Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
2
geplaatst: 8 februari 2024, 23:38 uur
Maf dat hun versies van Golden Hair en Some Velvet Morning er niet bij staan.
1
geplaatst: 9 februari 2024, 11:27 uur
1. When the Sun Hits
2. No Longer Making Time
3. Souvlaki Space Station
4. Sugar for the Pill
5. Crazy for You *
6. Rutti
7. Shanty
8. Star Roving
9. Avalyn II *
10. Catch the Breeze
2. No Longer Making Time
4. Sugar for the Pill
5. Crazy for You *
6. Rutti
7. Shanty
8. Star Roving
9. Avalyn II *
10. Catch the Breeze
1
geplaatst: 9 februari 2024, 11:35 uur
1 Don't Know Why
2 Machine Gun
3 Crazy For You
4 Star Roving
5 40 Days
6 When The Sun Hits
7 Slomo
8 Alison
9 Catch The Breeze
10 Avalyn II
2 Machine Gun
3 Crazy For You
4 Star Roving
5 40 Days
6 When The Sun Hits
7 Slomo
8 Alison
9 Catch The Breeze
10 Avalyn II
1
geplaatst: 9 februari 2024, 13:32 uur
1. Sugar for the Pill
2. Rutti
3. Shanty
4. Star Roving
5. Souvlaki Space Station
6. Blue Skied An' Clear
7. Kisses
8. When the Sun Hits
9. 40 Days*
10. Chained to a Cloud*
2. Rutti
3. Shanty
4. Star Roving
5. Souvlaki Space Station
6. Blue Skied An' Clear
7. Kisses
8. When the Sun Hits
9. 40 Days*
10. Chained to a Cloud*
1
geplaatst: 9 februari 2024, 13:47 uur
1. Alison
2. Sugar for the Pill
3. Star Roving
4. Catch the Breeze
5. Machine Gun
6. When the Sun Hits
7. 40 Days
8. No Longer Making Time
9. kisses
10. Slomo
2. Sugar for the Pill
3. Star Roving
4. Catch the Breeze
5. Machine Gun
6. When the Sun Hits
7. 40 Days
8. No Longer Making Time
9. kisses
10. Slomo
1
geplaatst: 9 februari 2024, 14:00 uur
1. Rutti
2. No Longer Making Time
3. Avalyn II *
4. Blue Skied An' Clear
5. Catch the Breeze
6. Slomo
7. Kisses
8. Crazy for You *
9. Chained to a Cloud *
10. Miranda *
11. Souvlaki Space Station
12. Star Roving
13. Machine Gun
14. Alison
15. Sugar for the Pill
16. When the Sun Hits
17. 40 Days *
18. Shanty
19. Slowdive
20. The Sadman *
Hoog niveau. Enkel de onderste vier ofzo scoren geen 9, al de rest minstens wel.
2. No Longer Making Time
3. Avalyn II *
4. Blue Skied An' Clear
5. Catch the Breeze
6. Slomo
7. Kisses
8. Crazy for You *
9. Chained to a Cloud *
10. Miranda *
11. Souvlaki Space Station
12. Star Roving
13. Machine Gun
14. Alison
15. Sugar for the Pill
16. When the Sun Hits
17. 40 Days *
18. Shanty
19. Slowdive
20. The Sadman *
Hoog niveau. Enkel de onderste vier ofzo scoren geen 9, al de rest minstens wel.
1
geplaatst: 9 februari 2024, 14:48 uur
Heerlijk ondergedompeld deze week.
1. When the Sun Hits
2. No Longer Making Time
3. Rutti
4. Slomo
5. Shanty
6. Alison
7. Blue Skied An' Clear
8. Chained to a Cloud *
9. Avalyn II *
10. Sugar for the Pill
1. When the Sun Hits
2. No Longer Making Time
3. Rutti
4. Slomo
5. Shanty
6. Alison
7. Blue Skied An' Clear
8. Chained to a Cloud *
9. Avalyn II *
10. Sugar for the Pill
1
geplaatst: 9 februari 2024, 15:14 uur
Vermoedelijk kwam ik voor het eerst in aanraking met Slowdive dankzij The Gathering. Die coverde 'When The Sun Hits' op de cd-single van 'Kevin's Telescope' (1997).
