MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2023]

zoeken in:
Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2 (dit laten staan!):

Voorrondeladder Alternatieve Hitlijst: (De beste 7 gaan door)

129 Depeche Mode - Ghosts Again 8
84 Marathon - Tired
90 The Rolling Stones - Angry 7
87 The Vaccines - Sometimes, I Swear 6
83 Manchester Orchestra - The Way 4
63 The Clockworks - Blood on the Mind
58 Spanish Love Songs - Haunted
59 The Beaches - Blame Brett 3
56 Then Comes Silence - Tickets To Funerals 2
46 The Mysterines - Begin Again
30 Vistas - Last Together
25 Somebody's Child - I Need Ya

Deadline: vrijdag 29 december 23:59 uur + 5 dagen

Verrassend dat de Spanish Love Songs het zo zwaar hebben, was voor mij het enige echt frisse nummer.

Ik ga toch de Chromatics- en Alvvays-discussie nog even oprakelen, want dit voelt niet helemaal bevredigend.

Over Chromatics:

Onweerwolf schreef:
(quote)

Die staat alleen op YouTube, die van Alvvays staat ook op Wikipedia. Die Chromatics kun je dus niet terugvinden als iemand besluit om hem van YT te gooien. Gooit iemand Alvvays van Youtube (of soundcloud of blahdieblah) dan staat op Wikipedia vermeld dat het nummer in 2013 is uitgebracht. Dat is het verschil.

Maar de releasedatum van Chromatics is ook volgens RYM in 2012. Dus waarom geldt dit argument dan wel voor Wikipedia, maar niet voor RYM, terwijl dat allebei officiële bronnen zijn? Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft Chromatics niet met terugwerkende kracht nog gediskwalificeerd te worden, maar ik begrijp wel dat Gretz het inconsequent vindt.

Over Alvvays:
De drie bronnen die Onweerwolf noemt zijn Discogs, RYM en Wikipedia.

- Volgens Discogs was er in 2013 een self-release van het eerste album die enkel in Canada uitkwam. Of daar een andere versie van het nummer op staat dan die we nu kennen kan ik niet controleren, maar er wordt in ieder geval een iets andere hoes gebruikt. In 2014 volgt de release op een officieel platenlabel met de hoes zoals we die nu kennen, en die release is ook buiten Canada. Daarnaast is Archie, Marry Me ook in 2014 officieel als single uitgebracht.
- RYM: ondubbelzinnig een releasedatum in 2014 voor zowel het album als de single
- Wikipedia: Zoals Gretz al aangaf: volgens de pagina van het nummer is de releasedatum in 2013, maar de artiestenpagina van Alvvays spreekt dan weer van een release in 2014.

Samenvattend:

Discogs zegt 2013 of 2014 afhankelijk van de uitgave
RYM zegt 2014
Wikipedia zegt 2013 of 2014 afhankelijk van de pagina

Hoe dan ook een discutabele situatie omdat twee van de drie bronnen geen uitsluitsel geven. Maar de situatie rondom de verschillende uitgaves op Discogs lijkt wel een beetje op die van Cloud Nothings - Wasted Days die volgens Discogs een uitgave in Australië in 2011 had, maar in de rest van de wereld pas in 2012. Die mocht uiteindelijk wel nog een jaartje mee (maar daar zei wel Wikipedia ondubbelzinnig 2012, dus het is niet helemaal hetzelfde).

Onweerwolf
Chromatics: het punt is dat als het nummer na 3 jaar van YT was gegooid en de databases het niet hadden geregistreerd dan zouden we het nu niet terug kunnen zoeken.

Niet elke YT video wordt in de databases gezet als een release en zeker 10 jaar geleden niet.

Maar het punt is dat deze nu juist wél in de database van RYM is gezet en dat dus ook zichtbaar blijft als hij van YouTube wordt gegooid

Onweerwolf
SanderT schreef:
Maar het punt is dat deze nu juist wél in de database van RYM is gezet en dat dus ook zichtbaar blijft als hij van YouTube wordt gegooid

Nee, het punt is consistentie. Als alle YT releases in databases worden gezet dan is het prima maar dat is dus niet het geval.

