze band, maar het beviel best goed!
2. Lay Low
3. Phone Went West
4. Off the Record
5. Wordless Chorus
6. Run Thru
7. It Beats for You
8. Lowdown
9. Feel You
10. Librarian
Ik kende eigenlijk geen enkel nummer van deze band, maar het beviel best goed!
0
geplaatst: 13 oktober 2023, 16:16 uur
1. Dondante
2. Lay Low
3. Phone Went West
4. Mahgeetah
5. Lowdown
6. It Beats For You
7. Run Thru
8. One Big Holiday
9. Gideon
10. Dancefloors
2. Lay Low
3. Phone Went West
4. Mahgeetah
5. Lowdown
6. It Beats For You
7. Run Thru
8. One Big Holiday
9. Gideon
10. Dancefloors
1
geplaatst: 13 oktober 2023, 21:10 uur
Steam Engine
It Beats For You
Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2
Lay Low
Feel You
Dondante
Golden
Gideon
Lowdown
Run Thru
It Beats For You
Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2
Lay Low
Feel You
Dondante
Golden
Gideon
Lowdown
Run Thru
0
geplaatst: 13 oktober 2023, 21:29 uur
Na 8 lijstjes lijkt zich al een duidelijke winnaar aan te dienen. Bonk, philtuper, Scorpion_21 Sturen jullie ook nog een lijstje in? 

1
geplaatst: 13 oktober 2023, 21:35 uur
1. Librarian
2. Lay Low
3. One Bog Holiday
4. Bermuda Highway
5. Off the Record
6. Gideon
7. Dancefloors
8. Mahgeetah
9. Golden
10. Wordless Chorus
2. Lay Low
3. One Bog Holiday
4. Bermuda Highway
5. Off the Record
6. Gideon
7. Dancefloors
8. Mahgeetah
9. Golden
10. Wordless Chorus
1
geplaatst: 14 oktober 2023, 00:45 uur
Wat een ongelofelijk fijne band is het toch en wat schrijven ze toch bijzonder heerlijke meeslepende muziek!
1. Dondante
2. One Big Holiday
3. Gideon
4. Run Thru
5. Phone Went West
6. Dancefloors
7. Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2
8. Wordless Chorus
9. I Will Sing You Songs
10. Feel You
1. Dondante
2. One Big Holiday
3. Gideon
4. Run Thru
5. Phone Went West
6. Dancefloors
7. Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2
8. Wordless Chorus
9. I Will Sing You Songs
10. Feel You
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 10:10 uur
Ik wacht nog even op het lijstje van Johnny Marr en dan begin ik met de uitslag. 

0
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:05 uur
Aangezien ik nog meer te doen heb vandaag, ga ik nu toch de lijnen sluiten.
DE UITSLAG
22. Steam Engine – 1 punt
1x genoemd - #1 van niemand
We beginnen met Steam Engine van het album At Dawn, dat slechts 1 schamel puntje heeft gescoord. Dit nummer gaat over hoe Jim James probeert te ontsnappen aan de grote modeshow die de wereld is geworden: “It is kind of a reaction to, in today's world, so much being based on the physical. So much is based on people's appearance and fashion. So many bands seem like they're a part of a fashion show and they don't even give a shit about their music. It's about loving a song because of the way it makes you feel, not because the people playing it are wearing duck costumes or because there's 30 people on stage.” Check trouwens zeker ook eens de geweldige live versie die op Okonokos staat.
21. Feel You – 3 punten
2x genoemd - #1 van niemand
De meest recente albums sneeuwen een beetje onder tijdens deze Greatest Hits, en dan eindigt het enige post-2010 nummer ook nog eens bijna als laatste. Feel You komt van The Waterfall II, dat afstamt van dezelfde sessies als voorganger The Waterfall en tijdens de coronacrisis werd afgemaakt. Voor de tekst liet hij zich inspireren door lange wandelingen die hij maakte door het bos. “Lyrically, this is about the need to slow down and just "feel" the natural world.”