Al is het waarschijnlijker dat ik de band al wel kende en juist blij verrast was dat The Gathering iets "obscuurs en non-metal" als Slowdive coverde. Maar sindsdien denk ik altijd een klein beetje aan The Gathering als de naam Slowdive valt. De drie jaren 90-albums staan hier ook in de cd-kast (de eerste twee inmiddels met een bonus-cd), maar echt al heel erg lang niet meer gedraaid. Fijn om die band eindelijk weer eens aandacht te geven.
Ik was destijds blij verrast dat de band na dik 20 jaar weer terugkwam met een album, maar toch... ik had 'em een keer geluisterd en niet aangeschaft. Ik was een beetje 'underwhelmed'. Misschien moet ik er meer de tijd voor nemen. Of is het zoals Ranja al schreef: het is meer dreampop dan shoegaze, en mis ik een beetje pit en iets rafeligs?
Want nu ik deze vijf nummers van hun comebackplaat weer terugluister bevallen ze me op zich prima, maar écht van-mijn-stoel-aflazerend-prachtig komt het niet bij mij binnen.
Die rafelige shoegazegitaren hoor ik wel bij een paar nummers van het debuut 'Just For A Day' en die bevallen me beter (incl. 'Avalyn I' die ik per ongeluk luisterde i.p.v. 'II'). Jammer dat dit album maar met twee nummers is vertegenwoordigd van de oorspronkelijke release.
Evenzogoed ontloopt het elkaar maar weinig. Erg weinig. Misschien wel te weinig: stilistisch ligt het allemaal erg dicht bij elkaar. Prijsnummer vind ik echter het wat afwijkende en behoorlijk surrealistische 'Miranda' (van 'Pygmalion'): wonderbaarlijk prachtig en ik moet onwillekeurig wat aan Dead Can Dance denken. En dan is-tie nota bene via de nominatieronde binnengesneakt. Als alles zo mooi was, dan WOW!
Echter, als ik nu kijk naar de overige Top 10en, dan sta ik met die mening bijna helemaal alleen. Raar hoor.
In 'Slomo' lijkt de zanger trouwens wel op Feargal Sharkey met een vibratobeperking.
1. Miranda * 9
2. Avalyn II * 8,5
3. Catch the Breeze 8,2
4. Slowdive 8,2
5. Shanty 8.2
6. Machine Gun 8
7. When the Sun Hits 7,9
8. Souvlaki Space Station 7,8
9. Rutti 7,8
10. Sugar for the Pill 7,5
Al is het waarschijnlijker dat ik de band al wel kende en juist blij verrast was dat The Gathering iets "obscuurs en non-metal" als Slowdive coverde. Maar sindsdien denk ik altijd een klein beetje aan The Gathering als de naam Slowdive valt. De drie jaren 90-albums staan hier ook in de cd-kast (de eerste twee inmiddels met een bonus-cd), maar echt al heel erg lang niet meer gedraaid. Fijn om die band eindelijk weer eens aandacht te geven.
Ik was destijds blij verrast dat de band na dik 20 jaar weer terugkwam met een album, maar toch... ik had 'em een keer geluisterd en niet aangeschaft. Ik was een beetje 'underwhelmed'. Misschien moet ik er meer de tijd voor nemen. Of is het zoals Ranja al schreef: het is meer dreampop dan shoegaze, en mis ik een beetje pit en iets rafeligs?
Want nu ik deze vijf nummers van hun comebackplaat weer terugluister bevallen ze me op zich prima, maar écht van-mijn-stoel-aflazerend-prachtig komt het niet bij mij binnen.
