menu

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2024]

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
geplaatst:
Puntenverdeling: 4-3-2-1 (dit laten staan!)

Ronde 2 - Ladder 23:

6 Weyes Blood - Andromeda 1
5 Wende - Deze Gin
5 The Haunted Youth - Gone 4
4 Ryley Walker & Kikagaku Moyo - Pour Dampness Down In The Stream
4 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind
3 Arcade Fire - The Lightning I, II 3
3 The Clockworks - Blood On The Mind 2
0 Taylor Swift - The Last Great American Dynasty

Nieuwe ladder vanaf: dinsdag 28 mei 19:30 uur

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

10 Weyes Blood - Andromeda 4
7 Wende - Deze Gin 2
5 The Haunted Youth - Gone
6 Arcade Fire - The Lightning I, II 3
3 The Clockworks - Blood On The Mind
1 Taylor Swift - The Last Great American Dynasty 1

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

10 Weyes Blood - Andromeda
10 Wende - Deze Gin +3
10 Arcade Fire - The Lightning I, II +4
5 The Clockworks - Blood On The Mind +2
5 The Haunted Youth - Gone
2 Taylor Swift - The Last Great American Dynasty +1

geplaatst:
Porcupine Head schreef:
Ik vind dit niet leuk om te doen en het is natuurlijk veel te laat, maar ik moet hier toch melding van doen. Ik vermoed dat Meg Myers - Desire doping gebruikt. Volgens Wikipedia zou het nummer al in september 2013 als single zijn uitgegeven. Daarbij zijn op de pagina Make A Shadow (De EP waarop het nummer staat) de volgende websites geciteerd (de onderste is gepubliceerd op 9 september 2013 en de bovenste op 10 september 2013) en die maken beide gebruik van een Soundcloud link:

Meg Myers Channels Her Rage And Discontent Into "Desire": Listen To Her Angry Single - Idolator

Meg Myers – “Desire” - stereogum.com

Daarnaast heb ik Spotify gecheckt en zij geven 10 september 2013 aan bij de single (ik gebruik hier bewust de URL): https://open.spotify.com/track/2dXngWQnyjgJxn3PiGxzlr?si=b010218729df438f

Ik denk dat we hier een potentieel probleempje hebben, nu we al zo ver in het spel zitten.

Onweerwolf

Scherp. Het album waar het op staat komt uit 2015, dus ik dacht, misschien heeft Onweerwolf de releasedatum van het album gebruikt. Maar ik zie dat er 2014 bij staat in de eindlijst van vorig jaar, dat lijkt me sowieso niet te kloppen

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

12 Arcade Fire - The Lightning I, II +2
10 Weyes Blood - Andromeda
10 Wende - Deze Gin
8 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind +4
8 The Clockworks - Blood On The Mind +3
6 The Haunted Youth - Gone +1
2 Taylor Swift - The Last Great American Dynasty

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

16 Arcade Fire - The Lightning I, II 4
13 Weyes Blood - Andromeda 3
12 Wende - Deze Gin 2
9 The Clockworks - Blood On The Mind 1
8 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind
6 The Haunted Youth - Gone

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

19 Arcade Fire - The Lightning I, II 3
14 Weyes Blood - Andromeda 1
14 Wende - Deze Gin 2
10 The Haunted Youth - Gone 4
9 The Clockworks - Blood On The Mind
8 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind

geplaatst:
Porcupine Head schreef:
Ik vind dit niet leuk om te doen en het is natuurlijk veel te laat, maar ik moet hier toch melding van doen. Ik vermoed dat Meg Myers - Desire doping gebruikt. Volgens Wikipedia zou het nummer al in september 2013 als single zijn uitgegeven. Daarbij zijn op de pagina Make A Shadow (De EP waarop het nummer staat) de volgende websites geciteerd (de onderste is gepubliceerd op 9 september 2013 en de bovenste op 10 september 2013) en die maken beide gebruik van een Soundcloud link:

Meg Myers Channels Her Rage And Discontent Into "Desire": Listen To Her Angry Single - Idolator

Meg Myers – “Desire” - stereogum.com

Daarnaast heb ik Spotify gecheckt en zij geven 10 september 2013 aan bij de single (ik gebruik hier bewust de URL): https://open.spotify.com/track/2dXngWQnyjgJxn3PiGxzlr?si=b010218729df438f

Ik denk dat we hier een potentieel probleempje hebben, nu we al zo ver in het spel zitten.

