Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 23 december 2023, 14:39 uur
1
geplaatst: 23 december 2023, 14:49 uur
Thanks Mssr Renard! Erg mooie presentatie en hoop dat al het werk (ik verkijk me er elke keer weer op) je ook wat voldoening heeft gegeven. Het wordt zeker gewaardeerd! 

0
Mssr Renard
geplaatst: 23 december 2023, 15:48 uur
22 dec - Johnny Marr (Weyes Blood)
29 dec - 50tracks (2023)
5 jan - Hedser (Sufjan Stevens)
12 jan - vigil (OMD)
19 Jan - dynamo d (Arno / T.C. Matic)
26 jan - DjFrankie (The Cramps)
02 feb - Arno (Slowdive)
09 feb - wendyvortex (Carnavalskrakers)
16 feb - Poek - (Joe Jackson Live 1980/86)
23 feb - EttaJamesBrown (The Pogues, Shane McGowan & The Popes)
1 mrt - Bonk (Arjen Lucassen)
8 mrt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
15 mrt - Mssr Renard (Caravan)
29 dec - 50tracks (2023)
5 jan - Hedser (Sufjan Stevens)
12 jan - vigil (OMD)
19 Jan - dynamo d (Arno / T.C. Matic)
26 jan - DjFrankie (The Cramps)
02 feb - Arno (Slowdive)
09 feb - wendyvortex (Carnavalskrakers)
16 feb - Poek - (Joe Jackson Live 1980/86)
23 feb - EttaJamesBrown (The Pogues, Shane McGowan & The Popes)
1 mrt - Bonk (Arjen Lucassen)
8 mrt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
15 mrt - Mssr Renard (Caravan)
5
geplaatst: 23 december 2023, 22:00 uur
GREATEST HITS OF WEYES BLOOD
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Weyes_Blood_%28crop%29.jpg/1200px-Weyes_Blood_%28crop%29.jpg
Op 9 november van dit jaar werden Arno, ArthurDZ en mezelf nog betoverd door een wondermooi concert van deze mevrouw, vandaar dat ik deze GH editie wou organiseren. Beide heren vonden dat het nog wat te vroeg was en dat mevrouw Blood nog geen eigen GH verdient, ik zie dat toch anders
Weyes Blood, geboren als Natalie Laura Mering, is een Amerikaanse singer-songwriter geboren in Santa Monica, Californië op 11 juni 1988 en opgegroeid in Doylestown, Pennsylvania.
Ze begon in de underground noisescene en zat in de band Jackie-O Motherfucker. Als Weyes Bluhd schakelde ze over naar de folkpop en bracht eerst drie albums onder die naam uit tot ze dit in 2011 veranderde in Weyes Blood. Haar debuutalbum The Outside Room kwam uit op 10 mei 2011. De opvolger The Innocents volgde in 2014, waarna haar bekendste trio albums verschenen: Front Row Seat to Earth in 2016, RYM hood classic Titanic Rising in 2019 en voor mij haar meesterwerk In the Darkness, Hearts Aglow kwam eind vorig jaar uit (amai, ook al weer een jaar oud dat album, wat vliegt de tijd toch
).
Ik heb een startlijst gemaakt van 20 nummers, 2 van het debuut, 2 van The Innocents, 2 van EP Cardamom Times,
4 van Front Row Seat to Earth, 4 van Titanic Rising en maar liefst 6 nummers van haar laatste.
A Lot's Gonna Change
Andromeda
Bad Magic
Candy Boy
Cardamom
Children of the Empire
Diary
Do You Need My Live
Everyday
Generation Why
God Turn Me Into a Flower
Grapevine
Hearts Aglow
In the Beginning
It's Not Just Me, It's Everybody
Land of Broken Dreams
Movies
Storms That Breed
Twin Flame
Used to Be
Aan jullie nu om minimum vijf en maximum tien nummers te noemen die jullie nog missen en ontbreken in de startlijst. De tien meest genoemde nummers gaan dan door naar ronde 2, de eliminatieronde. Ik geef jullie hier de tijd voor tot tweede kerstdagochtend, 26 december, 9u. Ietsje meer tijd dus omwille van de feestdagen en omdat ik dit wat later dan voorzien heb gepost. Ik wens jullie alvast allemaal een zalige Kerst en de muziek van Natalie lijkt me wel een gepaste soundtrack voor deze periode van het jaar
Ook wil ik nog vriendelijk vragen aan een mod (panjoe, Casartelli of DjFrankie) of hij de topictitel wil aanpassen. Alvast bedankt!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Weyes_Blood_%28crop%29.jpg/1200px-Weyes_Blood_%28crop%29.jpg
Op 9 november van dit jaar werden Arno, ArthurDZ en mezelf nog betoverd door een wondermooi concert van deze mevrouw, vandaar dat ik deze GH editie wou organiseren. Beide heren vonden dat het nog wat te vroeg was en dat mevrouw Blood nog geen eigen GH verdient, ik zie dat toch anders

Weyes Blood, geboren als Natalie Laura Mering, is een Amerikaanse singer-songwriter geboren in Santa Monica, Californië op 11 juni 1988 en opgegroeid in Doylestown, Pennsylvania.
