Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2024, 15:24 uur
Poek schreef:
Als het niet per se alfabetisch moet, het derde bericht op MuMeLadder 2024 [Overzichtstopic] - MusicMeter.nl
(quote)
Als het niet per se alfabetisch moet, het derde bericht op MuMeLadder 2024 [Overzichtstopic] - MusicMeter.nl
Dank je! Ik bedoelde eigenlijk de einduitslag, dus de nummers 2001 tot en met laagst scorende nummer.
0
geplaatst: 20 november 2024, 16:17 uur
Ik denk trouwens dat het Lichtje moeite heeft met branden deze cruciale laatste ronde, of ben ik nu gek? 

1
geplaatst: 20 november 2024, 17:02 uur
ArthurDZ schreef:
Ik denk trouwens dat het Lichtje moeite heeft met branden deze cruciale laatste ronde, of ben ik nu gek?
Mag er gewoon keihard pardoes zonder pardon uitvallen van mij. Vernieuwing, jwz.
0
geplaatst: 20 november 2024, 17:50 uur
Het stond overigens in de sterren geschreven dat Rebellion (Lies) en Paranoid Android het dit jaar lastiger dan ooit zouden krijgen. Toen moesten ze beiden al herkansen in de halve finale. (onderstaande quote is van vorig jaar)
Gretz schreef:
Bijzondere aandacht in dit rijtje herkansers voor de twee oud-winnaars (beiden 2x) die veroordeeld zijn tot de achterdeur, Paranoid Android en Rebellion (Lies). Sinds 2010 (!) stonden beide nummers áltijd in de top-10 genoteerd.
De Robot overleefde vorig jaar ternauwernood de herkansingsronde. Gezien de extreme concurrentie is het niet onmogelijk dat ie voor het eerst sinds 2009 in de finale zal ontbreken.
Voor De Rebellie het allereerste jaar dat ze moeten herkansen sinds de beruchte laatste herkansingsronde is ingevoerd (2021). Het zou een unicum zijn als deze Arcade Fire de finale moet missen terwijl Tunnels het wel redt. In alle andere jaren dat er slechts 1 AF in de finale stond was het andersom. M.u.v. de allereerste editie (2007, met een ander format) stond De Rebellie overigens altijd in de finale. Net als slechts 5 andere Laddermastodonten (jullie kunnen ongetwijfeld raden welke). De Heks is de enige van dit rijtje die nog nooit goud won.
Andere oud-winnaars die moesten herkansen:
The Smiths - How Soon Is Now? (2022)
The Doors - The End (2022)
David Bowie - "Heroes" (2022)
(quote)
Bijzondere aandacht in dit rijtje herkansers voor de twee oud-winnaars (beiden 2x) die veroordeeld zijn tot de achterdeur, Paranoid Android en Rebellion (Lies). Sinds 2010 (!) stonden beide nummers áltijd in de top-10 genoteerd.
De Robot overleefde vorig jaar ternauwernood de herkansingsronde. Gezien de extreme concurrentie is het niet onmogelijk dat ie voor het eerst sinds 2009 in de finale zal ontbreken.
Voor De Rebellie het allereerste jaar dat ze moeten herkansen sinds de beruchte laatste herkansingsronde is ingevoerd (2021). Het zou een unicum zijn als deze Arcade Fire de finale moet missen terwijl Tunnels het wel redt. In alle andere jaren dat er slechts 1 AF in de finale stond was het andersom. M.u.v. de allereerste editie (2007, met een ander format) stond De Rebellie overigens altijd in de finale. Net als slechts 5 andere Laddermastodonten (jullie kunnen ongetwijfeld raden welke). De Heks is de enige van dit rijtje die nog nooit goud won.
Andere oud-winnaars die moesten herkansen:
The Smiths - How Soon Is Now? (2022)
The Doors - The End (2022)
David Bowie - "Heroes" (2022)
2
geplaatst: 20 november 2024, 17:51 uur
ArthurDZ schreef:
Aangezien de vraag enige ambiguïteit in zich draagt, waag ik me niet aan een antwoord. Laten we het erop houden dat je conditioneel gek bent.Ik denk trouwens dat het Lichtje moeite heeft met branden deze cruciale laatste ronde, of ben ik nu gek?
1
geplaatst: 20 november 2024, 17:53 uur
El Ninjo schreef:
De rangschikking van 101 t/m 2000 met tussen haakjes de positie in de ladder van vorig jaar
101 Massive Attack Feat. Elizabeth Fraser - Teardrop [101]
De rangschikking van 101 t/m 2000 met tussen haakjes de positie in de ladder van vorig jaar
101 Massive Attack Feat. Elizabeth Fraser - Teardrop [101]
Ai

0
geplaatst: 20 november 2024, 18:10 uur
Johnny Marr schreef:
Mag er gewoon keihard pardoes zonder pardon uitvallen van mij. Vernieuwing, jwz.
(quote)
Laat het stoer doen nou maar over aan Mobb Deep