Oke, dus als ik het goed begrijp is het feit dat de achterliggende reden voor RYM om hem het jaartal 2012 te geven (vermoedelijk) enkel een release op YouTube en Soundcloud is, reden om dat jaartal ongeldig te verklaren? Dan is mijn vervolgvraag: op welke media moet een nummer wél gereleaset zijn, voor het als een officiële release geldt? Want op een medium als Spotify kan een nummer net zo makkelijk verwijderd worden, en dat gebeurt ook met enige regelmaat

Onweerwolf
SanderT schreef:
Oke, dus als ik het goed begrijp is het feit dat de achterliggende reden voor RYM om hem het jaartal 2012 te geven (vermoedelijk) enkel een release op YouTube en Soundcloud is, reden om dat jaartal ongeldig te verklaren? Dan is mijn vervolgvraag: op welke media moet een nummer wél gereleaset zijn, voor het als een officiële release geldt? Want op een medium als Spotify kan een nummer net zo makkelijk verwijderd worden, en dat gebeurt ook met enige regelmaat

Ik ging altijd uit van Discogs maar tegelijkertijd besef ik dat de wijze waarop muziek wordt gereleased onderhavig is aan verandering. Ik sta open voor een beter systeem. Maar deze discussie komt bijna jaarlijks terug en ik zeg elke keer hetzelfde; wat mij betreft komt er een commissie die (nieuwe) regels maakt en daarop beoordeelt maar vooralsnog heeft niemand zich daarvoor opgeworpen dus tot die tijd gebruik ik het oude systeem dat mij de minste moeite kost.

129 Depeche Mode - Ghosts Again
97 The Rolling Stones - Angry +7
92 Marathon - Tired +8
89 The Vaccines - Sometimes, I Swear +2
83 Manchester Orchestra - The Way
62 The Beaches - Blame Brett +3
58 Spanish Love Songs - Haunted
56 Then Comes Silence - Tickets To Funerals
50 The Mysterines - Begin Again +4
31 Somebody's Child - I Need Ya +6

136 Depeche Mode - Ghosts Again +7
101 The Rolling Stones - Angry +4
98 Marathon - Tired +6
91 Manchester Orchestra - The Way +8
89 The Vaccines - Sometimes, I Swear
62 The Beaches - Blame Brett
61 Spanish Love Songs - Haunted +3
56 Then Comes Silence - Tickets To Funerals
52 The Mysterines - Begin Again +2
31 Somebody's Child - I Need Ya

Hmm, hier had ik meer van verwacht. Maar vier nummers die ik (wel) goed vind en drie daarvan betreffen geijkte namen. De twee overige nummers die ik punten geef zijn op zich ook prima, maar gaan het bij mij waarschijnlijk afleggen tegen zwaardere tegenstanders. De meeste liedjes in deze voorronde zijn op zich oké, maar ze gaan vaak langs me heen, zeker als een aantal van die nummers in dezelfde vijver vissen. Toch wel jammer.

Nog spannend om die 6e en 7e plek.

140 Depeche Mode - Ghosts Again +4
108 The Rolling Stones - Angry +7
101 Marathon - Tired +3
95 The Vaccines - Sometimes, I Swear +6
91 Manchester Orchestra - The Way
70 The Beaches - Blame Brett +8
61 Spanish Love Songs - Haunted
58 Then Comes Silence - Tickets To Funerals +2
52 The Mysterines - Begin Again
31 Somebody's Child - I Need Ya

Onweerwolf
Stemming gesloten.

Door:

Depeche Mode - Ghosts Again
The Rolling Stones - Angry
Marathon - Tired
The Vaccines - Sometimes, I Swear
Manchester Orchestra - The Way
The Beaches - Blame Brett
The Clockworks - Blood on the Mind

Onweerwolf
Voor wie de laatste dagen van het oude jaar wat anders wil dan de Top of Snob 2000 presenteer ik voor de 2e keer:

DE VALE TRUI

Zo'n trui die ooit wel wit was maar nogal vaak is gewassen en daardoor wat groezelig begint te worden, hij zit echter wel als gegoten en elke keer dat je hem aantrekt geeft 'ie je toch weer een glimlach.

Deze lijst is de toplijst van 10 jaar Witte Trui Finales. Van elke finale van de afgelopen 10 jaar bepalen we van elke finalist het scoringspercentage. Dit percentage is berekend aan de hand van het behaalde aantal punten in een finale in vergelijking met het maximaal haalbare aantal punten wanneer de plaat in elke lijstje op 1 had gestaan.

Vervolgens laten we van elke finalist alleen die keer staan waarin het hoogste percentage werd bereikt, indien de plaat vaker in een finale stond. Op deze wijze kunnen we van elke plaat het absolute topmoment vergelijken, wanneer dat dan ook maar mag zijn geweest in de afgelopen 10 jaar.

Die piekpercentages rangschikken we vervolgens en daar rolt dan deze Top 92 uit die je natuurlijk ook kunt beluisteren via onderstaande playlist.

