MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Rebellion eruit!!!! Neeeeee

Grote verrassing!

Ik had er zelf geen punten voor over, maar blijft natuurlijk een top nummer. Nu hopen op nog meer surprises. Toch al 4 finalisten van vorig jaar die nu gesneuveld zijn.

Mausie schreef:
Bedshaped boven Somewhere Only We Know

Duidelijk een Keane-hypeje dit jaar hier. Maar Bedshaped is idd hun beste nummer.

Onweerwolf
Mausie schreef:
Bedshaped boven Somewhere Only We Know

Deze man weet.

jordidj1 schreef:
Rebellion eruit!!!! Neeeeee

ArthurDZ schreef:
Zo, Win Butler wordt dan toch ook op Musicmeter gecancelled!

Ga ik toch even het boetekleed aantrekken De Rebellie is voornamelijk uitgeschakeld omdat ik in het laatste uur helemaal vergat dat ik nog moest stemmen (zat met m'n hoofd al meer bij het Eefje concert ). Rond 18u nog wel aan de Ladder gedacht, maar toen moest ik er snel vandoor en lukte het niet meer.

Die extra 26 punten waren natuurlijk genoeg geweest

Maar goed, als dit de kans vergroot op tenminste 1 finaledebutant neem ik het verlies van AF wel voor lief

Casartelli (moderator)
Ik wil aan niemands boetekleed afbreuk doen, maar dat de aanwezigheid van Rebellion puur op een last-minutestem van the Eefje de Visser fanboy formerly known as Arcade Fire fanboy hing, lijkt me toch wat veel eer.

Rebellion is verder best een prima nummer dat meestal ergens in de middenmoot van mijn finalelijstje hing, maar het is alleszins verfrissend om het eens een jaartje zonder deze nou-ook-niet-zo-heel-grote-moderne-klassieker te doen.

Ik had ook niet gestemd, maar het is leuker om Geert de schuld te geven

Als er nu één nummer uit de top-10 van vorig jaar niet had vervangen moeten worden was het die wel. Die andere 9 doen me een pak minder en voelen ook al een stuk stoffiger aan dan Rebellion.

Ik geloof dat we niet te moeilijk moeten doen over het "verlies" van Rebellion. Laten we wel wezen, het nummer hoort niet eens bij de top 3 van dat album.

Wat een leugens weer van de rebellen!

Casartelli schreef:
Ik wil aan niemands boetekleed afbreuk doen, maar dat de aanwezigheid van Rebellion puur op een last-minutestem van the Eefje de Visser fanboy formerly known as Arcade Fire fanboy hing, lijkt me toch wat veel eer.

Rebellion is verder best een prima nummer dat meestal ergens in de middenmoot van mijn finalelijstje hing, maar het is alleszins verfrissend om het eens een jaartje zonder deze nou-ook-niet-zo-heel-grote-moderne-klassieker te doen.

Natuurlijk is dit wel een heel grote klassieker..
Maar voelt wel al wat stoffig aan. Dit jaar 20 jaar oud.

remcodulac schreef:
Ik geloof dat we niet te moeilijk moeten doen over het "verlies" van Rebellion. Laten we wel wezen, het nummer hoort niet eens bij de top 3 van dat album.

Dat is wel een beetje tegendraads doen eh..Ok, dat mag jij vinden, maar doe niet of dat een algemeen gegeven is. Het nummer is sowieso iconisch als single.

remcodulac schreef:
Daar ga ik mee akkoord. Tunnels, Power Out, In the Backseat en Haiti vind ik tegenwoordig nog beter. Maar Funeral is zo'n monumentaal meesterwerk dat Rebellion nog altijd gewoon top 250 hoort te scoren (wat het dus nog steeds doet).

Los daarvan meer objectief beschouwd is Rebellion (Lies) sowieso de signature song van Arcade Fire. Ik verwacht dat ie misschien volgend jaar al wel weer de finale haalt.

