MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Om jullie toch tegemoet te komen heb ik net Kid A in de playlist gezet.

Moest je boodschappen doen?

gerre schreef:
Je zou ook punten voor de bovenste 7 eenvoudigweg kunnen voor verdelen van 7 naar 1. 7 6 5 4 3 2 1.
Nooit iets van gesnapt van verdeelsleutels.
Zal maar een simpele ziel zijn.

Men kiest dus al het hele jaar niet voor een nummer dat mensen overall het meest aanspreekt. Omdat men dus bang is voor conservatisme. Een nummer dat enkel hoog scoort door deze puntenverdeling omdat het de favoriet is van een select groepje is dan beter? Vreemde logica.

Ik ben zo iemand die enkel in de finale wel eens durft mee te doen..Hoewel, dit jaar..
Conservatief ben ik allesbehalve. Hoewel dat niet per definitie een scheldwoord is. Wat goed is, wordt behouden.

Het zijn natuurlijk ook wel een beetje de grote monden met een specifieke smaak die hier de boventoon voeren (jazeker, ik ook) en dat geeft een vertekend beeld. De meerderheid hoor je hier helemaal niet mauwen en die stemmen straks gewoon op The Cure en consorten, daar kan geen stemsleutel of kunstgreep tegenop

Was de uitslag van Ladder 1 al behoorlijk bagger, hoe het zo ver heeft kunnen komen ik weet het niet maar de uitslag van Ladder 2 is nog Baggerder.

Weer slechts 1 licht puntje (Curtis) in deze misère……

Hoeveel gekker gaan de volgende 2 uitslagen worden????
Ander licht puntje zou wel eens kunnen zijn dat mijn vaste nr.32 de zingende zaag in al deze gekkigheid gaat sneuvelen.
Niet getreurd de keuze voor een nieuwe nr.32 is nu al reuze……

Een van de zotste uitslagen dat ik al hier gezien heb. En met Big Thief zowaar een nominatie in de finale, wat voor veel Witte Trui klassiekers niet gelukt is. Hopelijk kunnen The National of Sigur Ros nog terug opgepikt worden.

Maar als je iets van Henk&Henk in finale wil hebben dan kies je toch voor Belgie, ons officieuze volkslied

Hahaha Het Goede Doel is wel een bak zeg, heerlijk! Ook wel stiekem een PBH-essential natuurlijk

Station to Station is tof hoor, maar Heroes, toch even huilen.

Maar wel een betere uitslag dan ladder 1. Popplagid was al hakken over de sloot, dit is geen verrassing.

Ze durfden nog geen afscheid te nemen.

Oke, ik ga al.

Wat een fijne chaos dit jaar! Niemand lijkt meer zeker van zijn plek. De enige zekerheid die er is, is dat Lioness bij mij weer stijf onderaan staat.

Heroes gewoon gewipt na zijn derde stek vorig jaar! Station to Station is een klapper van een verrassing.

En eindelijk zijn we af van die zalig verklaring van ''The Smiths''.

Balen dat ''I Feel Love'' en Sigur Ros delen in de malaise, maar tegelijkertijd blij met ''Venus in Furs'', ''Move On Up'', ''Big Thief'' en jaaaazeker.....Het Goede Doel!

Kan Heroes het niet nog halen dan?

Met maar liefst 33 punten achter Sigur Ros lijkt mij dat schier onmogelijk.....

De 20 best scorende achterblijvers uit de 4 ladders samen, mogen nog op herkansing.

Arrie schreef:
Het Goede Doel in de finale??

Oke dan

Fijn Plastic Bitch House Autoplaatje, of niet dan jordidj1?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Hmm aan de reacties hier te zien zouden ze het Het Goede Doel wel eens voor kunnen blijven dit jaar En als we ook nog even Kendrick, Burial en Julia Holter naar de finale weten door te sluizen, zouden ze dit jaar zowaar pas in het tweede blokje van vier aan bod kunnen komen!

