MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Best een goede uitslag met Television dat wegvalt en Oasis, Metallica en Mobb Deep die terugkomen. Enkel de uitschakeling van Alphaville is pijnlijk.

Mobb Deep

Jammer van Television, toch een DAB vorig jaar. En Born Slippy blijft ondergewaardeerd hier, die zou toch best eens de finale mogen halen.

In het 20-jarig jubileum van H&F, dat zou wat zijn

Casartelli (moderator)
Hier laat ik je los, Tim

Voor zeker driekwart van de Top-8 had ik hem graag geruild, mais soit, het is al een mooie stijging zo.

Forever Young heb ik nooit begrepen, gelukkig valt die weg.

Roads en Glory Box hadden van mij ook wel mogen wisselen. En tsja, Television, Heroin, dat soort zaken zijn ook een teleurstelling.

Hmmm, Roads is toch echt wel nog veel mooier dan Glory Box. Heel vreemd dit.

Heroin & Marquee Moon moeten toch ook echt door, kom op. En was tof geweest als N.Y. State of Mind eens had gewisseld met Shook Ones Pt. II!

Vergeten te stemmen ik had tim niet kunnen redden. En hooguit wat invloed gehad op de herkansers van deze erg matige uitslag.

Gretz schreef:
Ben benieuwd of er nog een andere Maan de finale kan halen

Alleen The Whole of the Moon en The Killing Moon zijn nog in de race. Voor de eerste zou de finale een unicum zijn

Nick Drake - Pink Moon zou ik wel willen noteren voor volgend jaar

Ronde 5- Ladder 3:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Nina Simone - Sinnerman [15] 581
2. Prince and The Revolution - When Doves Cry [34] 472
3. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart [180] 428
4. Lana Del Rey - Venice Bitch [179] 427
5. Donna Summer - I Feel Love [26] 412
6. Pink Floyd - Comfortably Numb [100] 405
7. The Velvet Underground - Venus In Furs [38] 405
8. The Waterboys - The Whole Of The Moon [127] 403

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog.

9. Frank Ocean - Pyramids [485] 403
10. R.E.M. - Drive [165] 390
11. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [7] 370
12. The Church - Under The Milky Way [77] 354
13. Nick Drake - Northern Sky [67] 352
14. Massive Attack Feat. Elizabeth Fraser - Teardrop [101] 335
15. Keane - Somewhere Only We Know [96] 334
16. Nirvana - Smells Like Teen Spirit [207] 331
17. Röyksopp Feat. Robyn - Monument [462] 316
18. Queens Of The Stone Age - No One Knows [260] 303
19. The Stone Roses - I Am The Resurrection [286] 293
20. Billie Holiday - Strange Fruit [141] 286

76 stemmers deze ronde

Een megaverrassing in deze ladder....want voormalig winnaar en vaste finalist Rebellion (Lies) ligt er gewoon uit. Ook ex-finalisten The Church en Nick Drake vallen dit jaar uit de top 80. Wat krijgen we ervoor in de plaats. Michael Kiwanuka, Pink Floyd en Lana del Rey plaatsen zich rechtstreeks bij de bovenste 80 dit jaar. Maar ook Frank Ocean scoort hoog genoeg om zich via de afvallerslijst te gaan plaatsen en normaal gesproken zou dat voor R.E.M. ook geen probleem moeten zijn lijkt me.

Rebellion

Vind ik niet erg overigens, en ik ben blij met Lana en Frank, twee moderne klassiekers (let je op Gretz?).

Arrie schreef:
Rebellion

Vind ik niet erg overigens, en ik ben blij met Lana en Frank, twee moderne klassiekers (let je op Gretz?).
Ja, met deze ruil kan ik ook leven. Fenomenale nieuwe classics, hopelijk worden het blijvers.

Prima uitslag, mooi dat Frank Ocean, Lana Del Rey en Michael Kiwanuka voor wat nieuwe aanwas in de bovenste regionen zorgen. Ook wel geinig dat Rebellion hier al sneuvelt, die kunnen we best eens een jaartje missen.

Ik vind t top nu toe maar een matige top 80. Geen enkel nr waarop ik zou stemmen in de finale bij de laatste 80 vooralsnog.

