Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete samengestelde album
zoeken in:
3
geplaatst: 14 oktober 2022, 14:21 uur
Elke x doen we een andere artiest. Format is als volgt: stel je favoriete album samen van een bepaalde artiest. Het album bestaat uit minimaal 8 en maximaal 12 tracks. Vertel evt waarom je voor deze tracks en volgorde kiest. Je mag kiezen uit alle uitgebrachte nummers van de betreffende artiest (albums, singles, b sides etc).
We starten met The Smiths (hoe origineel)
We starten met The Smiths (hoe origineel)

4
geplaatst: 14 oktober 2022, 14:52 uur
Kant A
This Charming Man
I Know It's Over
Bigmouth Strikes Again
The Boy with the Thorn in His Side
Suffer Little Children
I Won't Share You
Kant B
How Soon Is Now?
Half a Person
Well I Wonder
There Is a Light that Never Goes Out
Some Girls Are Bigger than Others
Asleep
Oftewel mijn fave 12 Smiths songs (voor nu) Enige uitleg: beginnen met een banger is nooit verkeerd, hence TCM als albumopener. I Know It's Over voelde op TQiD al fijn vooraan, dus waarom hier ook niet. We sluiten kant A met 2 rustiger songs. Kant B opent met How Soon Is Now? Vind ik wel een kantopener op zich. Het lichtje en de meisjes vind ik zo een twee-eenheid, die horen bij elkaar en op het eind van een album. Ik sluit het album wel treffend af met Asleep vind ik zelf, zoals Radiohead ook vaak doet, contemplatief en verstild droevig.
Benieuwd naar de albums van andere users
This Charming Man
I Know It's Over
Bigmouth Strikes Again
The Boy with the Thorn in His Side
Suffer Little Children
I Won't Share You
Kant B
How Soon Is Now?
Half a Person
Well I Wonder
There Is a Light that Never Goes Out
Some Girls Are Bigger than Others
Asleep
Oftewel mijn fave 12 Smiths songs (voor nu) Enige uitleg: beginnen met een banger is nooit verkeerd, hence TCM als albumopener. I Know It's Over voelde op TQiD al fijn vooraan, dus waarom hier ook niet. We sluiten kant A met 2 rustiger songs. Kant B opent met How Soon Is Now? Vind ik wel een kantopener op zich. Het lichtje en de meisjes vind ik zo een twee-eenheid, die horen bij elkaar en op het eind van een album. Ik sluit het album wel treffend af met Asleep vind ik zelf, zoals Radiohead ook vaak doet, contemplatief en verstild droevig.
Benieuwd naar de albums van andere users