20. X-Mas Curtain – 6 punten
Het eerste nummer dat we tegenkomen van het tweede album At Dawn. Wat mij betreft één van de beste kerstnummers ooit, al hoor je deze helaas nooit op Skyradio. X-Mas Curtain gaat over de tijd dat de band net begon en ze weinig te makken hadden. "That song was about a time when we were very poor, and our old drummer and myself would go into various department stores and steal things and give them to people kind of in a Robin Hood way, give them to people including ourselves, because we didn't have any money and we thought it was O.K. to steal VCR's and stuff from department stores. […] That's why the song kind of references being a criminal that doesn't break the law at Christmas time."
19. Golden – 6 punten
3x genoemd - #1 van niemand
Eén van de 7 nummers die we in de finale tegenkomen van het album It Still Moves. Golden gaat over de onzekerheid die de band had over wat de invloed van het sterrendom op ze zou zijn. Is de rush die ze krijgen van het optreden wel genoeg? Of zou dit ze uit elkaar drijven? Gelukkig bestaat de band 20 jaar later nog steeds.
18. Bermuda Highway – 7 punten
Dit nummer bevat die prachtige galmende zang die kenmerkend is voor de vroege My Morning Jacket. Bermuda is maar een klein eiland, dus alle snelwegen op Bermuda zijn kort. Vandaar dus de zin “Your ass it draws me in like a Bermuda Highway.” Nog een leuk feitje: De zin “Don’t let your silly dreams fall in between the crack of the bed and the wall” gaat over hoe de favoriete knuffel van James een keer op de grond viel tussen zijn bed en de muur.
17. It Beats For You – 9 punten
It Beats For You (of It Beats 4 U) is het eerste nummer van doorbraakalbum Z. Op dit album verkende de band nieuwe genres zoals reggae en R&B en werkten ze voor het eerst met een producer van buitenaf. Of dit nummer valt in het laatste deel vooral het gefluit van Andrew Bird op.
DE UITSLAG
22. Steam Engine – 1 punt
We beginnen met Steam Engine van het album At Dawn, dat slechts 1 schamel puntje heeft gescoord. Dit nummer gaat over hoe Jim James probeert te ontsnappen aan de grote modeshow die de wereld is geworden: “It is kind of a reaction to, in today's world, so much being based on the physical. So much is based on people's appearance and fashion. So many bands seem like they're a part of a fashion show and they don't even give a shit about their music. It's about loving a song because of the way it makes you feel, not because the people playing it are wearing duck costumes or because there's 30 people on stage.” Check trouwens zeker ook eens de geweldige live versie die op Okonokos staat.
21. Feel You – 3 punten
De meest recente albums sneeuwen een beetje onder tijdens deze Greatest Hits, en dan eindigt het enige post-2010 nummer ook nog eens bijna als laatste. Feel You komt van The Waterfall II, dat afstamt van dezelfde sessies als voorganger The Waterfall en tijdens de coronacrisis werd afgemaakt. Voor de tekst liet hij zich inspireren door lange wandelingen die hij maakte door het bos. “Lyrically, this is about the need to slow down and just "feel" the natural world.”
20. X-Mas Curtain – 6 punten
Het eerste nummer dat we tegenkomen van het tweede album At Dawn. Wat mij betreft één van de beste kerstnummers ooit, al hoor je deze helaas nooit op Skyradio. X-Mas Curtain gaat over de tijd dat de band net begon en ze weinig te makken hadden. "That song was about a time when we were very poor, and our old drummer and myself would go into various department stores and steal things and give them to people kind of in a Robin Hood way, give them to people including ourselves, because we didn't have any money and we thought it was O.K. to steal VCR's and stuff from department stores. […] That's why the song kind of references being a criminal that doesn't break the law at Christmas time."
19. Golden – 6 punten
Eén van de 7 nummers die we in de finale tegenkomen van het album It Still Moves. Golden gaat over de onzekerheid die de band had over wat de invloed van het sterrendom op ze zou zijn. Is de rush die ze krijgen van het optreden wel genoeg? Of zou dit ze uit elkaar drijven? Gelukkig bestaat de band 20 jaar later nog steeds.
18. Bermuda Highway – 7 punten
Dit nummer bevat die prachtige galmende zang die kenmerkend is voor de vroege My Morning Jacket. Bermuda is maar een klein eiland, dus alle snelwegen op Bermuda zijn kort. Vandaar dus de zin “Your ass it draws me in like a Bermuda Highway.” Nog een leuk feitje: De zin “Don’t let your silly dreams fall in between the crack of the bed and the wall” gaat over hoe de favoriete knuffel van James een keer op de grond viel tussen zijn bed en de muur.
