MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2024) FINALE

zoeken in:
CORRECTIE - Meis verwijderd, Feeder toegevoegd.

https://i.imgur.com/jtJl6Ll.jpeg

In 2024 kregen we in onze thread zowaar bezoek van niemand minder CoastArcade zélf. Als dat geen hoogtepunt is! Van deze band haalden twee nummers de finale. Gezien hun enthousiasme over het feit dat we hen in BE / NL opgepikt hebben, zijn ze vast opgetogen over dit resultaat.

Enfin, het is zover. De scores die jullie wekelijks aan de nieuwkomers uit de alternatieve hitlijsten uitdeelden, hebben 12 keer 10 maandwinnaars opgebracht. 10 van de wekelijkse deelnemers mochten, als dank voor trouwe deelname door het jaar heen, elk afzonderlijk één JOKER inzetten. Mooie keuzes hoor! Samen 130 finalisten dus, door jullie gekozen uit meer dan 850 nummers.

En ja hoor, ook in 2024 is het weer een mooie lijst geworden. Is het dat niet altijd? Van het bravere tot stoutere werk. Ook nummers die niet echt onder de term gitaarplaten vallen. Finaleplaatsen werden zowel door de vertrouwde namen als relatieve nieuwkomers opgeëist. Er valt vast wel vlotjes een TOP 25 uit te halen.

▶ De Definitieve Alternatieve Hitlijst ▸ TOP 100

Nu mogen jullie mee bepalen hoe De Definitieve Alternatieve Hitlijst, de uiteindelijke TOP 100, van 2024 er uit zal zien. Stuur jouw persoonlijke TOP 25 naar mij door via PRIVÉBERICHT, uiteraard te kiezen uit de 130 finalisten hieronder. Net als het geval is bij onze maandwinnaars, nemen ook jaarwinnaars deel aan de eerstvolgende editie van De Witte Trui!

▶ OPGELET ! Insturen als volgt ...

https://]Rangschik aflopend volgens PUNTEN! Jouw persoonlijke #1 krijgt 25 punten en staat bovenaan de lijst, #2 krijgt 24 punten, #3 krijgt 23 punten ... en zo door naar 1 punt voor jouw #25. Plaats jouw aantal punten dus effectief voor het nummer. Liefst met de letter P achter het getal, zodat ik zeker ben dat het juist begrepen werd.

Elk jaar krijg ik enkele lijsten die niet juist geordend zijn, opletten mannekes!

25 P - Band - Songtitel (= dus jouw #1)
24 P - Band - Songtitel (= dus jouw #2)
23 P - Band - Songtitel (= dus jouw #3)
...
01 P - Band - Songtitel (= dus jouw #25)

Hiervoor heb je tijd tot en met WO 5 FEB 2025. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat lijstje in deze thread te delen alvorens de uitslag bekend is. En het zou fijn zijn mochten jullie daadwerkelijk alle nummers beluisteren, maar ik kan niemand verplichten. Ik zou zeggen: Luister, geniet, ontdek!

▶ De Finalisten

001 ▸ Airbag - Erase
002 ▸ Allie X - Weird World
003 ▸ almost monday - is it too late?
004 ▸ (The) Amazons - Living A Lie
005 ▸ bby - Kinky
006 ▸ (The) Beaches - Edge of the Earth
007 ▸ (The) Beaches - Takes One To Know One
008 ▸ Black Box Revelation - Burn Me Down
009 ▸ (The) Black Crowes - Wanting and Waiting
010 ▸ (The) Black Keys - On The Game

011 ▸ Blossoms - Perfect Me
012 ▸ (The) Bracknall - This Music
013 ▸ Calicos - Blow Up 🃏 chartsmaster
014 ▸ Catfish and the Bottlemen - Showtime
015 ▸ Chappell Roan - Good Luck, Babe! 🃏 JoaMuse
016 ▸ Circa Waves - Like You Did Before
017 ▸ Circa Waves - We Made It
018 ▸ (The) Clockworks - BLAH BLAH BLAH
019 ▸ Coast Arcade - Baited
020 ▸ Coast Arcade - City Limits

