MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete samengestelde album

zoeken in:
Tot een paar dagen geleden toen ik de lyrics erop nasloeg heb ik mijn hele leven gedacht dat ze I('ll) pass the rains ipv I Bless the rains zongen

DjFrankie schreef:
(quote)

Toto wordt bij mij alleen maar erger in mijn oren, vooral die draak van Africa ( je zult in Namibie wonen )

Dat nummer draait daar tot in alle eeuwigheid OMG!!!

In January 2019, a sound installation was set up in an undisclosed location in the Namib Desert to play the song on a constant loop. The installation is powered by solar batteries, allowing the song to be played indefinitely.

Nu krijg ik toch wel medelijden met Frank c.s.

DjFrankie (moderator)
Poeha schreef:

Nu krijg ik toch wel medelijden met Frank c.s.

Ik ben in Namibië geweest, voor dit bestond. Dus net op tijd

Zo'n beetje het meest beluisterde nummer op Spotify hè, nu weten we hoe dat komt

Hurry boy, it's waiting there for you

luigifort schreef:
Zo'n beetje het meest beluisterde nummer op Spotify hè, nu weten we hoe dat komt

Hurry boy, it's waiting there for you
Zeker weten dat dit de juiste lyrics zijn?

U2 - 14 (7+7)

The Fly
With Or Without You
Bad
All I Want Is You
I Will Follow (live)
Angel of Harlem
Staring at the Sun

Zooropa
Ultra Violet (Light My Way) 
An Cat Dubh
A Sort Of Homecoming (live)
Until the End of the World
Rejoice
Red Hill Mining Town

7+7 = 7 favoriete hits (WoWy kon ik niet omheen) en 7 favoriete albumtracks.

DM: EARLY HITS

New Life
Just Can't Get Enough
See You
The Meaning Of Love
Leave In Silence
Get The Balance Right
-
Everything Counts
Love In Itself
People Are People
Master and Servant
Somebody
Shake The Disease

DM: EARLY BITS

Dreaming Of Me
Puppets
Photographic
My Secret Garden
Nothing To Fear
The Sun And The Rainfall
-
Two Minute Warning
Shame
The Landscape Is Changing
Something To Do
Lie To Me
Blasphemous Rumours

dazzler schreef:
DM: EARLY BITS
Ah ja, dat was ook een tof topic dat van de Greatest Bits of ( ) Eigenlijk veel toffer dan grote broer Greatest Hits.

U2 wordt nog lastig. Wat is echt essentieel voor je en wat is supergoed alleen. Supergoed kom je ook al alleen aan 50 tracks..

luigifort schreef:
U2 wordt nog lastig. Wat is echt essentieel voor je en wat is supergoed alleen. Supergoed kom je ook al alleen aan 50 tracks..

Het leven is nu eenmaal keuzes maken

Misschien favorieten als Vertigo, Get On Your Boots, The Saints Are Coming en We Are the People een keertje skippen?

Om niet flauw te doen hou ik het ook bij een enkel album. Betekent veel hiaten en veel fave en klassesongs er niet bij. Ook niet heel divers en niks van de eerste en laatste albums.

Kant A

Zooropa
Zoo Station
Numb
Lemon
One
The Fly
Stay (Faraway, So Close)

Kant B

Where the Streets Have No Name
I Still Haven't Found What I'm Looking For
With or Without You
Van Diemen's Land
Hawkmoon 269
A Sort of Homecoming
Love Is Blindness (live at Sydney 1993)

Enige uitleg: 90s U2 blijft mijn fave toch wel. Daarom ook op Kant A. Lekker dromerig beginnen met een opener ook en nog een opener erachteraan en beide Zoo songs na elkaar heeft ook wel wat, beide absolute toppers! Numb is ook zo zalig, zeker vanwege Bono's falsetto en meteen erna mijn nr. 1 U2 song Lemon, net als op het album na Numb. One, tja weer een überfavoriet, zo prachtig. Vervolgens The Fly, na Lemon mijn fave. Superlatieven te over, retecool, vette gitaarsolo. Stay is ook een überfave. Überlin Zo'n zalige laidback romantische sfeer. In mijn top 5 U2 songs. Wat een Kant A hè jongens?