Waren gewoon tijden dat 'ie de ladder won! Ongelofelijk

gerre schreef:
(quote)

Dat is wel een beetje tegendraads doen eh..Ok, dat mag jij vinden, maar doe niet of dat een algemeen gegeven is. Het nummer is sowieso iconisch als single.

Arno schreef:
(quote)
Daar ga ik mee akkoord. Tunnels, Power Out, In the Backseat en Haiti vind ik tegenwoordig nog beter. Maar Funeral is zo'n monumentaal meesterwerk dat Rebellion nog altijd gewoon top 250 hoort te scoren (wat het dus nog steeds doet).

Los daarvan meer objectief beschouwd is Rebellion (Lies) sowieso de signature song van Arcade Fire. Ik verwacht dat ie misschien volgend jaar al wel weer de finale haalt.

Ik denk dat we het er met z'n allen wel over eens kunnen zijn dat Funeral in de breedte gewoon een heel goed album is (al zullen er ook mensen zijn die het daar niet mee eens zijn). En dan is Rebellion wel min of meer de signature song, ja. Waarmee ook voor een hele generatie ongetwijfeld op een of andere manier een emotionele band bestaat.

Maar als ik dan probeer de beste nummers zo hoog mogelijk in de lijst te krijgen en ik luister naar het hele album, dan vraag ik me alsnog af waarom Rebellion dan kennelijk het prijsnummer is. Is dat omdat de meeste users het inderdaad het beste AF-nummer vinden of is het grotendeels de bekendheid van het nummer en het effect dat het de hele tijd zo hoog in de ladder staat omdat het nu eenmaal altijd zo hoog in de ladder heeft gestaan (wat hier dan toevallig doorbroken werd).

Ik had dat in de vorige ladder dus ook met de positie van Glory Box ten opzichte van Roads. Ik vind Glory Box geweldig, maar Roads is toch wel de overtreffende trap. Daar staat tegenover dat Glory Box de iconische single is die misschien wel een heel (sub)genre op de kaart heeft gezet. Dus ook wel weer begrijpelijk.

Over het algemeen vind ik oprecht die underdognummers de betere en lijd ik in stilte, maar soms als ik te vaak teleurgesteld word doordat jullie weer eens mijn goede smaak niet volgen, dan word ik er zo dwars van dat ik er hier iets over zeg. Dus ergens klopt dat dan toch wel, dat beetje tegendraads doen.

Overigens verwacht ook ik dat Rebellion volgend jaar gewoon weer in de finale staat (of heel misschien op het laatste moment uitgeschakeld wordt).

Niks mis met een beetje polemiek toch, op een muziekforum lijkt het me duidelijk dat we het over onze eigen meningen aan het hebben zijn, en geen objectieve waarheden aan het verkondigen zijn. Overigens vind ik het wel prima als Rebellion een keertje de finale mist, als dat maar niet betekent dat het meest recente nummer dit jaar uit 1997 gaat komen.

hoi123 schreef:
Overigens vind ik het wel prima als Rebellion een keertje de finale mist, als dat maar niet betekent dat het meest recente nummer dit jaar uit 1997 gaat komen.
Venice Bitch stamt uit 2019 hoor.

hoi123 schreef:
Niks mis met een beetje polemiek toch, op een muziekforum lijkt het me duidelijk dat we het over onze eigen meningen aan het hebben zijn, en geen objectieve waarheden aan het verkondigen zijn. Overigens vind ik het wel prima als Rebellion een keertje de finale mist, als dat maar niet betekent dat het meest recente nummer dit jaar uit 1997 gaat komen.

Stemmen op The Blacker the Berry dan maar vandaag

Hoe jonger het nummer, hoe zoeter de overwinning

Ter aanvulling: op RateYourMusic scoort Tunnels hoger (4,25*) dan Rebellion (4,14*) en op Spotify is Wake Up vaker beluisterd (155M om 124M).

Bij Acclaimedmusic is Rebellion dan weer wel de hoogste genoteerde: http://www.acclaimedmusic.net/artist/Arcade%20Fire.htm

catdog schreef:
(quote)

Stemmen op The Blacker the Berry dan maar vandaag
U vraagt, wij draaien

hoi123 schreef:
Overigens vind ik het wel prima als Rebellion een keertje de finale mist, als dat maar niet betekent dat het meest recente nummer dit jaar uit 1997 gaat komen.