Die rafelige shoegazegitaren hoor ik wel bij een paar nummers van het debuut 'Just For A Day' en die bevallen me beter (incl. 'Avalyn I' die ik per ongeluk luisterde i.p.v. 'II'). Jammer dat dit album maar met twee nummers is vertegenwoordigd van de oorspronkelijke release.
Evenzogoed ontloopt het elkaar maar weinig. Erg weinig. Misschien wel te weinig: stilistisch ligt het allemaal erg dicht bij elkaar. Prijsnummer vind ik echter het wat afwijkende en behoorlijk surrealistische 'Miranda' (van 'Pygmalion'): wonderbaarlijk prachtig en ik moet onwillekeurig wat aan Dead Can Dance denken. En dan is-tie nota bene via de nominatieronde binnengesneakt. Als alles zo mooi was, dan WOW!
Echter, als ik nu kijk naar de overige Top 10en, dan sta ik met die mening bijna helemaal alleen. Raar hoor.
In 'Slomo' lijkt de zanger trouwens wel op Feargal Sharkey met een vibratobeperking.
1. Miranda * 9
2. Avalyn II * 8,5
3. Catch the Breeze 8,2
4. Slowdive 8,2
5. Shanty 8.2
6. Machine Gun 8
7. When the Sun Hits 7,9
8. Souvlaki Space Station 7,8
9. Rutti 7,8
10. Sugar for the Pill 7,5
1
geplaatst: 9 februari 2024, 15:28 uur
Fijn hoor! Heb al stilletjes mee genoten van deze GH, die perfect uitkomt want 1) ik begon ze de laattse maanden al meer te diggen en 2) het is één van de BKS-acts waar ik het meest naar uitkijk. Anyway, laat ik het nu maar hier op houden:
1. Shanty
2. Souvlaki Space Station
3. No Longer Making Time
4. Machine Gun
5. Miranda
6. Blue Skied An' Clear
7. Slowdive
8. Rutti
9. Chained to a Cloud
10. Avalyn II
1. Shanty
2. Souvlaki Space Station
3. No Longer Making Time
4. Machine Gun
5. Miranda
6. Blue Skied An' Clear
7. Slowdive
8. Rutti
9. Chained to a Cloud
10. Avalyn II
1
geplaatst: 9 februari 2024, 17:44 uur
1. Sugar for the Pill
2. Kisses
3. No Longer Making Time
4. When the Sun Hits
5. Star Roving
6. Alison
7. Slomo
8. Machine Gun
9. Catch the Breeze
10. Blue Skied An' Clear
2. Kisses
3. No Longer Making Time
4. When the Sun Hits
5. Star Roving
6. Alison
7. Slomo
8. Machine Gun
9. Catch the Breeze
10. Blue Skied An' Clear
1
geplaatst: 9 februari 2024, 17:54 uur
1. Alison
2. Sugar for the Pill
4. Rutti
5. Kisses
6. When the Sun Hits
7. Catch the Breeze
8. Machine Gun
9. Star Roving
10. Miranda
2. Sugar for the Pill
4. Rutti
5. Kisses
6. When the Sun Hits
7. Catch the Breeze
8. Machine Gun
9. Star Roving
10. Miranda
1
geplaatst: 9 februari 2024, 18:39 uur
1. When the Sun Hits
2. No Longer Making Time
3. Sugar for the Pill
4. Kisses
5. Alison
6. Chained to a Cloud *
7. Catch the Breeze
8. Don't Know Why *
9. Slomo
10. Shanty
Arno
2. No Longer Making Time
3. Sugar for the Pill
4. Kisses
5. Alison
6. Chained to a Cloud *
7. Catch the Breeze
8. Don't Know Why *
9. Slomo
10. Shanty
Arno
1
geplaatst: 9 februari 2024, 18:55 uur
Het was een genot om me te wentelen in de wondere wereld van Slowdive. De andere rondes helaas gemist, maar gelukkig nog op tijd voor de finale.
