MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2024

zoeken in:
24. Waxahatchee - Crimes of the Heart

Iemand linkje aub?

En bedankt Teun, prachtige finalepresentatie!

panjoe (moderator)
Arrie schreef:
Lol for no reason.

Dat zou ik niet zeggen, die tweet was duidelijk een reactie op die brat-campagne van Kamala. Maar ik snap dat niet iedereen daar zo jaded van wordt als mensen als Kath Krueger en ik.

Brat summer is nog in volle gang hoor.

Dat blijkt inderdaad wel weer uit de finale.

25. King Gizzard & The Lizard Wizard - Le Risque spotify:track:3bDUplTz2UMI7J7ArYxJjT

Johnny Marr schreef:
24. Waxahatchee - Crimes of the Heart

Iemand linkje aub?

spotify:track:0uchhk7il4rZl9qseuRS1F

Ik misgun Charli niks, maar dit is natuurlijk een belachelijke uitslag. Snel door naar de volgende maand.

Wel een prima presentatie uiteraard, waarvoor dank aan Teun.

26. Father John Misty - I Guess Time Just Makes Fools of Us All spotify:track:11xbDfUHYlhldZRSmZNpxQ

27. David Jackson - Changing Positions spotify:track:4ke3H4ffaNzA4u9LtCKYkw

panjoe schreef:
(quote)

Dat zou ik niet zeggen, die tweet was duidelijk een reactie op die brat-campagne van Kamala. Maar ik snap dat niet iedereen daar zo jaded van wordt als mensen als Kath Krueger en ik.

Suggereer je dat brat summer overleden is doordat Kamala er gebruik van maakt? Ik zou juist zeggen dat het een wederzijdse stimulans is.

Coma Cat schreef:
360 is natuurlijk ook een topper, maar hoeft na 365 niet ook te winnen. Dat zou een beetje dubbelop zijn.
Dat betekent dat we nog een Charli nodig hebben!

28. Charli xcx - B2b spotify:track:19RybK6XDbAVpcdxSbZL1o

Bedankt voor de originele presentatie Teun, t was weer genieten!

29. Sophie Powers - Obsessed (ft. Ashley Sienna) spotify:track:2fWVflATzWBQm6qQNmaRIH

30. Mica Levi - Slob Air spotify:track:4unSjjB9Jkx234FSFiR900

Thanks Teunnis nog voor de fijne presentatie deze maandfinale! Toch wel mooi dat MJ het nog tot een 5e plaats heeft weten te schoppen. Dat had ik niet verwacht, helemaal na de moeizame voorronde.

Dank, Teunnis, voor de finalepresentatie en het opstarten van de nieuwe maand!

31. Caoilfhionn Rose - Fall Into Place spotify:track:39V608mcNnKXvu2XLfFK6o

Teunnis schreef:

Het origineel (Girl, so confusing) was al direct een veelbesproken nummer op het album. Het was voer voor speculatie, want Charli was overduidelijk naar een collega-artieste aan het verwijzen in haar tekst: "One day we might make some music // The internet would go crayz". Is het Rina Sawayama? Katy Perry? Lorde? Het antwoord kwam snel want op een nieuwe versie is het Lorde die erin komt met "Well honestly, I was speechless // When I woke up to your voice note // You told me how you'd been feeling // Let's work it out on the remix". En, even later: "And when we put this to bed // The internet will go crazy". Nou, dat werd het absoluut. Twitter, TikTok en ook RateYourMusic explodeerden. In de RYM singles chart van 2024 staat het momenteel op een vijfde plaats, met een gemiddelde van 4,19. Daarmee staat deze single ook meteen in de top-200 aller tijden op diezelfde website.

Met dank aan Charli haalt 🇳🇿 haar eersten gouden medaille in Song van het Jaar http://wiki.musicmeter.nl/index.php/Song_van_het_Jaar#Maandzeges_naar_land]Song van het Jaar - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

https://www.nzherald.co.nz/resizer/v2/YY73EIHZTVAXLLY5ZNUG2TBVOQ.jpg?auth=8769fac0479914a23eac9a05cdd266c9f67e7076f1ee09fe83c40fc2a5abcaa9&width=576&height=613&quality=70&smart=true

Teunnis schreef:
De automatisch genomineerde Charli is beter dan de recente maanwinnaar. Drie op rij voor Charli?