Kant B dan de oldies goldies om het zo maar te zeggen. Het magische openingstrio van The Joshua Tree blijft intact, wie ben ik om te tornen aan de volgorde van Kirsty MacColl Maar het past ook zo. Streets is life-affirming anthemic, daarna kun je de wereld aan, hè Bono Still is zo verstild en verlangend soulful en Without ook trouwens. Ms is dat wel hun The Boy with the Thorn in His Side, maar dan de serieuze versie, want die doorn doet echt wel pijn. Edge mag opdraven voor de 2e keer en hoe! Hemels ontroerend! Hawkmoon zoals gezegd een dikke dikke fave van me. Weet niet wat ermee is precies, maar het kruipt onder je huid. Van alle early classics mag Homecoming niet ontbreken. Zo uplifting, zo'n drive, maakt een mens blij hoopvol. Met Blindness keren we nog even terug naar de 90s en er was geen plek voor op Kant A Schitterend verdrietig doch sprankelend nummer wel. Ik ga hier voor de live versie, die ontroert tot op het bot, mooi om een epic album mee af te sluiten

vigil schreef:
(quote)

Het leven is nu eenmaal keuzes maken

Misschien favorieten als Vertigo, Get On Your Boots, The Saints Are Coming en We Are the People een keertje skippen?

Voor deze ene keer dan

Nog even The Smiths. Mijn twaalf favorieten (helaas geen ruimte voor London, Panic, That Joke...). The Queen Is Dead blijft een geweldige albumopener, dus daar wil ik dan ook mee beginnen. De verzamelaar moet overtuigend door ratelen, dus vandaar How Soon Is Now en What Difference (kwaliteit & lekker upbeat). Daarna even twee noodzakelijke hoogwaardige rustpunten (Boy With The Thorn en I Know It's Over) om met het heerlijke Charming Man te eindigen. Kant B bevat de grootste persoonlijke favorieten met You Just Haven't Earned It Yet Baby als luchtig toefje voor de kers op de taart: afsluiter There Is A Light.

A
The Queen Is Dead
How Soon Is Now
What Difference Does It Make
The Boy With The Thorn In His Side
I Know It's Over
This Charming Man

B
Paint A Vulgar Picture
Girlfriend in a Coma
Reel Around The Fountain
Bigmouth Strikes Again
You Just Haven't Earned It Yet Baby
There Is A Light That Never Goes Out

Benieuwd hoe groot het verlangen in God's land is van johan de witt
En of ie Spaanse ogen heeft

Komt-ie

Kant A
1. Desire
2. In God’s Country
3. Sunday Bloody Sunday (live)
4. Angel of Harlem
5. Bad
6. Heartland

Kant B
1. Pride (in the Name of Love)
2. An Cat Dubh
3. I Will Follow
4. 11’O Clock Tick Tock (live)
5. The Unforgettable Fire
6. A Sort of Homecoming

Al mijn fave albums hebben 10-12 nummers, dus daar wijk ik ook niet zomaar vanaf. Beginnen met vier kleppers, heerlijk zo achter elkaar. Dan eindigen we kant A met twee rustpunten, prachtig.
Kant B heerlijk energiek en jeugdig, whoa-oh, eerste vier nummers. TUF krijgt de plek van het Lichtje. En we komen thuis bij het laatste nummer, sort of, om de cirkel rond te maken

Sort of, leuk

En nog eentje ..

Kant A
I will follow (live)
New year’s day
Angel of Harlem
All I want is you
The unforgettable fire
Wake up dead man
Until the end of the world

Kant B
Hold me, thrill me, kiss me, kill me
Mofo
Lemon
Even better than the real thing
Walk on
The blackout
Bad

Voornaamste regel voor mezelf was maximaal 2 tracks per album en minstens 1 track uit deze eeuw; anders had ik die afgelopen week helemaal voor niets (bijna) allemaal beluisterd.

