MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2024) FINALE

zoeken in:
Paceshifters klinken al een poosje niet meer als hunzelf,eigenlijk klinkt Blue Slater, al een poosje nummer 1 bij blur8 en ook in mijn weeklijst, meer als Paceshifters dan zijzelf. Ook net niet in mijn lijst gekomen dus .De waardering voor Hinds heb ik nooit echt gesnapt eigenlijk. Op BKS was ik er na een half uurtje ook wel klaar mee.

Blue Slater nog niet gehoord (of vergeten?), denk ik, eens luisteren later. Hinds had ik zelfs een pak hoger verwacht.

-r, Blue Slate bij beide dus

Highly Suspect en Lenny Kravitz delen plaats 62, er was geen onderscheid mogelijk wegens exact dezelfde uitslag op alle vlakken. Dat Kasabian, een tegen-beter-weten-in toevoeging van uw dienaar, de finale selectie zou halen ... nooit of te nimmer verwacht. Dat het bij de eerste helft (van 130) zou eindigen nog veel minder. Tof nummer!

065 ▶ Moon Fever ▸ Forever Sleep ◂ 35 P | x 2 | HP 6

064 ▶ STONE ▸ My Thoughts Go ◂ 35 P | x 3 | HP 11

=== ▶ Highly Suspect ▸ Summertime Voodoo ◂ 36 P | x 2 | HP 5

062 ▶ Lenny Kravitz ▸ Human ◂ 36 P | x 2 | HP 5

061 ▶ Kasabian ▸ Darkest Lullaby ◂ 29 P | x 5 | HP 8

Die tegen-beter-in was mijn nummer 8 inderdaad. Heerlijke track; prima album ook.

En met Aviator en Human zijn ook de nrs. 10 en 11 afgevinkt.

Gokje bij de volgende 5: Hideous, the Vaccines en/of Travis

Niemand waagt zich voorlopig aan voorspellingen voor de TOP 3? Wachten tot we aan 20 zitten is flauw hoor!

Bono Junior zien we voor de laatste keer, Indian Standard Time Indian Standard Time voor het eerst en we komen hen vast nog wel een keertje tegen. Ries_72 gooide Travis under de bus, zondoende...

060 ▶ The Decemberists, James Mercer ▸ Burial Ground ◂ 38 P | x 3 | HP 11

059 ▶ IST IST ▸ Repercussions ◂ 38 P | x 3 | HP 10

058 ▶ Inhaler ▸ Open Wide ◂ 38 P | x 3 | HP 4

057 ▶ Travis ▸ Bus ◂ 39 P | x 4 | HP 6

056 ▶ Poppyshow ▸ Needed Ur Bed ◂ 42 P | x 3 | HP 6

Ik heb zo'n vermoeden dat er heel wat muziek uit Dublin in de top 10 zal staan en er sowieso 1 en misschien wel twee van de fonteintjes in de top 3 te vinden zijn. Toch wel muziek wat over de breedte populair is en überhaupt behorend bij de betere muziek van vorig jaar.

Ik ben trouwens tot nu toe alleen maar mijn 22 verloren van mijn lijstje (SUNSTATE - Less Of Me). De rest is nog niet langsgekomen, maar er zullen er vast een paar zijn die de hele top 100 niet hebben gehaald.

esteban schreef:
Niemand waagt zich voorlopig aan voorspellingen voor de TOP 3?

Nou hoppa dan maar:
1. the Cure: Alone
2. Fontaines DC: Favourite
3. the Cure: A fragile thing

Ik zou echt niet weten wat er allemaal nog moet komen waar ik niet op gestemd heb. Fontaines DC? Populair in de witte trui maar hier ook? Geen idee. Ik gok wel op Chapell Roan en The Cure (alone) voor de top 3 en dan misschien een fontaine er bij of toch Lola Young...

Op basis van alle MuMe eindlijstjes (afrekening, album vh jaar) zijn the Cure en FDC inderdaad de usual suspects. En zit het risico er (opnieuw) in dat we een dikke top 40 hit in de bovenste regionen van onze alternatieve lijst krijgen.

En toch wacht ik op Stevie en hoop ik op Sivert ..

Deelnemers van De Alternatieve Hitlijst durven, binnen de selectie, wel eens eigenzinniger stemmen. We zullen het zien!