1. No Longer Making Time
2. Don't Know Why *
3. Star Roving
4. Chained to a Cloud *
5. Kisses
6. Catch the Breeze
7. Slomo
8. Shanty
9. When the Sun Hits
10. Blue Skied An' Clear
1. No Longer Making Time
2. Don't Know Why *
3. Star Roving
4. Chained to a Cloud *
5. Kisses
6. Catch the Breeze
7. Slomo
8. Shanty
9. When the Sun Hits
10. Blue Skied An' Clear
1
geplaatst: 9 februari 2024, 19:11 uur
Moeilijk, hoor, want wat een hoop briljante nummers! Ik kijk alvast enorm uit naar hun optreden op Best Kept Secret!
01. When the Sun Hits
02. Catch the Breeze
03. No Longer Making Time
04. Crazy for You *
05. Rutti
06. Star Roving
07. Sugar for the Pill
08. Miranda *
09. Souvlaki Space Station
10. Blue Skied An' Clear
01. When the Sun Hits
02. Catch the Breeze
03. No Longer Making Time
04. Crazy for You *
05. Rutti
06. Star Roving
07. Sugar for the Pill
08. Miranda *
09. Souvlaki Space Station
10. Blue Skied An' Clear
1
geplaatst: 9 februari 2024, 19:28 uur
Helaas niet actief mee kunnen luisteren/spelen deze week, had graag een deep (slow)dive gedaan in hun oeuvre.
Kisses was zo'n beetje mijn song van het jaar van 2023, zegt wel iets over het niveau van deze band dat ze zowaar nog 2 betere hebben.
1. Souvlaki Space Station
2. Sugar for the Pill
3. Kisses
4. When the Sun Hits
5. Star Roving
6. Alison
7. No Longer Making Time
8. Shanty
9. Catch the Breeze
10. Avalyn II *
Kisses was zo'n beetje mijn song van het jaar van 2023, zegt wel iets over het niveau van deze band dat ze zowaar nog 2 betere hebben.
1. Souvlaki Space Station
2. Sugar for the Pill
3. Kisses
4. When the Sun Hits
5. Star Roving
6. Alison
7. No Longer Making Time
8. Shanty
9. Catch the Breeze
10. Avalyn II *
1
geplaatst: 9 februari 2024, 19:29 uur
Fantastische band, kunnen er niet veel zeggen dat hun recente werk op gelijke hoogte of zelfs hun jaren 90 output overtreft. Hun optreden op Primavera enkele jaren geleden behoorde tot een van de meest ontroerende concerten dat ik al bij was. Spijtig van gisteren maar in mei ben ik er zeker bij in Circus!
1. Sugar for the Pill
2. Alison
3. When the Sun Hits
4. No Longer Making Time
5. Blue Skied An' Clear
6. Kisses
7. Catch the Breeze
8. Machine Gun
9. Don't Know Why *
10. Avalyn II *
1. Sugar for the Pill
2. Alison
3. When the Sun Hits
4. No Longer Making Time
5. Blue Skied An' Clear
6. Kisses
7. Catch the Breeze
8. Machine Gun
9. Don't Know Why *
10. Avalyn II *
0
geplaatst: 9 februari 2024, 19:57 uur
Jullie kunnen nog een tijdje verder stemmen, ik doe de uitslag morgenochtend.
1
geplaatst: 10 februari 2024, 02:00 uur
01. Star Roving
02. No Longer Making Time
03. Kisses
04. Sugar for the Pill
05. When the Sun Hits
06. Chained to a Cloud *
07. Shanty
08. Catch the Breeze
09. Alison
10. Slomo
02. No Longer Making Time
03. Kisses
04. Sugar for the Pill
05. When the Sun Hits
06. Chained to a Cloud *
07. Shanty
08. Catch the Breeze
09. Alison
10. Slomo
4
geplaatst: 10 februari 2024, 08:53 uur
20. Slowdive (1990)
24 punten. Nummer 1 van niemand.