Ze begon in de underground noisescene en zat in de band Jackie-O Motherfucker. Als Weyes Bluhd schakelde ze over naar de folkpop en bracht eerst drie albums onder die naam uit tot ze dit in 2011 veranderde in Weyes Blood. Haar debuutalbum The Outside Room kwam uit op 10 mei 2011. De opvolger The Innocents volgde in 2014, waarna haar bekendste trio albums verschenen: Front Row Seat to Earth in 2016, RYM hood classic Titanic Rising in 2019 en voor mij haar meesterwerk In the Darkness, Hearts Aglow kwam eind vorig jaar uit (amai, ook al weer een jaar oud dat album, wat vliegt de tijd toch
).Ik heb een startlijst gemaakt van 20 nummers, 2 van het debuut, 2 van The Innocents, 2 van EP Cardamom Times,
4 van Front Row Seat to Earth, 4 van Titanic Rising en maar liefst 6 nummers van haar laatste.
A Lot's Gonna Change
Andromeda
Bad Magic
Candy Boy
Cardamom
Children of the Empire
Diary
Do You Need My Live
Everyday
Generation Why
Grapevine
Hearts Aglow
In the Beginning
Land of Broken Dreams
Movies
Storms That Breed
Twin Flame
Used to Be
Aan jullie nu om minimum vijf en maximum tien nummers te noemen die jullie nog missen en ontbreken in de startlijst. De tien meest genoemde nummers gaan dan door naar ronde 2, de eliminatieronde. Ik geef jullie hier de tijd voor tot tweede kerstdagochtend, 26 december, 9u. Ietsje meer tijd dus omwille van de feestdagen en omdat ik dit wat later dan voorzien heb gepost. Ik wens jullie alvast allemaal een zalige Kerst en de muziek van Natalie lijkt me wel een gepaste soundtrack voor deze periode van het jaar

Ook wil ik nog vriendelijk vragen aan een mod (panjoe, Casartelli of DjFrankie) of hij de topictitel wil aanpassen. Alvast bedankt!
1
geplaatst: 24 december 2023, 00:26 uur
A Given Thing
Ashes
Away Above
Be Free
Can't Go Home
Hang On
Mirror Forever
Seven Words
Something to Believe
The Worst Is Done
Ashes
Away Above
Be Free
Can't Go Home
Hang On
Mirror Forever
Seven Words
Something to Believe
The Worst Is Done
1
Mssr Renard
geplaatst: 24 december 2023, 08:38 uur
Ik ken 1 plaat die ik 1 keer heb geluisterd. Ik doe liever alleen de finale mee.
1
geplaatst: 24 december 2023, 12:12 uur
Mirror Forever
Seven Words
Something to Believe
Take You There
Wild Time
Seven Words
Something to Believe
Take You There
Wild Time
1
geplaatst: 25 december 2023, 10:54 uur
A Given Thing
Away Above
Be Free
Seven Words
Something to Believe
The Worst Is Done
Wild Time
Away Above
Be Free
Seven Words
Something to Believe
The Worst Is Done
Wild Time
0
geplaatst: 25 december 2023, 13:30 uur
A Given Thing
Be Free
Can't Go Home
Hang On
Mirror Forever
Seven Words
Something to Believe
Take You There
The Worst Is Done
Wild Time
Be Free
Can't Go Home
Hang On
Mirror Forever
Seven Words
Something to Believe
Take You There
The Worst Is Done
Wild Time
1
geplaatst: 26 december 2023, 00:49 uur
Seven Words
Something To Believe
Mirror Forever
Wild Time
Picture Me Better
The Worst Is Done
A Given Thing
Something To Believe
Mirror Forever
Wild Time
Picture Me Better
The Worst Is Done
A Given Thing
1
geplaatst: 26 december 2023, 08:29 uur
A Certain Kind
Seven Words
Wild Time
Deze drie hebben wel in mijn eigen top 20 gestaan, maar niet in de startlijst. A certain kind haalde veruit de meeste punten, maar die zie ik helaas bij niemand (omdat het een cover is?).