Concluderend was die electro periode uit de jaren 90 zo gek nog niet en daarom op kant B enkele bijdrages uit die tijd. Kant A kent vooral klassiekers uit mijn middelbare schooltijd en de mooiste nummers heb ik als afsluiters op kant A en B gezet ..

U2 - A Sort Of Greatest Bits

Side A

1. Sunday Bloody Sunday
2. I Will Follow
3. Pride (In the Name of Love)
4. Bullet the Blue Sky
5. Angel of Harlem
6. Desire
7. In God's Country
Bonustrack: Silver and Gold [Live]

Side B

1. Where the Streets Have No Name
2. When Love Comes to Town [met B.B. King]
3. Numb
4. Exit
5. God, Pt. 2
6. Elevation
7. Love Is Blindness
Bonustrack: Sweetest Thing

De voor mij drie beste nummers uit hun beginperiode mogen het bal aftrappen. Hoef ik verder niet over uit te wijden. Gevolgd door een mix van de beste nummers van hun twee beste albums, waarbij vooral Bullet the Blue Sky, maar bovenal In God's Country grote indruk maakten. En dan heb ik het voornamelijk over het melodieuze aspect, want ben nog steeds niet zo'n teksten-man daarom kan ik een band als Bløf juist wel waarderen . Prachtig, prachtig. Ook Exit hoort in dat rijtje, maar die moest plaatsnemen op kant B. Na The Joshua Tree kwamen de mannen dan ook nog eens met het geweldige Rattle and Hum album, waarvan ik in totaal vijf nummers wel MOEST opnemen in deze lijst, want ook God, Pt. 2, Silver and Gold, maar zeker ook When Love Comes to Town, met een top B.B. King in die dagen, behoren tot het allerbeste van de band.
Waarom...waarom zijn ze niet wat op die voet doorgegaan? Had het graag gewild, maar dan hadden we waarschijnlijk niet het "electronische" Achtung Baby (en wat daarna nog kwam) voorgeschoteld gekregen en dat zou doodzonde zijn geweest. Want eerlijk is eerlijk ook dat album is best goed verkocht Heb helaas alleen hun misschien wel beste nummer ooit, Love is Blindness, kunnen opnemen. Onbeschrijflijk prachtig nummer. Over electronisch gesproken, kwamen ze daar ineens met Numb. Oei, oei was me die even fijn en onverwacht, redelijk a-typisch U2 met The Edge aan de microfoon en Bono op falsetto koers. Lemon paste helaas niet meer op deze compilatie. En gelukkig kwamen ze nog eenmaal heel erg sterk (volgens mij wordt die mening niet algemeen gedeeld op deze site ) terug met het bombastisch stuwende Elevation . Elke keer als ik dat nummer weer hoor, is het genieten geblazen. Helaas was de koek daarna wel op, op wat kleine uitzonderingen na misschien. Maar echt veel memorabels hebben ze nadien niet meer voortgebracht. Eeuwig zonde, hoe kan een band toch zo vervallen? Maar al met al hebben ze in de jaren 80 en 90 veel moois voortgebracht.

kant 1

I Will Follow
Party Girl
New Year's Day
October
Tomorrow
Where The Streets Have No Name

kant 2

Desire
The Fly
Ultra Violet (Light My Way)
Until The End of the World
Trying to Throw Your Arms Around The World
Acrobat

We beginnen op kant 1 met het trio dat voor mij dé U2 is uit hun beginperiode.
Direct gevolgd door het rustpunt en de klapper van hun herfst-album.
Laatste van kant 1 is de fantastische opener van The Joshua Tree; het album dat ik
wegens té vaak gedraaid al jaaaaaren niet meer afspeel. Maar voor The Streets heb ik nog steeds een enorme zwak. De 2 Sky Radio nummers die hierna volgen ( gaap ! ) laat ik graag aan andere deelnemers van deze editie van Mijn Favoriete Samengestelde Album.

