Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2024, 21:07 uur
6: André van Duin - Willempie
65 punten
1e plaats in De Nederlandse Top 40
André van Duin was een beetje de hofleverancier van carnavalskrakers en had ook meestal de grootste hit te pakken. Verbazingwekkend dat hij er maar 2 x instaat. André van Duin moest nog wel in TopPop komen verklaren dat Willempie gewoon een typetje was en absoluut niet de bedoeling had om de verstandelijk gehandicapten belachelijk te maken.
65 punten
1e plaats in De Nederlandse Top 40
André van Duin was een beetje de hofleverancier van carnavalskrakers en had ook meestal de grootste hit te pakken. Verbazingwekkend dat hij er maar 2 x instaat. André van Duin moest nog wel in TopPop komen verklaren dat Willempie gewoon een typetje was en absoluut niet de bedoeling had om de verstandelijk gehandicapten belachelijk te maken.
0
geplaatst: 16 februari 2024, 21:10 uur
wendyvortex schreef:
11: Arie Ribbens - Brabantse Nachten Zijn Lang*
55 punten
16e plaats in De Nederlandse Top 40
Nederland leert Arie kennen met deze cover met lichtelijk aangepaste tekst. Origineel is Kreuzberger Nächte van de Gebrüder Blattschuss.
(embed)
11: Arie Ribbens - Brabantse Nachten Zijn Lang*
55 punten
16e plaats in De Nederlandse Top 40
Nederland leert Arie kennen met deze cover met lichtelijk aangepaste tekst. Origineel is Kreuzberger Nächte van de Gebrüder Blattschuss.
(embed)
Ik geloof dat ik nog steeds niet begrijp wat carnavalsmuziek is. Deze is in de zomer uitgebracht en telt wel. Maar Snollebollekes brengt tracks met carnaval uit en zou dan weer niet tellen.
0
geplaatst: 16 februari 2024, 21:13 uur
Ik denk dat Arie zich dank zij die hit die zo nog komt definitief synoniem werd met Carnaval. Die discussie daar komen we niet helemaal uit. In spirit vind ik het wel Carnaval. Boven de rivieren associëren ze Carnaval met Noord-Brabant en Limburg. Rowwen Heze zulle mensen misschien ook Carnaval vinden. En André van Duin die komt weer uit Rotterdam.
1
geplaatst: 16 februari 2024, 21:16 uur
5: Jan Biggel - Ons Moeder Zeej Nog*
81 punten
Tipparade
Maar fans daar komt ie. Het enige nummer uit deze eeuw. Niet helemaal mijn smaak, maar wel grappig dat ik dacht verdomd welk nummer is dit ook alweer. Het origineel draai ik nooit, maar komt wel ees boven drijven als ik onder de douche aan het zingen ben.
81 punten
Tipparade
Maar fans daar komt ie. Het enige nummer uit deze eeuw. Niet helemaal mijn smaak, maar wel grappig dat ik dacht verdomd welk nummer is dit ook alweer. Het origineel draai ik nooit, maar komt wel ees boven drijven als ik onder de douche aan het zingen ben.
1
geplaatst: 16 februari 2024, 21:17 uur
Ja, dat dacht ik al. Het heeft te maken met iets vaags als 'spirit'. Snollebollekes heeft natuurlijk een moderner geluid maar dat lijkt me ook ontwikkeling van het genre.
Rowwen Heze heb ik nooit geassocieerd met carnaval.
Rowwen Heze heb ik nooit geassocieerd met carnaval.
2
geplaatst: 16 februari 2024, 21:20 uur
4: De Aal - Een Barg Die He Un Krul In De Steert*
91 punten
9e plaats in De Nederlandse Top 40
De zingende tandarts. Een varken heeft een krul in de staart. Die onsmakelijke bijgeluiden mogen de kinderen hier niet maken onder het eten!
91 punten
De zingende tandarts. Een varken heeft een krul in de staart. Die onsmakelijke bijgeluiden mogen de kinderen hier niet maken onder het eten!
0
geplaatst: 16 februari 2024, 21:26 uur
3: André van Duin - Er Staat een Paard in de Gang
95 punten
6e plaats in De Nederlandse Top 40
B-kantje dat populairder werd dan de A-kant. Flip Fluitketel is ook door niemand genomineerd. Het paard krijgt brons.