3
geplaatst: 20 november 2024, 18:11 uur
ArthurDZ schreef:
THERE IS NO OTHER TROY!! FOR Johnny Marr TO BURN
Laat Sinéad dan ook maar het hele zootje winnen en de eerste vrouwelijke winnaar worden

1
geplaatst: 20 november 2024, 18:13 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Als zelfs Johnny Marr dit zegt

Overigens is het Lichtje wrs wel - samen met Blue Monday - mijn favoriete mastodont. Of mogen we Sinnerman inmiddels ook zo noemen? . Doe mij dan maar Heroes, Black of HSIN eruit.
1
geplaatst: 20 november 2024, 18:17 uur
Met 8 finales op rij en een 9e aanstaande (alleen in 2015 de boot gemist) heb je mijn zegen
0
geplaatst: 20 november 2024, 20:51 uur
Jammer dat het weer (net) niet lijkt te lukken voor Zombie. Zou toch leuk zijn als we een keer een niet-westerse finalist zouden hebben. Bij mijn weten tot nu toe alleen maar Europa, Noord-Amerika, Australië. Of zie ik een nummer over het hoofd?
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 november 2024, 22:43 uur
Gretz schreef:
(afbeelding)
Stuur je wel de spreadsheet met het overzicht van alle veelgebruikte bijnamen
niet te serieus nemen verder natuurlijk
(quote)
(afbeelding)
Stuur je wel de spreadsheet met het overzicht van alle veelgebruikte bijnamen

niet te serieus nemen verder natuurlijk
Dit doet echt pijn aan mijn ogen om te lezen.

0
geplaatst: 21 november 2024, 00:40 uur
Ronde 6 - Ladder 1:
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [415] 506
2. Sinéad O'Connor - Troy [4] 495
3. Radiohead - Let Down [56] 473
4. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 471
5. Prince - Sign O' The Times [89] 451
6. Songs: Ohia - Lioness [28] 445
7. Tori Amos - Winter [63] 435
Uitgeschakeld, echter....er komt nog 1 herkansingsladder met 20 afvallers.
8. Talk Talk - Such A Shame [112] 423
9. R.E.M. - Find The River [22] 418
10. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [35] 414
11. Pink Floyd - Comfortably Numb [100] 408
12. Bruce Springsteen - Thunder Road [86] 407
13. Frank Ocean - Pyramids [485] 395
14. Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [42] 395
15. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come [29] 380
16. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 353
17. The Waterboys - The Whole Of The Moon [127] 343
18. Bobby Womack - Across 110th Street [59] 342
19. DJ Shadow - Stem / Long Stem [174] 333
20. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie [68] 313
82 stemmers deze ronde
Van de ene kant levert ladder 1 al direct een verrassende uitslag op, van de andere kant eigenlijk ook helemaal niet. Het is niet verrassend omdat we alle 7 finalisten ooit al eens in de finale hebben zien staan. Van de andere kant wel verrassend natuurlijk omdat 1. Mobb Deep de ladder wint....2. Het Lichtje de ladder niet wint en slechts 4e wordt....3 Niet Exit Music maar Let Down de finale haalt.
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [415] 506
2. Sinéad O'Connor - Troy [4] 495
3. Radiohead - Let Down [56] 473
4. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 471
5. Prince - Sign O' The Times [89] 451
6. Songs: Ohia - Lioness [28] 445
7. Tori Amos - Winter [63] 435
Uitgeschakeld, echter....er komt nog 1 herkansingsladder met 20 afvallers.
8. Talk Talk - Such A Shame [112] 423
9. R.E.M. - Find The River [22] 418
10. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [35] 414
11. Pink Floyd - Comfortably Numb [100] 408
12. Bruce Springsteen - Thunder Road [86] 407
13. Frank Ocean - Pyramids [485] 395
14. Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [42] 395
15. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come [29] 380
16. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 353
17. The Waterboys - The Whole Of The Moon [127] 343
18. Bobby Womack - Across 110th Street [59] 342
19. DJ Shadow - Stem / Long Stem [174] 333
20. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie [68] 313
82 stemmers deze ronde
Van de ene kant levert ladder 1 al direct een verrassende uitslag op, van de andere kant eigenlijk ook helemaal niet. Het is niet verrassend omdat we alle 7 finalisten ooit al eens in de finale hebben zien staan. Van de andere kant wel verrassend natuurlijk omdat 1. Mobb Deep de ladder wint....2. Het Lichtje de ladder niet wint en slechts 4e wordt....3 Niet Exit Music maar Let Down de finale haalt.
0
geplaatst: 21 november 2024, 01:39 uur
Het Lichtje met een mooie comeback 
Tori
Let doooooooooooooown
Hiphop in de finale
Wat heb jij tegen AI dan wolf?