(Om maar te zeggen, verleden jaar of het jaar daarvoor heeft El Ninjo ook eens een versie van de finale-uitslag gepost met hetzelfde puntensysteem als we doorheen het jaar gebruikten, weet je nog? King Kunta stond toen dacht ik ook onderaan. Enige die echt profiteerde van dit nieuwe systeem was geloof ik Nina Simone. Hiphop blijft voor veel users een te grote drempel/ver-van-mijn-bed-show helaas)

Erminio zou natuurlijk ook eens een alternatieve finalescore kunnen simuleren waarbij enkel de top-7 van de users wordt meegerekend (in de puntentelling 26-22-16-13-10-8-5). Grootste nadeel van zo'n opzet is dan wel dat de winnaar mogelijk veel minder breedgedragen is. Onze stempopulatie is super klein vergeleken met bijvoorbeeld de Top 2000, waardoor een outsider als Nina Simone, Sigur Rós of Mobb Deep dan gewoon het hele zootje zou kunnen winnen, met veel maximale scores en een laag aantal stemmannen/-vrouwen. Ik weet niet of dat dit voldoende recht zou doen aan een lang jaar ladderen.

We spelen nu alweer de 6e editie (sinds 2019) met het nieuwe puntentellingssysteem. Ik ben er zelf nooit geheel overtuigd geraakt dat het samenstellen van een (progressieve top-7) uit een Ladder van 20 voor een betere/representatievere lijst zorgt dan het oude systeem (2 ladders tegelijk met een stemsleutel van 7-5-4-3-1 / 8-7-6-4-3-2 / 4-3-2-1)

Onweerwolf
Ter ere van de #henk&henkhype...

Wie kent, behalve starbright boy, deze nog?

Tekst Henk W., Muziek Henk T.

Wat een monument, wat een heerlijke modulatie in het refrein.

Gewoon lekker klikken Titmeister, #yolo

Onweerwolf schreef:
Ter ere van de #henk&henkhype...

En speciaal voor jou dan OWW

❌❌❌

Onweerwolf
Djerlano...

Onweerwolf schreef:

Wie kent, behalve starbright boy, deze nog?

Toen zat ik nog in de luiers, scusi. Helaas net te bejaard om mee te doen aan Moderne Meezingers (K.O.)

Lekker niets-aan-de-hand plaatje
(afbeelding)

Beetje politieke tekst wel, weet niet of dat mag op MuMe

Staat een volbloed Arabier op poten of op benen
Wat hield het Marshall-plan nou in geld krijgen of geld lenen
Is 'n kiwi nou een vogelsoort of is het soms subtropisch fruit
Heeft Oswald nou die moord gepleegd of ging hij na z'n dood vrijuit
Ik heb 't ooit geweten maar ik ben 't glad vergeten

Neen Linda, een inwoner van 🇳🇿

Onweerwolf
Bakboord > Stuurboord

Onweerwolf schreef:
Bakboord > Stuurboord

Top 40: 3w #35

Nomineer hem morgen hier (als het van 50tracks mag) Ooit in de top 40 - meter #4 - MusicMeter.nl

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Top 40: 3w #35

Schandalig laag inderdaad.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Schandalig laag inderdaad.

Sowieso een betere tekst + zang dan Ruth Jacott - Vrede. We hadden gewoon Linda naar het Songfestival moeten sturen, dan hadden we sowieso op #6 overwinningen gestaan

Gretz schreef:
We spelen nu alweer de 6e editie (sinds 2019) met het nieuwe puntentellingssysteem. Ik ben er zelf nooit geheel overtuigd geraakt dat het samenstellen van een (progressieve top-7) uit een Ladder van 20 voor een betere/representatievere lijst zorgt dan het oude systeem (2 ladders tegelijk met een stemsleutel van 7-5-4-3-1 / 8-7-6-4-3-2 / 4-3-2-1)
Volgens mij is een 7-6-5-4-3-2-1-puntenverdeling trouwens progressiever dan de huidige (uit een lijst van 20). Of 8-7-5-4-3-2-1 als we op een rond getal uit willen komen.

Maar laat de punten maar lekker zoals het is hoor, ben inmiddels wel gehecht geraakt eraan hihi

Onweerwolf
Ze kwam in dezelfde week binnen op #40 als Cola Boy op #39 en die laatste, daar kwam ik laatst achter, is gewoon Saint Etienne.