021 ▸ Corella - Drifting
022 ▸ Courting - Pause at You
023 ▸ (The) Cure - Alone
024 ▸ (The) Cure - A Fragile Thing
025 ▸ (The) Darkness - I Hate Myself
026 ▸ (The) Decemberists, James Mercer - Burial Ground
027 ▸ (The) Deenys - Girl Like You
028 ▸ Desperate Journalist - Afraid
029 ▸ Feeder - Lost in the Wilderness
030 ▸ Feeder - Submarine

031 ▸ Fink - What Would You Call Yourself
032 ▸ Flycatcher - Brother
033 ▸ Fontaines D.C. - Favourite
034 ▸ Fontaines D.C. - Here's The Thing
035 ▸ Fontaines D.C. - In The Modern World
036 ▸ Fontaines D.C. - Starburster
037 ▸ Future Islands - Glimpse
038 ▸ GIFT - Going In Circles
039 ▸ girl in red - Too Much
040 ▸ (The) Haunted Youth - In My Head

041 ▸ (The) Haunted Youth - Into You
042 ▸ Hideous - Hideous
043 ▸ Highly Suspect - Summertime Voodoo
044 ▸ Hinds - Superstar
045 ▸ Hinds - The Bed, The Room, The Rain and You
046 ▸ (The) Howlers - Gotta Go
047 ▸ Hozier - Too Sweet
048 ▸ Inhaler - Open Wide
049 ▸ Inhaler - Your House
050 ▸ IST IST - Lost My Shadow

051 ▸ IST IST - Repercussions
052 ▸ Jack White - That's How I'm Feeling
053 ▸ Kasabian - Darkest Lullaby
054 ▸ (The) Killers - Bright Lights
055 ▸ King Buffalo - Balrog
056 ▸ Kingfishr - I Cried, I Wept
057 ▸ Kings of Leon - Ballerina Radio
058 ▸ Kings of Leon - M Television
059 ▸ Kings of Leon - Mustang
060 ▸ (The) Lathums - Long Shadows

061 ▸ (The) Lathums - Stellar Cast
062 ▸ Lenny Kravitz - Human
063 ▸ Liam Gallagher, John Squire - Just Another Rainbow
064 ▸ Liam Gallagher, John Squire - Mart To Liverpool
065 ▸ Library Card - Well, Actually 🃏 50tracks
066 ▸ Linkin Park - The Emptiness Machine
067 ▸ Live, Dean Deleo - Lady Bhang (She Got Me Rollin') 🃏 SBube
068 ▸ Lola Young - Messy 🃏 esteban
069 ▸ London Grammar - Into Gold
070 ▸ Luc De Vos (Gorki) - Oude Reus

071 ▸ Lucius, Adam Granduciel - Old Tape
072 ▸ Manic Street Preachers - Decline & Fall
073 ▸ Marathon - Mind
074 ▸ Marble Sounds - An Emotional High
075 ▸ Middle Kids - Bend 🃏 Simon77
076 ▸ Middle Kids - Terrible News
077 ▸ MJ Lenderman - She's Leaving You
078 ▸ Moon Fever - Forever Sleep
079 ▸ Mother Mother - Nobody Escapes
080 ▸ (The) Mysterines - The Last Dance

081 ▸ (The) Mysterines - Sink Ya Teeth
082 ▸ (The) Mysterines - Stray
083 ▸ Nada Surf - In Front of Me Now
084 ▸ (The) Native - All You'll Ever Be
085 ▸ nebenschau - Out Here
086 ▸ Paceshifters - Aviator
087 ▸ Pearl Jam - Wreckage
088 ▸ Pearl Jam - Waiting For Stevie
089 ▸ Pearl Jam - Running
090 ▸ (The) Pineapple Thief - It Leads to This

091 ▸ Poppyshow - Needed Ur Bed
092 ▸ (The) Publics - Gaslighter
093 ▸ Red Rum Club - Godless
094 ▸ (The) Reytons - Adrenaline 🃏 Spul
095 ▸ Ride - Portland Rocks 🃏 Ries_72
096 ▸ (The) Rolling People - No Place To Be
097 ▸ Royel Otis - If Our Love Is Dead
098 ▸ Sam Fender - People Watching
099 ▸ School Is Cool - Never Mind The Feeling
100 ▸ Sea Girls - Come Back To Me