Kant 2 opent met een nummer van Rattle & Hum dat ik (geloof ik) ook al zo'n 100 keer meegebruld heb.
Dan de 5 parels van Achtung Baby, in die volgorde ook, om de wereld te omarmen is me
tot op heden nog steeds niet gelukt trouwens , en als afsluiter het beste nummer dat
het viertal uit Ierland ooit gemaakt heeft.

Het dozijn nummers dat ik geselecteerd heb, is me vooral ingegeven door persoonlijke herinneringen, en aan de herinneringen aan de 3 concerten van U2 die ik mocht meemaken/bijwonen.

DjFrankie (moderator)
Kant A
1 Rejoice
2 Scarlet
3 Kite
4 Bad
5 A Day Without Me
6 Red Hill Mining Town

Kant B
1 Unforgettable Fire
2 Tomorrow
3 Where the Streets have no Name
4 '40'
5 One Tree Hill
6 Indian Sunmer Sky

Side A:
1. Zoo Station
2. Zooropa
3. New York
4. Bullet the Blue Sky
5. The Fly
6. The Troubles (feat. Lykke Li)

Side B:
1. Love Is All We Have Left
2. Lemon
3. Mysterious Ways
4. Mofo
5. Numb
6. Discotheque

Zoo Station is natuurlijk de ultieme opener en van daaruit prachtig in te stromen met Zooropa. New York is daar dan om ietwat gas terug te nemen maar om nog wel in die industriële stijl te blijven. Van daaruit ga je heerlijk over naar Bullet the Blue Sky die 'kaal' begint maar dan lekker uitbouwt met een lekkere gitaarsolo van The Edge. Dat zet dan de toon voor The Fly die er dan lekker in knalt. We sluiten de A kant af met de beste track uit hun 10's periode. Om even weer wat gas terug te nemen, een mooie gastvocal te hebben, en om mooi te sequen naar B kant die opent met het toch wat James Blake-achtige Love Is All We Have Left. Aangezien die geen drums bevat maar wel wat hoopvoller klinkt dan al het voorgaande glij je daarna heerlijk over in Lemon. En met het funky Lemon loop je natuurlijk perfect over in Mysterious Ways. Die gitaren die in Mysterious Ways veel prominenter zijn vormen de ultieme overgang naar Mofo. Met Numb nemen we een klein beetje gas terug maar blijven we in het experimentele zitten om vervolgens knallend af te sluiten met Discotheque. Dit is 'm! Hét U2 album.

U2 en eerderen mogen gepost worden nog. Vanaf morgen is hier verrassenderwijs de mogelijkheid om je eigen R.E.M. album samen te stellen. Hoe leuk

R.E.M. 14

Begin the Begin
Half a World Away
Be Mine
Make It All OK
Driver8
Man-Sized Wreath
Every Day Is Yours to Win

Finest Worksong 
Orange Crush
Low
Try Not to Breathe 
Fall on Me
I'll Take the Rain
Find the River

Hier kan ik toch enkel 5* aan geven. Weinig hits maar stuk voor stuk nummers die meer dan fantastisch zijn. De nummers zijn enigszins verdeeld tussen de verschillende (tijd)periodes van de band. Dat het met dit nummer begin(t) is natuurlijk logisch, de afsluiter van kant A is volgens mij een enorm onderschat pareltje binnen het rijke oeuvre van de band. Kant B begint met twee bekende knallers uit de 1ste helft van hun carrière en het geheel wordt afgesloten met hun mooiste.

Dit MOET toch wel een dubbelaar worden?
Of niet, johan de witt?

Benieuwd of EH hier de Stay is

Eerder de One

Die ene waar ik zo van hou

Als ik vannacht met Kenneth ga zwemmen zal ik eens nadenken wat ik op een eventuele 2de disc/plaat zou willen.

Toen ik naar het mannetje op de radio zat te luisteren, kwam het mannetje op de maan voorbij.
Deels met ingehouden adem zitten te luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:05 uur

geplaatst: vandaag om 04:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.