Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 21 november 2024, 20:21 uur
Geweldige uitslag, en dan negeer ik Alles Geprobeerd even. Station To Station en Not top, en VU natuurlijk. https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/555b3153e4b08a32bef1d531/1503266990403-DC1QURE8M8W8UG96SA0V/06164e5499445c9d3614c6608ac489da17b3696357ce076685142db1b26f4f5a.jpg
1
geplaatst: 21 november 2024, 20:23 uur
Op Alles Geprobeerd na ben ik ook positief! i Feel Love is wel een gemis.
3
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2024, 20:37 uur
El Ninjo schreef:
Gelukkig zijn Big Thief en Station to Station (de beste Bowie) ook nieuwkomers in de finale...want met Het Goede Doel in de finale zou ik bijna het faillissement van de MuMeLadder willen uitroepen...excuses voor de liefhebbers maar wat mij betreft echt een aanfluiting..pff.
Gelukkig zijn Big Thief en Station to Station (de beste Bowie) ook nieuwkomers in de finale...want met Het Goede Doel in de finale zou ik bijna het faillissement van de MuMeLadder willen uitroepen...excuses voor de liefhebbers maar wat mij betreft echt een aanfluiting..pff.
Alles Geprobeerd is beter dan het volledige oeuvre van Radiohead.
Stond in de live versie in de jaren '90 en' 00 jarenlang top 10 in mijn top 100 Aller Tijden.
*gaat achter vigil staan*
0
geplaatst: 21 november 2024, 20:39 uur
het wordt dringen om plek 32. Met VU wel een kanshebber naast MobbDeep erbij.
0
geplaatst: 21 november 2024, 20:43 uur
Wel even een uitslag van jewelste zowel in positief als negatief opzicht. Maar Het Goede Doel in de finale is wel van bij het lamlendigste dat kon gebeuren.
1
geplaatst: 21 november 2024, 21:00 uur
HGD in de finale!!! 
Big Thief is dan weer jammer want heb daar helemaal niks mee

Big Thief is dan weer jammer want heb daar helemaal niks mee
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:01 uur
Daar heeft OWW wel een punt. Henk & Henk spelen Thom en co helemaal kapot
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:04 uur
Ladder één: heel teleurstellend. Mijn volledige top vijf aan de verkeerde kant van de streep en op Marvin Gaye na vrees ik dat een herkansing er ook niet in zit. Net even te veel zwarte muziek bij elkaar in één ladder. Balen! Van de meeste nummers die het wel halen word ik niet per se warm. Winter? Leuk voor plek 252. Let Down? Leuk voor plek 1259. Doe dan No Surprises een keer. Of nog honderd keer liever een In Rainbows track, want dat is natuurlijk het beste Radiohead album.
Ladder twee: Een paar verrassende namen, dat vind ik wel leuk. Station To Station en Alles Geprobeerd zijn toffe toevoegingen aan de finale. En hoewel ik Henk & Henk niet meteen tot de tweeëndertig beste liedjes allertijden vind behoren (maar dat geldt voor meer finalisten) is het leuk dat ze erbij zijn. Favorieten Move On Up en Venus in Furs heb ik er natuurlijk ook graag bij. Enkel Big Thief is een dompertje. Mooi dat een recent nummer de finale haalt, maar dat had dan net niet deze hoeven te zijn.
Ladder twee: Een paar verrassende namen, dat vind ik wel leuk. Station To Station en Alles Geprobeerd zijn toffe toevoegingen aan de finale. En hoewel ik Henk & Henk niet meteen tot de tweeëndertig beste liedjes allertijden vind behoren (maar dat geldt voor meer finalisten) is het leuk dat ze erbij zijn. Favorieten Move On Up en Venus in Furs heb ik er natuurlijk ook graag bij. Enkel Big Thief is een dompertje. Mooi dat een recent nummer de finale haalt, maar dat had dan net niet deze hoeven te zijn.
1
geplaatst: 21 november 2024, 21:05 uur
Het Goede Doel, serieus? Hebben we hier te maken met proteststemmen? Zijn onverlaten erop uit de ladder omver te werpen?
1
geplaatst: 21 november 2024, 21:18 uur
Hele fijne uitslag met 4/7. Hoe tof dat één van de mooiste NL talige nummers ooit het heeft gered. En dan ook nog de beste Bowie van de ladder in de finale 