Daarmee zou ze de historische prestatie van Kendrick Lamar (januari - maart 2015) evenaren [url=https://www.forumsmileys.nl[/url]
En bovendien ex aequo komen met Sufjan Stevens in het totaal (4 stuks)

Coma Cat schreef:
360 is natuurlijk ook een topper, maar hoeft na 365 niet ook te winnen. Dat zou een beetje dubbelop zijn.

Ik snap je punt, maar ik vind 360 ook echt top dus ik ga hem niet lager in m'n lijstjes zetten omdat 365 al gewonnen heeft.

https://i.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExaWl0dzBkY2o2cHBhN211MGk3cDF3YzV0bnQxZnhmeWdwOHhxNG4xbiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/xftkscVgF3vLAPSWLX/giphy.gif

3. Charli XCX - So I (46 punten, 13 keer genoemd)
2. Charli XCX - Von dutch (49 punten, 14 keer genoemd)
1. Charli XCX & Lorde - The girl, so confusing version with lorde (53 punten, 15 keer genoemd)

Teunnis schreef:
Charli, wat doe je nou? De brat summer is nog lang niet voorbij, zo blijkt. Waar het de vorige maand een 1-2'tje was, doet Charli er een schepje bovenop met een clean sweep.

Thanks Teunnis, juni 2024 zal in de annalen gaan als een van de meest legendarische maandfinales ooit

HET IS EEN SWEEP TEUNNIS. HET IS EEN SWEEP. EEN SWEEP. 1, 2 en 3 zijn ze. Eén, twee en drie. Het is een sweep zaaf

Teunnis schreef:
En ik gok dat cumulatief Charli in deze maandfinale een record stempercentage heeft gehaald. brat summer forever!

Even de rekenmachine aanzetten, brb

Er waren voor Charli maximaal 300 punten te behalen deze finale (5 x 4 x 3 x 25). So I, Von dutch en The girl, so confusing version with lorde komen cumulatief op 148 punten. Maakt een whopping percentage van 49,33%

Er zijn nog wel een paar andere artiesten die ooit met 3 nummers in de maandfinale stonden, maar die komen hier natuurlijk niet bij in de buurt.

32. Billie Eilish - BIRDS OF A FEATHER spotify:track:6dOtVTDdiauQNBQEDOtlAB

Ik ga terug proberen aanhaken, dat begint uiteraard bij een nominatie.

33. Simon Ochmann - Wastin' My Time

Iemand linkje aub? Merci!

Thanks, Teunnis, tof om te lezen allemaal!

34. Nick León - Bikini (feat. Erika de Casier)

Iemand linkje, ik zit op de camping..

35. Perel - 1 Life spotify:track:0HSBoTkO1VAsDfsDrCapW7

36. Georgia Gets By - Madeline spotify:track:6yLHf0uepl3TKVmOWYR4h9

37. Fulu Miziki - Mosala spotify:track:05sFsVvxPFftqs3ZJy7X0B

38. Antony Szmierek - Rafters spotify:track:3wyYvUZfeJRUPVW5PLaF4r

39. Charli xcx - Apple

Iemand linkje?

40. Liana Flores - Crystalline spotify:track:7mcVzkzf63qmMuQVryILiM

41. JPEGMAFIA - SIN MIEDO spotify:track:4qAQTQH5lF4kINZ9JkURXp

Johnny Marr schreef:

Iemand linkje?

39. Charli xcx - Apple spotify:track:19RybK6XDbAVpcdxSbZL1o

DjFrankie (moderator)
42 Crows - Vision Of Me spotify:track:1NUF4SCy0V9GqF6LgKncNm

43. Zach Bryan (ft. Noeline Hofmann) - Purple Gas spotify:track:6iXgIXqpqn13pbw0ZUhf0E

DjFrankie (moderator)
Als je artiest en titel invoert in Google met het woord spotify erbij krijg je de link. Spotify heb je dan niet eens nodig. Alleen je telefoon

Gast
geplaatst: vandaag om 08:22 uur

geplaatst: vandaag om 08:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.