Sowieso een geniale editie van de Top 40, bijna alles wat er in staat is goud.

Onweerwolf schreef:

Tekst Henk W., Muziek Henk T.

Pure ambacht

Maar die ene keer dat jij me wilde kussen
En ik eventjes je handen voelde strelen op m'n huid
Staat gegrifd in mijn geheugen dat gaat 'r nooit meer uit
Gewoon omdat me nooit iets mooiers overkomen is
En omdat ik je van dag tot dag zo mis

123poetertjes schreef:
(quote)
Volgens mij is een 7-6-5-4-3-2-1-puntenverdeling trouwens progressiever dan de huidige (uit een lijst van 20). Of 8-7-5-4-3-2-1 als we op een rond getal uit willen komen.

Maar laat de punten maar lekker zoals het is hoor, ben inmiddels wel gehecht geraakt eraan hihi

Ja, van mij hoeft het hele systeem ook niet per se weer compleet op de schop

Wel van plan om komend jaar een extra Ladderspelletje te organiseren met het oude systeem, gewoon omdat het ook wel iets nostalgisch heeft

Onweerwolf schreef:
Gewoon lekker klikken Titmeister, #yolo

Nog geen 1 december, dus ik klik dat het me een lieve lust is

Wel preventief het geluid van YT-links gedempt. Had ik bij deze beter zo gelaten

Casartelli (moderator)
En ik wou natuurlijk met m'n moeder trouwen.
Maar die bleek niet genoeg van me te houden.

Dat er zo massaal bevreemd gereageerd wordt op het feit dat de vaste Top 3-klant in de Nederlandstalige ladder van de beide Henken nu eindelijk de finale haalt, zegt wel iets over het verkrampte wereldbeeld van veel mensen hier.

Naast een goede kandidaat voor de nummer 1 heb ik er met het valse gekras van Adrianne Lenker ook een goede kandidaat voor de nummer 32 bij (zelfs met Lioness al door). Maar dat neem ik er met alle liefde bij.

Casartelli schreef:
(quote)
En ik wou natuurlijk met m'n moeder trouwen.
Maar die bleek niet genoeg van me te houden.

Dat er zo massaal bevreemd gereageerd wordt op het feit dat de vaste Top 3-klant in de Nederlandstalige ladder van de beide Henken nu eindelijk de finale haalt, zegt wel iets over het verkrampte wereldbeeld van veel mensen hier.

Nou ja, de verbazing komt met name voort uit het volgende:
- Het nummer is in al die jaren niet in de buurt van de finale gekomen;
- Nederlandstalig scoort over het algemeen niet geweldig in de Ladder;
- De consensus dat Alles Geprobeerd de top van de nederpop vormt niet heel breed gedragen wordt (dan denk ik eerder aan Over de Muur, Pastorale, Verdronken Vlinder e.d.).

Een top 3 in de Nederlandstalige Ladder kan een indicatie zijn, daar doe ik niet aan mee, maar hoeveel van die nummers die dat halen, hebben al de Ladderfinale gehaald? Maar goed, ik zal wel een verkrampt wereldbeeld hebben.

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Maar goed, ik zal wel een verkrampt wereldbeeld hebben.
Dat lijkt me een gevalletje "wie de schoen past..."
Titmeister schreef:
- De consensus dat Alles Geprobeerd de top van de nederpop vormt niet heel breed gedragen wordt (dan denk ik eerder aan Over de Muur, Pastorale, Verdronken Vlinder e.d.).
Je noemt daar zonder te spieken de nummers 5, 6 en 1 van dit jaar. En de topzes wordt gecompleteerd door een Vlaams nummer en nog een Nederlands nummer met zachte G welke je allebei ook vast zo kunt invullen (en Alles Geprobeerd dus).

Ik zie nog geen echte aanfluitingen in de finale en vind verrassingen wel leuk eigenlijk. Veruit de slechtste finalist aller tijden blijft gewoon New Born van Muse. Dat haalde in 2013 de finale. Volgens mij liggen alle slechtere nummers er al een ronde of twee uit.

Zou aardig zijn als de volgende verrassing het waterloo van Enjoy The Silence zou worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:08 uur

geplaatst: vandaag om 14:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.