101 ▸ Sea Girls - I Want You To Know Me
102 ▸ Sea Girls - Midnight Butterflies
103 ▸ Sea Girls - Superman
104 ▸ (The) Sherlocks - Death Of Me
105 ▸ (The) Sherlocks - Man on the Loose
106 ▸ (The) Silver Lines - Watch Yourself Boy
107 ▸ Sivert Høyem - Hollow
108 ▸ Slow Fiction - Apollo 🃏 ranja
109 ▸ Slow Fiction - End Of The Night 🃏 Finn
110 ▸ Snow Patrol - The Beginning

111 ▸ Soccer Mommy - Driver
112 ▸ SPRINTS - Heavy
113 ▸ SPRINTS - Shadow of a Doubt
114 ▸ Starcrawler - Learn to Say Goodbye
115 ▸ Starsailor - Dead On The Money
116 ▸ STONE - Queen
117 ▸ STONE - My Thoughts Go
118 ▸ SUNSTATE - Less of Me
119 ▸ Torus - Into The Clear
120 ▸ Travis - Bus

122 ▸ (The) Vaccines - Discount De Kooning (Last One Standing)
123 ▸ Vampire Weekend - Capricorn
124 ▸ (The) Veils - The Ladder
125 ▸ (The) Vices - Before It Might Be Gone
125 ▸ (The) Vices - Gold
126 ▸ (The) Virginmarys - When The Lights Go Down
127 ▸ (The) Virginmarys - Where Are You Now?
128 ▸ Whispering Sons - Walking, Flying
129 ▸ (The) Wombats - Blood On The Hospital Floor
130 ▸ Zornik - The Middle

* Lijst is alfabetisch gerangschikt

▶ Luisterlijst ▸ Spotify

De Alternatieve Finale ▸ 2024 ◂ Spotify

▶ Deadline FINALE ▸ WO 5 FEB 2025

[url=steunactie.be/nl/-20538]STEUNACTIE

En nog even een reminder dat de 2025 editie ook van start is gegaan. Allen daarheen!

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2025 - MusicMeter.nl

Nou, ik heb in elk geval de eerste tien van de playlist gehoord en ik vind alvast twee liedjes leuk!
Terugkerend pijnpunt blijft voor mij de vastgeroeste indierock productie. Het klinkt allemaal zo steriel en schoon (wat prima kan werken voor andere genres, maar hier had ik gehoopt dat er wat meer lessen waren getrokken uit het werk van Fridmann en Albini).
Ik wacht nog op een snare die klinkt alsof er iemand op een snare mept...

Zo, hele lijst doorgeworsteld om nog een stuk of 10 kanshebbers te vinden om m'n lijst aan te vullen. Viel niet mee gemiddeld genomen, dan ga je denken wat er anders zou zijn geweest als ik mee gestemd had gedurende het jaar. Waarschijnlijk niks alleen hadden de winnaars dan allemaal een halve punt minder gehad ofzo. Maar andere winnaars betwijfel ik.
Nu nog even finetunen om de nummers in een goede volgorde te zetten.

Voor de een is het zoeken naar krenten in de pap; een ander heeft zijn bord vol en kan niet kiezen.

Ik had na de 2e shifting nog 44 tracks over (maar het is gelukt ...)

Een handvol lijstjes ontvangen, voorzien van enthousiaste motivatie. Maar we zijn er nog láng niet. Tijd voor een eerste reminder dus.

Graag ontvang ik jullie TOP 25!

Zie enkele posts hoger.

Leden die eerder deelgenomen hebben en/of ooit een lijst instuurden voor de finale:

Arrie - Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie - AstroStart - Bucquoy - Finn - musician - Robbie34 - Spul - Sundance - WhyNotSmile - voskat - Ries_72 - BlackFinch - coldwarkids - Juul1998B - kaj_666 - Eigenwijze 30 - 50tracks - Etob - blur8 - Mausie - 123poetertjes

Mogelijk geïnteresseerd:

Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie Pepino - ArthurDZ - dumb_helicopter - LucM - Scorpion_21 - Glen Hansard - AstroStart - zaaf - Rudi S - motel matches - Arrie - AOVV - catdog - pureshores - musician - SanderT - Sundance - MRDammann - nico1616 - RadioMad - iamsander - Titmeister - Vince vega - Dance Lover - Dim - ReHmO - Finn - Glen Hansard - chevy93 , adri1982 , aERodynamIC , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , Spul , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack, Dim

* Ook leden die reeds hun 2024-lijst instuurden, staan nog in deze taglist.

