Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 22 oktober 2024, 22:40 uur
Ronde 4 - Ladder 3:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - How Soon Is Now? [5] 536
2. The The - Uncertain Smile [53] 480
3. Sonic Youth - Teen Age Riot [45] 470
4. Keane - Somewhere Only We Know [96] 448
5. The Cure - Disintegration [173] 413
6. Kate Bush - Cloudbusting [47] 406
7. Spinvis - Kom Terug [409] 391
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich alsnog.
8. Talk Talk - Life's What You Make It [87] 389
9. The Beatles - Strawberry Fields Forever [217] 382
10. Suzanne Vega - Luka [149] 373
11. Michael Jackson - Billie Jean [148] 349
12. Nina Simone - Four Women [139] 309
13. Stevie Wonder - Living For The City [244] 305
14. Little Simz - Introvert [562] 296
15. Boards of Canada - Amo Bishop Roden [474] 286
16. Gorillaz - On Melancholy Hill [490] 286
17. Massive Attack Feat. Tracey Thorn - Protection [738] 277
18. Talk Talk - Time It's Time [524] 257
19. John Coltrane - Part I: Acknowledgement [436] 233
20. Gang Starr Feat. Inspectah Deck - Above The Clouds [666] 214
71 stemmers deze ronde
In deze ladder zaten 9 nummers die vorig jaar in de top 160 stonden dus ook hier konden slachtoffers vallen. Dat gebeurt ook met Michael Jackson en Nina Simone die wegvallen bij de bovenste 160.
The Cure en Spinvis maken het sprongetje omhoog. Talk Talk en The Beatles gaan het makkelijk redden via de afvallerslijst en dus maakt ook laatstgenoemde het sprongetje omhoog. Op basis van het stempercentage vergeleken met wat vorig jaar nodig was zou je zeggen dat ook Suzanne Vega het moet gaan redden, voorlopig staat ze echter nog wel 3 plaatsen onder de virtuele scheidslijn.
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - How Soon Is Now? [5] 536
2. The The - Uncertain Smile [53] 480
3. Sonic Youth - Teen Age Riot [45] 470
4. Keane - Somewhere Only We Know [96] 448
5. The Cure - Disintegration [173] 413
6. Kate Bush - Cloudbusting [47] 406
7. Spinvis - Kom Terug [409] 391
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich alsnog.
8. Talk Talk - Life's What You Make It [87] 389
9. The Beatles - Strawberry Fields Forever [217] 382
10. Suzanne Vega - Luka [149] 373
11. Michael Jackson - Billie Jean [148] 349
12. Nina Simone - Four Women [139] 309
13. Stevie Wonder - Living For The City [244] 305
14. Little Simz - Introvert [562] 296
15. Boards of Canada - Amo Bishop Roden [474] 286
16. Gorillaz - On Melancholy Hill [490] 286
17. Massive Attack Feat. Tracey Thorn - Protection [738] 277
18. Talk Talk - Time It's Time [524] 257
19. John Coltrane - Part I: Acknowledgement [436] 233
20. Gang Starr Feat. Inspectah Deck - Above The Clouds [666] 214
71 stemmers deze ronde
In deze ladder zaten 9 nummers die vorig jaar in de top 160 stonden dus ook hier konden slachtoffers vallen. Dat gebeurt ook met Michael Jackson en Nina Simone die wegvallen bij de bovenste 160.
The Cure en Spinvis maken het sprongetje omhoog. Talk Talk en The Beatles gaan het makkelijk redden via de afvallerslijst en dus maakt ook laatstgenoemde het sprongetje omhoog. Op basis van het stempercentage vergeleken met wat vorig jaar nodig was zou je zeggen dat ook Suzanne Vega het moet gaan redden, voorlopig staat ze echter nog wel 3 plaatsen onder de virtuele scheidslijn.
0
geplaatst: 22 oktober 2024, 23:18 uur
Een mindere uitslag voor de zwarte muziek, allemaal aan de verkeerde kant van de streep 

0
geplaatst: 22 oktober 2024, 23:19 uur
Veel potentie op een leuke uitslag deze ladder, maar helaas. Hoewel, dat Keane hier weer de top 160 (en hopelijk verder) haalt is allesbehalve vanzelfsprekend. 

1
geplaatst: 22 oktober 2024, 23:48 uur
Keane
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/490145495166037759/FBF53F04EE461C86355868CF362EB527244E37A5/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false
Een evergreen die nooit zal verjaren
(Net als Kom Terug trouwens, wanneer gaat Spinvis nu eindelijk eens meedoen aan de eindstrijd?
