Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2024]
zoeken in:
1
geplaatst: 4 januari 2024, 22:07 uur
Nabihah Iqbal - The World Couldn't See Us
is
Nabihah Iqbal - This World Couldn't See Us
is
Nabihah Iqbal - This World Couldn't See Us
1
geplaatst: 4 januari 2024, 22:09 uur
By Storm / Injury Reserve - Double Trio -> uitvoerende artiest is By Storm (2/3 van Injury Reserve, hebben besloten na de dood van Groggs onder een andere naam verder te gaan)
MØrland Feat. Debrah Scarlett - A Monster Like Me -> Mørland
MØrland Feat. Debrah Scarlett - A Monster Like Me -> Mørland
3
geplaatst: 4 januari 2024, 23:02 uur
chevy93 schreef:
Het Zesde Metaal - Wachten spotify:track:4wIGp4VnOk6OPGGMYk1ECd
Het Zesde Metaal - Wachten spotify:track:4wIGp4VnOk6OPGGMYk1ECd
https://pbs.twimg.com/media/FfyAnkBWIAMrXg8.jpg
2
geplaatst: 4 januari 2024, 23:09 uur
Onweerwolf schreef:
Even geluisterd naar die Jason A. Het staat iedereen vrij om te nomineren wat ze willen, en zelf heb ik ook een handjevol bedenkelijke platen in de kast staan maar damn.... Dit is wel ernstig zeg. Sbube, ik hoop van harte dat je het nomineert omdat je de muziek mooi vindt en niet vanwege de boodschap.
Even geluisterd naar die Jason A. Het staat iedereen vrij om te nomineren wat ze willen, en zelf heb ik ook een handjevol bedenkelijke platen in de kast staan maar damn.... Dit is wel ernstig zeg. Sbube, ik hoop van harte dat je het nomineert omdat je de muziek mooi vindt en niet vanwege de boodschap.
Ook even geluisterd want ik was te benieuwd. Objectief een banger. Goddelijke tekst ook. Dit is de Anal Cunt van de country. Big up, SBube!
3
geplaatst: 4 januari 2024, 23:15 uur
Ach, net te laat. Maar bij deze een reserve-nominatie:
Floating Points - Birth4000 spotify:track:0ULiCJAR2lmaHrXvs3exRm
Floating Points - Birth4000 spotify:track:0ULiCJAR2lmaHrXvs3exRm
0
geplaatst: 4 januari 2024, 23:24 uur
herman schreef:
Ach, net te laat. Maar bij deze een reserve-nominatie:
Hier ook te laat. Doe ik een 2e reserve, je weet maar nooit...Ach, net te laat. Maar bij deze een reserve-nominatie:
Held By Trees - In the Trees spotify:track:0prys1Rzm4GBVl5jp3YcZX
1
geplaatst: 4 januari 2024, 23:42 uur
3
geplaatst: 4 januari 2024, 23:50 uur
Een toelichting:
Aldean is in de VS een bekende commerciële countryzanger. Toen hij dit nummer uitbracht met de bijbehorende videoclip, kwam er al snel krititk vanuit links Amerika: de boodschap van het nummer en de clip zouden echt niet door de beugel kunnen. In de clip is bijv ook een locatie te zien waar in het verleden lynchings plaatsvonden.
Het veroorzaakte polarisatie en rechts Amerika vond o.a. de beschuldigingen van racisme allemaal onzin en ging achter het nummer staan. Door dit alles werd het nummer een nummer 1-hit in de VS.
Mijn reactie was trouwens niet veroordelend richting SBube, ik vond het vooral frappant hoe elders op het internet dit nummer werd afgemaakt en het hier wordt genomineerd.
Ieder z'n ding verder, ik heb er wel een gevoel bij en kan het nummer zelf moeilijk los zien van de boodschap.
1
geplaatst: 5 januari 2024, 00:29 uur
SanderT schreef:
Dit wordt de meest kansloze nominatie van 2024, maar jullie móéten dit gehoord hebben
KABOUTERTJE PUTLUCHT - Geen Empathie spotify:track:4gVIirAxgb5h0xTqxYrvBX
Dit wordt de meest kansloze nominatie van 2024, maar jullie móéten dit gehoord hebben
KABOUTERTJE PUTLUCHT - Geen Empathie spotify:track:4gVIirAxgb5h0xTqxYrvBX

2
geplaatst: 5 januari 2024, 00:35 uur
Doe ik ook nog maar een "je weet maar nooit of ie nog meekan" nominatie.
Patrick Shiroishi - The Long Bright Dark spotify:track:7DXqmrToQEgBYXKDD4Vagm
Patrick Shiroishi - The Long Bright Dark spotify:track:7DXqmrToQEgBYXKDD4Vagm
0
geplaatst: 5 januari 2024, 09:45 uur
Onweerwolf schreef:
De laatste die sowieso nog meegaat.