DE ALTERNATIEVE FINALE 2024 ▶ NIEUWE DEADLINE ( ZO 16 FEB )

Dit jaar was de deadline iets sneller dan anders, een misrekening. Een aantal vaste deelnemers waren nog niet klaar met hun lijstje, anderen waren de deadline vergeten. Voorlopig zijn er ook een pak minder lijstjes binnen gekomen, maar dat fenomeen kennen we van de vorige edities. Een flink deel komt na de verschoven deadline, dat is haast traditie geworden. Bij deze ben ik dus in blijde verwachting.

Graag ontvang ik jullie TOP 25!

Zie enkele posts hoger voor alle nominaties en instructies.

DEFINITIEVE DEADLINE: ZO 16 FEB - MIDDERNACHT

Leden die eerder deelgenomen hebben en/of ooit een lijst instuurden voor de finale:

Arrie - Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie - AstroStart - Bucquoy - Finn - musician - Robbie34 - Spul - Sundance - WhyNotSmile - voskat - Ries_72 - BlackFinch - coldwarkids - Juul1998B - kaj_666 - Eigenwijze 30 - 50tracks - Etob - blur8 - Mausie - 123poetertjes

Mogelijk geïnteresseerd:

Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie Pepino - ArthurDZ - dumb_helicopter - LucM - Scorpion_21 - Glen Hansard - AstroStart - zaaf - Rudi S - motel matches - Arrie - AOVV - catdog - pureshores - musician - SanderT - Sundance - MRDammann - nico1616 - RadioMad - iamsander - Titmeister - Vince vega - Dance Lover - Dim - ReHmO - Finn - Glen Hansard - chevy93 , adri1982 , aERodynamIC , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , Spul , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack, Dim

DE ALTERNATIEVE FINALE 2024 ▶ NIEUWE DEADLINE ( ZO 16 FEB )

FINAL CALL!

ZONDAG middernacht moeten de lijstjes binnen zijn. Graag ontvang ik jullie TOP 25!

Zie enkele posts hoger voor alle nominaties en instructies.

DEFINITIEVE DEADLINE: ZO 16 FEB - MIDDERNACHT

Mogelijk geïnteresseerd:

Aha, de lijstjes komen plots alsnog binnen. Keep them coming!

Enkele finalisten lijken duidelijk een voorsprong te gaan nemen op de rest, maar aan de top is alles nog mogelijk, voor zover ik er al zicht op heb. 't Zou nog wel eens heul spannend kunnen gaan worden.

DEFINITIEVE DEADLINE ▶ MORGEN - ZO 16 FEB - MIDDERNACHT

▶ De Definitieve Alternatieve Hitlijst ▸ TOP 100

't Is gebeurd. De lijnen zijn gesloten. Uw trouwe dienaar kan er nu mee aan de slag. Wanneer de presentatie van de ultieme TOP 100 start, hangt af van verschillende factoren die ik niet in de hand heb. Geduld is een schone deugd. Zo is ook gebleken bij het ontvangen van de lijstjes, een groot deel is dit weekend pas binnen gekomen. Dat maakte het wel erg spannend. De uitslag is dat ongetwijfeld eveneens.

Tot binnenkort!

https://i.imgur.com/jtJl6Ll.jpeg

Vrienden van de Alternatieve Hitlijst,

Welkom bij de 5de editie van DE DEFINITIEVE ALTERNATIEVE HITLIJST (FINALE) in de huidige vorm.

Wat hebben jullie het op vele vlakken spannend gemaakt dit jaar!

Er ontstond zowaar lichte paniek ten huize esteban, het aantal deelnames voor het verstrijken van de oorspronkelijke deadline was zorgwekkend laag, dat bleef ook na de verlenging de trend. Pas in de laatste dagen voor de definitieve deadline stroomden de lijstjes alsnog binnen. Fjieuw, wat een opluchting! Meer nog, één finale-deelnemer meer dan in 2023. Toch niet slecht, rekening houdend met het feit dat enkele vaste klanten inactief werden op MuMe in het afgelopen jaar en dus afgevallen zijn. Mij zo in spanning houden allemaal, deugnieten.

