MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2023]

zoeken in:

kratje klok is ook goed hoor

#NowPlaying

#2 Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street

Afscheid nemen is altijd zwaar, ook van Het Laatste Straatje met z'n indrukwekkende erelijst (1x 4x 2x én als enige nummer 10 edities op rij de finale gehaald!! Gaat er ooit een ander nummer zijn dat deze 10/10 kan evenaren)

https://static.stereogum.com/uploads/2013/02/Nick-Cave-And-The-Bad-Seeds-Jubilee-Street-video.jpg
https://dd4ia1o5xjk7o.cloudfront.net/wp-content/uploads/cms/w/waggon_horses_new-662x438.jpg

Net teruggelezen en wat een ontknoping! Naar mijn smaak is het net de verkeerde kant op gevallen, maar je kan niet alles hebben, Wel blij met de topprestatie van Lana!

Bedankt Onweerwolf, Porcupine Head en alle Orinoco DJ's!

Gretz schreef:
Fun fact + polletje:
(quote)

In 2023 staan er ook 7 afscheidsnemers in de finale. Hoeveel hiervan gaan hun ook hun hoogste positie ooit bereiken of tenminste ex aequo (voor de oude winnaars)? (het zijn er minimaal 3)

✅ 31 -> 18 Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? (2013)
✅ 54 -> 23 Moderat - Bad Kingdom (2013)
❌ 2 <- 1 Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
❌ 13 <- 12 Phosphorescent - Song For Zula (2013)
✅ 27 -> 21 Still Corners - The Trip (2013)
✅ 16 -> 14 The Boxer Rebellion - Diamonds (2013)
❌ 4 <- 1 The War on Drugs - Red Eyes (2013)

Het goede antwoord is 4.

thx OWW was weer mooi

Onweerwolf schreef:
Maar zo langzamerhand heb ik wel door dat jullie het draaien van deze lijst meer als een gift zien dan als een dienst. Dat blijft erg leuk.

Het verbaast me dat het je zo lang gekost heeft om dat te ontdekken Voor mij misschien wel hét muziekweekend van het jaar

FADE TO BLACK \m/ \m/

Nick Cave geeft het dus in extremis weg, ondanks dat ie gedurende de koerst het vaakst op kop lag en ook voor de langst aangesloten tijd. Te vroeg gepiekt Grotmannetje

Het Bokje werd maar liefst 10x vaker genoemd in een lijstje dan Het Straatje. Dus die moest het meer van het sprokkelen van de lagere aantalen hebben, terwijl Cave wat vaker hoog in een lijstje stond. Als er interesse is in de verdeling van alle podiumplaatsen over de individuele lijsten zal ik die nog eens uitrekenen.

Fun facts eindstand (95 lijstjes):

Aantal verschillende leiders: 8 nummers (Cold ♡, Street, Let It Happen, Not, Priestess, Red Eyes, Seasons, Zula)
Koppositiewisselingen: 42 keer
Langste streak: 12 – Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street (tussen users 73 en 84)
Meeste lijstjes aan kop: 33 – Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street
Twee nummers gedeeld aan kop: 6
Vaakst genoemd: 69/95 – Tame Impala - Let It Happen
Minst vaak genoemd: 32/95 – Michael Kiwanuka - Love and Hate
Meeste eerste plaatsen: 11 – Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Minste eerste plaatsen: 0 – Michael Kiwanuka - Love and Hate

Onweerwolf schreef:
(afbeelding)

De Witte Trui - Editie 2023

En hier de gehele tabel nog eens gegroepeerd terug te lezen op de wiki: Volledige eindstanden De Witte Trui - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Bedankt voor de top presentatie heren! Goede winnaar ook

Fantastisch instituut blijft dit toch, helaas geen tijd gehad om dit weekend in te haken maar wel een knaller van een ontknoping. Mijn dank is groot aan iedereen die dit mede mogelijk gemaakt heeft

Kijk, mijn 12de plek voor Let it Happen en dus 1 puntje heeft precies het verschil gemaakt!

Hopelijk vallen niet te veel mensen in een enorm gat...

De liefhbbers kunnen nu de volledige albums uit de finale beluisteren en die rangschikken, meer info bij Witte Trui 2023 Finale Albums

vigil schreef:

Hopelijk vallen niet te veel mensen in een enorm gat...

De leegte vandaag is ondraaglijk

kaj_666 schreef:
(quote)

De leegte vandaag is ondraaglijk
Er is zelfs geen wielrennen op tv.

wel veel darts!

Wel een film met Doris Day?

Scorpion_21 schreef:
(quote)
wel veel darts!
Ik wil nog niet dood gevonden worden bij een dartswedstrijd.

Arno schreef:
(quote)

Zou de wedstrijden ook alleen maar ophouden

Arno schreef:
(quote)

Wel bij een wielerwedstrijd?

Poek schreef:
(quote)

Wel bij een wielerwedstrijd?
Zou toch mooier staan op m'n grafzerk.

Onweerwolf
Grafmat, kaj_666, Riesdude, Dim, forzautregivo, chevy93, sokra

DJ's! Mijn opname PC heeft helaas dienst geweigerd en derhalve heb ik alleen opnames van de vrijdag.

Volgens Kaj neem de software (SAM) die jullie gebruiken automatisch jullie opnames op. Als dat zo is willen jullie mij dan jullie eigen opnames toezenden?

Wat is je e-mail adres?

Onweerwolf
Onweerwolf @ gmail.com

De presentatie was weer fraai dank daarvoor.

dix
Arno schreef:
(quote)

Ik krijg daarbij toch een raar beeld voor ogen. Dat je daar plat op je plaat ligt met een pijl in je rug terwijl er iemand schreeuwt: 180 !

dix schreef:
(quote)

Ik krijg daarbij toch een raar beeld voor ogen. Dat je daar plat op je plaat ligt met een pijl in je rug terwijl er iemand schreeuwt: 180!
Of in m'n hoofd. Wat jij, ArthurDZ. https://img.demorgen.be/4dbbe3b92d4a1fdce988026dd515126e8986f027/dit-wist-je-nog-niet-over-deze-legendarische-scene-uit-het-eiland

Dank aan SanderT, Porcupine Head en opperhoofd Onweerwolf voor de fraaie finalepresentatie! Ook dank aan de mannen van Orinoco voor het fijne weekend!
Op naar 2024!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.