Playlist

Vale Trui - Editie 2023

23.[22] Artiest - Titel

92. [91] Daughter - Youth
91. [90] The National - Slow Show

90. [==] Michael Kiwanuka - Love & Hate
89. [89] Sharon Van Etten - Seventeen
88. [88] Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
87. [87] The War On Drugs - Thinking Of A Place
86. [86] Bat For Lashes - Daniel
85. [85] Chromatics - Shadow
84. [83] Slowdive - Star Roving
83. [82] Courtney Barnett - Depreston
82. [==] Moderat - Bad Kingdom
81. [81] London Grammar - Strong

80. [79] M83 - Midnight City
79. [78] Arcade Fire - Ready To Start
78. [==] Bicep - Glue
77. [77] Deerhunter - Desire Lines
76. [76] Arcade Fire - We Used To Wait
75. [75] Eefje De Visser - De Bedoeling
74. [==] Still Corners - The Trip
73. [74] Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal
72. [73] Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
71. [80] Fontaines D.C. - Boys In The Better Land

70. [71] M83 - Wait
69. [70] Eefje De Visser - Ongeveer
68. [69] Kanye West Feat. Pusha T - Runaway
67. [68] Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
66. [67] Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
65. [66] DIIV - Doused
64. [65] The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves
63. [72] Wolf Alice - Don't Delete The Kisses
62. [64] Interpol - Evil
61. [63] Blonde Redhead - 23

60. [62] Arcade Fire - The Suburbs
59. [==] Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
58. [61] Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
57. [60] Arcade Fire - Intervention
56. [==] Beach House - Superstar
55. [58] Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
54. [57] David Bowie - Blackstar
53. [55] Future Islands - Seasons (Waiting On You)
52. [53] Grimes - REALiTi (Demo)
51. [==] Placebo - Beautiful James

50. [52] PJ Harvey - The Glorious Land
49. [51] Sufjan Stevens - Chicago
48. [50] The Boxer Rebellion - Diamonds
47. [49] CHVRCHES - The Mother We Share
46. [47] Leonard Cohen - You Want It Darker
45. [46] Archive - Controlling Crowds
44. [45] The National - Conversation 16
43. [48] Phosphorescent - Song For Zula
42. [43] Archive - Collapse/Collide
41. [41] Spinvis - Oostende

40. [40] Lana Del Rey - Video Games
39. [39] Portishead - We Carry On
38. [==] Pumarosa - Priestess
37. [38] Eefje De Visser - Scheef
36. [37] Portishead - The Rip
35. [42] The War On Drugs - Under The Pressure
34. [34] Muse - Knights Of Cydonia
33. [32] First Aid Kit - Emmylou
32. [31] Spinvis - Kom Terug
31. [30] Fuck Buttons - Surf Solar

30. [29] Frank Ocean - Pyramids
29. [36] A Tribe Called Quest - We The People....
28. [28] Santigold - Disparate Youth
27. [35] Slowdive - Sugar For The Pill
26. [27] Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
25. [26] Midlake - Roscoe
24. [24] Portishead - Machine Gun
23. [23] Let's Eat Grandma - Donnie Darko
22. [22] Cloud Nothings - Wasted Days
21. [20] Kendrick Lamar - King Kunta

20. [33] Röyksopp & Robyn - Monument
19. [19] Arcade Fire - Reflektor
18. [18] Editors - Papillon
17. [17] Big Thief - Not
16. [16] Beach House - Myth
15. [14] Band Of Horses - The Funeral
14. [13] David Bowie - Lazarus
13. [15] Lana Del Rey - Venice Bitch
12. [11] The National - Bloodbuzz Ohio
11. [10] Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)

10. [09] The National - Fake Empire
09. [12] Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
08. [08] Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
07. [07] Arcade Fire - No Cars Go
06. [06] Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
05. [05] The Knife - Silent Shout
04. [04] The War On Drugs - Red Eyes
03. [03] Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
02. [02] Tame Impala - Let It Happen
01. [01] Arcade Fire - Rebellion (Lies)

Verdwenen:

21. Burial - Ashtray Wasp
25. Madrugada - The Kids Are On High Street
44. Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
54. Caribou - Odessa
56. Röyksopp - What Else Is There?
59. Editors - Munich
84. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)

Onweerwolf
Overigens staat er slechts 1 objectief kut nummer in bovenstaande lijst, daar komen ze bij de T2000 niet mee weg.

Onweerwolf schreef:
Overigens staat er slechts 1 objectief kut nummer in bovenstaande lijst, daar komen ze bij de T2000 niet mee weg.
Je bedoelt toch niet die prachtige nummer 81?

Onweerwolf
Wat denk je zelf, Simon?