Poets wederom poets, jullie hebben vervolgens een maand moeten wachten op de resultaten, mwoehahaa! Maar niet heus, dat was uiteraard alles behalve de bedoeling.

Aan de TOP bleef het alweer enorm spannend, tot het laatste moment een gevecht op leven en dood tussen twee zeer gewaardeerde muzikale gladiatoren, bloed op het erepodium! Eén van hen heeft uiteindelijk toch de doodsteek gegeven en het goud gretig met beide handen gegrepen...

Oja, een welgemeende dankuwel van mijn kant om deel te nemen, zowel aan het verse bloed als aan de oude rotten. Een extra opsteker is het feit dat het aantal wekelijkse deelnemers eveneens gestegen is in het nieuwe jaar en er daarbovenop enkele mensen sporadisch binnen springen. Nice! De 2025 editie loopt goed.

Enfin, terug naar 2024.

Nummers zullen de komende dagen in groepjes van 5 per post gelost worden, (tenzij anders om visuele redenen, bij gelijke stand bv), op willekeurige en soms minder voor de hand liggende tijdstippen. (omstandigheden) Wanneer de TOP 10 precies zal vallen, durf ik om die reden niet te voorspellen. De presentatie zou normaal gezien uit begeleidende teksten, weetjes en visuele dingetjes bestaan, die moet ik alweer noodgedwongen schrappen. Altijd beter dan eindeloos op de uitslag wachten. Right? De relevante cijfers en video's zijn uiteraard opnieuw van de partij.

▶ De Gewaardeerde Deelnemers

blur8
chartsmaster
DjFrankie
esteban
Finn
JoaMuse
ranja
Ries_72
SBube
Simon77
Spul
Bucquoy
50tracks
El Ninjo
WhyNotSmile
aERodynamIC
Etob

▶ De Geordende Cijfers

202 ▸ Totaal aantal punten van de #1
130 ▸ Totaal aantal finalisten
120 ▸ Finalisten die minstens één stem kregen
100 ▸ De TOP die uit de inzendingen is voortgekomen
044 ▸ Totaal aantal punten van #50
034 ▸ Hoogste aantal volgers bij de 2023 Spotify-luisterlijst
020 ▸ Nummers mét punten die buiten de TOP 100 vielen
017 ▸ Deelnemers die een TOP 25 instuurden
014 ▸ Totaal aantal punten van #100
013 ▸ Artiesten die met 2 nummers de TOP 100 haalden
010 ▸ Totaal aantal JOKERS die werden ingezet
010 ▸ Finalisten die geen enkele stem kregen
009 ▸ Het aantal keer dat de #1 genoemd werd
002 ▸ Artiesten die met 3 nummers de TOP 100 haalden
001 ▸ Artiest die met 4 nummers de TOP 100 haalde

▶ De Definitieve Afvallers

De volgende deelnemers scoorden door het jaar heen goed genoeg om een finaleplaats te bemachtigen, maar kregen ditmaal geen enkele keer punten.

Blossoms ▸ Perfect Me
The Darkness ▸ I Hate Myself
The Deenys ▸ Girl Like You
The Howlers ▸ Gotta Go
Kings of Leon ▸ M Television
Rolling People ▸ No Place To Be
Sea Girls ▸ Midnight Butterflies
Sea Girls ▸ Superman
The Sherlocks ▸ Death Of Me
The Virginmarys ▸ Where Are You Now?

▶ De Onderscheidende Rangschikking

Bij gelijke stand van het aantal punten, gaan we naar de volgende stap om de volgorde te bepalen, enz.

1 - Aantal punten
2 - Aantal keer genoemd
3 - Hoogste positie
4 - Tweede hoogste positie

▶ De Verklarende Betekenis

Positie ▶ Artiest ▸ Songtitel ◂ Puntentotaal | Aantal Keer Genoemd | Hoogste Positie

Ook dit jaar blijven de nummers die wel binnen de punten vielen, maar niet binnen de TOP 100, geheim tot het eind. Deelnemers weten immers niet van elkaar wie nu precies waar punten aan uitgedeeld heeft. Zo blijft het net iets langer raden naar wie al dan niet nog aan bod komt.