Mexicanobakker schreef:
En tsja, Television, Heroin, dat soort zaken zijn ook een teleurstelling.
Precies, daarom is het ook mooi dat ze afvallen.

Mooie uitslag. Blij met Pink Floyd, Michael Kiwanuka en The Waterboys maar Frank Ocean met Pyramids is ook een fijn nummer!

Bedshaped boven Somewhere Only We Know

Edgar18 schreef:
Prima uitslag, mooi dat Frank Ocean, Lana Del Rey en Michael Kiwanuka voor wat nieuwe aanwas in de bovenste regionen zorgen. Ook wel geinig dat Rebellion hier al sneuvelt, die kunnen we best eens een jaartje missen.

Eens met bovenstaande. Kunnen de claims dat de top elk jaar hetzelfde is weer de prullenbak in

Nou die discussie over de vooraf in te vullen top 32 en zelfs toptien kan bij deze weer het raam uit inderdaad. Nu is Rebellion van alle potentiële winnaars denk ik wel mijn favoriet maar vind het alsnog geen probleem als ie een jaartje vanaf de zijlijn moet brommen.

Hopelijk loten Frank en Julia niet elkaar de volgende ronde, dan schat ik hun kansen positief in

Wat mij betreft slaan er nog wel meer top 10 noteringen eens een jaartje over. Hoop dat Frank Ocean nog wat meer stunt.

Ik ben ook wel een beetje afgekoeld op Arcade Fire. Jaar of 10 terug zou ik zowat in elke ladder op al hun nummers stemmen en vaak op nr 1 of 2. Nu is het af en toe nummer 6 of 7. En vaak niet in mijn top 7- Dat kan zomaar weer omkeren. Ik stem nu weer meer op Smashing Pumpkins dan ik 10 jaar geleden deed.

Ik ̶j̶̶i̶̶n̶̶x̶ citeer nog maar even:
Arno schreef:
(quote)
Michael Kiwanuka binnenkort wanneer hij wel de finale haalt:

https://c.tenor.com/4xNYiaq-_JcAAAAC/michael-willy.gif

Wauw. Ik had al zo'n gevoel over Arcade Fire, want ik zag hem in vele lijstjes niet terugkomen toen ik die even doorspitte vanmiddag. Met al meerdere finalisten van vorig jaar uit de running nog voor de Top 80 hoop ik dat we echt een paar stunts gaan zien. Lana, Frank, Alice in Chains...

Zo, Win Butler wordt dan toch ook op Musicmeter gecancelled!

Positief: sowieso ook in de top 10 wat opschudding dit jaar.

Negatief: hoort wmb toch minstens in de top 100 te staan.

top 100 staat ie hoogstwaarschijnlijk ook gewoon hoor, bof jij even!

Pink Floyd en The Waterboys door mooi!

123poetertjes schreef:
top 100 staat ie hoogstwaarschijnlijk ook gewoon hoor, bof jij even!

Ik bedacht het me net ook

Nu ook wel benieuwd wat Tunnels nog kan forceren.

Gewoon een nominatie van mij die eens een keer lekker scoort (Michael Kiwanuka), de beste Pink Floyd stijgt en When Doves Cry op de tweede plaats

ArthurDZ schreef:
Nu ook wel benieuwd wat Tunnels nog kan forceren.
Als iemand ervaring heeft met tunnels forceren is het Win wel!

Titmeister schreef:
(quote)

Eens met bovenstaande. Kunnen de claims dat de top elk jaar hetzelfde is weer de prullenbak in

Wij zitten nog niet in de finale hè

Wat een ongelofelijke baggeruitslag. Zowat alles wat een beetje de moeite is staat op 11 of lager en van die nieuwkomers word je ook niet bepaald vrolijk. Om nog maar te zwijgen dat het matige Bedshaped door is maar hun echte prijsduif hier al struikelt. Wordt zo een matige top-80.

Ja, wat Bedshaped bij de beste 80 doet, is mij ook een raadsel...

aERodynamIC schreef:
(quote)

Wij zitten nog niet in de finale hè

Nou, de top 10 gaat sowieso al anders zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 12:17 uur

geplaatst: vandaag om 12:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.