3
geplaatst: 14 oktober 2022, 15:27 uur
Zoals waarschijnlijk wel bekend ben ik niet de grootste Smithsfan op deze dubieuze site maar zo'n verzamel tape kan ik wel maken natuurlijk (plus dat het nu in mijn updates staat
). Ik neem aan dat Moz ook nog wel komt en misschien Electronic ook nog wel
Niet echt een speciale volgorde behoudens dat ik vond dat Het liedje van Charmed in zijn originele versie het bal moest openen en de geweldige live versie van The Queen de afsluiter moest zijn.
Kant A
How Soon Is Now?
Panic
The Boy With The Thorn In His Side
Barbarism Begins at Home
Kant B
Girlfriend in a Coma
I Know It's Over
Hand In Glove
The Queen is Dead (Live in Boston)
). Ik neem aan dat Moz ook nog wel komt en misschien Electronic ook nog wel
Niet echt een speciale volgorde behoudens dat ik vond dat Het liedje van Charmed in zijn originele versie het bal moest openen en de geweldige live versie van The Queen de afsluiter moest zijn.
Kant A
How Soon Is Now?
Panic
Barbarism Begins at Home
Kant B
Girlfriend in a Coma
I Know It's Over
Hand In Glove
The Queen is Dead (Live in Boston)
3
Zack
geplaatst: 14 oktober 2022, 20:06 uur
Kant A :
The Queen Is Dead
Handsome Devil
How Soon Is Now
Stop Me If You Think You've Heard This One Before
Panic
You Just Haven't Earned it Yet , Baby
Kant B :
Bigmouth Strikes Again
This Charming Man
Nowhere Fast
Paint A Vulgar Picture
There's a Light That Never Goes Out
Some Girls Are Bigger Than Others
Geen doen eigenlijk voor mij als groot Smiths fan , maar toch...
Ik vind The Queen Is Dead ook een goeie opener dus bij mij ook de opener. Het momentum even doorzetten met Handsome Devil en dan het rustigere , bezwerende HSIN ; Panic nog even knallen en KantcA afsluiten met ook een sterk nummer.
Kant B in het echtbook een opener met vlotte liedjes erachteraan en wat gas terug met Paint A Vulgar Picture ; ik eindig zoals TQID album eindigt met fade out....
The Queen Is Dead
Handsome Devil
How Soon Is Now
Stop Me If You Think You've Heard This One Before
Panic
You Just Haven't Earned it Yet , Baby
Kant B :
Bigmouth Strikes Again
This Charming Man
Nowhere Fast
Paint A Vulgar Picture
There's a Light That Never Goes Out
Some Girls Are Bigger Than Others
Geen doen eigenlijk voor mij als groot Smiths fan , maar toch...
Ik vind The Queen Is Dead ook een goeie opener dus bij mij ook de opener. Het momentum even doorzetten met Handsome Devil en dan het rustigere , bezwerende HSIN ; Panic nog even knallen en KantcA afsluiten met ook een sterk nummer.
Kant B in het echtbook een opener met vlotte liedjes erachteraan en wat gas terug met Paint A Vulgar Picture ; ik eindig zoals TQID album eindigt met fade out....
2
geplaatst: 14 oktober 2022, 21:56 uur
Kant A
Headmaster’s ritual
The boy with the thorn in his side
Big mouth strikes again
Panic
Girlfriend in a coma
I know it’s over
Kant B
How soon is now?
Hand in glove
This charming man
What difference does it make
Reel around the fountain
Suffer little children
Ik ben muzikaal opgegroeid met de top 40 op vrijdag en de Verrukkelijke 15 op de dinsdagmiddag. Voor mij was the Headmaster’s Ritual mijn eerste kennismaking met the Smiths. Gelukkig kwam deze single ook in de tipparade terecht zodat ik deze bij de plaatselijke platenboer kon aanschaffen. Er volgden er nog 5 in de V15 die ik - met uitzondering van Ask - keurig op kant A heb gezet. En in mijn platenkast. Ik kon het niet laten om I know it’s over als afsluitende track in te zetten. Want er is nog zoiets als kant B.
De nummers op die zijde heb ik pas een paar jaar later leren kennen - met dank aan de Duitse tv. Daar zag ik in het programma Rockpalast een concert van de heren uit hun begintijd en toevallig liep de VHS mee. Vaak teruggekeken dankzij of ondanks de vreemde bloemenact van Morrissey
Gelukkig was begin jaren 90 alles zo’n beetje op CD uitgebracht en kom ik de collectie aanvullen met het oudere werk met How soon is now als ultieme bezwerende Smiths track, This charming man als vergeten classic en Suffer little children als de oudere zus van de afsluiter van kant A.
Headmaster’s ritual
The boy with the thorn in his side
Big mouth strikes again
Panic
Girlfriend in a coma
I know it’s over
Kant B
How soon is now?
Hand in glove
This charming man
What difference does it make
Reel around the fountain
Suffer little children
Ik ben muzikaal opgegroeid met de top 40 op vrijdag en de Verrukkelijke 15 op de dinsdagmiddag. Voor mij was the Headmaster’s Ritual mijn eerste kennismaking met the Smiths. Gelukkig kwam deze single ook in de tipparade terecht zodat ik deze bij de plaatselijke platenboer kon aanschaffen. Er volgden er nog 5 in de V15 die ik - met uitzondering van Ask - keurig op kant A heb gezet. En in mijn platenkast. Ik kon het niet laten om I know it’s over als afsluitende track in te zetten. Want er is nog zoiets als kant B.
