MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / R.E.M. Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:

10 +

10 Beste nummer!

9.25

10

hun allerbeste song

Ik kan ook niet anders dan een 10 geven!

All of this is coming their way...

Één van hun saaiste nummers.

5

10

Geen single maar wel een juweel van een closer.

6 (Gaap)

johan de witt schreef:
10

Geen single maar wel een juweel van een closer.

Find the river is wel als single uitgebracht ( live versie van Everybody Hurts op de b kant) maar misschien niet in NL , ik weet niet wat de regel van Luigi is.
Staat ook tussen de singles op RYM.

Ja, ‘de regel van Luigi’ is allesbepalend uiteindelijk

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het meer een albumtrack dan een echte single vind.

Bij beste albumtracks zou deze bij mij dan ook goed scoren

johan de witt schreef:

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het meer een albumtrack dan een echte single vind.

Ja klopt, ik verwacht dan ook bij de " michael version" een 10 minuten uitvoering

7,5

Everybody Hurts: 8
Nightswimming: 7,3
Find The River: echt, serieus écht uitermate fascinerend hoe het 9's en 10'en regent bij dit nummer. Ik kan me er namelijk helemaal niks bij voorstellen. Zó'n collectieve euforie en het enige wat ik voel is: die gaap van 50tracks, ja, dié kan ik ook nauwelijks onderdrukken. 5

Maar EvilDrSmith zit jij dan niet te huilen van ontroering tijdens het luisteren naar dit nummer

Heb ik dan weer met die gevoelloze hersenloze mettol dat allemaal hetzelfde klinkt...*gaap*...

Wat erger is, met dat soort opmerkingen kan ik het hier nog nauwelijks een veilige omgeving noemen.

Nightswimming: 9,8
Find the River: 10+

Rudi S schreef:
Maar EvilDrSmith zit jij dan niet te huilen van ontroering tijdens het luisteren naar dit nummer
Nee hoor, daar ben ik tenslotte een veel te lompe, empathieloze mettolhead voor. Hooguit dat ik in mijn ogen wrijf vanwege spontane slaapneiging.
Ik houd van meer mineur en/of meer scherpte in contemplatieve songs: het berustende, retrospectieve karakter van het nummer meandert mij te nietszeggend als kabbelende beekjes en aangeharkte bospaadjes. Compositie, akkoorden, opbouw, melodie: het is allemaal zo veilig en saai. De tekst is evenwel fraai, dus wellicht zou dat een bonuspuntje waard geweest zijn, maar het "ingekakte, uitgezakte bejaardenverzorgersgevoel om opa elke dag door het park te rolstoelen", wat het lied bij mij oproept, is voor mij te sterk om er passie uit te halen en/of in te vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.