17. It Beats For You – 9 punten
It Beats For You (of It Beats 4 U) is het eerste nummer van doorbraakalbum Z. Op dit album verkende de band nieuwe genres zoals reggae en R&B en werkten ze voor het eerst met een producer van buitenaf. Of dit nummer valt in het laatste deel vooral het gefluit van Andrew Bird op.
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:11 uur
16. I Will Sing You Songs – 10 punten
‘Just don't make it last any longer than it has to’ zingt James hier. Of dit ook voor dit nummer geldt laat ik aan jullie, maar feit is dat I Will Sing You Songs het langste nummer is in de lijst.
15. Lowdown – 17 punten
4x genoemd - #1 van niemand
Een persoonlijke favoriet van me. Prachtig, die galmende zang. Het album At Dawn werd opgenomen in een oude schuur van een boerderij. De kenmerkende reverb op de vocalen werd gecreëerd door ze op te nemen in een verlaten graansilo.
14. The Bear – 18 punten
Eén van de twee nummers van het debuutalbum dat we tegenkomen in de finale, met die typische reverb-heavy sound. Qua tekst een donkere song, over een pier waar je ’s nachts maar beter niet naartoe kunt gaan. “The Bear” schijnt slang te zijn voor heroïne en dat zou de tekst wel kunnen verklaren.
13. Off the Record – 18 punten
De openingsklanken van dit nummer lijken een verwijzing te zijn naar de theme song van Hawaii Five-O. De reggae-achtige beat die onder de song zit past daar dan helemaal bij.
12. Gideon – 20 punten
6x genoemd - #1 van niemand
Overnacht je wel eens in een hotel, dan kun je er de klok op gelijk zetten dat er een bijbel in je nachtkastje ligt. Gideons International is de evangelische beweging die al deze bijbels verspreidt en ook de inspiratie voor de titel van dit heerlijke nummer.
11. I Will Be There When You Die – 22 punten
3x genoemd - #1 van EttaJamesBrown
Qua tekst spreekt dit nummer van het debuutalbum voor zich: het gaat simpelweg over onvoorwaardelijke liefde. Ooit zong James het in een Nederlandse parkeergarage:
‘Just don't make it last any longer than it has to’ zingt James hier. Of dit ook voor dit nummer geldt laat ik aan jullie, maar feit is dat I Will Sing You Songs het langste nummer is in de lijst.
15. Lowdown – 17 punten
Een persoonlijke favoriet van me. Prachtig, die galmende zang. Het album At Dawn werd opgenomen in een oude schuur van een boerderij. De kenmerkende reverb op de vocalen werd gecreëerd door ze op te nemen in een verlaten graansilo.
14. The Bear – 18 punten
Eén van de twee nummers van het debuutalbum dat we tegenkomen in de finale, met die typische reverb-heavy sound. Qua tekst een donkere song, over een pier waar je ’s nachts maar beter niet naartoe kunt gaan. “The Bear” schijnt slang te zijn voor heroïne en dat zou de tekst wel kunnen verklaren.
13. Off the Record – 18 punten
De openingsklanken van dit nummer lijken een verwijzing te zijn naar de theme song van Hawaii Five-O. De reggae-achtige beat die onder de song zit past daar dan helemaal bij.
12. Gideon – 20 punten
Overnacht je wel eens in een hotel, dan kun je er de klok op gelijk zetten dat er een bijbel in je nachtkastje ligt. Gideons International is de evangelische beweging die al deze bijbels verspreidt en ook de inspiratie voor de titel van dit heerlijke nummer.
11. I Will Be There When You Die – 22 punten
3x genoemd - #1 van EttaJamesBrown
Qua tekst spreekt dit nummer van het debuutalbum voor zich: het gaat simpelweg over onvoorwaardelijke liefde. Ooit zong James het in een Nederlandse parkeergarage:
2
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:16 uur
10. Dancefloors – 22 punten
5x genoemd - #1 van niemand
Dancefloors gaat, net als veel songs op It Still Moves, over het leven van de band zelf. In dit geval specifiek over het leven op tour. De blazers aan het einde geven dit nummer echt wat extra’s.
9. Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2 – 23 punten
Dit 8-minuten durende meesterwerkje is waarschijnlijk het meest bekend van een aflevering van de animatieserie American Dad, waarin Stan een groupie wordt van My Morning Jacket. Dit nummer zit onder een scène waarin Stan beschrijft wat voor trip hij ondergaat als hij ernaar luistert.
8. Librarian – 26 punten
7x genoemd - #1 van Scorpion_21
Eén van de nieuwere nummers in de finale. Een klein liedje dat gaat over een bibliothecaresse die zich niet realiseert hoe mooi en sexy ze is.
7. Mahgeetah – 28 punten
Het duurde veel te lang voordat ik me dit realiseerde, maar Mahgeetah betekent natuurlijk “my guitar.” Dit nummer is dan ook een ode van James aan zijn gitaar, zowel tekstueel als muzikaal.
6. Phone Went West – 30 punten
In de liner notes van At Dawn heet dit nummer Phone Went Dead. De kapotte telefoonlijn symboliseert de verloren connectie die de hoofdpersoon heeft met zijn ex, die hij eigenlijk terug wil. Ook hier weer die galmende zang. Bij het opnemen van dit album wilde James ‘huge open sounds’ creëren. Dat deed hij onder andere door heel ver van de microfoon af te staan bij het inzingen van zijn teksten.
Dancefloors gaat, net als veel songs op It Still Moves, over het leven van de band zelf. In dit geval specifiek over het leven op tour. De blazers aan het einde geven dit nummer echt wat extra’s.
9. Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2 – 23 punten
Dit 8-minuten durende meesterwerkje is waarschijnlijk het meest bekend van een aflevering van de animatieserie American Dad, waarin Stan een groupie wordt van My Morning Jacket. Dit nummer zit onder een scène waarin Stan beschrijft wat voor trip hij ondergaat als hij ernaar luistert.
8. Librarian – 26 punten
7x genoemd - #1 van Scorpion_21
Eén van de nieuwere nummers in de finale. Een klein liedje dat gaat over een bibliothecaresse die zich niet realiseert hoe mooi en sexy ze is.
7. Mahgeetah – 28 punten
Het duurde veel te lang voordat ik me dit realiseerde, maar Mahgeetah betekent natuurlijk “my guitar.” Dit nummer is dan ook een ode van James aan zijn gitaar, zowel tekstueel als muzikaal.
6. Phone Went West – 30 punten
In de liner notes van At Dawn heet dit nummer Phone Went Dead. De kapotte telefoonlijn symboliseert de verloren connectie die de hoofdpersoon heeft met zijn ex, die hij eigenlijk terug wil. Ook hier weer die galmende zang. Bij het opnemen van dit album wilde James ‘huge open sounds’ creëren. Dat deed hij onder andere door heel ver van de microfoon af te staan bij het inzingen van zijn teksten.
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:21 uur
5. Wordless Chorus – 31 punten
Het eerste nummer van Z, waarin je gelijk de stijlbreuk hoort ten opzichte van het voorgaande werk. De titel spreekt natuurlijk voor zich, want het refrein bestaat alleen uit ‘oooooh’ en ‘aaaaah.’
4. Run Thru – 32 punten
Een geweldige gitaartrack, die ooit werd openomen in Rolling Stone's "100 Greatest Guitar Songs." En terecht! Luister vooral ook eens naar de fantastische live versie op Okonokos.
3. Lay Low – 44 punten
We maken een klein sprongetje in de punten naar Lay Low. Met afstand het best scorende nummer dat niet in de startlijst stond. Ook hier weer superieur gitaarwerk, zeker in het laatste deel van de song.
Het eerste nummer van Z, waarin je gelijk de stijlbreuk hoort ten opzichte van het voorgaande werk. De titel spreekt natuurlijk voor zich, want het refrein bestaat alleen uit ‘oooooh’ en ‘aaaaah.’
4. Run Thru – 32 punten
Een geweldige gitaartrack, die ooit werd openomen in Rolling Stone's "100 Greatest Guitar Songs." En terecht! Luister vooral ook eens naar de fantastische live versie op Okonokos.