Dan is het afwachten van Rob doet. Vorig jaar heeft hij wel genomineerd dus ik verwacht het dit jaar ook maar mensen die nog niet aan de 5 zitten zouden eventueel reserve noms kunnen doen. De noms van de DJ hebben hoe dan ook wel voorrang.
(quote)
Dan is het afwachten van Rob doet. Vorig jaar heeft hij wel genomineerd dus ik verwacht het dit jaar ook maar mensen die nog niet aan de 5 zitten zouden eventueel reserve noms kunnen doen. De noms van de DJ hebben hoe dan ook wel voorrang.
En dan te bedenken dat Rob niet eens heeft meegedraaid afgelopen jaar

3
geplaatst: 5 januari 2024, 10:14 uur
As, if and when er geen lijstje komt, dan zou ik graag
Shygirl - Firefly spotify:track:6K51akbgV0Tb3WI0NY1yYX
nog nomineren
Shygirl - Firefly spotify:track:6K51akbgV0Tb3WI0NY1yYX
nog nomineren
1
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2024, 13:19 uur
Nee, maar ik heb ook al heel lang niets meer gedaan aan organisatie voor de MML en heb daar ook nog altijd een gereserveerde nominatielijst.
2
geplaatst: 5 januari 2024, 13:29 uur
Denez Prigent - Marv ma mestrez spotify:track:43cbU49iH9SpoZRHBtwSiR
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2024, 13:32 uur
luigifort schreef:
Je bent sowieso te laat. We hebben 4 reserves en meer ruimte is er niet. Sorry.
3
geplaatst: 5 januari 2024, 13:51 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Je zou even kunnen mailen naar [email protected]. Daarvan maakt Richard Raijmakers, euh Rob, nogal eens gebruik van.
Sorry inside grapje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2024, 13:56 uur
Ik heb een mail gestuurd naar het adres dat in zijn mm profiel staat.
0
geplaatst: 5 januari 2024, 14:36 uur
Heel wat controverse over mijn keuze voor Jason Aldean, laat ik er dit over zeggen.
Ik kom uit een redelijk klein dorp (5.000 inwoners) op het Limburgse platteland en idd hier hechten we wat meer aan conservatieve waarden (alhoewel ik helemaal niks meer met de katholieke kerk heb) en we zijn er trots op dat je hier 's avonds nog behoorlijk veilig over straat kunt (ik heb er zelf ook in steden nauwelijks last van met bijna 2 meter lengte), vooral ook als vrouw. Bij ons krijgt ook niemand het in zijn hoofd om op een snelweg te gaan staan en al zeker niet om rellen te schoppen, als dat fout is om dat zo te willen houden, tja, dan ben ik fout. maar naast dat ik de muziek gewoon goed vind, vind ik die boodschap an sich ook niet verkeerd, al heb ik vaak het gevoel (ook hier) dat men wil dat ik/wij ons daarvoor moeten excuseren.
Ik kom uit een redelijk klein dorp (5.000 inwoners) op het Limburgse platteland en idd hier hechten we wat meer aan conservatieve waarden (alhoewel ik helemaal niks meer met de katholieke kerk heb) en we zijn er trots op dat je hier 's avonds nog behoorlijk veilig over straat kunt (ik heb er zelf ook in steden nauwelijks last van met bijna 2 meter lengte), vooral ook als vrouw. Bij ons krijgt ook niemand het in zijn hoofd om op een snelweg te gaan staan en al zeker niet om rellen te schoppen, als dat fout is om dat zo te willen houden, tja, dan ben ik fout. maar naast dat ik de muziek gewoon goed vind, vind ik die boodschap an sich ook niet verkeerd, al heb ik vaak het gevoel (ook hier) dat men wil dat ik/wij ons daarvoor moeten excuseren.
12
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2024, 15:30 uur
De boodschap is niet 'mensen moeten veilig over straat kunnen'. De boodschap is: als je dat 'hier' doet dan gaan 'we' (lees blanke, gezonde mannen) de wet negeren en zelf voor politie, rechter en beul spelen.
Daarnaast zitten er aardig wat racistische ondertonen in de tekst en natuurlijk helemaal in de videoclip.
Ik zeg niet dat jij daar voor staat, dat weet ik niet, maar je doet de tekst onterecht positief voorkomen terwijl het gewoon niets meer dan een dreigement is.
Als iemand niet veilig over straat kan en er komt een burgerwacht langs om iemand in elkaar te slaan dan kan die persoon niet opeens een dag later wel over straat. Het is geen oplossing van een probleem maar een escalatie.