0
geplaatst: 21 november 2024, 21:19 uur
Tja ik word ook niet echt enthousiast van Het Goede Doel. Al helemaal als dat ten koste gaat van Donna Summer of als Purple Rain helaas alweer nét tekort schiet.
Ben wel erg enthousiast over het feit dat het niet meer zo’n vastgeroeste finale lijkt te gaan worden. Wellicht dit jaar zelfs ook weer een verassing aan de top. Station to Station: top!
Ben wel erg enthousiast over het feit dat het niet meer zo’n vastgeroeste finale lijkt te gaan worden. Wellicht dit jaar zelfs ook weer een verassing aan de top. Station to Station: top!
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:19 uur
Terwijl die over een paar weekjes, bij de presentatie van de einduitslag, gewoon weer in het eerste blokje van vier voorbij komt. Dat geeft toch wel aan hoe suf het is dat we in de finale op een compleet andere manier de punten verdelen dan in de rest van het ladderjaar.
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:25 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Terwijl die over een paar weekjes, bij de presentatie van de einduitslag, gewoon weer in het eerste blokje van vier voorbij komt. Dat geeft toch wel aan hoe suf het is dat we in de finale op een compleet andere manier de punten verdelen dan in de rest van het ladderjaar. Hmm aan de reacties hier te zien zouden ze het Het Goede Doel wel eens voor kunnen blijven dit jaar
En als we ook nog even Kendrick, Burial en Julia Holter naar de finale weten door te sluizen, zouden ze dit jaar zowaar pas in het tweede blokje van vier aan bod kunnen komen! (Om maar te zeggen, verleden jaar of het jaar daarvoor heeft El Ninjo ook eens een versie van de finale-uitslag gepost met hetzelfde puntensysteem als we doorheen het jaar gebruikten, weet je nog? King Kunta stond toen dacht ik ook onderaan. Enige die echt profiteerde van dit nieuwe systeem was geloof ik Nina Simone. Hiphop blijft voor veel users een te grote drempel/ver-van-mijn-bed-show helaas)
2
geplaatst: 21 november 2024, 21:26 uur
Iedereen heeft altijd de mond vol van vastgeroestheid en veranderingen. Dan moeten die veranderingen wel precies in het eigen straatje vallen want anders....
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:30 uur
ArthurDZ schreef:
(Om maar te zeggen, verleden jaar of het jaar daarvoor heeft El Ninjo ook eens een versie van de finale-uitslag gepost met hetzelfde puntensysteem als we doorheen het jaar gebruikten, weet je nog? King Kunta stond toen dacht ik ook onderaan. Enige die echt profiteerde van dit nieuwe systeem was geloof ik Nina Simone. Hiphop blijft voor veel users een te grote drempel/ver-van-mijn-bed-show helaas)
Ik weet wat je bedoelt ja, maar volgens mij heeft El Ninjo nog nooit de finale gesimuleerd met een puntentelling gelijk aan die van de rest van het ladderjaar. In de reguliere ladder delen we punten uit aan zeven van de twintig liedjes (35%). Trek je dat door naar de finale van tweeëndertig dan zouden we elf (of twaalf) liedjes punten geven. Hou je daarbij de progressieve puntentelling van de rest van het jaar aan dan denk ik dat Nina Simone met gemak top tien (of hoger) scoort en Kendrick Lamar, Mobb Deep of welke hiphoptrack ook niet bij de onderste vier eindigt.(Om maar te zeggen, verleden jaar of het jaar daarvoor heeft El Ninjo ook eens een versie van de finale-uitslag gepost met hetzelfde puntensysteem als we doorheen het jaar gebruikten, weet je nog? King Kunta stond toen dacht ik ook onderaan. Enige die echt profiteerde van dit nieuwe systeem was geloof ik Nina Simone. Hiphop blijft voor veel users een te grote drempel/ver-van-mijn-bed-show helaas)
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:33 uur
The Beatles, Arcade Fire, Sigur Ros en Radiohead met hun meest evidente classic eruit. Goe zot. Gewoon verandering om de verandering omdat men de status quo beu is.
Gelukkig is er nog pakweg ons Nina eh.
Gelukkig is er nog pakweg ons Nina eh.