3. Lay Low – 44 punten
We maken een klein sprongetje in de punten naar Lay Low. Met afstand het best scorende nummer dat niet in de startlijst stond. Ook hier weer superieur gitaarwerk, zeker in het laatste deel van de song.
1
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:24 uur
2. One Big Holiday – 55 punten
7x genoemd - #1 van Niek en Musico Pinjo
Voor deze geweldige gitaartrack liet de band zich inspireren door het nummer No Sleep Till Brooklyn van de Beastie Boys. De ‘big holiday’ verwijst naar het doel dat ze voor ogen hadden in de begindagen: “It's about wanting to escape the boring everyday world of jobs and headaches and just go play music and have fun, live one big holiday and be on a permanent vacation. Because we always wanted to be in a rock band and play guitar solos and jump off our amps and have fun”
1. Dondante – 67 punten
7x genoemd - #1 van Outlaw104, Marco dB, Jizze, Bonk en mijzelf
En de winnaar is…. Dondante! Vooraf was dit voor mij al de grote favoriet en het heeft die status waargemaakt. Dondante gaat over een vriend en oud-bandmaat van James die zelfmoord heeft gepleegd, net zoals What a Wonderful Man, dat ook op Z staat. De heftigheid van het onderwerp hoor je terug in het nummer. De mooie opbouw, de intense schreeuw van James en de geweldige gitaarsolo die daarop volgt maken Dondante een waardige winnaar.
7x genoemd - #1 van Niek en Musico Pinjo
Voor deze geweldige gitaartrack liet de band zich inspireren door het nummer No Sleep Till Brooklyn van de Beastie Boys. De ‘big holiday’ verwijst naar het doel dat ze voor ogen hadden in de begindagen: “It's about wanting to escape the boring everyday world of jobs and headaches and just go play music and have fun, live one big holiday and be on a permanent vacation. Because we always wanted to be in a rock band and play guitar solos and jump off our amps and have fun”
1. Dondante – 67 punten
7x genoemd - #1 van Outlaw104, Marco dB, Jizze, Bonk en mijzelf
En de winnaar is…. Dondante! Vooraf was dit voor mij al de grote favoriet en het heeft die status waargemaakt. Dondante gaat over een vriend en oud-bandmaat van James die zelfmoord heeft gepleegd, net zoals What a Wonderful Man, dat ook op Z staat. De heftigheid van het onderwerp hoor je terug in het nummer. De mooie opbouw, de intense schreeuw van James en de geweldige gitaarsolo die daarop volgt maken Dondante een waardige winnaar.
1
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:27 uur
Thanx! Het was bij mij die garageversie bij VPRO (dacht ik) die indruk maakte. Heb toen hun debuut gelijk gekocht
2
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:28 uur
De volledige uitslag:
1. Dondante - 67 punten
2. One Big Holiday - 55 punten
3. Lay Low - 44 punten
4. Run Thru - 32 punten
5. Wordless Chorus - 31 punten
6. Phone Went West - 30 punten
7. Mahgeetah - 28 punten
8. Librarian - 26 punten
9. Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2 - 23 punten
10. Dancefloors - 22 punten
11. I Will Be There When You Die - 22 punten
12. Gideon - 20 punten
13. Off the Record - 18 punten
14. The Bear - 18 punten
15. Lowdown - 17 punten
16. I Will Sing You Songs - 10 punten
17. It Beats For You - 9 punten
18. Bermuda Highway - 7 punten
19. Golden - 6 punten
20. X-Mas Curtain - 6 punten
21. Feel You - 3 punten
22. Steam Engine - 1 punt
Dank aan alle deelnemers! Volgens mij is er niemand aan wie ik het stokje kan overgeven, want komende week is door niemand geclaimd.
1. Dondante - 67 punten
2. One Big Holiday - 55 punten
3. Lay Low - 44 punten
4. Run Thru - 32 punten
5. Wordless Chorus - 31 punten
6. Phone Went West - 30 punten
7. Mahgeetah - 28 punten
8. Librarian - 26 punten
9. Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2 - 23 punten
10. Dancefloors - 22 punten
11. I Will Be There When You Die - 22 punten
12. Gideon - 20 punten
13. Off the Record - 18 punten
14. The Bear - 18 punten
15. Lowdown - 17 punten
16. I Will Sing You Songs - 10 punten
17. It Beats For You - 9 punten
18. Bermuda Highway - 7 punten
19. Golden - 6 punten
20. X-Mas Curtain - 6 punten
21. Feel You - 3 punten
22. Steam Engine - 1 punt
Dank aan alle deelnemers! Volgens mij is er niemand aan wie ik het stokje kan overgeven, want komende week is door niemand geclaimd.