Onweerwolf
Alvast een heads up aan iedereen: op 1 januari ergens opent het 2024 topic en kan er genomineerd worden voor de volgende editie. De regels veranderen niet tov vorig jaar, zowel qua aantallen, formatting als andere vereisten. Het gaat elk jaar nog wel eens mis dus het wordt op prijs gesteld als je van te voren even zorgt op de hoogte te zijn van de format regels en als je geen toegang hebt tot Spotify dan zou je wellicht van te voren even iemand om hulp kunnen vragen met het zoeken naar die vermaledijde URI's.

Het is wel weer mijn bedoeling om zo snel mogelijk vol te geraken. Ik zie dus het liefst jullie nominaties binnen 24 uur verschijnen* en daarna stap ik vrij vlot over naar een eventuele 2e of 3e ronde. Die 2e ronde zit er sowieso altijd wel in, dus hou daar rekening mee.

*Dit geldt in principe ook voor de vaste, gereserveerde plekken van de Orinoco DJ's en Gretz en natuurlijk reserveer ik ook een plek voor SanderT en Porcupine Head, al blijven die plekken sowieso staan tot aan de start van de 1e ladder. Maar hoe eerder hoe beter dus.

123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aerobag, aERodynamIC, andré, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, BlackFinch, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, Dim, dix, DjFrankie, dominicano fonso, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, esteban, Etiul, Fathead, Finidi, Finn, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, jeroentjuhh, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, Johnny Marrissey, jordidj1, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Manfield, marsupilami, Marzipaintree, Mastroianni, mauricedegier, Mausie, mol, motel matches, MRDammann, music4life, musicfriek, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, Porcupine Head, ranboy, ranja, remcodulac, Ries_72, Riesdude, riiiiiiiii, Rob071, Robbie34, Rudi S, Rufus, Rvdz, Salvadore, SanderT, SBube, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Simon77, sj0n88, Snoeperd, sokra, Spul, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, tafkat, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, TornadoEF5, Verweggistan, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Ben eerder benieuwd naar je nieuwe eend dan de nieuwe nominaties.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik ging altijd uit van Discogs maar tegelijkertijd besef ik dat de wijze waarop muziek wordt gereleased onderhavig is aan verandering. Ik sta open voor een beter systeem. Maar deze discussie komt bijna jaarlijks terug en ik zeg elke keer hetzelfde; wat mij betreft komt er een commissie die (nieuwe) regels maakt en daarop beoordeelt maar vooralsnog heeft niemand zich daarvoor opgeworpen dus tot die tijd gebruik ik het oude systeem dat mij de minste moeite kost.

Ik wil daar best aan bijdragen als dat nodig is maar om in ieder geval het oude systeem goed te begrijpen: daarvoor tellen streamingsdiensten als Spotify, Apple Music etc. wel mee maar YouTube en Soundcloud niet?
Dan komen we terug bij Alvvays: echt duidelijk bewijs dat die in 2013 al te beluisteren was op diensten als Spotify is er nou ook niet. Er was een fysieke release in 2013, maar die was alleen in Canada (net als Cloud Nothings in 2011 alleen in Australië was uitgebracht en in 2012 in de rest van de wereld). Online stond er alleen een link voor het beluisteren van de muziek op hun eigen pagina, maar geen verwijzing naar Spotify of een vergelijkbare dienst. Dus ik zou zeggen dat er niet genoeg bewijs is dat die in 2013 al een officiële release heeft gehad in Nederland.

Wat ik dus nog steeds niet begrijp is waarom bij Wikipedia het argument wordt gebruikt: "als hij verwijderd wordt, staat het nog steeds op Wikipedia" terwijl dat bij RYM juist geen geldig argument is. Voor Wikipedia geldt toch net zo goed dat niet iedere YouTube-release op Wikipedia wordt gezet? Alleen het feit dat bij Archie, Marry Me twee Wikipedia-pagina's elkaar tegenspreken bewijst dat al.

(Zo, en nu ga ik Oud & Nieuw vieren)

Onweerwolf
SanderT schreef:
(quote)

Ik wil daar best aan bijdragen als dat nodig is maar om in ieder geval het oude systeem goed te begrijpen: daarvoor tellen streamingsdiensten als Spotify, Apple Music etc. wel mee maar YouTube en Soundcloud niet?

Nee hoor, streamingdiensten gebruik ik uberhaupt niet om informatie te zoeken. Discogs, Wikipedia en eventueel RYM. Die laatste gebruik ik ook niet meer heeft wel veel en vaak correcte informatie.