De nummers op die zijde heb ik pas een paar jaar later leren kennen - met dank aan de Duitse tv. Daar zag ik in het programma Rockpalast een concert van de heren uit hun begintijd en toevallig liep de VHS mee. Vaak teruggekeken dankzij of ondanks de vreemde bloemenact van Morrissey
Gelukkig was begin jaren 90 alles zo’n beetje op CD uitgebracht en kom ik de collectie aanvullen met het oudere werk met How soon is now als ultieme bezwerende Smiths track, This charming man als vergeten classic en Suffer little children als de oudere zus van de afsluiter van kant A.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 oktober 2022, 08:24 uur
A
1 Meat Is Murder
2 Still Ill
3 How Soon Is Now?
4 Cemetry Gates
5 Pretty Girls Make Graves
B
1 Hand In Glove
2 Death of a Disco Dancer
3 The Headmaster Ritual
4 What Difference Does It Make?
5 Barbarism Begins at Home
1 Meat Is Murder
2 Still Ill
3 How Soon Is Now?
4 Cemetry Gates
5 Pretty Girls Make Graves
B
1 Hand In Glove
2 Death of a Disco Dancer
3 The Headmaster Ritual
4 What Difference Does It Make?
5 Barbarism Begins at Home
1
geplaatst: 15 oktober 2022, 09:27 uur
Uiteindelijk moeten natuurlijk de beste nummers op zo'n verzamelaar staan. Dan kom ik tot de volgende indeling met een 'hit' als opener en de klapper als afsluiter.
A
1 Bigmouth Strikes Again
2 Girlfriend in a Coma
3 Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
4 This Charming Man
5 The Boy with the Thorn in His Side
6 How Soon Is Now?
B
1 Panic
2 Ask
3 Heaven Knows I'm Miserable Now
4 The Queen Is Dead
5 I Know It's Over
6 There Is a Light That Never Goes Out
A
1 Bigmouth Strikes Again
2 Girlfriend in a Coma
3 Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
4 This Charming Man
6 How Soon Is Now?
B
1 Panic
2 Ask
4 The Queen Is Dead
5 I Know It's Over
6 There Is a Light That Never Goes Out
1
geplaatst: 15 oktober 2022, 09:36 uur
Of je kiest niet per se je überfaves alleen, maar ook een paar andere voor de albumflow...
1
geplaatst: 15 oktober 2022, 09:36 uur
A
1 Bigmouth Strikes Again
2 Some Girls Are Bigger Than Others
3 Oscillate Wildly
4 This Charming Man
6 How Soon Is Now?
B
1 Panic
2 You Just Haven't Earned It Yet, Baby
4 The Queen Is Dead
5 There Is A Light That Never Goes Out
6 Asleep
1 Bigmouth Strikes Again
2 Some Girls Are Bigger Than Others
3 Oscillate Wildly
4 This Charming Man
6 How Soon Is Now?
B
1 Panic
2 You Just Haven't Earned It Yet, Baby
4 The Queen Is Dead
5 There Is A Light That Never Goes Out
6 Asleep
3
geplaatst: 15 oktober 2022, 10:49 uur
1. The Headmaster Ritual
2. Stop Me If You Think You've Heard This One Before
3. Bigmouth Strikes Again
4. Well I Wonder
5. Girlfriend in a Coma
6. Suffer Little Children
7. The Boy With the Thorn in His Side
8. Cemetry Gates
9. Half a Person
10. William, It Was Really Nothing
11. There Is a Light That Never Goes Out
12. Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
Beginnen doen we ook met de military two-step van de Headmaster, hun beste opener, dus dat houden we zo. Daarna nog twee knallers om er lekker in te komen. Dan drie van hun allerbeste ballads, heerlijk zwelgen en dan die heerlijk fluwelen gitaarsound erbij, mooier wordt het niet. Of toch wel?
Kant 2 beginnen we weer uplifiting met het life-affirming The Boy… gevolgd door het heerlijk zomerse Cemetry Gates. O nee, die dreaded sunny days… Dan weer een mooie ballad, 16, clumsy and shy, waarna we via het uiterst sprankelende William bij de grande finale komen met hun twee epic ballads. Het lichtje laten we op de plek waar we hem kennen. Maar Last Night zetten we op de plek waar hij hoort. Hun Ocean Rain eigenlijk. Epic. No hope, no harm. Wat een album
2. Stop Me If You Think You've Heard This One Before
3. Bigmouth Strikes Again
4. Well I Wonder
5. Girlfriend in a Coma
6. Suffer Little Children
7. The Boy With the Thorn in His Side
8. Cemetry Gates
9. Half a Person
10. William, It Was Really Nothing
11. There Is a Light That Never Goes Out
12. Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
Beginnen doen we ook met de military two-step van de Headmaster, hun beste opener, dus dat houden we zo. Daarna nog twee knallers om er lekker in te komen. Dan drie van hun allerbeste ballads, heerlijk zwelgen en dan die heerlijk fluwelen gitaarsound erbij, mooier wordt het niet. Of toch wel?
Kant 2 beginnen we weer uplifiting met het life-affirming The Boy… gevolgd door het heerlijk zomerse Cemetry Gates. O nee, die dreaded sunny days… Dan weer een mooie ballad, 16, clumsy and shy, waarna we via het uiterst sprankelende William bij de grande finale komen met hun twee epic ballads. Het lichtje laten we op de plek waar we hem kennen. Maar Last Night zetten we op de plek waar hij hoort. Hun Ocean Rain eigenlijk. Epic. No hope, no harm. Wat een album