Overigens kan ik je verzekeren dat er ook genoeg mensen in kleine dorpen wonen die hier helemaal geen voorstander van zijn. Die zogenaamde kloof tussen platteland en stad is er eentje die vooral opzettelijk wordt aangewakkerd door de eerste groep.
Bovendien vindt ook op het platteland criminaliteit plaats. Er bestaat geen causaal verband tussen criminaliteit en zaken als ras, afkomst of mate van verstedelijking maar wel tussen armoede en criminaliteit en armoede komt zowel in steden als erbuiten voor.
Ik weet overigens niet hoe het in Limburg is maar hier in het noorden zijn het overwegend mensen van het platteland die snelwegen blokkeren.
Daarnaast zitten er aardig wat racistische ondertonen in de tekst en natuurlijk helemaal in de videoclip.
Ik zeg niet dat jij daar voor staat, dat weet ik niet, maar je doet de tekst onterecht positief voorkomen terwijl het gewoon niets meer dan een dreigement is.
Als iemand niet veilig over straat kan en er komt een burgerwacht langs om iemand in elkaar te slaan dan kan die persoon niet opeens een dag later wel over straat. Het is geen oplossing van een probleem maar een escalatie.
Overigens kan ik je verzekeren dat er ook genoeg mensen in kleine dorpen wonen die hier helemaal geen voorstander van zijn. Die zogenaamde kloof tussen platteland en stad is er eentje die vooral opzettelijk wordt aangewakkerd door de eerste groep.
Bovendien vindt ook op het platteland criminaliteit plaats. Er bestaat geen causaal verband tussen criminaliteit en zaken als ras, afkomst of mate van verstedelijking maar wel tussen armoede en criminaliteit en armoede komt zowel in steden als erbuiten voor.
Ik weet overigens niet hoe het in Limburg is maar hier in het noorden zijn het overwegend mensen van het platteland die snelwegen blokkeren.
1
geplaatst: 5 januari 2024, 15:36 uur
Laat ons het politieke misschien voor op andere fora houden en hier focussen op het muzikale.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 januari 2024, 15:37 uur
dumb_helicopter schreef:
Laat ons het politieke misschien voor op andere fora houden en hier focussen op het muzikale.
Het gaat er tot nog toe netjes aan toe, maar ik wil deze oproep toch wel graag onderschrijven. Al is dit wel naar aanleiding van muziek, dus zo lang het binnen het redelijke blijft...Laat ons het politieke misschien voor op andere fora houden en hier focussen op het muzikale.
1
geplaatst: 5 januari 2024, 16:27 uur
SBube schreef:
we zijn er trots op dat je hier 's avonds nog behoorlijk veilig over straat kunt, vooral ook als vrouw.
Ik heb geen harde cijfers om mijn stelling te onderbouwen, maar mijn gevoel is dat je hier in de grote stad 's avonds veiliger over straat kunt dan in slaperige provinciale dorpjes. En zoals Onweerwolf al benoemde, die snelwegen worden volgens mij eerder geblokkeerd door plattelanders dan door het stadse volk. Anyhow, topnominatie. Nog voor de eerste ronde geloot is al de rode lantaarn binnenslepen. Ik vind het knap!we zijn er trots op dat je hier 's avonds nog behoorlijk veilig over straat kunt, vooral ook als vrouw.
0
geplaatst: 5 januari 2024, 16:49 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vermoed dat het gericht is op de protesten rondom de A12, want de hype van de boerenprotesten is alweer een beetje voorbij hoewel het nog wel incidenteel geprobeerd wordt. Maar het is zeker niet iets wat alleen door de grote stad gedaan wordt idd.Ik weet overigens niet hoe het in Limburg is maar hier in het noorden zijn het overwegend mensen van het platteland die snelwegen blokkeren.
Mijn complimenten ook aan de mods, in deze tijd is het lastig om muziek en politiek gescheiden te houden, aangezien er (voor mijn gevoel) steeds meer muziek komt die juist politiek geladen is, waar dit een voorbeeld van is. In Nederland misschien nog niet zo sterk maar in Amerika is dat al een tijdje aan de gang helaas.
3
geplaatst: 5 januari 2024, 17:18 uur
Tot nu toe voel ik me nog niet echt geroepen het nummer in kwestie te beluisteren; ik laat me wel verrassen als het langskomt in de ladder. Misschien ben ik dan ook vergeten om welk nummer het ging en kan ik onbevooroordeeld luisteren.
Deze kwestie doet me eraan denken dat ik een jaar of 10 geleden wel eens een nummer van Death in June heb genomineerd in een ander topic, dat viel toen ook niet echt lekker. Toen stond ik er wel anders in; ik merk dat ik tegenwoordig vaker moeite heb om muziek van artiesten met (in mijn beleving) dubieuze denkbeelden te waarderen. Misschien omdat de dreiging die van zulke denkbeelden uitgaat de laatste tijd concreter dreigt te worden.