95 punten
6e plaats in De Nederlandse Top 40
B-kantje dat populairder werd dan de A-kant. Flip Fluitketel is ook door niemand genomineerd. Het paard krijgt brons.
0
geplaatst: 16 februari 2024, 21:33 uur
2: Wim Kersten & De Viltjes - Bloemetjesgordijn
103 punten
22e plaats in De Nederlandse Top 40
Bij een verkiezing door Omroep Brabant ooit verkozen tot de ultieme carnavalskraker. Doet het bij ons ook goed. Zilver voor schoenmaker Wim Kersten. Die inmiddels de Pinten had ingeruild voor De Viltjes.
103 punten
22e plaats in De Nederlandse Top 40
Bij een verkiezing door Omroep Brabant ooit verkozen tot de ultieme carnavalskraker. Doet het bij ons ook goed. Zilver voor schoenmaker Wim Kersten. Die inmiddels de Pinten had ingeruild voor De Viltjes.
3
geplaatst: 16 februari 2024, 21:43 uur
1: Arie Ribbens - Polonaise Hollandaise
117 punten
Bij Hoevelaken linksaf!! Anders kom je namelijk in Hilversum terecht.
De Bud Spencer onder de Nederlandse artiesten.
Goud voor Arie Ribbens.
En Willem grijpt Marietje van achter bij de schouders
Wordt even een overgangetje zo dadelijk naar Joe Jackson, maar dat komt vast goed met Poek.
117 punten
Bij Hoevelaken linksaf!! Anders kom je namelijk in Hilversum terecht.
De Bud Spencer onder de Nederlandse artiesten.
Goud voor Arie Ribbens.
En Willem grijpt Marietje van achter bij de schouders
Wordt even een overgangetje zo dadelijk naar Joe Jackson, maar dat komt vast goed met Poek.
1
geplaatst: 16 februari 2024, 21:47 uur
1
geplaatst: 16 februari 2024, 21:48 uur
wendyvortex, dank voor deze originele greatest hits. Zeker niet verwacht dat Arie zou gaan winnen. Heb door de week heen toch best genoten.
1
geplaatst: 16 februari 2024, 21:50 uur
Lekker veel oeteldonk! Ook muzikaal de carnavalshoofdstad van nl
2
geplaatst: 16 februari 2024, 22:20 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/12000/12467.jpg?cb=1507932489
Dank wendyvortex voor het carnavalsvermaak! Maar het was deze week niet alleen carnaval, maar ook de week dat Breaking Us in Two nieuw in de MuMeLadder kwam, dankzij stemmen van DjFrankie jeroentjuh Brunniepoo the viking Justus18 Ries_72 Edgar18 Funky Bookie Guessmaker Scorpion_21 tbouwh Simon77 remcodulac Finn vigil divart Outlaw104 Marco dB Casartelli Marty McFly johan de witt SBube en mijzelf. Ook iets om te vieren! En dat gaan we de komende week doen met deze Greatest Hits. Wel een beetje anders dan gebruikelijk.
Eind jaren '80 luisterde ik vaak naar Joe Jackson - Live 1980/86 (1988) - MusicMeter.nl op mijn walkman en dit album wordt de basis van deze Greatest HIts. Het is niet alleen een mooi live-album, maar ook een soort best of van de m.i. beste periode van Joe Jackson, de eerste zes jaar. Maar zijn dat echt zijn beste twintig nummers uit die periode? Dat gaan we komende week bepalen. We beginnen met de twintig nummers van het album als startlijst. Alfabetisch zijn dat:
A Slow Song
Beat Crazy
Be My Number Two
Breaking Us in Two
Cancer
Don't Wanna Be Like That
Fools in Love
Got the Time
I'm the Man
Is She Really Going Out with Him?
It's Different for Girls
Jumpin' Jive
Look Sharp!