1
geplaatst: 15 oktober 2022, 10:55 uur
Mooi rijtje! Jij hebt het beter begrepen dan de band zelf 
Ze hadden deze ook als closer moeten kiezen van hun laatste album.
Ga eens een comp maken met closers of could've/should've been closers. Ocean Rain, Last Night I Dreamt that Somebody Loved Me, The Same Deep Water as You. Echt een comp voor een knalfuif zeg maar

Ze hadden deze ook als closer moeten kiezen van hun laatste album.
Ga eens een comp maken met closers of could've/should've been closers. Ocean Rain, Last Night I Dreamt that Somebody Loved Me, The Same Deep Water as You. Echt een comp voor een knalfuif zeg maar

1
geplaatst: 15 oktober 2022, 11:03 uur
Klopt echt een epic closer. Aan de andere kant is I Won’t Share You, zeker gezien de context dat de band uit elkaar ging, ook niet verkeerd natuurlijk, als afsluiter.
En volgens mij hadden ze ook een voorkeur voor meer lichtvoetige closers ipv de epische, zie ook Some Girls en Suffer.
En volgens mij hadden ze ook een voorkeur voor meer lichtvoetige closers ipv de epische, zie ook Some Girls en Suffer.
1
geplaatst: 15 oktober 2022, 11:05 uur
luigifort schreef:
Wauw, beste comp ooit waarschijnlijk.
Save What You Can, Find the River
Nagenietnummer na nagenietnummer

1
geplaatst: 15 oktober 2022, 11:07 uur
Wow ja, die horen er ook allemaal bij id 
Een heel aantal zijn id daadwerkelijk al closers. Niet eens genieten, vanaf het begin al nagenieten, vanaf track 1

Een heel aantal zijn id daadwerkelijk al closers. Niet eens genieten, vanaf het begin al nagenieten, vanaf track 1

2
geplaatst: 15 oktober 2022, 11:15 uur
Ik laat niet elke artiest een week staan
Wat mij betreft kunnen we morgen, but not tonight
al verder met Depeche Mode. En iedereen die nog wil kan albums van vorige artiesten blijven droppen
Ik verwacht ook geen tientallen deelnemers steeds.
Wat mij betreft kunnen we morgen, but not tonight
al verder met Depeche Mode. En iedereen die nog wil kan albums van vorige artiesten blijven droppen
Ik verwacht ook geen tientallen deelnemers steeds.
1
geplaatst: 15 oktober 2022, 13:35 uur
vigil
Bij bands met een omvangrijker oeuvre wil ik best wat coulanter zijn en het oprekken naar 14 tracks max. Aangezien de band zelf ook langere reguliere albums heeft dan 12 tracks.
Dus bij DM mogen mensen kiezen ergens tussen 8 en 14 tracks.
Bij bands met een omvangrijker oeuvre wil ik best wat coulanter zijn en het oprekken naar 14 tracks max. Aangezien de band zelf ook langere reguliere albums heeft dan 12 tracks.
Dus bij DM mogen mensen kiezen ergens tussen 8 en 14 tracks.
0
geplaatst: 15 oktober 2022, 14:22 uur
1
geplaatst: 15 oktober 2022, 14:23 uur
1
geplaatst: 15 oktober 2022, 14:24 uur
Denk dat dan een van mijn meest gehoorde songs is

Omdat je die echt overal hoorde en hoort. In de supermarkt, op school, in het zwembad, in de seksclubs oops