Nog voor ze hun debuutplaat uitbrachten, vuurden de Slowdivers al een alleraardigste ongetitelde EP op de wereld af. Deze Slowdive, een prima introductie in hun oeuvre, was daarop de openingstrack en behoort ook gelijk tot hun beste 20 songs volgens jullie. Maar daarmee is alles gezegd, want meer dan een laatste plaats in de finale zat er niet in.
19. Miranda * (1995)
25 punten. Nummer 1 van EvilDrSmith
"Mijn Miranda zegt dat ook altijd. Pa zegt ze, zoals jij de finale van de Slowdive Greatest Hits op MuMe haalt, zo... zo... zo haal ik de finale van de Slowdive Greatest Hits op MuMe hé."
https://vroegert.nl/wp-content/uploads/2018/08/Octaaf-de-bolle-samsom-en-gert-walter-van-de-velde.jpg
24 punten. Nummer 1 van niemand.
Nog voor ze hun debuutplaat uitbrachten, vuurden de Slowdivers al een alleraardigste ongetitelde EP op de wereld af. Deze Slowdive, een prima introductie in hun oeuvre, was daarop de openingstrack en behoort ook gelijk tot hun beste 20 songs volgens jullie. Maar daarmee is alles gezegd, want meer dan een laatste plaats in de finale zat er niet in.
19. Miranda * (1995)
25 punten. Nummer 1 van EvilDrSmith
"Mijn Miranda zegt dat ook altijd. Pa zegt ze, zoals jij de finale van de Slowdive Greatest Hits op MuMe haalt, zo... zo... zo haal ik de finale van de Slowdive Greatest Hits op MuMe hé."
https://vroegert.nl/wp-content/uploads/2018/08/Octaaf-de-bolle-samsom-en-gert-walter-van-de-velde.jpg
EvilDrSmith schreef:
Prijsnummer vind ik echter het wat afwijkende en behoorlijk surrealistische 'Miranda' (van 'Pygmalion'): wonderbaarlijk prachtig en ik moet onwillekeurig wat aan Dead Can Dance denken. En dan is-tie nota bene via de nominatieronde binnengesneakt. Als alles zo mooi was, dan WOW!
Prijsnummer vind ik echter het wat afwijkende en behoorlijk surrealistische 'Miranda' (van 'Pygmalion'): wonderbaarlijk prachtig en ik moet onwillekeurig wat aan Dead Can Dance denken. En dan is-tie nota bene via de nominatieronde binnengesneakt. Als alles zo mooi was, dan WOW!
2
geplaatst: 10 februari 2024, 08:55 uur
18. 40 Days * (1993)
27 punten. Nummer 1 van niemand.
40 Days stond niet in de startlijst, maar haalde de 2e ronde zo vlot dat ik haast spijt had dat ik hem niet meteen had meegenomen. Grote fan favourite. Al is dat in de finale niet echt te merken, want net als de nummers 20 en 19 sprokkelde hij maar mondjesmaat punten.
17. Don't Know Why * (2017)
41 punten. Nummer 1 van voskat
Hier krijgen we de eerste song uit de 21e eeuw. De renaissance van Slowdive, zeg maar. Deze Don't Know Why werd niet vaak genoemd, maar rijfde wel een paar hoge noteringen binnen.
16. Slomo (2017)
43 punten. Nummer 1 van niemand.
Nog eentje uit 2017. De mooie openingstrack van het album bleef lange tijd punteloos - het nummer heeft zijn naam niet gestolen - maar klokt af op een gedeelde 15e plaats.
27 punten. Nummer 1 van niemand.
40 Days stond niet in de startlijst, maar haalde de 2e ronde zo vlot dat ik haast spijt had dat ik hem niet meteen had meegenomen. Grote fan favourite. Al is dat in de finale niet echt te merken, want net als de nummers 20 en 19 sprokkelde hij maar mondjesmaat punten.
17. Don't Know Why * (2017)
41 punten. Nummer 1 van voskat
Hier krijgen we de eerste song uit de 21e eeuw. De renaissance van Slowdive, zeg maar. Deze Don't Know Why werd niet vaak genoemd, maar rijfde wel een paar hoge noteringen binnen.