Memphis
One to One
On Your Radio
Real Men
Steppin' Out
Sunday Papers
You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want)
Aan jullie de taak om je favoriete nummers te noemen (minstens vijf en maximaal tien, anders dan de twintig hierboven) die op het album hadden kunnen (en wellicht moeten) staan. Dat zijn nummers die op een van de volgende albums staan:
Joe Jackson - Look Sharp! (1979)
Joe Jackson - I'm the Man (1979)
Joe Jackson Band - Beat Crazy (1980)
Joe Jackson Band - The Harder They Come (1980) (EP)
Joe Jackson - Jumpin' Jive (1981)
Joe Jackson - Night and Day (1982)
Joe Jackson - Mike's Murder (1983) (score)
Joe Jackson - Body and Soul (1984)
En eventueel b-kantjes van singles (of andere rarities) uit deze periode. Deadline is maandag rond 22:00 uur.
Naast de hierboven genoemde mensen zijn wellicht ook andré dazzler lennon LucM Lying Mouth Rudi S TEQUILA SUNRISE of west die het album minstens 4 sterren gaven geïnteresseerd om mee te doen, maar andere belangstellenden zijn ook welkom!
Een spotify playlist is er ook: https://open.spotify.com/playlist/6uFB1Hxgaqz94S63Wkhoai?si=34861857c8df4489
Of luister het live-album: https://open.spotify.com/album/5lUGdLmNLEk2GEPzDL14mo?si=AUyLieRjRES_PSJg010MqA
En wil een mod de titel veranderen in Greatest Hits of #6: Joe Jackson Live 1980/86?
Dank wendyvortex voor het carnavalsvermaak! Maar het was deze week niet alleen carnaval, maar ook de week dat Breaking Us in Two nieuw in de MuMeLadder kwam, dankzij stemmen van DjFrankie jeroentjuh Brunniepoo the viking Justus18 Ries_72 Edgar18 Funky Bookie Guessmaker Scorpion_21 tbouwh Simon77 remcodulac Finn vigil divart Outlaw104 Marco dB Casartelli Marty McFly johan de witt SBube en mijzelf. Ook iets om te vieren! En dat gaan we de komende week doen met deze Greatest Hits. Wel een beetje anders dan gebruikelijk.
Eind jaren '80 luisterde ik vaak naar Joe Jackson - Live 1980/86 (1988) - MusicMeter.nl op mijn walkman en dit album wordt de basis van deze Greatest HIts. Het is niet alleen een mooi live-album, maar ook een soort best of van de m.i. beste periode van Joe Jackson, de eerste zes jaar. Maar zijn dat echt zijn beste twintig nummers uit die periode? Dat gaan we komende week bepalen. We beginnen met de twintig nummers van het album als startlijst. Alfabetisch zijn dat:
A Slow Song
Beat Crazy
Be My Number Two
Breaking Us in Two
Cancer
Don't Wanna Be Like That
Fools in Love
Got the Time
I'm the Man
Is She Really Going Out with Him?
It's Different for Girls
Jumpin' Jive
Look Sharp!
Memphis
One to One
On Your Radio
Real Men
Steppin' Out
Sunday Papers
You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want)
Aan jullie de taak om je favoriete nummers te noemen (minstens vijf en maximaal tien, anders dan de twintig hierboven) die op het album hadden kunnen (en wellicht moeten) staan. Dat zijn nummers die op een van de volgende albums staan:
Joe Jackson - Look Sharp! (1979)
Joe Jackson - I'm the Man (1979)
Joe Jackson Band - Beat Crazy (1980)
Joe Jackson Band - The Harder They Come (1980) (EP)
Joe Jackson - Jumpin' Jive (1981)
Joe Jackson - Night and Day (1982)
Joe Jackson - Mike's Murder (1983) (score)
Joe Jackson - Body and Soul (1984)
En eventueel b-kantjes van singles (of andere rarities) uit deze periode. Deadline is maandag rond 22:00 uur.
Naast de hierboven genoemde mensen zijn wellicht ook andré dazzler lennon LucM Lying Mouth Rudi S TEQUILA SUNRISE of west die het album minstens 4 sterren gaven geïnteresseerd om mee te doen, maar andere belangstellenden zijn ook welkom!
Een spotify playlist is er ook: https://open.spotify.com/playlist/6uFB1Hxgaqz94S63Wkhoai?si=34861857c8df4489
Of luister het live-album: https://open.spotify.com/album/5lUGdLmNLEk2GEPzDL14mo?si=AUyLieRjRES_PSJg010MqA
En wil een mod de titel veranderen in Greatest Hits of #6: Joe Jackson Live 1980/86?
