MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / NLtalige Ladder 2024

zoeken in:
Volgens mij de eerste keer dat ik hier een finalelijstje doe. Ik vind alle 25 nummers prima en de volgorde is toch wel een beetje anders na nog een keer luisteren. Maar dat ik een bepaald nummer op 25 heb dat ik weleens uit mezelf opzet is wel getuige van dat ik niks slecht vind. Top 3 was wel heel duidelijk.

Casartelli (moderator)
18 lijstjes heb ik inmiddels mogen ontvangen, dus daar kunnen er nog wel wat bij. Je krijgt altijd een ontvangstbevestiging... dus heb je die niet ontvangen, dan is er ergens iets misgegaan. Stuur hem dan gerust nog eens in.

Deadline is dus: woensdag 19.00 uur

Lijstje ingezonden

Mijn lijstje is ook gepost. Prima finale, ieder nummer scoort een ruime voldoende of hoger. Vier artiesten die met drie liedjes meedoen is me wat (te) veel van het goede, maar das dan ook de enige kanttekening die ik kan maken.

Casartelli (moderator)
24 lijstjes inmiddels binnen - de meeste usual suspects (en enkele deelnemers die ik wat minder aan zag komen, maar dat verhoogt allicht enkel de feestvreugde) zijn binnen, maar een paar verwacht ik toch eigenlijk nog wel.

Zij hebben daar nog 1 dag, 20 uur en 13 minuten voor.

Ik zal vandaag een lijstje insturen.

Ik heb mijn lijstje ook ingestuurd.

Papartis schreef:
Ik heb mijn lijstje ook ingestuurd.

Ik ook.

Mijn lijstje nog gekregen Cas?

Casartelli (moderator)
ArthurDZ schreef:
Mijn lijstje nog gekregen Cas?
Zeker wel. En als het goed is heb je er (buiten mijn eigen deadline) ook een bevestiging van gekregen.

Een nette 30 lijstjes zijn het uiteindelijk. Er is nog een minimum aan blessuretijd, maar binnen afzienbare tijd gaan we beginnen. Als er nog iemand iets wil voorspellen...

Casartelli (moderator)
Ik heb lijstjes verwerkt van:

50tracks
aERodynamIC
andré
Arno
Arrie
ArthurDZ
AstroStart
Bonk
Brunniepoo
Bucquoy
Casartelli
divart
DjFrankie
Edgar18
EvilDrSmith
Gretz
johan de witt
johannesB
Johnny Marr
jordidj1
laxus11
Papartis
remcodulac
Ries_72
Scorpion_21
Shaky
Simon77
starbright boy
vigil
wendyvortex

Heb jij wel ingezonden, maar staat je naam hier niet bij, neem dan zsm even contact op...

Dim
Net ingediend.
2 nummers zette ik meteen onderaan, de rest was van redelijk tot behoorlijk tot (wat betreft een paar) geweldig niveau. Maar de top-25 en ook de top-100 vind ik wel dusdanig eenzijdig dat ik al eerder heb afgezien van een presentatie van de lijst op Orinoco dit jaar.

Casartelli (moderator)
Dim geeft "op de valreep" een nieuwe dimensie. De lijnen zijn nu echt gesloten en we gaan nu echt beginnen!

Casartelli (moderator)
25

Het Goede Doel - Vriendschap
Totaal punten: 331
Nummer 1 van: niemand
Nummer 25 van: ArthurDZ en remcodulac
Virtuele positie voor aanvang finale: 12
2023: 42
Standaarddeviatie: 6.05

We trappen af met een van de drie Goede Doelnummers. Vriendschap ging als een van de afvallers uit Ronde 6 alsnog naar de finale en stond er met een 12e plek in de startlijst goed voor, dus het eindresultaat valt tegen. Twee laatste plaatsen die op de laatste stemdag nog even binnenkwamen, helpen niet mee.

Nummer 25 van... neem ik aan?

Sophie geen laatste plek, dat is al wel een feestje waard
(afbeelding)

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Nummer 25 van... neem ik aan?
Check!

Casartelli (moderator)
24

Spinvis - Oostende
Totaal punten: 333
Nummer 25 van: Brunniepoo, laxus11 en vigil
Virtuele positie voor aanvang finale: 25
2023: 29
Standaarddeviatie: 8.13

We vervolgen met een van de drie Spinvisnummers. Oostende plaatste zich rechtstreeks voor de finale, maar wel met de laagste startlijstnotering. Het was snel duidelijk dat een stunt er niet in zat. En de band speelt door, heel de nacht, voor altijd in het licht... maar wij gaan zo verder. Oostende eindigt 5 plaatsen hoger dan vorig jaar en is op de valreep net geen laatste.

Casartelli (moderator)
23

Sophie Straat - Gebroken Spiegels
Totaal punten: 342
Nummer 1 van: Gretz en johan de witt
Nummer 25 van: Arrie, Bonk, Bucquoy, johannesB, Johnny Marr, jordidj1 en Scorpion_21
Virtuele positie voor aanvang finale: 21
2023: ---
Standaarddeviatie: 9.20

Met liefst 7 laatste plaatsen en de hoogste standaarddeviatie van allemaal is het duidelijk dat het Nederlandse antwoord op Bohemian Rhapsody de geesten scheidde tot het bittere eind. Als nieuwkomer in de lijst meteen maar in de finale debuteren is op zichzelf natuurlijk een mooie prestatie. In hoeverre daar een sympathiebonus in zit zullen we nooit weten, maar bij een eventuele volgende editie hoort Gebroken Spiegels gewoon bij het establishment.