16. Slomo (2017)
43 punten. Nummer 1 van niemand.
Nog eentje uit 2017. De mooie openingstrack van het album bleef lange tijd punteloos - het nummer heeft zijn naam niet gestolen - maar klokt af op een gedeelde 15e plaats.
1
geplaatst: 10 februari 2024, 08:57 uur
15. Chained to a Cloud * (2023)
43 punten. Nummer 1 van Arno
Ennn daar hebben we eindelijk ook een song van de recentste Slowdive-worp. Mijn persoonlijke favoriet nog wel, al werd die mening door niemand gedeeld. Ik ben dan ook een zware sucker voor die laatste 4 nummers op het album van vorig jaar. Waarvan Skin in the Game én The Slab jammer genoeg niet eens de eindstrijd haalden.
14. Avalyn II * (1990)
49 punten. Nummer 1 van Gyzzz
Net als het nummer Slowdive komt ook deze van de knappe debuut-EP. De langste track uit de finale, als ik me niet vergis. En eentje die duidelijk op een paar die-hardfans mag rekenen, want hij eindigde in vier top 3'tjes.
43 punten. Nummer 1 van Arno
Ennn daar hebben we eindelijk ook een song van de recentste Slowdive-worp. Mijn persoonlijke favoriet nog wel, al werd die mening door niemand gedeeld. Ik ben dan ook een zware sucker voor die laatste 4 nummers op het album van vorig jaar. Waarvan Skin in the Game én The Slab jammer genoeg niet eens de eindstrijd haalden.
14. Avalyn II * (1990)
49 punten. Nummer 1 van Gyzzz
Net als het nummer Slowdive komt ook deze van de knappe debuut-EP. De langste track uit de finale, als ik me niet vergis. En eentje die duidelijk op een paar die-hardfans mag rekenen, want hij eindigde in vier top 3'tjes.
2
geplaatst: 10 februari 2024, 09:03 uur
13. Crazy for You * (1995)
54 punten. Nummer 1 van niemand.
12. Blue Skied An' Clear (1995)
62 punten. Nummer 1 van Slowgaze
Nog twee nummers van op Pygmalion. Wellicht het minst toegankelijke album van Slowdive, mag ik dat zo stellen? Dat deert jullie geenszins, want we hadden net al Miranda en er komt zo nog een Pygmalion-kindje aan.
54 punten. Nummer 1 van niemand.
12. Blue Skied An' Clear (1995)
62 punten. Nummer 1 van Slowgaze
Nog twee nummers van op Pygmalion. Wellicht het minst toegankelijke album van Slowdive, mag ik dat zo stellen? Dat deert jullie geenszins, want we hadden net al Miranda en er komt zo nog een Pygmalion-kindje aan.
Slowgaze schreef:
Pygmalion is trouwens hun beste album en ik ben bereid om te sterven op deze heuvel.
Pygmalion is trouwens hun beste album en ik ben bereid om te sterven op deze heuvel.
2
geplaatst: 10 februari 2024, 09:04 uur
11. Machine Gun (1993)
75 punten. Nummer 1 van likeahurricane
Machine Gun ging als een wervelwind van start en kreeg meteen de volle mep van de eerste stemmer. Daarna stokte het een beetje, een nipte rechterrij is het resultaat.
75 punten. Nummer 1 van likeahurricane
Machine Gun ging als een wervelwind van start en kreeg meteen de volle mep van de eerste stemmer. Daarna stokte het een beetje, een nipte rechterrij is het resultaat.