1
geplaatst: 16 februari 2024, 22:49 uur
Biology
Cha Cha Loco
Happy Ending
How Long Must I Wait for You
In Every Dream Home (A Nightmare)
Not Here, Not Now
Pretty Boys
The Harder They Come
The Verdict
We the Cats (Shall Hep Ya)
Cha Cha Loco
Happy Ending
How Long Must I Wait for You
In Every Dream Home (A Nightmare)
Not Here, Not Now
Pretty Boys
The Harder They Come
The Verdict
We the Cats (Shall Hep Ya)
1
geplaatst: 16 februari 2024, 23:08 uur
Misschien kunnen ze een duet opnemen.

Heb helemaal niets met carnavalsmuziek, maar was wel leuk deze originele editie eens door te nemen. En het nummer van de Aal heb ik toevallig recent pas ontdekt - deze is nog wel te doen.
2
geplaatst: 17 februari 2024, 01:18 uur
Toch wel raar dat dat covertje het dan wint bij de carnavalskrakers, blijkbaar worden de beste carnavalshits ook volgens de Brabanders in Duitsland geschreven
2
geplaatst: 17 februari 2024, 01:46 uur
Ook namens deze carnavalshater (die zich wel opvallend vaak hier liet gelden) nog bedankt, wendyvortex. Natuurlijk voor de organisatie enzo, maar vooral en bovenal voor het nummer van Martine Bijl dat je in de startlijst zette. Dat 'Limburgs Klaaglied' vind ik echt een geweldig leuk en tekstueel spitsvondig nummer.
"Want m'n moeder komt uit Drachten en m'n vader uit Maastreech
Ik ben een Friese kruidkoek maar gekneed uit Limburgs deeg"
Nu heb ik hier het nodige (vroege) werk van Martine liggen, maar dit nummer staat op haar gelijknamige album uit 1980 en die had ik weer net niet. Tot vandaag, want ik kwam 'em tegen in de kringloop: meteen meegenomen en dat is jouw schuld. Bedankt!
Over carnaval versus après-ski gesproken: ik kreeg van de week in de familie-app wat foto's doorgestuurd van mijn nichtje (18) die tijdens carnaval naar een optreden was geweest van Vieze Jack. Alleen al aan de foto's te zien zag je dat de hele zaal collectief als een malle uit hun plaat ging. Als dit nummer zou zijn genomineerd, dan vrees ik dat zelfs ik 'em in mijn Top 10 had gezet. Aanstekelijke ongein.
Mijn nichtje heet trouwens Heidi.
"Want m'n moeder komt uit Drachten en m'n vader uit Maastreech
Ik ben een Friese kruidkoek maar gekneed uit Limburgs deeg"

Nu heb ik hier het nodige (vroege) werk van Martine liggen, maar dit nummer staat op haar gelijknamige album uit 1980 en die had ik weer net niet. Tot vandaag, want ik kwam 'em tegen in de kringloop: meteen meegenomen en dat is jouw schuld. Bedankt!
Over carnaval versus après-ski gesproken: ik kreeg van de week in de familie-app wat foto's doorgestuurd van mijn nichtje (18) die tijdens carnaval naar een optreden was geweest van Vieze Jack. Alleen al aan de foto's te zien zag je dat de hele zaal collectief als een malle uit hun plaat ging. Als dit nummer zou zijn genomineerd, dan vrees ik dat zelfs ik 'em in mijn Top 10 had gezet. Aanstekelijke ongein.
Mijn nichtje heet trouwens Heidi.
1
geplaatst: 17 februari 2024, 09:05 uur
Cha Cha Loco
Chinatown
Cosmopolitan
Heart of Ice
Laundromat Monday
Loisaida
Moonlight
Not Here, Not Now
The Verdict
Tuxedo Junction
Chinatown
Cosmopolitan
Heart of Ice
Laundromat Monday
Loisaida
Moonlight
Not Here, Not Now
The Verdict
Tuxedo Junction
1
geplaatst: 17 februari 2024, 09:14 uur
Tja, zo kom je dus aan een bijnaam

Trouwens met een glimlach de clip afgekeken!