Deze kwestie doet me eraan denken dat ik een jaar of 10 geleden wel eens een nummer van Death in June heb genomineerd in een ander topic, dat viel toen ook niet echt lekker. Toen stond ik er wel anders in; ik merk dat ik tegenwoordig vaker moeite heb om muziek van artiesten met (in mijn beleving) dubieuze denkbeelden te waarderen. Misschien omdat de dreiging die van zulke denkbeelden uitgaat de laatste tijd concreter dreigt te worden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2024, 17:46 uur
yeahyeahyeah schreef:
Ik ben ook een liefhebber van Death In June en hoewel ik Douglas zeker niet wil verexcuseren voor de aard van wat hij heeft gecreeerd door de jaren heen is er wel een groot verschil tussen deze twee artiesten. Waar DI6 veelvuldig en soms over the top symboliek gebruikt die geassocieerd wordt met extreem-rechts (wat een wijdverspreid kenmerk is geworden van het genre) heeft Douglas altijd gesteld dat het ook niet meer is dan dat en strikt genomen moet je, als je alles wat hij heeft gemaakt en geschreven en gezegd bestudeerd, ook accepteren dat dat in ieder geval een mogelijkheid is. Het is een beetje zoals death metal bands die seriemoordeenaars bewieroken maar geen voorstander zijn van het doden van mensen. Intentie is van belang. Een en ander zeg ik overigens wel na langdurig voortschrijdend inzicht want at face value is DI6 gewoon naar.
De tekst van Jason Aldean laat echter bijzonder weinig aan de verbeelding over.
(Waarbij ik wel gezegd wil hebben dat ik persoonlijk niet van het gebruik van symboliek hou en zeker niet zoals de randgenres waar ik veel naar luister dat doen. Ik vind het eigenlijk altijd een zwaktebod. De muziek van DI6 echter is vrij geniaal.)
4
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2024, 17:54 uur
Overigens; er mag, wat mij betreft echt genomineerd worden wat je wil nomineren. Deze website is niet mijn platform maar de game wel en als iemand iets wil nomineren dat als verwerpelijk wordt gezien dan ga ik je in geen geval tegen houden.
Zelfs als het van Sophie Straat is.
Zelfs als het van Sophie Straat is.
1
geplaatst: 5 januari 2024, 18:05 uur
Ja eens dat het een groot verschil maakt wat de intentie is, al is die natuurlijk vaak moeilijk te achterhalen, wat soms ook wel zijn charme heeft. Ik ben zelf geen groot kenner van Death In June en gaf ze zelf destijds het voordeel van de twijfel, maar ik geef toe dat ik die dubbelzinnigheid en het geflirt met duisternis ook wel interessant vond, waar ik nu sneller ongemak voel. Intussen ben ik door de politieke ontwikkelingen van de laatste jaren ook wel wat alerter geworden op "hondenfluitjes" 

1
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2024, 18:12 uur
yeahyeahyeah schreef:
Ja eens dat het een groot verschil maakt wat de intentie is, al is die natuurlijk vaak moeilijk te achterhalen, wat soms ook wel zijn charme heeft. Ik ben zelf geen groot kenner van Death In June en gaf ze zelf destijds het voordeel van de twijfel, maar ik geef toe dat ik die dubbelzinnigheid en het geflirt met duisternis ook wel interessant vond, waar ik nu sneller ongemak voel. Intussen ben ik door de politieke ontwikkelingen van de laatste jaren ook wel wat alerter geworden op "hondenfluitjes"
Dat snap ik volledig en dat is dan ook meteen de eigen schuld van dit soort bands. Je ziet in de black metal scene heel erg veel bands die niet extreem-rechts zijn qua lyrics en aankleding en waarvan de bandleden ook aangeven dat soort denkbeelden niet aan te hangen maar die dan bijvoorbeeld wel op een label zitten dat bands promoot die wel expliciet zijn in die richting of een tour doen met een overduidelijk foute band en deze bands beginnen dan te jammeren als fans en zeker ook promotors daar een probleem van maken. Daar heb ik nooit sympathie voor. Het is namelijk heel gemakkelijk om te zorgen dat die associatie nooit hoeft te worden gemaakt door gewoon simpelweg je ogen open te houden. En zo gaat dat ook met super dubbelzinnige bands zoals Di6. Ze doen het zichzelf aan, mijns inziens. Ik zou als zaaleigenaar ook geen band willen hebben die wordt geassocieerd met extreem rechts, zelfs als ze aannemelijk kunnen maken dat ze dat echt niet zijn. De associatie bestaat dan al en dat heb je zelf in de hand.
* denotes required fields.