Amen

Laat Fake Empire maar weer eens de finale halen dan. Of Let It Happen. Of Juliaaaaaaaaaa. Of Venice bitch Lana / Frankie Ocean

Zwarte Besje mag natuurlijk ook

Casartelli (moderator)
gerre schreef:
Natuurlijk is dit wel een heel grote klassieker..
Maar voelt wel al wat stoffig aan. Dit jaar 20 jaar oud.
Het is 'natuurlijk' een heel grote klassieker, maar wel reeds na twintig jaar wat stoffig. Juist...

chevy93 schreef:
Ter aanvulling: op RateYourMusic scoort Tunnels hoger (4,25*) dan Rebellion (4,14*) en op Spotify is Wake Up vaker beluisterd (155M om 124M).

Bij Acclaimedmusic is Rebellion dan weer wel de hoogste genoteerde: http://www.acclaimedmusic.net/artist/Arcade%20Fire.htm

Ja volgens mij is Wake Up wereldwijd (buiten MuMe een grotere klassieker.

Casartelli schreef:
(quote)
Het is 'natuurlijk' een heel grote klassieker, maar wel reeds na twintig jaar wat stoffig. Juist...

Suggereer je dat klassiekers niet stoffig worden?

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Suggereer je dat klassiekers niet stoffig worden?
Wellicht hebben we een wat verschillende connotatie bij het woord, maar... ja, ik denk dat ik dat suggereer.

Ronde 5- Ladder 4:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Cure - A Forest [2]
2. Radiohead - Let Down [56]
3. Burial - Ashtray Wasp [70]
4. U2 - New Year's Day [30]
5. Tori Amos - Winter [63]
6. Sonic Youth - Teen Age Riot [45]
7. Talk Talk - Living In Another World [110]
8. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [25]

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog.

9. Kendrick Lamar - The Blacker The Berry [75] 427
10. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V) [163] 424
11. Sigur Rós - Untitled #8 [27] 410
12. Nick Drake - Day Is Done [18] 400
13. dEUS - Instant Street [48] 376
14. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil [85] 352
15. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms [66] 340
16. Rage Against The Machine - Killing In The Name [272] 340
17. Kate Bush - Running Up That Hill [98] 313
18. Björk - Jóga [74] 290
19. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes [90] 274
20. Arcade Fire - No Cars Go [499] 272

81 stemmers deze ronde

Zoals altijd wint A Forest op z'n sloffen z'n ladder. Een ladder waarin we wederom afscheid nemen van een finalist van vorig jaar want Nick Drake sneuvelt hier al. Ook dEUS slaagt er niet in om zich terug richting een finale plek te knokken, sterker nog, de dalende lijn wordt dit jaar gewoon voortgezet. Verder vallen ook Nick Cave en Björk weg bij de bovenste 80.
Talk Talk stijgt dan weer terug de top 80 in en dat doet ook Pink Floyd via de afvallerslijst waarmee duidelijk wordt dat ook Kendrick Lamar het via de afvallerslijst gaat redden.
Dan hebben we nog 1 redelijk vaste finalist over t.w. Sigur Rós, die komt nu precies als eerste boven de virtuele scheidslijn te staan...dat wordt dus afwachten of ie het gaat redden.

Slechte ladder om te vergeten te stemmen, dat kan Popplagið toch maar eens een plek bij de beste 80 kosten.

Instant Street had het met troostpuntjes helaas toch niet gered.

Zou alle nummers die lager zijn geëindigd zo inruilen voor de slaapverwekkende GeKke Diamant. Zelfs RATM

U2 een plek of 10 lager voorspeld, dacht echt dat die finaleplaats van vorig jaar een eenmalige uitzondering was

Gast
geplaatst: vandaag om 18:30 uur

geplaatst: vandaag om 18:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.