Hopelijk nog een extra Glasto-bonus in R5 + R6
Een evergreen die nooit zal verjaren
(Net als Kom Terug trouwens, wanneer gaat Spinvis nu eindelijk eens meedoen aan de eindstrijd?Hopelijk nog een extra Glasto-bonus in R5 + R6
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 00:54 uur
Sonic Youth heb ik zelf niet zo veel mee en Keane, Cure, Bush, Spinvis, Talk Talk, Beatles en eventueel Vega hebben allemaal meerdere betere nummers dan dat hier naar de top 160 gaan. TT zelfs binnen deze ladder. En dan gaan Nina en Stevie weer niet door. Allemaal erg onbegrijpelijk.
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 05:50 uur
Mooi dat één van de beste van The Cure verder gaat. Spinvis hoefde daarentegen niet bepaald nog een ronde verder te gaan.
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 07:59 uur
Edgar18 schreef:
Een mindere uitslag voor de zwarte muziek, allemaal aan de verkeerde kant van de streep
Ja, veel witter dan dit ga je de uitslag niet krijgen. Ben bang dat de zwarte muziek elkaar behoorlijk in de weg heeft gezeten.
Sowieso een matige uitslag, met maar 1/7 door (mss 2 als Luka nog doorgaat).
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 10:03 uur
Hmmm, alle nummers die ik punten heb gegeven tussen 11 en 20.
Jammer dat er teveel goede zwarte muziek in 1 ladder zat.
Jammer dat er teveel goede zwarte muziek in 1 ladder zat.
4
geplaatst: 23 oktober 2024, 10:10 uur
luigifort schreef:
White lives matter...
Sommige "grapjes" kan je maar beter niet maken...White lives matter...
8
geplaatst: 23 oktober 2024, 10:15 uur
123poetertjes schreef:
Billie Jean-fanclub in ronde 5 be like(afbeelding)
Michael Kiwanuka binnenkort wanneer hij wel de finale haalt:Billie Jean-fanclub in ronde 5 be like(afbeelding)
https://c.tenor.com/4xNYiaq-_JcAAAAC/michael-willy.gif
6
geplaatst: 23 oktober 2024, 11:21 uur
Helemaal mee eens.
Ik vind het alleen ook vermoeiend die focus op of muziek zwart of wit is (of man vs vrouw why we're at it). Waarbij witte muziek steeds vaker ook nog een negatieve connotatie krijgt. Kunnen we gewoon muziek waarderen op de muzikale kwaliteiten? "Al zijn ze paars" zoals een 'wijze' man ooit zei

2
geplaatst: 23 oktober 2024, 11:28 uur
Mausie schreef:
Kunnen we gewoon muziek waarderen op de muzikale kwaliteiten? "Al zijn ze paars" zoals een 'wijze' man ooit zei
(quote)
Kunnen we gewoon muziek waarderen op de muzikale kwaliteiten? "Al zijn ze paars" zoals een 'wijze' man ooit zei
Jep, uiteindelijk is dit toch enkel het resultaat van de voorkeuren van de gemene deler. Veel users die hier al geruime tijd meestemmen blijven toch redelijk smaakvast.
Sowieso is de MuMeLadder een van diversere (zo niet meest diverse) allertijdenlijst die er op het internet te vinden is. Destijds opgericht om een tegenwicht te bieden aan de Top 2000. Qua variatie in genres, geslacht en ras doet de Ladder het bovengemiddeld goed t.o.v. de meeste lijstjes.
Ik citeer van de wiki:
Alternatieve pop, folk, country, dance, neoklassiek, ambient en electronica zijn over het algemeen matig vertegenwoordigd in de NPO Radio 2 Top 2000, mede omdat deze muziekstijlen weinig airplay krijgen en slechts beperkt voorkomen op de voorkeuzelijst van Radio 2. Dit geldt in mindere mate ook voor (moderne) zwarte muziek, waaronder hiphop, r&b, soul, jazz en funk. In de eerste 12 edities van de Top 2000 was de samenstelling van de nummers in grote meerderheid blank, rockistisch en op leeftijd. Deze omissies van de Top 2000 waren voor een aantal users van MusicMeter de inspiratie om een eigen alternatieve laddercompetitie op te zetten, genaamd de MuMeLadder.
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 11:40 uur
Mausie schreef:
Ik vind het alleen ook vermoeiend die focus op of muziek zwart of wit is (of man vs vrouw why we're at it).
Zwarte muziek is gewoon een verzamelnaam voor soul/ hiphop/ jazz etc. Het heeft niks met de huidskleur van de uitvoerend artiest(e) te maken.Ik vind het alleen ook vermoeiend die focus op of muziek zwart of wit is (of man vs vrouw why we're at it).
klik.
2
geplaatst: 23 oktober 2024, 11:52 uur
Edgar18 schreef:
klik.
