Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2023
zoeken in:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 januari 2025, 16:34 uur
Ik zou voor een gezonde mix tussen beide gaan, maar uiteindelijk is dat aan iedereen zelf. Wel zullen de diversiteitsregels weer van toepassing zijn:
- maximaal 1 nummer per artiest in je lijstje
- in totaal maximaal 1 nummer van artiesten die in de lijst van vorig jaar al met minimaal 8 nummers vertegenwoordigd waren
- in totaal maximaal 1 nummer van artiesten die in de lijst van vorig jaar al met minimaal 8 nummers vertegenwoordigd waren
0
geplaatst: 5 januari 2025, 17:00 uur
Casartelli schreef:
Ik zou voor een gezonde mix tussen beide gaan, maar uiteindelijk is dat aan iedereen zelf. Wel zullen de diversiteitsregels weer van toepassing zijn:
Is het niet een idee om een plafond/limiet vast te stellen qua aantal nummers van een artiest? Acht nummers van een artiest vind ik sowieso al behoorlijk veel, laat staan dat daar nog tig nummers van worden genomineerd.Ik zou voor een gezonde mix tussen beide gaan, maar uiteindelijk is dat aan iedereen zelf. Wel zullen de diversiteitsregels weer van toepassing zijn:
Wel weer leuk dat je 'em gaat organiseren! Vooral veel zin in de eerste ronde.

EDIT: Oh, wacht even. Die tweede voorwaarde begrijp ik volgens mij nu pas goed. Staat daar nu eigenlijk dat er dus maximaal negen nummers van een artiest in de lijst kan komen te staan?
Dan heb ik verder niks gezegd of geschreven.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 januari 2025, 17:09 uur
EvilDrSmith schreef:
Is het niet een idee om een plafond/limiet vast te stellen qua aantal nummers van een artiest? Acht nummers van een artiest vind ik sowieso al behoorlijk veel, laat staan dat daar nog tig nummers van worden genomineerd.
Een idee is het, maar op grond van resultaten uit het verleden (die acht nummers eindigen dan met zijn achten onnatuurlijk hoog en je laat een 9e, 10e etc. die er kennelijk ook bij horen er kunstmatig uit) ben ik er geen voorstander van.Is het niet een idee om een plafond/limiet vast te stellen qua aantal nummers van een artiest? Acht nummers van een artiest vind ik sowieso al behoorlijk veel, laat staan dat daar nog tig nummers van worden genomineerd.
De regel is zelfs nog iets soepeler gemaakt ten opzichte van vorig jaar (toen hield ik ook bij wanneer een band die aanvankelijk nog een 8 nummers had er via de eerste nominaties wel overheen ging). Van de andere kant had ik vorige keer de "überhaupt maximaal 1 per artiest" nog niet.
En is 8 nummers van 1 artiest veel? Op een Top 300 best wel. Van de andere kant... vorige keer ging het voor aanvang om Dream Theater, Gazpacho, Genesis, IQ, Marillion, Pink Floyd, Porcupine Tree, Riverside, Rush en Yes. Niet iedereen zal ze allemaal geweldig vinden, maar volgens mij is er een redelijke consensus dat een flink aantal hiervan wel rond de 8 klassieke progalbums op zijn naam heeft. Als van elk van die albums 1 nummer in de lijst staat, ben je er al...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 januari 2025, 17:11 uur
EvilDrSmith schreef:
EDIT: Oh, wacht even. Die tweede voorwaarde begrijp ik volgens mij nu pas goed. Staat daar nu eigenlijk dat er dus maximaal negen nummers van een artiest in de lijst kan komen te staan?
Die edit zag ik pas nadat ik al een reactie geschreven had. Nee, die betekent dus dat je - als het lijstje hierboven nog onverkort geldig is - bijvoorbeeld wel een nieuw nummer van Dream Theater mag nomineren, maar dan niet ook nog een van Gazpacho erbij.EDIT: Oh, wacht even. Die tweede voorwaarde begrijp ik volgens mij nu pas goed. Staat daar nu eigenlijk dat er dus maximaal negen nummers van een artiest in de lijst kan komen te staan?
Als uiteindelijk 20 mensen elk een nieuw Dream Theaternummer nomineren, is dat dus binnen de regels en loopt het alsnog redelijk de spuigaten uit... maar ja, dan willen we dat kennelijk met zijn allen.
1
geplaatst: 5 januari 2025, 18:15 uur
EvilDrSmith schreef:
Casartelli schreef:
Die edit zag ik pas nadat ik al een reactie geschreven had. Nee, die betekent dus dat je - als het lijstje hierboven nog onverkort geldig is - bijvoorbeeld wel een nieuw nummer van Dream Theater mag nomineren, maar dan niet ook nog een van Gazpacho erbij.
Als uiteindelijk 20 mensen elk een nieuw Dream Theaternummer nomineren, is dat dus binnen de regels en loopt het alsnog redelijk de spuigaten uit... maar ja, dan willen we dat kennelijk met zijn allen.
Begreep ik het in eerste instantie dus beter dan dat ik het in tweede instantie beter dacht te begrijpen. Die edit zag ik pas nadat ik al een reactie geschreven had. Nee, die betekent dus dat je - als het lijstje hierboven nog onverkort geldig is - bijvoorbeeld wel een nieuw nummer van Dream Theater mag nomineren, maar dan niet ook nog een van Gazpacho erbij.

"Van de andere kant had ik vorige keer de "überhaupt maximaal 1 per artiest" nog niet."
Dat vind ik dan al een enorme en fijne verbetering! Abwechslung muss sein.
0
geplaatst: 11 januari 2025, 13:04 uur
Hoe zit het ook alweer, 8 nummers maximaal om te nomineren? Ik ben er al mee bezig wat ik nou wel of niet wil 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 januari 2025, 18:30 uur
8 om mee te beginnen en eventueel later nog 1-3 erbij om vol te geraken.
4
geplaatst: 17 januari 2025, 23:16 uur
Leuk wil ook wel mee doen. Hoe werkt het. 24 januari hier terug komen??
0
geplaatst: 18 januari 2025, 09:13 uur
Waarschijnlijk krijgt iedereen een tag en bericht die ooit/vorig jaar heeft mee gedaan in een nieuwe topic.
Mijn nominaties staan klaar, alleen bij de laatste twijfel ik nog over 2 nummers. Toch maar hopen op een extra ronde om te nomineren dan.
Mijn nominaties staan klaar, alleen bij de laatste twijfel ik nog over 2 nummers. Toch maar hopen op een extra ronde om te nomineren dan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 januari 2025, 11:54 uur
hydex schreef:
Houd het hier maar in de gaten inderdaad Leuk wil ook wel mee doen. Hoe werkt het. 24 januari hier terug komen??

Floydje vat het wel aardig samen, met de toevoeging dat de Top 300 van vorige keer automatisch meedoet.
4
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2025, 11:15 uur
hydex schreef:
Apollo schreef:
Dank voor de uitnodigende tag, ik doe mee.
Dank voor de uitnodigende tag, ik doe mee.
EvilDrSmith schreef:
Dat vind ik dan al een enorme en fijne verbetering! Abwechslung muss sein.
We gaan beginnen!Dat vind ik dan al een enorme en fijne verbetering! Abwechslung muss sein.
* denotes required fields.