TOP 100 ▶ DE DEFINITIEVE ALTERNATIEVE HITLIJST ▸ 2024

Ready? Go!

100 ▶ The Native ▸ All You'll Ever Be ◂ 14 P | x 2 | HP 13

099 ▶ Soccer Mommy ▸ Driver ◂ 14 P | x 3 | HP 18

098 ▶ Jack White ▸ That's How I'm Feeling ◂ 15 P | x 2 | HP 11

097 ▶ Fink ▸ What Would You Call Yourself ◂ 16 P | x 2 | HP 16

096 ▶ MJ Lenderman ▸ She's Leaving You ◂ 16 P | x 2 | HP 15

Godverdegodver, ik heb Fink blijkbaar over het hoofd gezien. Zou toch zeker een 10 tal punten gescheeld hebben. Sorry, Fin(k)

She's Leaving You scoort verrassend laag. Die heeft zich verzekerd van een plekje in de MuMeLadder 2025, dat gaan toch maar een handvol songs uit deze finale kunnen zeggen.

Fink had ik zelf ook veel hoger verwacht, Finn. Even verrassend voor mij is dat MJ Lenderman een MuMeLadder haalt.

Voor mij is deze TOP 100 traditioneel weer het moment waarop ik voor 't eerst de bijhorende videoclips zie of zelfs het gezicht van de artiest of band.

095 ▶ Marble Sounds ▸ An Emotional High ◂ 17 P | x 1 | HP 9

094 ▶ The Amazons ▸ Living A Lie ◂ 18 P | x 1 | HP 8

093 ▶ Circa Waves ▸ Like You Did Before ◂ 18 P | x 2 | HP 14

092 ▶ Starsailor ▸ Dead On The Money ◂ 18 P | x 3 | HP 16

091 ▶ STONE ▸ Queen ◂ 19 P | x 1 | HP 7

Daar is de eerste 🃏 JOKER reeds. De samenwerking tussen Live en Dean Deleo was een favoriet van SBube, maar kreeg helaas geen extra steun van de overige deelnemers. Wat JOKERS betreft, gebeuren er dit jaar trouwens enkele opvallende dingen. You'll see.

PS: Die dudes van The Vices zijn wel goed live hoor.

090 ▶ Manic Street Preachers ▸ Decline & Fall ◂ 19 P | x 3 | HP 15

089 ▶ Live, Dean Deleo ▸ Lady Bhang (She Got Me Rollin') ◂ 20 P | x 1 | HP 6

🃏 JOKER van SBube

088 ▶ The Vices ▸ Gold ◂ 20 P | x 2 | HP 13

087 ▶ Airbag ▸ Erase ◂ 20 P | x 3 | HP 14

086 ▶ Black Box Revelation ▸ Burn Me Down ◂ 21 P | x 2 | HP 7

Na 2 uit m'n onderste helft, bijna meteen gister, nog rustig qua mijn lijst,

"We made it!" juicht Circa Waves, maar Middle Kids brengt Terrible News voor één van onze deelnemers:

Nog een lonesome 🃏 JOKER is die van Ranja, tevens zijn #1 van 2024. Heeft "Apollo" de pech dat die andere Slow Fiction, eveneens in de running als JOKER, als de betere optie werd gezien?

PS: Een #1 positie geef ik aan door middel van een hartje in het overzicht.

085 ▶ Circa Waves ▸ We Made It ◂ 22 P | x 2 | HP 14

084 ▶ bby ▸ Kinky ◂ 22 P | x 2 | HP 7

083 ▶ Middle Kids ▸ Terrible News ◂ 24 P | x 3 | HP 12

082 ▶ Slow Fiction ▸ Apollo ◂ 25 P | x 1 | HP 1

🃏 JOKER + #1 van ranja

081 ▶ Corella ▸ Drifting ◂ 25 P | x 3 | HP 15

esteban schreef:
e 🃏 JOKER is die van Ranja, tevens zijn #1 van 2024. Heeft "Apollo" de pech dat die andere Slow Fiction, eveneens in de running als JOKER, als de betere optie werd gezien?
Die komt sowieso veel hoger dan deze, er vanuit gaande dat degene die 'm als joker ingediend heeft die ook hoog heeft staan (wel gek dat deze dan niet goed genoeg zou zijn)

