MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
johan de witt schreef:
Primeur toch niet? Let Down wel de beste Radiohead in de finale sowieso.

Verder had ik Troy, Lichtje en Winter ook, redelijke uitslag dus.

Ohja in 2020 heeft Let Down het ook gehaald zie ik

Toen waren er dacht ik vier RH’s en sneeuwde hij wat onder. Dit jaar kan hij wel eens stunten.

Ja, zonder Paranoid Android en (wrs) Exit Music zie ik Let Down wel het linkerrijtje halen idd.

ArthurDZ schreef:
Wel grappig dat Let Down het hier zo goed doet, staat bij de albumstats van OK Computer slechts op de 6de plek. Gaat in ieder geval in mijn lijstje de laagstgenoteerde uit dit zevental worden, schat ik.

Ja, dit gevoel deel ik wel. Let Down zou nog niet mijn top 5 van OK Computer halen. Opvallend dat van al die topnummers die Radiohead heeft, juist deze de finale haalt.

Holy moly, Mobb Deep gewoon op 1, wat cool haha! We breken echt lekker met tradities dit jaar.

Zeer verheugd met Mobb Deep en het allerbeste nr van Radiohead. Tori Amos is een aangename verrassing. Marvin Gaye en R.E.M. hadden de plekken van Prince en Songs: Ohia mogen krijgen, dan was het helemaal perfect geweest.

Casartelli (moderator)
Ik kreeg gisteren, n.a.v. de berichten hier (en ook alleen naar aanleiding daarvan - zitten er werkelijk mensen live stemmen te tellen?) even hoop dat we, na het sneuvelen van Rebellion, A Day in the Life en Paranoid Android ook een keer een finale zonder dat suffe Smithsnummer zouden krijgen, maar sommige bruggen worden kennelijk niet geslecht.

Troy in de finale is - tenzij de DAB permanent is - geen zekerheidje, dus dat is wel een stevig lichtpuntje in de uitslag. Ik begrijp dat we nog even in onzekerheid blijven over wat er net onder de streep gebeurt; dan is het ook heel nadrukkelijk het enige lichtpuntje.

Maar mochten, as if by magic, Such a Shame, Find the River en Comfortably Numb straks ineens alle drie in de finale staan... ja, dán gaat de zon weer schijnen in ladderland

Wat mij betreft is Let Down de allermooiste Radiohead samen met Street Spirit dus ik word hier blij van

Mobb Deep! Prince!

Dan nemen we de resultaten van Marvin, Frank, Sam en Bobby maar voor lief.

Ik verwacht overigens dat we vandaag een eerste echte debutant gaan zien in de vorm van Not. Dat zal sowieso ten koste gaan van minimaal 1 vaste gast. Ben wel een beetje bang dat dat Donna of Sigur Ros wordt.

Onweerwolf schreef:
Geen Unfinished Sympathy. Schandalig weer.

Quizvraag: wat is het laatste jaar waarin Massive Attack de finale haalde?

johan de witt schreef:
Primeur toch niet? Let Down wel de beste Radiohead in de finale sowieso.

2e jaar na 2020.

Titmeister schreef:
Ik verwacht overigens dat we vandaag een eerste echte debutant gaan zien in de vorm van Not. Dat zal sowieso ten koste gaan van minimaal 1 vaste gast. Ben wel een beetje bang dat dat Donna of Sigur Ros wordt.

I hope not.

Titmeister schreef:

Zou een hele verbetering zijn, met name tov Donna Summer.

Gretz schreef:
(quote)

2020?

Nog langer geleden

Titmeister schreef:

Ja, dit gevoel deel ik wel. Let Down zou nog niet mijn top 5 van OK Computer halen. Opvallend dat van al die topnummers die Radiohead heeft, juist deze de finale haalt.