Dan komen we terug bij Alvvays: echt duidelijk bewijs dat die in 2013 al te beluisteren was op diensten als Spotify is er nou ook niet. Er was een fysieke release in 2013, maar die was alleen in Canada (net als Cloud Nothings in 2011 alleen in Australië was uitgebracht en in 2012 in de rest van de wereld). Online stond er alleen een link voor het beluisteren van de muziek op hun eigen pagina, maar geen verwijzing naar Spotify of een vergelijkbare dienst. Dus ik zou zeggen dat er niet genoeg bewijs is dat die in 2013 al een officiële release heeft gehad in Nederland.

Het gaat niet om bewijs of geen bewijs. Het gaat er om dat het altijd terug is te zoeken omdat het in een betrouwbare database staat. Het hoeft voor mij niet exact correct te zijn zolang het maar consistent is.

Onweerwolf
SanderT schreef:
Wat ik dus nog steeds niet begrijp is waarom bij Wikipedia het argument wordt gebruikt: "als hij verwijderd wordt, staat het nog steeds op Wikipedia" terwijl dat bij RYM juist geen geldig argument is.

Dit moet je uitleggen want dit volg ik niet.

Voor Wikipedia geldt toch net zo goed dat niet iedere YouTube-release op Wikipedia wordt gezet? Alleen het feit dat bij Archie, Marry Me twee Wikipedia-pagina's elkaar tegenspreken bewijst dat al.

Yep.

Ik beschouw Wikipedia en RYM als hetzelfde.

Onweerwolf schreef:

Simon77 schreef:
(quote)
Je bedoelt toch niet die prachtige nummer 81?

https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExeTdmc2V4M2kwcGEzc2Z5NDJxcXAzd3hrYm5tYXZzd29uYWJmMDlpdyZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/tApWWToLGrxndm4LHC/giphy.gif

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nee hoor, streamingdiensten gebruik ik uberhaupt niet om informatie te zoeken. Discogs, Wikipedia en eventueel RYM. Die laatste gebruik ik ook niet meer heeft wel veel en vaak correcte informatie.

Mijn ervaring is dat juist RYM het meest nauwkeurig. Alleen even letten op hun primary release bug (door bij de issues te kijken of de als primary release aangeduide versie wel de oudste is). Wikipedia heeft het (bij minder bekende artiesten) heel vaak fout. Discogs is wel het meest compleet, maar is wat minder accuraat met recentere releases.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Mijn ervaring is dat juist RYM het meest nauwkeurig. Alleen even letten op hun primary release bug (door bij de issues te kijken of de als primary release aangeduide versie wel de oudste is). Wikipedia heeft het (bij minder bekende artiesten) heel vaak fout. Discogs is wel het meest compleet, maar is wat minder accuraat met recentere releases.

Ik ben het volledig met je eens. Ik merk wel twee trends: Wikipedia begint completer te worden terwijl Discogs het soms wat laat afweten met recente, onbekende acts.

RYM gebruik ik voornamelijk weinig omdat ik de website niet erg lekker vind navigeren maar dat is meer persoonlijke smaak. RYM is derhalve een backup voor mij.

De Witte Trui-Top 2000-Mainstream Meter!

Het gaat bij DW3TMM om het aantal overeenkomstige platen tussen De Witte Trui en de Radio 2 Top 2000.

In de afgelopen jaren kwamen hier de volgende cijfers uit:

2018 - 31 platen - 7,75%
2019 - 30 platen - 7,50%
2020 - 32 platen - 8,00%
2021 - 33 platen - 8,25%
2022 - 30 platen - 7,50%
2023 - 33 platen - 8,25%

Er kwamen in 2023 3 overlappende nummers bij en hiermee werd het record van 2021 geëvenaard
(afbeelding)

Stromae - L'Enfer
Taylor Swift - All Too Well (10 Minute Version) (Taylor's Version) (From the Vault)
Taylor Swift - Cardigan

In 2024 zijn deze 5 moderne klassiekers inmiddels Trui-alumni geworden.

Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
London Grammar - Strong
The Boxer Rebellion - Diamonds
The National - I Need My Girl
The War on Drugs - Red Eyes

DW3TMM -nostradamussen:

2023: jordidj1

Hierbij de uitnodiging om deel te nemen aan het pooltje voor 2024. Het is toegestaan om hetzelfde aantal als een voorganger te noemen.

Pooltje voor 2024:

Pooltje voor 2024:

Gretz: 29
Casartelli: 32
jordidj1: 31
Arrie: 30

Casartelli (moderator)
Pooltje voor 2024:

Gretz: 29
Casartelli: 32

Gast
geplaatst: vandaag om 14:03 uur

geplaatst: vandaag om 14:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.