Seven Words
Wild Time
Deze drie hebben wel in mijn eigen top 20 gestaan, maar niet in de startlijst. A certain kind haalde veruit de meeste punten, maar die zie ik helaas bij niemand (omdat het een cover is?).
1
geplaatst: 26 december 2023, 09:25 uur
~~## TIEBREAK ##~~
Er zijn vier nummers twee keer genoemd, hiervan mogen drie nummers nog mee naar de tweede ronde. Het gaat over deze 4 liedjes:
Away Above
Can't Go Home
Hang On
Take You There
Het is de bedoeling dat je een punt geeft aan het nummer dat jou het MINST aanspreekt. Ik herhaal het nummer dat je het MINST doet krijgt een punt. Het nummer met het meeste punten op het eind van de middag laat ons zeggen zo rond 17u30 valt alsnog af. Veel luisterplezier!
ranboy stardust_be Arno Superbitch Koen St ArthurDZ Tha)Sven chevy93 Barney Rubble Edgar18 Choconas nico1616 bart1989 shinybeast Teunnis Kaaasgaaf koosknook Rufus Koenr pauljojo arcade monkeys vigil aERodynamIC
Er zijn vier nummers twee keer genoemd, hiervan mogen drie nummers nog mee naar de tweede ronde. Het gaat over deze 4 liedjes:
Away Above
Can't Go Home
Hang On
Take You There
Het is de bedoeling dat je een punt geeft aan het nummer dat jou het MINST aanspreekt. Ik herhaal het nummer dat je het MINST doet krijgt een punt. Het nummer met het meeste punten op het eind van de middag laat ons zeggen zo rond 17u30 valt alsnog af. Veel luisterplezier!
ranboy stardust_be Arno Superbitch Koen St ArthurDZ Tha)Sven chevy93 Barney Rubble Edgar18 Choconas nico1616 bart1989 shinybeast Teunnis Kaaasgaaf koosknook Rufus Koenr pauljojo arcade monkeys vigil aERodynamIC
0
geplaatst: 26 december 2023, 09:33 uur
~~## TIEBREAK ##~~
Away Above
Can't Go Home
Hang On
1 Take You There
Away Above
Can't Go Home
Hang On
1 Take You There
0
geplaatst: 26 december 2023, 09:34 uur
~~## TIEBREAK ##~~
0 Away Above
0 Can't Go Home
1 Hang On *
1 Take You There
0 Away Above
0 Can't Go Home
1 Hang On *
1 Take You There
0
geplaatst: 26 december 2023, 11:09 uur
~~## TIEBREAK ##~~
0 Away Above
0 Can't Go Home
2 Hang On
1 Take You There
Het is de bedoeling dat je een punt geeft aan het nummer dat jou het MINST aanspreekt.
0 Away Above
0 Can't Go Home
2 Hang On
1 Take You There
Het is de bedoeling dat je een punt geeft aan het nummer dat jou het MINST aanspreekt.