Blijft imo ook wel opvallend dat er nooit een nummer van In Rainbows ook maar enigszins in de buurt is gekomen van een finaleplaats

Van Kid A dan eerder

johan de witt schreef:
Van Kid A dan eerder

In totaal heeft Radiohead 46x de finale gehaald (47 incoming), waarmee ze ruimschoots voor staan op de nummer #2 The Smiths. Opvallend genoeg dus enkel nummers van The Bends en OK Computer

Titmeister schreef:
Zou super zijn, al is het maar omdat het een Ladder 2021-situatie zou vermijden waarin we een eindlijst hebben die wel hoog scoort op genrediversiteit, maar ook geen nummers van de afgelopen twintig jaar bevat.

Let down is mijn favoriete radioheadnummer ooit.

El Ninjo schreef:
Ronde 6 - Ladder 1:

Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [415] 506 --> 2e finale na 2021
2. Sinéad O'Connor - Troy [4] 495 --> 8e finale
3. Radiohead - Let Down [56] 473 --> 2e finale na 2020
4. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 471 --> 17e finale op rij, ontbrak alleen in de 1e editie
5. Prince - Sign O' The Times [89] 451 --> 3e finale
6. Songs: Ohia - Lioness [28] 445 --> 10e finale, 3e op rij
7. Tori Amos - Winter [63] 435 --> 2e finale na 2022

Nog in de running om te debuteren in de finale (18/80):

Alice in Chains - Would?
Big Thief - Not
Bruce Springsteen - The River
David Bowie - Station To Station
Frank Ocean - Pyramids
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Julia Holter - Feel You
Keane - Bedshaped
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Lana Del Rey - Venice Bitch
Metallica - Master Of Puppets
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Oasis - Champagne Supernova
Portishead - Machine Gun
Prince and The Revolution - Purple Rain
Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
Sonic Youth - Teen Age Riot
The Cure - Disintegration
The Waterboys - The Whole Of The Moon

Onweerwolf
#teammachinegun

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

2018, toen de wereld nog mooi en onschuldig was en mijn top 3 verder bestond uit De Clown en De Meesteres. Wat een jaar, ziek gewoon.

Ben toch benieuwd waar deze verschuivingen vandaan komen. Is de demografie hier dan toch enigszins veranderd? Ik vind de verschuivingen te groot om toe te schrijven aan statistische willekeur (bv. door loting en welke gebruikers toevalligerwijs een keer [niet] gestemd hebben)

Onweerwolf schreef:
(quote)

2018, toen de wereld nog mooi en onschuldig was en mijn top 3 verder bestond uit De Clown en De Meesteres. Wat een jaar, ziek gewoon.

De Meesteres? Je bedoelt Valse Violen Venus?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

De Meesteres? Je bedoelt Valse Violen Venus?

Vanzelfsprekend. Als je mee wilt praten is het wel de bedoeling dat je de koosnaampjes een beetje kent, Geert.

Gretz schreef:
(quote)

Blijft imo ook wel opvallend dat er nooit een nummer van In Rainbows ook maar enigszins in de buurt is gekomen van een finaleplaats

Bizar idd dat de nummers van OK Computer en The Bends het zo veel beter doen dan die van Kid A en In Rainbows. Zie zelf veel liever Idioteque of All I Need in de finale (die laatste staat er volgens mij helemaal niet eens in)...

chevy93 schreef:
Ben toch benieuwd waar deze verschuivingen vandaan komen. Is de demografie hier dan toch enigszins veranderd? Ik vind de verschuivingen te groot om toe te schrijven aan statistische willekeur (bv. door loting en welke gebruikers toevalligerwijs een keer [niet] gestemd hebben)

Ik vermoed een combinatie van een paar andere stemmers, een bepaalde mate van beugehoord zijn van sommige nummers en toch ook gewoon loting. Zo vermoed ik dat Marvin of Sam het hadden gehaald, als ze als enige soulnummer in de ladder hadden gestaan.

chevy93 schreef:

Zoek de verschillen:

User die ooit een notificatie hebben gekregen (131):
123poetertjes , 50tracks , aerobag , aERodynamIC , andré , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Bartjeking , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dumb_helicopter , Dwejkk_ , dynamo d , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , Finn , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Glen Hansard , Grafmat , GrafGantz , Gretz , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , Justus18 , kaj_666 , Koenr , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , madmadder , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , musicfriek , nico1616 , Nicolage Rico , niels94 , Omsk , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Rob071 , Robbie34 , Rudi S , Rufus , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , sj0n88 , sokra , Spul , starbright boy , stardust_be , STaRS , tafkat , tbouwh , Teunnis , thelion , The Eraser , the viking , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , WhyNotSmile , willemdeux , yeahyeahyeah

Users die vorig jaar op tenminste 1 ladder in Ronde 6 stemden (96):
Arno
Arrie
ArthurDZ
AstroStart
BlackFinch
Brunniepoo
Bucquoy
Casartelli
Choconas
Co Jackso
Coma Cat
Cor
Dance Lover
DjFrankie .
ECooper
Edgar18
El Ninjo
Finidi
Finn
Funky Bookie
Glen Hansard
Gretz
Guessmaker
Gyzzz
Hedser
Jester
JoaMuse
Johnny Marr
Joren999
Justus18
Koenr
LucM
Marco dB
Marty McFly
Mastroianni
Mausie
Mexicanobakker
Nicolage Rico
Onweerwolf
Outlaw104
Poeha
Poek
Porcupine Head
Ries_72
Robbie34
Rufus
SBube
STaRS
Salvadore
Scorpion_21
Simon77
Spul
Teunnis
Titmeister
aERodynamIC
aerobag
andré
bonothecat
catdog
chevy93
cosmic kid
curufin
danny de punk
divart
dumb_helicopter
dynamo d
herman
hoi123
jeroentjuhh
johan de witt
jordidj1
kaj_666
laxus11
luigifort
marsupilami
mauricedegier
mol
musicfriek
nico1616
pauljojo
postpunker
ranboy
ranja
remcodulac
sj0n88
sokra
starbright boy
stardust_be
tafkat
tbouwh
the viking
thelion
vigil:
willemdeux
yeahyeahyeah
WhyNotSmile

Users die dit jaar in Ronde 6 stemden (87):
123poetertjes
50tracks
ABDrums
AOVV
Arno
Arrie
ArthurDZ
AstroStart
Brunniepoo
Bucquoy
Casartelli
Choconas
Co Jackso
Coma Cat
Dance Lover
DjFrankie
ECooper
Edgar18
El Ninjo
Finn
Funky Bookie
Glen Hansard
Grafmat
Gretz
Guessmaker
Gyzzz
Hedser
Johnny Marr
Johnny Marrissey
Justus18
Koenr
LauraVE
Marco dB
Marty McFly
Mastroianni
Mausie
Mexicanobakker
Onweerwolf
Outlaw104
Poeha
Poek
Porcupine Head
Ries_72
Rufus
SBube
STaRS
Salvadore
Scorpion_21
Shaky
Silent_shout
Simon77
Spul
Teunnis
Titmeister
VladTheImpaler
aERodynamIC
andré
catdog
chevy93
cosmic kid
curufin
danny de punk
divart
dominicano fonso
dumb_helicopter
dynamo d
herman
hoi123
jeroentjuhh
johan de witt
johannesB
jordidj1
laxus11
luigifort
mol
musicfriek
postpunker
ranja
remcodulac
sokra
starbright boy
stardust_be
tafkat
thelion
vigil
willemdeux
yeahyeahyeah

Titmeister schreef:

Opvallend dat van al die topnummers die Radiohead heeft, juist deze de finale haalt.

Neen, dat is niet opvallend, dat is gewoon terecht. ArthurDZ snapt ook geen dingen. Wat jij, Gretz?

Gretz schreef:
(quote)

Schandalig dit idd.

starbright boy schreef:
Let down is mijn favoriete radioheadnummer ooit.

Jij bent vanaf nu mijn favoriete user ooit.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.