3
geplaatst: 10 februari 2024, 09:09 uur
10. Rutti (1995)
76 punten. Nummer 1 van Johnny Marr
Mark Rutti haalt zowaar de top 10 dankzij een paar trouwe fanboys - ik kijk naar jullie johan de witt, Mastroianni, Johnny Marr en Gyzzz. De hoogste Pygmalion bovendien.
https://www.debatinstituut.nl/wp-content/uploads/2021/02/Mark-Rutte.jpg
76 punten. Nummer 1 van Johnny Marr
Mark Rutti haalt zowaar de top 10 dankzij een paar trouwe fanboys - ik kijk naar jullie johan de witt, Mastroianni, Johnny Marr en Gyzzz. De hoogste Pygmalion bovendien.
https://www.debatinstituut.nl/wp-content/uploads/2021/02/Mark-Rutte.jpg
1
geplaatst: 10 februari 2024, 09:14 uur
9. Kisses (2023)
80 punten. Nummer 1 van niemand.
En een plek hoger krijgen we de een na hoogste Everything Is Alive. Kisses was vorig jaar de comebacksingle na 6 jaar radiostilte.
80 punten. Nummer 1 van niemand.
En een plek hoger krijgen we de een na hoogste Everything Is Alive. Kisses was vorig jaar de comebacksingle na 6 jaar radiostilte.
herman schreef:
2
geplaatst: 10 februari 2024, 09:17 uur
8. Souvlaki Space Station (1993)
82 punten. Nummer 1 van Premonition, herman
Mooie 8e stek voor het souvlaki spacecakestation, al had ik 'm vooraf misschien nog iets hoger ingeschat.
7. Shanty (2023)
90 punten. Nummer 1 van 123poetertjes
De hoogst genoteerde track van hun laatste plaat, en absoluut een van de toppers van deze finale. Dat wist die dekelse Niek natuurlijk donders goed.
6. Alison (1993)
90 punten. Nummer 1 van johan de witt, Rudi S
De opener van Souvlaki telt evenveel punten als Shanty, maar een topnotering meer. Niet de laatste Souvlaki overigens, jullie weten natuurlijk wat er straks nog aan komt.
82 punten. Nummer 1 van Premonition, herman
Mooie 8e stek voor het souvlaki spacecakestation, al had ik 'm vooraf misschien nog iets hoger ingeschat.
7. Shanty (2023)
90 punten. Nummer 1 van 123poetertjes
De hoogst genoteerde track van hun laatste plaat, en absoluut een van de toppers van deze finale. Dat wist die dekelse Niek natuurlijk donders goed.
6. Alison (1993)
90 punten. Nummer 1 van johan de witt, Rudi S
De opener van Souvlaki telt evenveel punten als Shanty, maar een topnotering meer. Niet de laatste Souvlaki overigens, jullie weten natuurlijk wat er straks nog aan komt.
3
geplaatst: 10 februari 2024, 09:24 uur
5. Catch the Breeze (1991)
105 punten. Nummer 1 van ranja, EttaJamesBrown
"Langzaamaan denk ik morgen in het diepe te duiken. Ik voel een briesje"
EttaJamesBrown. 2024.
Het debuutalbum Just for a Day was zwaar ondervertegenwoordigd in de finale, maar haalt met deze dijk van een song wel gewoon de top 5.
105 punten. Nummer 1 van ranja, EttaJamesBrown
"Langzaamaan denk ik morgen in het diepe te duiken. Ik voel een briesje"
EttaJamesBrown. 2024.
Het debuutalbum Just for a Day was zwaar ondervertegenwoordigd in de finale, maar haalt met deze dijk van een song wel gewoon de top 5.
2
geplaatst: 10 februari 2024, 09:27 uur
4. Star Roving (2017)
119 punten. Nummer 1 van aERodynamIC, DjFrankie, El Ninjo
Lange tijd zag het er erg goed uit voor Star Roving. Plek 1 of 2 leek het te gaan worden. Maar door een flinke eindspurt van enkele dichte concurrenten mist ie dan toch net het podium.
119 punten. Nummer 1 van aERodynamIC, DjFrankie, El Ninjo
Lange tijd zag het er erg goed uit voor Star Roving. Plek 1 of 2 leek het te gaan worden. Maar door een flinke eindspurt van enkele dichte concurrenten mist ie dan toch net het podium.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.