0
geplaatst: 21 november 2024, 21:34 uur
vigil schreef:
Iedereen heeft altijd de mond vol van vastgeroestheid en veranderingen. Dan moeten die veranderingen wel precies in het eigen straatje vallen want anders....
Waar lees jij dat dan? Ik lees vooral veel positieve reacties over de veranderingen aan de top. Dat dat niet ieders eigen favorieten zijn lijkt me evident en dat mag je natuurlijk prima benoemen. Maar uit de commentaren maak ik toch op dat de meeste users het leuk vinden dat een aantal van de vaste gasten een jaartje overslaan.Iedereen heeft altijd de mond vol van vastgeroestheid en veranderingen. Dan moeten die veranderingen wel precies in het eigen straatje vallen want anders....
1
geplaatst: 21 november 2024, 21:37 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik weet wat je bedoelt ja, maar volgens mij heeft El Ninjo nog nooit de finale gesimuleerd met een puntentelling gelijk aan die van de rest van het ladderjaar. In de reguliere ladder delen we punten uit aan zeven van de twintig liedjes (35%). Trek je dat door naar de finale van tweeëndertig dan zouden we elf (of twaalf) liedjes punten geven. Hou je daarbij de progressieve puntentelling van de rest van het jaar aan dan denk ik dat Nina Simone met gemak top tien (of hoger) scoort en Kendrick Lamar, Mobb Deep of welke hiphoptrack ook niet bij de onderste vier eindigt. Oh achzo, ik dacht dat de punten in die finale-simulatie toen precies op die manier zoals jij nu beschrijft geteld waren maar dat heb ik misschien niet goed onthouden. Zelf vind ik het in ieder geval wel een leuke traditie om een hele top 32 te rangschikken. En ik snap het argument ook wel dat in de finale het nummer moet winnen dat overall het meeste mensen het meeste aanspreekt. Maar ik snap op mijn beurt ook wel wat jij bedoelt.
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:38 uur
Bizarre, en vooral slechte, uitslag
ik tel zeven finalewaardige nummers onder de streep en maar twee erboven 
ik tel zeven finalewaardige nummers onder de streep en maar twee erboven 
1
geplaatst: 21 november 2024, 21:38 uur
vigil schreef:
Ja wat dacht jij dan

Maar het lijkt er dit jaar voor het eerst op dat iedereen de vastgeroeste nummers nu wel een beetje beu is en in dat opzicht is dit wel een leuke editie, maar ja kies dan wel de leukere nieuwe nummers (en dan vind ik het Goede Doel in tegenstelling tot anderen hier wel leuk alhoewel daar dan gewoon Spinvis met Kom Terug had moeten staan of Scheef van Eefje als we dan toch Nederlandstalig willen)

1
geplaatst: 21 november 2024, 21:41 uur
Edgar18 schreef:
Dat geeft toch wel aan hoe suf het is dat we in de finale op een compleet andere manier de punten verdelen dan in de rest van het ladderjaar.
Dat geeft toch wel aan hoe suf het is dat we in de finale op een compleet andere manier de punten verdelen dan in de rest van het ladderjaar.
Je vergeet dat de finale stemmers trekt die je het hele jaar door niet mee ziet doen en ik denk dat dat toch echt wel meer 'conservatieve stemmers' zijn

1
geplaatst: 21 november 2024, 21:48 uur
Die ben ik niet vergeten hoor aERodynamIC. Maar alsnog denk ik dat we met een puntentelling gelijk de rest van het ladderjaar een flink andere uitslag krijgen. Die occasionele stemmers zullen zich wel een hoedje schrikken als ze straks de finaletag ontvangen.
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:48 uur
aERodynamIC schreef:
Je vergeet dat de finale stemmers trekt die je het hele jaar door niet mee ziet doen en ik denk dat dat toch echt wel meer 'conservatieve stemmers' zijn
Dat speelt ook mee, maar ik denk dat ook de helft van het reguliere deelnemersveld welke hiphop dan ook standaard bottom-5 plaatst. En dan eindigen die tracks daar ook in de eindlijst. Ik zou mijn geld in ieder geval wel op Edgars voorspelling over Mobb Deep zetten, ook al won hij zijn laatste ladder. Maakt ook niet heel veel uit voor mij overigens; dat ze al die geijkte namen achter zich lieten vond ik op zichzelf al leuk genoeg.(quote)
Alles Geprobeerd in de finale vind ik ook wel grappig. Hoewel het daar in mijn beleving totaal niets te zoeken heeft, vind ik het best verfrissend en zeker geen vervelend nummer, terwijl ik bij de afvallers zeker 5 matig tot zwakke tracks tel. Al met al een prima uitslag dus!
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:49 uur
Edgar18 schreef:
Die ben ik niet vergeten hoor aERodynamIC. Maar alsnog denk ik dat we met een puntentelling gelijk de rest van het ladderjaar een flink andere uitslag krijgen. Die occasionele stemmers zullen zich wel een hoedje schrikken als ze straks de finaletag ontvangen.
Flink nog wel. Ik betwijfel dat.
Gyzzz schreef:
Ik zou mijn geld in ieder geval wel op Edgars voorspelling over Mobb Deep zetten, ook al won hij zijn laatste ladder.
Ik zou mijn geld in ieder geval wel op Edgars voorspelling over Mobb Deep zetten, ook al won hij zijn laatste ladder.
Daar hoef je geen glazen bol voor te hebben. Ik hoor ook tot die hiphop barbaren, alhoewel het zeker niet mijn nummer 32 zal zijn