Tori

Let doooooooooooooown

Hiphop in de finale

0
geplaatst: 21 november 2024, 02:13 uur
Poehhh…zitten wel een paar aardige nummers tussen maar finalewaardig vind ik deze 7 geen van allen 

3
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2024, 02:25 uur
Gretz schreef:
Tori
Let doooooooooooooown
Hiphop in de finale

Tori

Let doooooooooooooown

Hiphop in de finale

(quote)
Het gebrek aan I staat me nogal tegen.
0
geplaatst: 21 november 2024, 06:11 uur
Mooi dat Prince iig de finale heeft gehaald!
Verder best een matige uitslag met een Mobb waar ik niet veel mee heb, een 'mindere' RH en een Lioness waar we ook nooit van afkomen
Verder best een matige uitslag met een Mobb waar ik niet veel mee heb, een 'mindere' RH en een Lioness waar we ook nooit van afkomen
0
geplaatst: 21 november 2024, 06:19 uur
Mobb Deep wint gewoon de ladder met de nummers 1 en 4 van vorig jaar 
Verder opvallend dat Let Down het zo veel beter doet dan Exit Music, helaas. Wel fijn dat de 2 minste nummers het net niet hebben gehaald. Duimen dat ze dat ook niet doen in de herkansing.

Verder opvallend dat Let Down het zo veel beter doet dan Exit Music, helaas. Wel fijn dat de 2 minste nummers het net niet hebben gehaald. Duimen dat ze dat ook niet doen in de herkansing.
0
geplaatst: 21 november 2024, 06:32 uur
Voor mij de nummers 1,2,4 en 6 door dus dat is uitstekend. DJ Shadow komt helaas niet in de buurt en Pink Floyd maakt alsnog een mooie stap voorwaarts. Goed begin van de halve finales 

0
geplaatst: 21 november 2024, 06:34 uur
Ik begrijp dat we met zijn allen gaan voor de slechtste finale ooit? En het was de afgelopen jaren al geen vetpot...
Maar goed, 1/7 en Winter stond heel laag in mijn lijstje.
Maar goed, 1/7 en Winter stond heel laag in mijn lijstje.
0
geplaatst: 21 november 2024, 06:58 uur
Best een degelijke uitslag met de terugkomst van Mobb Deep en Winter. Anderzijds hadden de Radioheads van plek gewisseld mogen hebben en Bobby Womack ook met die matige Prince.
0
geplaatst: 21 november 2024, 07:30 uur
Alleen jammer van Prince, daar graag één van mijn favoriete soul nummers voor in de plaats gehad (Sam Cooke). Ach, ik heb ook een nummer 32 nodig 
Verder echt topuitslag! 4/7 met drie geweldige binnenkomers

Verder echt topuitslag! 4/7 met drie geweldige binnenkomers

0
geplaatst: 21 november 2024, 07:35 uur
Mooi voor Prince en Tori
, jammer dat de beste RH eruit ligt.
, jammer dat de beste RH eruit ligt.
0
geplaatst: 21 november 2024, 08:24 uur
Wel grappig dat Let Down het hier zo goed doet, staat bij de albumstats van OK Computer slechts op de 6de plek. Gaat in ieder geval in mijn lijstje de laagstgenoteerde uit dit zevental worden, schat ik.
Maken de vijf hoogste afvallers een redelijke kans om de finaleladder te halen denk je El Ninjo? Of is er goed nieuws voor pakweg Frank en MA, of slecht nieuws voor Broes?
Maken de vijf hoogste afvallers een redelijke kans om de finaleladder te halen denk je El Ninjo? Of is er goed nieuws voor pakweg Frank en MA, of slecht nieuws voor Broes?
5
geplaatst: 21 november 2024, 08:58 uur
ArthurDZ schreef:
Ik ga julllie dit jaar eens lekker in spanning laten voor de herkansingsladder

0
geplaatst: 21 november 2024, 09:05 uur
Heerlijk die primeur voor Let Down om de Ladderfinale te halen
Was even bang dat het Lichtje het niet zou halen vanwege een vrij laag aantal stemmers. Zou een gotspe geweest zijn als de #1 van vorig jaar het niet gehaald zou hebben, maar gelukkig...
Was even bang dat het Lichtje het niet zou halen vanwege een vrij laag aantal stemmers. Zou een gotspe geweest zijn als de #1 van vorig jaar het niet gehaald zou hebben, maar gelukkig...
0
geplaatst: 21 november 2024, 09:12 uur
Primeur toch niet? Let Down wel de beste Radiohead in de finale sowieso.
Verder had ik Troy, Lichtje en Winter ook, redelijke uitslag dus.
Verder had ik Troy, Lichtje en Winter ook, redelijke uitslag dus.
0
geplaatst: 21 november 2024, 09:13 uur
Mijn nummer 31 en 32 zijn wel bekend vrees ik, zeker nu The Mercy Seat in een eerder stadium al weg is. Niet echt de uitslag waar ik op hoopte, maar tis niet anders. Wel leuk dat Shook Ones weer in de finale staat, al zal die bij mij waarschijnlijk ook aan de onderkant van de leuke nummers scoren.
* denotes required fields.