3
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:29 uur
Goed werk Hedser! Je hebt de band recht gedaan en als je weet hoe hoog ik deze band heb, weet je ook hoe groot het compliment is!
1
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:35 uur
Mijn excuses Hedser! De top 2 was wss ook mijn top 2 geweest, dus dat is mooi om te zien. Bedankt voor de organisatie!
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 12:45 uur
Dit is geloof ik de laatste lijst. Iemand die naar voren wil schuiven? Of iemand anders die wil invallen? Ik heb anders nog wel wat klaarliggen, maar ik had laatst ook al een week opgevuld...
13 okt - ?
20 okt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
27 okt - Gretz (Even Tot Hier/De Kwis)
03 nov - jordidj1 (Apollo Brown)
10 nov - motel matches (Tarantino)
17 nov - Outlaw104 (The Church)
24 nov - herman (The Breeders/Kim & Kelley Deal)
01 dec - Casartelli (Jethro Tull)
08 dec - Bonk (Queen)
15 dec - Mssr Renard (Barclay James Harvest)
13 okt - ?
20 okt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
27 okt - Gretz (Even Tot Hier/De Kwis)
03 nov - jordidj1 (Apollo Brown)
10 nov - motel matches (Tarantino)
17 nov - Outlaw104 (The Church)
24 nov - herman (The Breeders/Kim & Kelley Deal)
01 dec - Casartelli (Jethro Tull)
08 dec - Bonk (Queen)
15 dec - Mssr Renard (Barclay James Harvest)
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 13:07 uur
Ik wil gerust voorkruipen! Maar ik wil wel even switchen van artiest, Joni hou ik voor een latere datum (als ik meer tijd heb om zelf flink in haar oeuvre te duiken, gaat deze week niet lukken).
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 13:18 uur
En wendyvortex, ben jij van plan om eind december weer de finale te doen?
2
geplaatst: 14 oktober 2023, 13:28 uur
Greatest Hits of Suzanne Vega
https://yt3.googleusercontent.com/ytc/APkrFKbXBc7KRYWSDaODqkWiofinqg_U7em0OFmzTtQ4PA=s900-c-k-c0x00ffffff-no-rj
Ik zet mezelf altijd random in de lijst met een nieuwe artiest, en dan blijkt dat tijdslot vaker wel dan niet een razend drukke te zijn. Hoe krijg ik het toch altijd weer voor elkaar?
Gelukkig kon ik een weekje naar voren schuiven. Nu is het voor mij gewoon druk ipv razend druk, hopelijk komt dat dit spelletje toch een beetje ten goede
Ik heb gekozen voor Suzanne Vega, ondertussen is ze toch alweer een paar jaar een van mijn meer gedraaide artiesten, en volgens mij heeft ze nog nooit eerder in dit topic in de spotlights mogen staan. Hoog tijd om dat eens recht te trekken! Wie van jullie gaat me daarbij helpen?
De startlijst:
Bad Wisdom
Blood Makes Noise
Book of Dreams
Calypso
Caramel
Carson's Blues
Headshots
In Liverpool
Left Of Center (met Joe Jackson)
Luka
Marlene on the Wall
New York Is a Woman
Penitent
Portrait of the Knight of Wands
Small Blue Thing
Solitude Standing
Songs in Red and Gray
The Queen and the Soldier
Tired of Sleeping
Tom’s Diner (met DNA)
Deadline ronde 1: maandagavond 16 oktober 22u30
https://yt3.googleusercontent.com/ytc/APkrFKbXBc7KRYWSDaODqkWiofinqg_U7em0OFmzTtQ4PA=s900-c-k-c0x00ffffff-no-rj
Ik zet mezelf altijd random in de lijst met een nieuwe artiest, en dan blijkt dat tijdslot vaker wel dan niet een razend drukke te zijn. Hoe krijg ik het toch altijd weer voor elkaar?