Onweerwolf

De EP komt uit 2014 volgens Discogs. Vermoedelijk is dit een gevalletje officiële release in 2014 maar online gezet in 2013. Net zoals Eefje dat deed. Waarbij wederom aangetekend dat de definitie van 'release' in huidige tijden wellicht aan een update toe is maar ik daar graag een commissie voor in het leven zie worden geroepen. So far no takers.

Mausie (crew)
geplaatst:
Laugh Track

Ronde 2 - Ladder 23:

21 Arcade Fire - The Lightning I, II +2
18 Weyes Blood - Andromeda +4
14 Wende - Deze Gin
13 The Haunted Youth - Gone +3
9 The Clockworks - Blood On The Mind
9 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind +1

geplaatst:
Onweerwolf schreef:
(quote)

De EP komt uit 2014 volgens Discogs. Vermoedelijk is dit een gevalletje officiële release in 2014 maar online gezet in 2013.

De EP komt uit 2014, ook pas online gezet in 2014. Maar Desire was een vooruitgeschoven single van die EP en kwam wel in 2013 al uit.

geplaatst:
Alleen digitaal voor zover ik kan zien.

geplaatst:
Volgens de correctiegeschiedenis van RateYourMusic is de single op 10 September 2013 uitgebracht op (in ieder geval) iTunes.

Casartelli (moderator)
geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

22 Weyes Blood - Andromeda +4
21 Arcade Fire - The Lightning I, II
17 Wende - Deze Gin +3
13 The Haunted Youth - Gone
10 The Clockworks - Blood On The Mind +1
9 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind
6 Ryley Walker & Kikagaku Moyo - Pour Dampness Down In The Stream +2

100

geplaatst:
Onweerwolf schreef:

Telt het dan niet? Ik meen dat je daar eerder wat anders over hebt gezegd

geplaatst:
Onweerwolf schreef:

Oké maar komt bijv. in oktober 2013 al in lijstjes voor in de MuMeAfrekening. Waarom zou je het dan niet zien als een 2013-nummer?

geplaatst:
We kunnen elk jaar dezelfde discussie voeren. Op Discogs staat verder niets over deze single en ik ga niet allerlei websites bijhouden en checken voor elke plaat die wordt genomineerd. Voor hetzelfde geld had deze niet in de MuMeAfrekening gestaan en was die Soundcloud al weer gedelete zodat het nooit op Wikipedia terecht kwam. Voor mij is het uitgangspunt altijd consistentie geweest en dat betekent bij mij 'officiële releases'.

Als je wilt dat platen die in 2024 op een of ander platform worden gezet en pas in 2025 op een release verschijnen in 2034 niet meer mee mogen doen dan vind ik dat prima maar richt er een commissie voor op. Ik ga het niet doen maar wil met alle liefde het beleid hiervoor uit handen geven.

Het probleem is niet dat er iets mis is met het argument maar het feit dat ik geen zin heb in het werk dat het me gaat kosten om het voor alle platen uit te zoeken.

Maar ik roep al 5 jaar lang hetzelfde verhaal en niemand heeft zich nog gemeld dus tsja..

*crickets*

geplaatst:
Onweerwolf schreef:
We kunnen elk jaar dezelfde discussie voeren. (...) Voor mij is het uitgangspunt altijd consistentie geweest

Deze discussie keert inderdaad telkens terug, maar dat komt vooral doordat je, in tegenstelling tot wat je zelf beweert, namelijk totaal niet consistent bent. In dit geval wordt dat heel erg inzichtelijk gemaakt. Zei je een half jaar geleden namelijk nog dit:
Onweerwolf schreef:

Fysiek is geen vereiste.
(wat me ook logisch lijkt, want er wordt genoeg genomineerd wat niet fysiek uitgebracht is)

Maar nu is ineens het argument om Desire niet bij 2013 te tellen dit
Onweerwolf schreef:

Want laten we duidelijk zijn, Desire heeft in 2013 niet enkel op Soundcloud of "één of ander platform" gestaan, het heeft een volledige digitale release gehad op iTunes en Spotify, de twee meest relevante digitale platformen in die tijd. Het enige wat het toevallig niet had, was een fysieke kopie, waardoor het niet op Discogs staat.