Ze huilden, ze snikten, ... en schreeuwden om hun moeder, moeder! Dit vijftal valt namelijk nét buiten de TOP 50. Ze droogden daarna weer hun tranen, want het blijft een puik resultaat natuurlijk, komende uit meer dan 850 songs. Ook voor De Vaccintjes bijvoorbeeld, zij deden het nog beter in andere jaren, hun enige nominatie van 2024 haalt plaats 53. Ik leg de schuld bij de anti-vaxxers!

055 ▶ Mother Mother ▸ Nobody Escapes ◂ 42 P | x 3 | HP 5

054 ▶ London Grammar ▸ Into Gold ◂ 42 P | x 4 | HP 12

053 ▶ The Vaccines ▸ Discount De Kooning (Last One Standing) ◂ 42 P | x 4 | HP 9

052 ▶ King Buffalo ▸ Balrog ◂ 42 P | x 4 | HP 3

051 ▶ Kingfishr ▸ I Cried, I Wept ◂ 44 P | x 5 | HP 12

Hm op een of andere manier King Buffalo gemist

Ondertussen ben ik er 9 kwijt uit mijn Top 25, maar de Top 5 is nog altijd intakt, zelfs pas eentje kwijt uit mijn top 10 en 2 uit de Top 13!

De dames van The Beaches stranden (haha) op de rand van de TOP 50 en mogen openen met uitstekende pop!

Ook de 🃏 JOKER van Finn duikt op, de tweede en laatste Slow Fiction kreeg uiteraard steun van ranja, een mede-believer.

050 ▶ The Beaches ▸ Edge of the Earth ◂ 44 P | x 4 | HP 9

049 ▶ Hideous ▸ Hideous ◂ 45 P | x 4 | HP 10

048 ▶ Slow Fiction ▸ End Of The Night ◂ 45 P | x 2 | HP 3

🃏 JOKER van Finn !

047 ▶ girl in red ▸ Too Much ◂ 46 P | x 4 | HP 8

046 ▶ Lucius, Adam Granduciel ▸ Old Tape ◂ 47 P | x 3 | HP 3

Joker van Finn maar die HP 3 is van mij (dat is de 3e uit m'n top 5 die weg is)

En zo hebben we dus de voorspelde Hideous, the Vaccines en Travis gehad (en King Buffalo en Poppyshow). Daarmee zijn mijn nrs. 7 tot en met 17 allemaal al geweest - op eentje na. Dus begin zo meteen maar met Snow Patrol .. (hoewel Simon77 daar anders over zal denken).

045 ▶ The Black Keys ▸ On The Game ◂ 50 P | x 4 | HP 4

044 ▶ Hinds ▸ Superstar ◂ 51 P | x 4 | HP 3

043 ▶ GIFT ▸ Going In Circles ◂ 53 P | x 3 | HP 5

042 ▶ The Clockworks ▸ BLAH BLAH BLAH ◂ 54 P | x 4 | HP 5

041 ▶ Pearl Jam ▸ Running ◂ 54 P | x 4 | HP 5

Voor mezelf bij deze ook alvast even op een rijtje zetten welke ik tot nu toe kwijt ben.

...
07 | bby - Kinky
...
09 | The Vaccines - Discount De Kooning (Last One Standing)
10 | Hideous - Hideous
11 |SUNSTATE - Less of Me
...
14 | Mother Mother - Nobody Escapes
...
16 | Fink - What Would You Call Yourself
...
18 | almost monday - is it too late?
19 | The Lathums - Stellar Cast
...
21 | Corella - Drifting
22 | The Beaches - Edge of the Earth
...
24 | Kasabian - Lullaby
...

Gift mijn nummer 10, achteraf misschien iets te hoog al heeft-ie wel een lekkere drive. Ik kende het niet voor het beoordelen van de finaleliedjes.
Deze van Pearl Jam is weer een top 5 nummer van mij; de nummer 2 is nog over, als enige.

Nu gaat het wel wat harder met mijn lijstje. Met Superstar mijn nummer drie verloren, en ook Old Tape en Edge of the Earth stonden in mijn top 10, op 8 en 10 respectievelijk. In totaal nu 7 nummers die zijn langsgekomen.

Mijn nummer 4 van The Black Keys kwam helaas al voorbij, dus nu 10 uit mijn top 25!

ranja schreef:
Ik kende het niet voor het beoordelen van de finaleliedjes.

Altijd fijn aan de finale, iets ontdekken. Of herontdekken, overkomt me elke editie. Mummers die helemaal uit het geheugen verdwenen waren of waarbij het kwartje nu alsnog valt.

