MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Had stiekem gehoopt dat A Forest Rebellion achterna zou gaan maar dat heeft er klaarblijkelijk nooit echt ingezeten. Maarrrr wat zijn de scores?

Ik tel mijn zegeningen met Burial en Kendrick, hopen dat Sigur Ros nog mee mag.

123poetertjes schreef:
Had stiekem gehoopt dat A Forest Rebellion achterna zou gaan maar dat heeft er klaarblijkelijk nooit echt ingezeten.

Dat is wel de laatste vaste finalist waar ik dat van had verwacht, gezien The Cure net voor het eerst sinds het begin van de Ladder zo ongeveer een nieuw album uit heeft

Na de verrassend fijne uitslag van gisteren is dit een dompertje. Veel voorspelbare namen in de top acht en een grote persoonlijke favoriet die sneuvelt. Ik koester de eenmalige finaleplek van vorig jaar.

Nick Drake met zijn mooiste het niet gehaald: jammer zeg.

SOYC ❤️

De afvallers zijn heel wat beter dan de nieuwelingen in de top 80. En waarom New Year's Day zo makkelijk doorgaat vind ik ook raadselachtig.

starbright boy schreef:
De afvallers zijn heel wat beter dan de nieuwelingen in de top 80. En waarom New Year's Day zo makkelijk doorgaat vind ik ook raadselachtig.

Vast omdat U2 een nieuwe single uit heeft Die mogelijk nog slechter is dan het goed onthaalde Songs of Surrender (2,34)

Luister hier naar een nieuw nummer van U2 | NPO Radio 2 - nporadio2.nl

Lol, sinds wanneer is How to Dismantle an Atomic Bomb een iconisch album?

Casartelli (moderator)
Nick Drake is ook wel wat stoffig

Je merkt aan de hoeveelheid berichten hier dat het om de prijzen gaat nu. De spanning neemt toe!

Prima uitslag, vooral als Untitled 8 het ook redt via de afvallerslijst.

Duimen voor Untitled 8...

Onweerwolf
Gretz schreef:
U2 een plek of 10 lager voorspeld, dacht echt dat die finaleplaats van vorig jaar een eenmalige uitzondering was

Zeg! Meneer statistiek. NYD (het eenzame hoogtepunt uit de discografie van U2) stond al 2x in de finale hoor.

Quizvraagje: in welk jaar stonden De Kevers voor het laatst niet in de finale van de Ladder? 🪲

Zullen we vast zien dat SFF gaat stunten dit jaar

Arno schreef:

Los daarvan meer objectief beschouwd is Rebellion (Lies) sowieso de signature song van Arcade Fire. Ik verwacht dat ie misschien volgend jaar al wel weer de finale haalt.

16 finales op rij, tot het dit jaar misging. In alle finalejaren nooit lager geëindigd dan #13. Ontbrak alleen in de eerste editie en dit jaar dus.

Er zijn nog 3 andere nummers over met 16 finales en 2 met 17 (100% score). Als we het gekke eerste jaar (met slechts 16 finalisten en een heel andere spelopzet) niet meerekenen zijn er dus nog 5 nummers foutloos.

Sluit het niet uit dat er dit jaar nog meer Laddermastodonten verrassend vroeg gaan afhaken
Hoi Heroes

Onweerwolf
Heroes lag er al eens buiten toch?

Onweerwolf schreef:
Heroes lag er al eens buiten toch?

Klopt, maar Het Lichtje, HSIN, Het Bosje, De Straatgeest en De Heks zijn nog wel foutloos sinds 2008

Heroes alsnog wel absolute Ladderelite met 15x finale

Onweerwolf
De Heks?

Ook wel "Zingende Zaag" genoemd door sommigen.

Heroes wint tot nu toe al zijn ladders met gemak, maar voor A Day In The Life ging vorige ronde niet echt soepel. Als er nog één vaste finalist moet sneuvelen, zou ik op de Kevers gokken.

Onweerwolf
yeahyeahyeah schreef:
Ook wel "Zingende Zaag" genoemd door sommigen.

Volgens mij is die gif van Kate Bush, niet van Tori hoor.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Volgens mij is die gif van Kate Bush, niet van Tori hoor.

Ken ook geen Heksen die emotionele drakenteksten schrijven eigenlijk

Gretz schreef:
Quizvraagje: in welk jaar stonden De Kevers voor het laatst niet in de finale van de Ladder? 🪲

Zullen we vast zien dat SFF gaat stunten dit jaar

2010?

Die zingende zaag mag nu eindelijk wel eens uit de finale weg blijven….. en dan wel voor goed ook…..

Ronde 5- Ladder 5:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Mazzy Star - Fade Into You [49] 537
2. David Bowie - Heroes [3] 489
3. Joy Division - Atmosphere [109] 463
4. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [8] 463
5. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come [29] 463
6. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [19] 440
7. Prince - Sign O' The Times [89] 412
8. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face [233] 401

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog.

9. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime [83] 382
10. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank) [1272] 380
11. Bruce Springsteen - Jungleland [76] 376
12. Metallica - One [243] 359
13. Killing Joke - Love Like Blood [58] 356
14. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) [121] 353
15. Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness [222] 350
16. The Doors - The End [37] 350
17. The Beatles - A Day In The Life [20] 314
18. Pixies - Monkey Gone To Heaven [128] 310
19. Talk Talk - Life's What You Make It [87] 307
20. The Stone Roses - Fools Gold [168] 295

78 stemmers deze ronde

Er werd al volop gespeculeerd op het ontbreken van de Kevers in de finale...dat is nog geen zekerheidje want ze hebben nog ijzers in het vuur....maar feit is wel dat A Day In the Life dit jaar de finale niet gaat halen en dus uit de bovenste 80 wegvalt. Ook de winnaar van de 1e editie The End haalt dit jaar de top 80 niet. Ook Bruce Springsteen en Killing Joke vinden we dit jaar niet bij de bovenste 80 terug.
Wat krijgen we er dan voor terug...dat zijn Joy Division, Prince en Roberta Flack, m.n. laatstgenoemde maakt dit jaar een mooie sprong voorwaarts.

We hebben nu 5 vd 8 ladders gehad....voor de afvallerslijst moet je nu bij de - volgens de kort door de bocht statistiek - bij de bovenste 10 staan. Dat halen zowel Simple Minds als Kendrick Lamar niet....dat betekent ook dat Massive Attack en Nick Drake nu boven de virtuele scheidslijn uitkomen.

Afvallerslijst na 5 ladders:

Songs: Ohia - Lioness
Frank Ocean - Pyramids
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V)
Metallica - Master Of Puppets
Keane - Bedshaped
R.E.M. - Drive
Sigur Rós - Untitled #8
Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
Nick Drake - Day Is Done

------virtuele scheidslijn-----------

Visage - Fade To Grey
Joy Division - Decades
Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime
Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bruce Springsteen - Jungleland

Roberta

Erg goede uitslag, zeker nu Sigur Ros wat adem krijgt en Nick Drake aan de goede kant van de streep staat.

Ook weer een heel povere uitslag.
Heel de ladder was trouwens erg oud en afgeleefd, met slechts 1 nummer uit de laatste 25j. Statistisch moet dit 1 op 3 zijn.

Hele mooie uitslag. Werkelijk niets te klagen.

Sorry, ik heb alleen maar klachten...
Volgens mij 0 uit 7.

4 uit 7, op zich niet verkeerd dus.

Prima top 8 - alleen staan ze op de plekken 13 t/m 20...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:11 uur

geplaatst: vandaag om 10:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.