Zo vind ik dat Prince het weer best lekker doet dit jaar, maar ook die breekt vervolgens geen potten in de finale omdat er te veel mensen zijn die zijn nummers niet pruimen. Dat blijft voorspelbaar allemaal, alhoewel dit jaar niks meer zeker is.
Ach, ik hoop dat iedereen gewoon stemt op wat ie het leukst vindt. Michael Kiwanuka is een eigen nominatie en zou erg tof zijn als die het haalt, maar toch eindigde die vandaag bij mij op plek 7. Ik had hem ook tactisch op 1 kunnen zetten om verandering te forceren.
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:50 uur
Wat een slagveld 
Maar:
Station to Station ipv Heroes
Curtis en VU terug
Big Thief als terechte debutant
In deze ladder is vrijwel alleen potentieel linkerrijtje-materiaal door. Op Alles Geprobeerd na dan, maar daar kan ik de humor wel van inzien. Wie aan het begin van het jaar deze finaleplek had voorspeld was als volslagen mesjokke bestempeld
Jammer wel van The National, Donna en Sigur Ros, maar je kan niet alles hebben (wie weet nog herkansing).

Maar:
Station to Station ipv Heroes

Curtis en VU terug

Big Thief als terechte debutant

In deze ladder is vrijwel alleen potentieel linkerrijtje-materiaal door. Op Alles Geprobeerd na dan, maar daar kan ik de humor wel van inzien. Wie aan het begin van het jaar deze finaleplek had voorspeld was als volslagen mesjokke bestempeld

Jammer wel van The National, Donna en Sigur Ros, maar je kan niet alles hebben (wie weet nog herkansing).
0
geplaatst: 21 november 2024, 21:55 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Terwijl die over een paar weekjes, bij de presentatie van de einduitslag, gewoon weer in het eerste blokje van vier voorbij komt. Dat geeft toch wel aan hoe suf het is dat we in de finale op een compleet andere manier de punten verdelen dan in de rest van het ladderjaar. Ik heb geen illusie dat Mobb Deep ergens anders dan in de staart gaat eindigen idd. Wellicht houden ze Het Goede Doel nog onder zich, en een evt andere tropische verrassing, maar daar gaat het wrs bij blijven.
2
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2024, 22:01 uur
Om jullie toch tegemoet te komen heb ik net Kid A in de playlist gezet.
1
geplaatst: 21 november 2024, 22:02 uur
Je zou ook punten voor de bovenste 7 eenvoudigweg kunnen voor verdelen van 7 naar 1. 7 6 5 4 3 2 1.
Nooit iets van gesnapt van verdeelsleutels.
Zal maar een simpele ziel zijn.
Men kiest dus al het hele jaar niet voor een nummer dat mensen overall het meest aanspreekt. Omdat men dus bang is voor conservatisme. Een nummer dat enkel hoog scoort door deze puntenverdeling omdat het de favoriet is van een select groepje is dan beter? Vreemde logica.
Ik ben zo iemand die enkel in de finale wel eens durft mee te doen..Hoewel, dit jaar..
Conservatief ben ik allesbehalve. Hoewel dat niet per definitie een scheldwoord is. Wat goed is, wordt behouden.
Nooit iets van gesnapt van verdeelsleutels.
Zal maar een simpele ziel zijn.

Men kiest dus al het hele jaar niet voor een nummer dat mensen overall het meest aanspreekt. Omdat men dus bang is voor conservatisme. Een nummer dat enkel hoog scoort door deze puntenverdeling omdat het de favoriet is van een select groepje is dan beter? Vreemde logica.
Ik ben zo iemand die enkel in de finale wel eens durft mee te doen..Hoewel, dit jaar..
Conservatief ben ik allesbehalve. Hoewel dat niet per definitie een scheldwoord is. Wat goed is, wordt behouden.
* denotes required fields.