De release die wel op Discogs staat, is een hele andere, namelijk die van de EP die daarop volgde. Dat Desire daar toevallig ook op staat, doet er niks aan af dat de eerdere singlerelease gewoon officieel was. Behalve als je alleen fysieke releases wil tellen, maar dat ontkende je eerder en dan mag je wel meer nummers diskwalificeren.
Onweerwolf schreef:
Het probleem is niet dat er iets mis is met het argument maar het feit dat ik geen zin heb in het werk dat het me gaat kosten om het voor alle platen uit te zoeken.

Maar ik roep al 5 jaar lang hetzelfde verhaal en niemand heeft zich nog gemeld dus tsja..

*crickets*

Als de hoeveelheid werk het probleem is, wil ik me best opwerpen om dit voor de hele top 400 te doen nadat ronde 2 klaar is. Maar dan moet ik wel duidelijke consistente(!) criteria hebben om mee te werken. Die kan ik ook zelf opstellen en in overleg naar jou opsturen.

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

22 Weyes Blood - Andromeda
25 Arcade Fire - The Lightning I, II 4
17 Wende - Deze Gin
15 The Haunted Youth - Gone 2
13 The Clockworks - Blood On The Mind 3
10 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind 1
6 Ryley Walker & Kikagaku Moyo - Pour Dampness Down In The Stream

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

24 Weyes Blood - Andromeda 2
28 Arcade Fire - The Lightning I, II 3
17 Wende - Deze Gin
19 The Haunted Youth - Gone 4
13 The Clockworks - Blood On The Mind
10 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind
7 Ryley Walker & Kikagaku Moyo - Pour Dampness Down In The Stream 1

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

28 Weyes Blood - Andromeda 4
28 Arcade Fire - The Lightning I, II
19 Wende - Deze Gin 2
19 The Haunted Youth - Gone
10 Ryley Walker & Kikagaku Moyo - Pour Dampness Down In The Stream 3
3 Taylor Swift - The Last Great American Dynasty 1

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

32 Weyes Blood - Andromeda 4
31 Arcade Fire - The Lightning I, II 3
21 Wende - Deze Gin 2
20 The Haunted Youth - Gone 1
10 Ryley Walker & Kikagaku Moyo - Pour Dampness Down In The Stream
3 Taylor Swift - The Last Great American Dynasty

geplaatst:
SanderT schreef:
(quote)

Deze discussie keert inderdaad telkens terug, maar dat komt vooral doordat je, in tegenstelling tot wat je zelf beweert, namelijk totaal niet consistent bent. In dit geval wordt dat heel erg inzichtelijk gemaakt. Zei je een half jaar geleden namelijk nog dit:
(quote)
(wat me ook logisch lijkt, want er wordt genoeg genomineerd wat niet fysiek uitgebracht is)

Maar nu is ineens het argument om Desire niet bij 2013 te tellen dit
(quote)

Want laten we duidelijk zijn, Desire heeft in 2013 niet enkel op Soundcloud of "één of ander platform" gestaan, het heeft een volledige digitale release gehad op iTunes en Spotify, de twee meest relevante digitale platformen in die tijd. Het enige wat het toevallig niet had, was een fysieke kopie, waardoor het niet op Discogs staat.

De release die wel op Discogs staat, is een hele andere, namelijk die van de EP die daarop volgde. Dat Desire daar toevallig ook op staat, doet er niks aan af dat de eerdere singlerelease gewoon officieel was. Behalve als je alleen fysieke releases wil tellen, maar dat ontkende je eerder en dan mag je wel meer nummers diskwalificeren.
(quote)

Als de hoeveelheid werk het probleem is, wil ik me best opwerpen om dit voor de hele top 400 te doen nadat ronde 2 klaar is. Maar dan moet ik wel duidelijke consistente(!) criteria hebben om mee te werken. Die kan ik ook zelf opstellen en in overleg naar jou opsturen.

Het gaat niet om fysiek of digitaal. Het gaat om wel of geen officiële release.

Bij fysiek is dat duidelijk altijd herleidbaar. Bij digitaal is dat of wel duidelijk altijd herleidbaar of niet.

Staat het niet op Discogs dan beschouw ik het in principe als niet duidelijk herleidbaar.

Dat je kunt beargumenteren dat het ook herleidbaar is omdat het op website x staat is prima.