Dim
Nou ja, wel enigszins terecht dat de hekkensluiters allebei grootaandeelhouders zijn in de top-25, en dat is voor allebei echt te veel eer.

Sophie straat boven Oostende?!?!?!,!,! Jullie zijn gek

Casartelli (moderator)
22

Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
Totaal punten: 356
Nummer 1 van: Bucquoy en DjFrankie
Nummer 25 van: EvilDrSmith en wendyvortex
Virtuele positie voor aanvang finale: 23
2023: 48
Standaarddeviatie: 7.49

De indruk begint te ontstaan dat het hebben van drie finalenummers onvoordelig uitpakt voor ten minste één van die nummers. Ooit Was Ik een Soldaat ging zo schlemielig van start dat de vraag rees wat het nummer überhaupt in de finale te zoeken had. Uiteindelijk is de score nog wat bijgetrokken en staat Luc de Vos cum suis 22e, 26 plekken hoger dan vorig jaar.

Casartelli schreef:
24
(embed)
Spinvis - Oostende
Totaal punten: 333
Nummer 25 van: Brunniepoo, laxus11 en vigil
Virtuele positie voor aanvang finale: 25
2023: 29
Standaarddeviatie: 8.13

We vervolgen met een van de drie Spinvisnummers. Oostende plaatste zich rechtstreeks voor de finale, maar wel met de laagste startlijstnotering. Het was snel duidelijk dat een stunt er niet in zat. En de band speelt door, heel de nacht, voor altijd in het licht... maar wij gaan zo verder. Oostende eindigt 5 plaatsen hoger dan vorig jaar en is op de valreep net geen laatste.

Toevallig vandaag nog gedraaid in een park in... jawel, Oostende.

Casartelli (moderator)
21

Hans de Booij - Annabel
Totaal punten: 358
Nummer 25 van: niemand
Virtuele positie voor aanvang finale: 10
2023: 47
Standaarddeviatie: 6.11

Iemand zei "Dit is Annabel". We kwamen, luisterden en besloten dat ze toch wat tegenviel. De grootste hit en enige finalenotering van Hans de Booij (die er voor zorgt dat Boudewijn de Groot toch een beetje met 4 nummers in de finale staat) ging met een virtuele 10e plek de finale in en eindigt 21e, waarmee het, na Vriendschap, de grootste tegenvaller is.

Casartelli (moderator)
20

Eefje de Visser - De Parade
Totaal punten: 367
Nummer 1 van: Arno, AstroStart, Brunniepoo en jordidj1
Nummer 25 van: Dim, johan de witt en Simon77
Virtuele positie voor aanvang finale: 24
2023: 54
Standaarddeviatie: 8.67

Ik heb alleen de scores van vorig jaar bij de hand, dus ik weet niet precies welke nieuwkomers in de finale dit jaar echt nieuw zijn, maar van De Parade weet ik toch wel vrij zeker dat we met een herintreder van doen hebben. Aannames over motieven en diepere drijfveren van de stemmers laat ik aan een ander (of we laten ze gewoon achterwege), maar het geeft te denken dat ook de een-na-hoogste standaarddeviatie voor rekening van een zangeres komt.

Casartelli (moderator)
19

Doe Maar - Pa
Totaal punten: 369
Nummer 1 van: andré en Shaky
Nummer 25 van: Gretz en Papartis
Virtuele positie voor aanvang finale: 18
2023: 65
Standaarddeviatie: 7.12

Als je me vooraf had verteld dat één Doe Maarnummer de finale zou halen, zou ik niet op Pa gegokt hebben. Maar hij staat er, 46 plaatsen hoger dan vorig jaar. Dat is een prestatie om eventueel u tegen te zeggen. Wat zeg je? En zeg u! Nou, vooruit dan maar.

Dim
Fijne presentatie Casartelli, lekker korte, spitsvondige teksten met humor. Tof gedaan.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11. Hans de Booij - Annabel
12.
13.
14.
15. Het Goede Doel - Vriendschap
16.
17. Spinvis - Oostende
18.
19. Doe Maar - Pa
20.
21. Sophie Straat - Gebroken Spiegels
22. Eefje de Visser - De Parade
23.
24. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
25.

Geen verkeerde start! Ooit Was Ik een Soldaat had ik in eerste instantie op de laatste plek staan. Maar bij een laatste beluistering van het hele spul heb ik hem toch nog omgewisseld met die ene dissonant in een verder (overwegend) sterk oeuvre. Gebroken Spiegels ben ik door een paar extra luisterbeurten juist een beetje gaan waarderen. De eerste pak hem beet vijf minuten trek ik slecht, maar de tweede helft van het nummer is best aardig.

jordidj1 schreef:
Sophie straat en Oostende in de achterhoede?!?!?!,!,! Jullie zijn gek

Terwijl Kecks nog moeten komen

FYP

Als luigifort niet vergeten was te stemmen had Gebroken Spiegels ook Ooit Was Ik een Soldaat verslagen. Let je op, Titmeister?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:02 uur

geplaatst: vandaag om 05:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.