Gelukkig kon ik een weekje naar voren schuiven. Nu is het voor mij gewoon druk ipv razend druk, hopelijk komt dat dit spelletje toch een beetje ten goede
Ik heb gekozen voor Suzanne Vega, ondertussen is ze toch alweer een paar jaar een van mijn meer gedraaide artiesten, en volgens mij heeft ze nog nooit eerder in dit topic in de spotlights mogen staan. Hoog tijd om dat eens recht te trekken! Wie van jullie gaat me daarbij helpen?
De startlijst:
Bad Wisdom
Blood Makes Noise
Book of Dreams
Calypso
Caramel
Carson's Blues
Headshots
In Liverpool
Left Of Center (met Joe Jackson)
Luka
Marlene on the Wall
New York Is a Woman
Penitent
Portrait of the Knight of Wands
Small Blue Thing
Solitude Standing
Songs in Red and Gray
The Queen and the Soldier
Tired of Sleeping
Tom’s Diner (met DNA)
Deadline ronde 1: maandagavond 16 oktober 22u30
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 13:36 uur
Stuk voor stuk pareltjes:
99.9F°
Blood Sings
Cracking
Freeze Tag
Gypsy
(I'll Never Be) Your Maggie May
Night Vision
Undertow
Widow's Walk
When Heroes Go Down
99.9F°
Blood Sings
Cracking
Freeze Tag
Gypsy
(I'll Never Be) Your Maggie May
Night Vision
Undertow
Widow's Walk
When Heroes Go Down
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 13:47 uur
Anticlimax! Dit is toch een beetje de Joni Mitchell van de Albert Heijn 
In Liverpool is wel briljant, dat moet ik toegeven.

In Liverpool is wel briljant, dat moet ik toegeven.
3
geplaatst: 14 oktober 2023, 13:56 uur
Gooi jij het plebs eruit ArthurDZ?
Misschien vul ik onderstaand lijstje nog aan tot tien.
99.9F°
In The Eye
Language
Rock In This Pocket (Song Of David)
Song of Sand
Straight Lines
Undertow
When Heroes Go Down
Misschien vul ik onderstaand lijstje nog aan tot tien.
99.9F°
In The Eye
Language
Rock In This Pocket (Song Of David)
Song of Sand
Straight Lines
Undertow
When Heroes Go Down
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 14:12 uur
99.9F°
Big Space
Cracking
Frank and Eva
In The Eye
Language
Pilgrimage
Tombstone
Big Space
Cracking
Frank and Eva
In The Eye
Language
Pilgrimage
Tombstone
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 14:15 uur
Arrie schreef:
Wat is er mis met de Albert Heijn?
Wat is er mis met de Albert Heijn?
Oooh, in BE zeggen we de Aldi maar weet niet of ze dat kennen bij jullie.
0
geplaatst: 14 oktober 2023, 14:18 uur
ArthurDZ schreef:
Ik heb gekozen voor Suzanne Vega, ondertussen is ze toch alweer een paar jaar een van mijn meer gedraaide artiesten, en volgens mij heeft ze nog nooit eerder in dit topic in de spotlights mogen staan.
Ik heb gekozen voor Suzanne Vega, ondertussen is ze toch alweer een paar jaar een van mijn meer gedraaide artiesten, en volgens mij heeft ze nog nooit eerder in dit topic in de spotlights mogen staan.
In 2018 wel, volgens mij door Superbitch georganiseerd.
Ik kan hetzelfde nominatielijstje weer posten

99.9F (1992)
Fool's Complaint (2014)
I Never Wear White (2014)
In the Eye (1987)
Ironbound / Fancy Poultry (1987)
Laying on of Hands / Stoic 2 (2014)
Men in a War (1990)
Neighbourhood Girls (1985)
No Cheap Thrill (1996)
Straight Lines (1985)
0
Joni Mitchell en Suzanne Vega zijn allebei grootheden en ik heb ze ook beiden even lief. Prima dus om Joni nog even te laten wachten en Suzanne in het zonnetje te zetten, ook al is het niet de eerste keer. Ik ben deze week op vakantie, maar ik zal proberen zoveel mogelijk mee te doen.
0
Ja joh, Aldi zit overal. Albert Heijn is juist een relatief dure supermarkt dus dat werkt wat minder in die uitspraak
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.