Maa: (en let op want hier gaat het om en dat wordt niet begrepen) ; Ik wil daar geen tijd in steken. Dus zijn de regels zoals ze zijn.

De regels mogen best anders; maar dus niet door mij nageleefd.

Het gaat dus niet slechts om 400 platen maar ook om de jaarlijkse +/- 75 binnenkomers.

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

33 Arcade Fire - The Lightning I, II 2
33 Weyes Blood - Andromeda 1
25 Wende - Deze Gin 4
20 The Haunted Youth - Gone
13 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind 3

geplaatst:
Onweerwolf schreef:

Het gaat niet om fysiek of digitaal. Het gaat om wel of geen officiële release.

Bij fysiek is dat duidelijk altijd herleidbaar. Bij digitaal is dat of wel duidelijk altijd herleidbaar of niet.

Staat het niet op Discogs dan beschouw ik het in principe als niet duidelijk herleidbaar.

Maar Discogs is een website die, voor zover ik weet, gaat over fysieke releases. Dus als dat vanaf nu de enige bron is (ook hier zei je voorheen nog iets anders over, maar oke) gaat het dus wel om fysiek of digitaal. Dat is ook oké, maar dan moet die regel wel consequent worden toegepast. Stel dat Desire al in 2014 was genomineerd, had het dan mee mogen doen?

En nogmaals, het tijdsargument wil ik best oplossen, als maar op een consequente manier duidelijk wordt wat nou de regels zijn

geplaatst:
Discogs doet ook digitale releases hoor.

Als jij dit wilt doen dan mag je zelf de regels bepalen maar het moet niet een eenmalig iets zijn zodat we in 2024 afwijkende regels hebben en volgend jaar weer teruggaan.

Ik geef er de voorkeur aan dat er een commissie komt met 3 of meer mensen zodat er continuïteit is.

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

33 Arcade Fire - The Lightning I, II
33 Weyes Blood - Andromeda
29 Wende - Deze Gin +4
23 The Haunted Youth - Gone +3
15 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind +2
14 The Clockworks - Blood On The Mind +1

geplaatst:
Onweerwolf schreef:

Ik geef er de voorkeur aan dat er een commissie komt met 3 of meer mensen zodat er continuïteit is.

Dat valt wel te organiseren lijkt me. Het gaat me er overigens helemaal niet om om zelf de regels te maken maar vooral om wat meer consistentie te creëren. Zo'n commissie instellen lijkt me een prima idee en ik wil daar best het initiatief voor nemen

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

33 Arcade Fire - The Lightning I, II. I
35 Weyes Blood - Andromeda 2
32 Wende - Deze Gin +3
23 The Haunted Youth - Gone
15 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind
14 The Clockworks - Blood On The Mind
7 Taylor Swift - The Last Great American Dynasty 4

geplaatst:
SanderT schreef:
(quote)

Dat valt wel te organiseren lijkt me. Het gaat me er overigens helemaal niet om om zelf de regels te maken maar vooral om wat meer consistentie te creëren. Zo'n commissie instellen lijkt me een prima idee en ik wil daar best het initiatief voor nemen

Het gaat mij er dus wel om dat anderen de regels maken.

Maar ik ga je dan meteen wijzen op een issue. Het exact zelfde probleem geldt voor Eefje de V. die een aantal jaren terug in december een nummer op YT gooide van een plaat die in januari uitkwam. Ene Geert nomineerde het en ik heb het gediskwalificeerd. Als je nu met terugwerkende kracht de regels aanpast dan zou dat betekenen dat het nummer maar 9 jaren kan meedoen. Daar ben ik zeker geen voorstander van. Mijn voorkeur gaat dan uit om de regels per 2025 aan te passen. Maar goed, als er een commissie wordt gevormd dan mag je mijn mening vervolgens zien als een van de vele van de deelnemers in dit topic. Maar denk niet te licht over zoiets.

geplaatst:

Ronde 2 - Ladder 23:

37 Arcade Fire - The Lightning I, II. +3 (+1, correctie Scorpion_21)
36 Weyes Blood - Andromeda +1
32 Wende - Deze Gin
23 The Haunted Youth - Gone
18 The Clockworks - Blood On The Mind +4
17 The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind +2
7 Taylor Swift - The Last Great American Dynasty

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.