In het weekend worden traditioneel heel wat lijsten uitgezonden op de radio, maar de beste TOP 40 om naar te luisteren is toch wel deze hoor. Had MuMe maar een zender!

Future Islands gunt ons een glimp van wat nog komen moet. Middle Kids komen we voor de tweede en laatste keer tegen, het is de 🃏 JOKER van Simon77. Journalisten proberen wanhopig te achterhalen wie onze nummer één zal zijn, dat is dus niet Afraid, wel is het de toppositie van chartsmaster.

040 ▶ Future Islands ▸ Glimpse ◂ 55 P | x 4 | HP 3

039 ▶ The Mysterines ▸ The Last Dance ◂ 56 P | x 5 | HP 5

038 ▶ Middle Kids ▸ Bend ◂ 56 P | x 4 | HP 2

🃏 JOKER van Simon77 !

037 ▶ Vampire Weekend ▸ Capricorn ◂ 58 P | x 4 | HP 3

036 ▶ Desperate Journalist ▸ Afraid ◂ 58 P | x 4 | HP 1

#1 van chartsmaster !

The Mysterines is bij mij een beetje hit-or-miss. Paarjaar geleden een paar geweldige singles en een paar best ok, daarna nog wat wisselvalliger. Deze haalde het bij mij net niet.

Desperate Journalist noem ik m'n favoriete band van de 2010's, hun album van vorig jaar vind ik ook weer geweldig. Maar waar Unsympathetic Parts 1&2 het nog spannend had kunnen maken aan de top lukt dat met deze single niet, geen top 3 of top 5 maar nog wel nummer 6 (wat ook wel iets zegt over m'n top 5)

zo blijven er nog maar 3 over van m'n top 10; nog wel m'n volledige 20-25 (al zal een deel daarvan wel tussen 101 en 120 beland zijn)

Met Capricorn ook de nummer 5 van mijn lijstje verloren. Is ook niet het beste nummers van Only God Was Above Us, maar de rest stond niet in de finale. Nog 6 over van mijn top 10.

Op het podium van de 🃏 JOKERS neemt de nominatie van JoaMuse de bronzen medaille in ontvangst. "Good luck, babe!" fluisterde Chappell Roan hem toe voor de start, en dat heeft geholpen. Tijdens de wilde rit te Portland zat de 🃏 JOKER van Ries_72, die op een haar na dezelfde positie haalde, voortdurend in z'n wiel. De fotofinish werd beslist op een technisch detail, de HP. (hoogste plaats) Ons Chappelleke had ik eigenlijk veel hoger verwacht, de traditie schrijft voor dat één of meerdere breed gesmaakte popnummers ver geraken.

De laatste notering voor The Mysterines op 31, ze haalden 3 nominaties binnen.

035 ▶ The Mysterines ▸ Stray ◂ 59 P | x 4 | HP 3

034 ▶ The Killers ▸ Bright Lights ◂ 59 P | x 7 | HP 2

033 ▶ Ride ▸ Portland Rocks ◂ 60 P | x 5 | HP 2

🃏 JOKER van Ries_72 !

032 ▶ Chappell Roan ▸ Good Luck, Babe! ◂ 60 P | x 5 | HP 1

🃏 JOKER en #1 van JoaMuse !

031 ▶ The Mysterines ▸ Sink Ya Teeth ◂ 61 P | x 8 | HP 6

De hoogste Mysterines is ook degene die als enige van hun bij mij genoteerd staat, op plek 22 slechts. Een plek ónder Chapell Roan.
Deze van Ride viel me erg mee, wat ik van hun comeback had gehoord beviel maar matig maar deze haalde toch plek 14 bij mij. Ja, (lage) middenmoot, dat wel.

The Mysterines deden het in een eerdere finale al eens beter, met nog meer nominaties en hogere plaatsen. Enfin, laten we nu vooral niet doen alsof hier geraken op zich al geen flinke prestatie is. Ze blijven 't goed doen.

esteban schreef:
The Mysterines deden het in een eerdere finale al eens beter, met nog meer nominaties en hogere plaatsen. Enfin, laten we nu vooral niet doen alsof hier geraken op zich al geen flinke prestatie is. Ze blijven 't goed doen.

Toen scoorden ze bij mij dus ook veel hoger in 2022 nog op 4 en 11.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:49 uur

geplaatst: vandaag om 23:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.