(quote)
Zwarte muziek is gewoon een verzamelnaam voor soul/ hiphop/ jazz etc. Het heeft niks met de huidskleur van de uitvoerend artiest(e) te maken.klik.
Ik betwijfel of men van een goede uitslag voor de zwarte muziek zou spreken als Eminem (hiphop) en Adele (soul) naar de volgende ronde zouden gaan. En Living Colour en Jimi Hendrix (want rock) door zou als witte uitslag worden bestempeld? Dat zie ik echt niet gebeuren.
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 12:32 uur
Edgar18 schreef:
klik.
(quote)
Zwarte muziek is gewoon een verzamelnaam voor soul/ hiphop/ jazz etc. Het heeft niks met de huidskleur van de uitvoerend artiest(e) te maken.klik.
Tuurlijk slaat t wel op de huidskleur, in the end duidt zwart op Afrikaanse origine van de muziekstroming
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 13:11 uur
Ja, het zwart in de term 'zwarte muziek' refereert uiteraard aan de huidskleur van de oorspronkelijke en veelal huidige uitvoerders ervan, maar de referentie zwarte muziek in deze staat in principe los van de huidskleur.
Ben verder ook niet zo van het benadrukken van de tegenstellingen, maar het valt in deze uitslag gewoon op dat de het linkerrijtje alleen uit witte muziek bestaat en het rechterrijtje vrijwel alleen uit zwarte muziek. Dat is inderdaad verklaarbaar gezien de gezamenlijke voorkeur van de users alhier, maar dan nog is de uitslag opvallend.
Dat ik de uitslag minder vindt staat verder los van bovenstaande, maar heeft meer te maken met het feit dat een aantal m.i. mindere nummers wel door is en de meeste van mijn favorieten niet.
'Grapjes' met neofascistische leuzen lijken me helemaal ongepast.
Ben verder ook niet zo van het benadrukken van de tegenstellingen, maar het valt in deze uitslag gewoon op dat de het linkerrijtje alleen uit witte muziek bestaat en het rechterrijtje vrijwel alleen uit zwarte muziek. Dat is inderdaad verklaarbaar gezien de gezamenlijke voorkeur van de users alhier, maar dan nog is de uitslag opvallend.
Dat ik de uitslag minder vindt staat verder los van bovenstaande, maar heeft meer te maken met het feit dat een aantal m.i. mindere nummers wel door is en de meeste van mijn favorieten niet.
'Grapjes' met neofascistische leuzen lijken me helemaal ongepast.
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 17:21 uur
Mausie schreef:
Ik betwijfel of men van een goede uitslag voor de zwarte muziek zou spreken als Eminem (hiphop) en Adele (soul) naar de volgende ronde zouden gaan. En Living Colour en Jimi Hendrix (want rock) door zou als witte uitslag worden bestempeld? Dat zie ik echt niet gebeuren.
Heb je de moeite genomen het artikel te lezen? Zwarte muziek is een verzamelnaam die een breed scala aan muzikale genres omvat. Een term die wordt gebruik in o.a. muziektijdschriften en televisieprogramma's over muziek. Dat die muziek vaak wordt uitgevoerd door artiesten van kleur dat klopt, maar dat staat los van de inhoudelijke definitie. Door de huidskleur van de uitvoerend artiest(e) erbij te halen, creëer je wat mij betreft (onnodig) een tegenstelling. Ik betwijfel of men van een goede uitslag voor de zwarte muziek zou spreken als Eminem (hiphop) en Adele (soul) naar de volgende ronde zouden gaan. En Living Colour en Jimi Hendrix (want rock) door zou als witte uitslag worden bestempeld? Dat zie ik echt niet gebeuren.
Een aantal jaar geleden organiseerde ik op deze website "De Zwarte Lijst". De door jou aangehaalde Eminem speelde daar ook mee. Evenals Amy Winehouse, Benny Goodman, Dave Brubeck, Erkan Oğur, Frank Zappa en heel veel andere artiesten die wel zwarte muziek maken, maar niet van kleur zijn. Van Jimi Hendrix speelde dan weer geen enkel nummer mee, want die maakte geen zwarte muziek.
2
geplaatst: 23 oktober 2024, 17:26 uur
Absoluut! Mayhem, Cradle of Filth en Dimmu Borgir speelden ook mee.
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 18:50 uur
Scorpion_21 schreef:
Tuurlijk slaat t wel op de huidskleur, in the end duidt zwart op Afrikaanse origine van de muziekstroming
(quote)
Maar niet de huidskleur van de uitvoerende artiest. Logisch dat de term wel op huidskleur slaat, dat ontkent niemand.
* denotes required fields.