MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Elvis Presley KO – Deel II: 1960s

zoeken in:

Spannende laatste halve finale dit. Nog even wat vaste stemmers taggen die nog niet gestemd hebben: johan de witt, Zack, Kees-Jan, LucM, EvilDrSmith.

Meteen alvast een heads-up: de finale gaan we anders spelen dan een reguliere KO. Hoe en wat post ik natuurlijk zodra we bij de finale zijn aanbeland.

Op dit moment is de laatste halve finale bezig:

Are You Lonesome Tonight - Don't Cry Daddy

6-6

Dan zijn de halve finales beslist!

Rond 14.00 komt het finalebericht

FINALE

https://i.pinimg.com/736x/dc/bf/f5/dcbff5266ba29f42f2956d2abc378b10.jpg

Op 15 augustus begonnen we aan dit tweede deel in de Elvis Presley-KO’s en nu op 1 oktober zijn we bij de finale aanbeland. Nog 3 songs zijn er over, en slechts één daarvan zal zich de winnaar mogen gaan noemen. Welke Elvis-periode binnen de 60s ons het meest bevalt moge duidelijk zijn, met drie songs in de finale die uit 1968 / 1969 komen.

Aan ons om te bepalen welke song bestempeld wordt tot de beste, mooiste, leukste, lievelings 60s song.
We gaan het als volgt aanpakken om het extra spannend te maken.

- Maak een persoonlijke top 3 van deze 3 finale songs
- Zet ze dus op volgorde van meest tot minst favoriet
- Stuur jouw top 3 naar mij in een privébericht op MusicMeter
- Deel jouw top 3 NIET hier in dit topic of met andere users
- Om exact 19.30 morgenavond, zondag 2 okt., sluiten de lijnen en maak ik in dit topic de uitslag bekend

Spannend!

If I Can Dream vs Suspicious Minds vs Don’t Cry Daddy

If I Can Dream (1968)

Kantje B: Edge of Reality (maar Memories in de UK)
Top tien in: Australië, Canada, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika

Road to the final
Eerste ronde: vs Moonlight Sonata 4-0
Tweede ronde: vs Where No One Stands Alone 4-0
Derde ronde: vs The Girl of My Best Friend 5-1
Vierde ronde: vs Baby What You Want Me to Do 5-1
Achtste finale: vs Any Day Now 6-4
Kwart finale: vs It's Now Or Never 7-1
Halve finale: vs Fame and Fortune 8-0

Suspicious Minds (1969)

B-kantje: You’ll Think of Me
Nummer 1-hit in Australië, België, Canada, US en Zuid-Afrika
Op plek 91 in de lijst 500 Greatest Songs of All-Time van Rolling Stone Magazine

Road to the final
Eerste ronde: vs There's Always Me 4-0
Tweede ronde: vs You'll Be Gone 4-0
Derde ronde: vs Joshua Fit the Battle 5-0
Vierde ronde: vs (Marie's the Name) His Latest Flame 5-0
Achtste finale: vs Only the Strong Survive 7-4
Halve finale: vs In the Ghetto 8-6

Don’t Cry Daddy (1969)

B-kantje: Rubberneckin’
Top 10 in UK en US

Road to the final
Eerste ronde: vs Big Love Big Heartache 4-0
Tweede ronde: vs Night Rider 4-2
Derde ronde: vs Flaming Star 5-0
Vierde ronde: vs Bossa Nova Baby 5-0
Achtste finale: vs Memories 6-2
Kwartfinale: vs Little Sister 7-3
Halve finale: vs Are You Lonesome Tonight 8-6

-------------------------------------------------------------

Tag voor de stemmers die al minstens vanaf de achtste finales meedoen aan deze KO.
johan de wittLucMLes de GrootAstPoehateusAOVVRufusjeb777spinoutjokermanthelionlaxus11ZackKees-Janwest

Dus nogmaals: stuur jouw top 3 naar mij in een privébericht. Post jouw top 3 niet hier in het topic.
Deadline: zondag 2 oktober 2022, 19.30

https://i.pinimg.com/originals/db/13/8a/db138abd92aa1fdc4e60499653f263f9.gif

De finale is op dit moment 22 uur bezig en maar liefst 14 deelnemers hebben hun top 3 al doorgegeven. Vanavond om 19.30 is de deadline, dus als jij nog wilt meedoen zet de finalenummers dan in de, volgens jou, juiste volgorde en stuur ze naar mij door in een privéberichtje.