Een deel van de stemmers kiest vaak voor één song per artiest wanneer het niet om de topposities gaat in hun lijstje, omdat ze sowieso al veel favorieten moeten laten vallen wegens plaatsgebrek. Dat is één van de factoren die kán meespelen. Nog 22 andere nummers om voor te supporteren, Ranja!

080 ▶ Inhaler ▸ Your House ◂ 26 P | x 2 | HP 3

079 ▶ The Wombats ▸ Blood On The Hospital Floor ◂ 27 P | x 2 | HP 7

078 ▶ The Lathums ▸ Stellar Cast ◂ 29 P | x 3 | HP 10

077 ▶ The Bracknall ▸ This Music ◂ 30 P | x 2 | HP 10

076 ▶ almost monday ▸ is it too late? ◂ 31 P | x 3 | HP 9

Zeg, euh, waar blijven de pronostiekjes enzo?

De tweede #1 die we tegenkomen is die van blur8 op 73.

075 ▶ Hozier ▸ Too Sweet ◂ 31 P | x 3 | HP 8

074 ▶ Liam Gallagher, John Suire ▸ Just Another Rainbow ◂ 31 P | x 3 | HP 4

073 ▶ The Silver Lines ▸ Watch Yourself Boy ◂ 31 P | x 3 | HP 1

#1 van blur8

072 ▶ Kings of Leon ▸ Mustang ◂ 31 P | x 4 | HP 9

071 ▶ Coast Arcade ▸ City Limits ◂ 31 P | x 3 | HP 12

Ik ben er tot dusver 5 kwijt uit mijn top 25, maar mijn top 5 is nog intact.

DjFrankie (moderator)
Inhaler en Airbag zijn geweest. Mijn top 18 komt nog voorbij

Hm die HP 4 van Liam en John én de HP 12 van Coast Arcade zijn van mij.
Daarmee ben ik al 2 uit m'n top 5 kwijt, 2 uit de middenmoot (coast arcade en jack white) en 1 uit de lagere regionen (soccer mommy).
De andere van Liam en John zal, denk ik, wel bij de nrs 101-120 staan.

Stellar Cast is (volgens mij) de eerste uit mijn top 10 die langs is gekomen.

Uit het blokje van 80 tot en met 76 blijkt in elk geval dat mijn lijst ook is verwerkt (#3 Inhaler, #7 Wombats, #9 almost monday en #12 the Bracknall).

Even snel geteld zijn er al 7 van mijn lijst voorbij gekomen.. ik voorspel daarom dat we - net als vorig jaar - een vreemde nummer 1 hebben die niet in mijn lijstje staat.

Nog niks uit mijn lijstje voorbij zien komen, vraag me af of dit een goed of slecht ding is.

Sea Girls, doorgaans een graag geziene band alhier, droeg in 2024 de kroon wat het meest aantal finale-nominaties betreft, samen met de DeeCee-Fonteintjes. Twee nummers kregen echter geen punten. Eén nummer zit nu met zekerheid in de TOP 100, zien we hen nog een laatste keer terug?

Ook The Reytons deden het in de voorgaande jaren goed, Adrenaline is zowel de 🃏 JOKER als #1 van Spul en komen we tegen op 67.

070 ▶ SUNSTATE ▸ Less of Me ◂ 33 P | x 3 | HP 11

069 ▶ Hinds ▸ The Bed, The Room, The Rain and You ◂ 33 P | x 3 | HP 5

068 ▶ Sea Girls ▸ I Want You To Know Me ◂ 33 P | x 4 | HP 11

067 ▶ The Reytons ▸ Adrenaline ◂ 34 P | x 2 | HP 1

🃏 JOKER + #1 van Spul !

066 ▶ Paceshifters ▸ Aviator ◂ 35 P | x 2 | HP 7

Gast
geplaatst: vandaag om 18:10 uur

geplaatst: vandaag om 18:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.