0
geplaatst: 26 december 2023, 12:01 uur
~~## TIEBREAK ##~~
0 Away Above
0 Can't Go Home
3 Hang On
1 Take You There
0 Away Above
0 Can't Go Home
3 Hang On
1 Take You There
0
geplaatst: 26 december 2023, 13:41 uur
~~## TIEBREAK ##~~
0 Away Above
0 Can't Go Home
4 Hang On
1 Take You There
0 Away Above
0 Can't Go Home
4 Hang On
1 Take You There
0
geplaatst: 26 december 2023, 16:51 uur
~~## TIEBREAK ##~~
0 Away Above
0 Can't Go Home
5 Hang On
1 Take You There
0 Away Above
0 Can't Go Home
5 Hang On
1 Take You There
2
geplaatst: 26 december 2023, 21:00 uur
RONDE TWEE
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Weyes_Blood_at_Showbox_by_Kirk_Stauffer_%282%29_%28cropped%29.jpg
A Given Thing*
A Lot's Gonna Change
Andromeda
Away Above*
Bad Magic
Be Free*
Candy Boy
Can't Go Home*
Cardamom
Children of the Empire
Diary
Do You Need My Love
Everyday
Generation Why
Grapevine
Hearts Aglow
In the Beginning
Land of Broken Dreams
Mirror Forever*
Movies
Seven Words*
Something to Believe*
Storms That Breed
Take You There*
The Worst Is Done*
Twin Flame
Used to Be
Wild Time*
Noem de tien minst leuke nummers voor jou van deze dertig. De tien meest genoemde nummers vallen helaas vlak voor de finale alsnog af. Deadline: donderdagochtend 28 december 9u.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Weyes_Blood_at_Showbox_by_Kirk_Stauffer_%282%29_%28cropped%29.jpg
A Given Thing*
A Lot's Gonna Change
Andromeda
Away Above*
Bad Magic
Be Free*
Candy Boy
Can't Go Home*
Cardamom
Children of the Empire
Diary
Do You Need My Love
Everyday
Generation Why
Grapevine
Hearts Aglow
In the Beginning
Land of Broken Dreams
Mirror Forever*
Movies
Seven Words*
Something to Believe*
Storms That Breed
Take You There*
The Worst Is Done*
Twin Flame
Used to Be
Wild Time*
Noem de tien minst leuke nummers voor jou van deze dertig. De tien meest genoemde nummers vallen helaas vlak voor de finale alsnog af. Deadline: donderdagochtend 28 december 9u.
0
geplaatst: 26 december 2023, 22:32 uur
Volgens mij maak je nu een fout met je eigen regel Johnny Marr: Hang On krijgt de meeste punten maar staat in de lijst. Take You There is eruit verdwenen.
Tja, als de quizmaster het zelf al niet meer weet

0
geplaatst: 26 december 2023, 22:36 uur
Bad Magic
Candy Boy
Cardamom
Children of the Empire
Hearts Aglow
In the Beginning
Land of Broken Dreams
Storms That Breed
Twin Flame
Wild Time*
Candy Boy
Cardamom
Children of the Empire
Hearts Aglow
In the Beginning
Land of Broken Dreams
Storms That Breed
Twin Flame
Wild Time*
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:21 uur
A Given Thing*
Candy Boy
Can't Go Home*
Children of the Empire
Grapevine
Hearts Aglow
Land of Broken Dreams
Movies
Storms That Breed
Twin Flame
Candy Boy
Can't Go Home*
Children of the Empire
Grapevine
Hearts Aglow
Land of Broken Dreams
Movies
Storms That Breed
Twin Flame
0
geplaatst: 27 december 2023, 00:30 uur
aERodynamIC schreef:
Volgens mij maak je nu een fout met je eigen regel Johnny Marr: Hang On krijgt de meeste punten maar staat in de lijst. Take You There is eruit verdwenen.
De tiebreak was onnodig denk ik, maar ik heb Excel nodig. Ik bekijk het morgen nog eens. Slaapwel!
1
geplaatst: 27 december 2023, 07:25 uur
Gretz schreef:
Ooh ik heb nog even
Ooh ik heb nog even
Ja hoor. Voor jou is de deadline 31 februari 2168 aka na Sint-Juttemis.
aERodynamIC ik was echt niet goed wakker blijkbaar gisteren, aangepast!
Iemand die zin en tijd heeft voor een spoti lijssie? Moet nu naar m'n werk vertrekken...
0
geplaatst: 27 december 2023, 11:51 uur
Valt me ligt tegen dat deze buiten de boot is gebleven:
Of mochten features niet?
Of mochten features niet?
1
geplaatst: 27 december 2023, 15:31 uur
Johnny Marr schreef:
Iemand die zin en tijd heeft voor een spoti lijssie? Moet nu naar m'n werk vertrekken...
(quote)
Luisterende x (nee dat doe ik naar de Top 2000, maar deze Weyes Bloedjes zitten nog wel voldoende in het geheugen)
Ik stem wel pas in de pauze van de El Ninjo-quiz
A Given Thing*
A Lot's Gonna Change
Andromeda
Away Above*
Bad Magic
Be Free*
Candy Boy
Can't Go Home*
Cardamom
Children of the Empire
Diary
Do You Need My Love
Everyday
Generation Why
Grapevine
Hearts Aglow
In the Beginning
Land of Broken Dreams
Mirror Forever*
Movies
Seven Words*
Something to Believe*
Storms That Breed
Take You There*
The Worst Is Done*
Twin Flame
Used to Be
Wild Time*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.