1
geplaatst: 17 februari 2024, 09:28 uur
Poek Joe is een fijne keuze.
Bij de " keuze" albums ontbreekt het live in de studio opgenomen album Big World ( 1986).
Op het album 1980/86 staan 6 nummers van de Big world tour ( overigens geen van die 6 komen dan weer van het album Big world).
Mag Big world meedoen , daar staan zeker sterke nummers op (sowieso een fijn album).
Bij de " keuze" albums ontbreekt het live in de studio opgenomen album Big World ( 1986).
Op het album 1980/86 staan 6 nummers van de Big world tour ( overigens geen van die 6 komen dan weer van het album Big world).
Mag Big world meedoen , daar staan zeker sterke nummers op (sowieso een fijn album).
1
geplaatst: 17 februari 2024, 09:31 uur
Biology
Cha Cha Loco
Friday
Geraldine and John
Happy Ending
Not Here, Not Now
One More Time
The Harder They Come
The Verdict
Tilt
Cha Cha Loco
Friday
Geraldine and John
Happy Ending
Not Here, Not Now
One More Time
The Harder They Come
The Verdict
Tilt
1
geplaatst: 17 februari 2024, 10:30 uur
Ik ben geen groot kenner van 's mans oeuvre, maar vijf stuks toevoegen lukt nog wel. Alleen al omdat Happy Ending echt niet mag ontbreken.
Another World
Happy Ending
Heart of Ice
Not Here, Not Now
The Verdict
Another World
Happy Ending
Heart of Ice
Not Here, Not Now
The Verdict
0
geplaatst: 17 februari 2024, 10:44 uur
0
geplaatst: 17 februari 2024, 10:48 uur
Amateur Hour
Another World
Chinatown
Get That Girl
Happy Ending
Kinda Kute
Pretty Boys
Target
T.V. Age
Another World
Chinatown
Get That Girl
Happy Ending
Kinda Kute
Pretty Boys
Target
T.V. Age
1
geplaatst: 17 februari 2024, 11:22 uur
Amateur Hour
Biology
Friday
Geraldine and John
Get That Girl
Happy Ending
Happy Loving Couples
Kinda Kute
One More Time
The Harder They Come
Biology
Friday
Geraldine and John
Get That Girl
Happy Ending
Happy Loving Couples
Kinda Kute
One More Time
The Harder They Come
1
geplaatst: 17 februari 2024, 11:29 uur
Zoals waarschijnlijk wel bekend ben ik groot fan van de man, ik ben te jong om hem tijdens deze periode live te zien maar dat heb ik later, tot volle tevredenheid, nog wel een aantal keer gedaan. Deze periode is (uiteraard) erg sterk, vrijwel alles was raak (al ben ik niet zo van de jive) en daardoor is de startlijst al enorm sterk en behoren onderstaande 10 daar ook nog wel bij. De volgende ronde zal wel wat hoofdpijn (bij het zelf elimineren) en frustratie (wat andere elimineren) veroorzaken.
Another World
Cosmopolitan
Friday
Loisaida
Not Here, Not Now
One More Time
Target
The Harder They Come
The Verdict
Throw it Away
Another World
Cosmopolitan

Friday
Loisaida
Not Here, Not Now
One More Time
Target
The Harder They Come
The Verdict
Throw it Away
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 februari 2024, 11:56 uur
Edgar18 schreef:
Ik ben geen groot kenner van 's mans oeuvre, maar vijf stuks toevoegen lukt nog wel. Alleen al omdat Happy Ending echt niet mag ontbreken.
Misschien iets groter liefhebber (Joe Jackson zou bij mij wel een positief antwoord zijn op de nog openstaande Vraag van de dag), maar wegens compleetheid van de startlijst kom ik ook niet verder dan vijf nominaties. En inderdaad, Happy Ending mag niet ontbreken.Ik ben geen groot kenner van 's mans oeuvre, maar vijf stuks toevoegen lukt nog wel. Alleen al omdat Happy Ending echt niet mag ontbreken.
Go for It
Happy Ending
One More Time
The Harder They Come
The Verdict
0
geplaatst: 17 februari 2024, 12:41 uur
Happy Ending redt het zonder mijn steun ook wel, en verder vind ik de startlijst prima. Ik haak in de finale aan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.