1
geplaatst: 15 oktober 2022, 15:27 uur
Leuk topic.
Al moet ik zeggen dat ik in zo'n geval meestal voor de singles ga.
This Charming Man
What Difference Does It Make
Heaven Knows I'm Miserable Now
How Soon Is Now
The Headmaster Ritual
-
Bigmouth Strikes Again
There Is A Light That Never Goes Out
Panic
Ask
Girlfriend In A Coma
Death Of A Disco Dancer
Maar het kan ook anders.
A Rush And A Push And The Land Is Ours
You Just Haven't Earned It Yet Baby
Half A Person
Cemetry Gates
Unloveable
Asleep
-
Stretch Out And Wait
William It Was Really Nothing
Please Please Please Let Me Get What I Want
Girl Afraid
Back To The Old House
Hand In Glove
Al moet ik zeggen dat ik in zo'n geval meestal voor de singles ga.
This Charming Man
What Difference Does It Make
Heaven Knows I'm Miserable Now
How Soon Is Now
The Headmaster Ritual
-
Bigmouth Strikes Again
There Is A Light That Never Goes Out
Panic
Ask
Girlfriend In A Coma
Death Of A Disco Dancer
Maar het kan ook anders.
A Rush And A Push And The Land Is Ours
You Just Haven't Earned It Yet Baby
Half A Person
Cemetry Gates
Unloveable
Asleep
-
Stretch Out And Wait
William It Was Really Nothing
Please Please Please Let Me Get What I Want
Girl Afraid
Back To The Old House
Hand In Glove
2
geplaatst: 16 oktober 2022, 10:23 uur
Tijd voor Depeche Mode! Waarom deze 14? Waarom niet! Staan er geen superhits op Violator? Zeker wel, maar dit voelt goed voor mij zo 
Kant A
Black Celebration
Fly on the Windscreen - Final
The Things You Said
Here Is the House
My Secret Garden
Lie to Me
Behind the Wheel
Kant B
In Your Room
The Love Thieves
Strangelove
Judas
Rush
Sister of Night
Death's Door
Enige uitleg: We openen passend het album met het openingsduo van het BC album. The Things You Said vind ik er prima achteraan komen. En de rest van Kant A vind ik ook wel passen. Behind the Wheel sluit Kant A uptempo en geheimzinnig, waar Kant B geopend wordt door het geheimzinnige en downtempo In Your Room, ook op SoFaD de opener van Kant B
Voor de rest allemaal klassesongs, waaronder 2 heerlijke van Ultra. Ik sluit het album met Death's Door van de Until the End of the World soundtrack. Prachtsong en wat mij betreft ook wel een eindsong.

Kant A
Black Celebration
Fly on the Windscreen - Final
The Things You Said
Here Is the House
My Secret Garden
Lie to Me
Behind the Wheel
Kant B
In Your Room
The Love Thieves
Strangelove
Judas
Rush
Sister of Night
Death's Door
Enige uitleg: We openen passend het album met het openingsduo van het BC album. The Things You Said vind ik er prima achteraan komen. En de rest van Kant A vind ik ook wel passen. Behind the Wheel sluit Kant A uptempo en geheimzinnig, waar Kant B geopend wordt door het geheimzinnige en downtempo In Your Room, ook op SoFaD de opener van Kant B
Voor de rest allemaal klassesongs, waaronder 2 heerlijke van Ultra. Ik sluit het album met Death's Door van de Until the End of the World soundtrack. Prachtsong en wat mij betreft ook wel een eindsong.
1
geplaatst: 16 oktober 2022, 11:07 uur
A1. Never Let Me Down Again
2. Precious
3. Love, In Itself
4. Everything Counts
5. Here is the House
6. The Things You Said
B7. Behind the Wheel
8. Enjoy the Silence
9. Shake the Disease
10. Black Celebration
11. Strangelove
12. But Not Tonight
Opener houden we, hun beste opener. Daarna blijven we de stemming er goed inhouden met de nodige krakers, om rustig kant A af te sluiten.
Behind the Wheel vind ik ook een ideale opener, mag dat zijn voor kant 2. Daarna houden we het hoge niveau vast tot en met het eind. Geen epic closer dit keer maar een vrij luchtige, a la Electrolite zullen we maar zeggen. I’m outta here. But not tonight
2. Precious
3. Love, In Itself
4. Everything Counts
5. Here is the House
6. The Things You Said
B7. Behind the Wheel
8. Enjoy the Silence
9. Shake the Disease
10. Black Celebration
11. Strangelove
12. But Not Tonight
Opener houden we, hun beste opener. Daarna blijven we de stemming er goed inhouden met de nodige krakers, om rustig kant A af te sluiten.
Behind the Wheel vind ik ook een ideale opener, mag dat zijn voor kant 2. Daarna houden we het hoge niveau vast tot en met het eind. Geen epic closer dit keer maar een vrij luchtige, a la Electrolite zullen we maar zeggen. I’m outta here. But not tonight

1
geplaatst: 16 oktober 2022, 12:40 uur
Jezus wat duurde die "eerste week" lang. Maar nu kan het topic dan eindelijk beginnen 

* denotes required fields.