Het is rete-spannend met op dit moment nog geen duidelijke winnaar; 1 lijstje kan een totaal andere uitslag betekenen.

In afwachting van de uitslag kun je natuurlijk ook lekker naar Elvis Presley KO - Deel II: The 1960s luisteren. En bij deze alvast een heads-up dat we na deze KO niet in een zwart gat vallen: vanaf morgen begint Elvis deel III - the 1970s.

Random KO-fact: dit was de eerste afvaller midden augustus.

Nog 1 uur en 42 minuten om een lijstje in te dienen. Anyone's game; er is geen song met een voorsprong op dit moment.....

Ook als je dit topic nu voor het eerst ziet: stem gerust mee.

Maak je top 3 van:

If I Can Dream vs Suspicious Minds vs Don't Cry Daddy

en stuur dat lijstje naar mij door.

Random KO-fact nr. 2, dit was song nummer 102 die eruit vloog:

De lijnen zijn gesloten! Uitslag volgt over een paar minuten.

Ruim anderhalve maand hebben we gespendeerd aan de 60's songs van Elvis Presley. We eindigden met drie songs in de finale. Het volk heeft gesproken en holy camoly wat was het spannend. Het laatste lijstje heeft zelfs pas voor de doorslag gezorgd.

Op 3 is geëindigd:

https://i.discogs.com/InBKewCJlWjXEeElZPSl9l7OkFZh7m9ep2BPzNYNugU/rs:fit/g:sm/q:90/h:600/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTY2OTM1/OTgtMTQyNDc2NTU1/Ny04MTkxLmpwZWc.jpeg

Don't Cry Daddy
Nr. 1 posities: 2
Nr. 2 posities: 4
Nr. 3 posities: 9

-------------------------------------------------------------

Op 2 is geëindigd:

https://files.ekmcdn.com/windmgkmill/images/elvis-presley-suspicious-minds-you-ll-think-of-me-1900-solid-centre-ex-ex-(2)-57716-1-p.jpg?v=7543F1BA-C8CF-41A5-B4D0-FF1A43C1FC8E

Suspicious Minds
Nr. 1 posities: 6
Nr. 2 posities: 6
Nr. 3 posities: 3

-------------------------------------

De grote winnaar van deze tweede instalment in de Elvis Presley KO's is dus geworden:

https://media.hitparade.ch/cover/big/elvis_presley-if_i_can_dream_s_1.jpg

If I Can Dream
Nr. 1 posities: 7
Nr. 2 posities: 5
Nr. 3 posities: 3

Wat een winnaar! Monument van een song
Op naar de 70s!

Kan me helemaal vinden in deze top 3.
Benieuwd naar de 70s. Keep up the good work, Shaky!

Top Shaky. Natuurlijk een terechte uitslag.

Hartstikke leuk dat jullie allemaal meegespeeld hebben en hopelijk zie ik jullie weer terug bij deel III - the 1970s die ik morgen in de ochtend zal starten.

De playlist van deze KO laat ik staan op Spotify, die zal ik zelf ook nog wel eens de revue laten passeren
MuMe Elvis Presley KO - Deel II: The 1960s.

As long as a man
Has the strength to dream
He can redeem his soul and fly

https://www.musicmeter.nl/images/cover/55000/55262.jpg?cb=1596623953

Mooie winnaar en bedankt shaky!

Shaky schreef:
Het volk heeft gesproken en holy camoly wat was het spannend. Het laatste lijstje heeft zelfs pas voor de doorslag gezorgd.
Ik stuurde mijn lijstje in om 19.05 uur, dus ik voel me toch aangesproken en verantwoordelijk voor het doorslaggevende punt. En dat voor iemand die nauwelijks had meegedaan aan deze KO.
Excuses aan hen die zonder mijn deelname op een verlenging van de finale hadden gehoopt.
Ik heb de nummers 1 en 2 zeker drie keer achter elkaar gedraaid en zat te hele tijd te dubben: welke zal ik nu op een en welke op twee zetten? Meerdere keren aangepast. Morgen had het andersom kunnen zijn.

Ik heb me hier weinig laten zien, maar evenzogoed natuurlijk dank voor de organisatie, Shaky!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:24 uur

geplaatst: vandaag om 07:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.