Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 20 november 2024, 07:46 uur
Hoewel ik vereerd ben dat je aan je denkt, Simon77, mag je mij uit de taglijst halen. Thrash metal is niet mijn kopje thee.
Bij een andere ladder doe ik graag weer mee.
Veel plezier allemaal!!
Bij een andere ladder doe ik graag weer mee.
Veel plezier allemaal!!
1
geplaatst: 20 november 2024, 12:16 uur
Hallo Simon77. (Death)metal is echt niets voor mij, dus helaas. Toch dank voor de uitnodiging.
1
geplaatst: 20 november 2024, 15:28 uur
Het plaatsen van nieuwe nummers zal wel verschuiven naar ergens in de avond over een paar dagen, maar vanwege nog een paar dagen vakantie zit ik al de hele dag te F5-en om te kijken of er nog stemmers bij zijn gekomen. 
22 stemmers geven Deathrider van Anthrax gemiddeld een mooie 7,28. Uiteraard mag er nog gewoon op gestemd worden en inhalen voor mensen die het topic pas later ontdekken zal ik alleen maar toejuichen. Maar eigenlijk heb ik ook gewoon heel veel zin om een nieuw nummer te plaatsen.
1 | Anthrax - Deathrider | 7,2795 | 22 stemmers
Een nummer waarvoor je zomaar eens zou kunnen worden opgepakt wanneer je het aanvraagt bij een radiostation. Zeker als je op een forum van het radiostation in de toelichting zinspeelt op een schietpartij. Zie onderstaande link voor het verhaal.
Man Arrested After Requesting DJ to Play Megadeth Song
Het nummer dat de man aanvroeg is het titelnummer van het debuutalbum van de band van Dave Mustaine uit 1985.
2. Megadeth - Killing Is My Business... and Business Is Good!
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

22 stemmers geven Deathrider van Anthrax gemiddeld een mooie 7,28. Uiteraard mag er nog gewoon op gestemd worden en inhalen voor mensen die het topic pas later ontdekken zal ik alleen maar toejuichen. Maar eigenlijk heb ik ook gewoon heel veel zin om een nieuw nummer te plaatsen.
1 | Anthrax - Deathrider | 7,2795 | 22 stemmers
Een nummer waarvoor je zomaar eens zou kunnen worden opgepakt wanneer je het aanvraagt bij een radiostation. Zeker als je op een forum van het radiostation in de toelichting zinspeelt op een schietpartij. Zie onderstaande link voor het verhaal.
Man Arrested After Requesting DJ to Play Megadeth Song
Het nummer dat de man aanvroeg is het titelnummer van het debuutalbum van de band van Dave Mustaine uit 1985.
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
0
geplaatst: 20 november 2024, 17:54 uur
Dat hele debuut is in de 'Final kill' uitgave zóveel gaver dan het origineel. En dat is de versie die hier wordt weergegeven. Daarvoor geef ik met gemak een 7. Het origineel komt niet verder dan een 5. Moeten we het niet bij de originele uitvoeringen houden?
1
geplaatst: 20 november 2024, 18:23 uur
vielip schreef:
Dat hele debuut is in de 'Final kill' uitgave zóveel gaver dan het origineel. En dat is de versie die hier wordt weergegeven. Daarvoor geef ik met gemak een 7. Het origineel komt niet verder dan een 5. Moeten we het niet bij de originele uitvoeringen houden?
Ik heb de YT-link aangepast, naar wat volgens mij de originele is (in ieder geval volgens de omschrijving). Verder denk ik dat een ieder vrij is te kiezen om de versie te beoordelen die je het beste vindt of beste kent. Ik weet ook niet zeker of ik van alle tracks de originele uitvoeringen op YT ga vinden. Ook op Spotify is in ieder geval de hoes van het album al heel anders. Dat zal de 2002 remastered/remixed versie zijn denk ik.Dat hele debuut is in de 'Final kill' uitgave zóveel gaver dan het origineel. En dat is de versie die hier wordt weergegeven. Daarvoor geef ik met gemak een 7. Het origineel komt niet verder dan een 5. Moeten we het niet bij de originele uitvoeringen houden?
0
geplaatst: 20 november 2024, 19:28 uur
Deze schijf vond ik als tiener een stuk beter dan nu. Met de gunfactor genaamd jeugdsentiment een:
7,0
7,0
0
geplaatst: 20 november 2024, 19:44 uur
Bij Peace Sells ben ik pas ingestapt en de 1e plaat heb ik daarna eigenlijk nooit echt kunnen waarderen. Het pakte me gewoon niet. Wel geinig om weer eens te horen.
6
6
0
geplaatst: 20 november 2024, 19:52 uur
Geluid is niet echt lekker en hierna werden ze echt goed , toch een 7.
0
geplaatst: 21 november 2024, 08:37 uur
De tweede helft van het nummer haalt het cijfer, voor mij, omhoog naar een 7-
0
geplaatst: 21 november 2024, 08:47 uur
Zowel Megadeth als Anthrax zijn bands waar ik nog eens in moet duiken. Heb bij Megadeth wel meermaals een poging gewaagd met weinig succes. En ook dit nummer weet in die zin geen potten te breken.
5.5
Zowel Megadeth als Anthrax zijn bands waar ik nog eens in moet duiken. Heb bij Megadeth wel meermaals een poging gewaagd met weinig succes. En ook dit nummer weet in die zin geen potten te breken.
5.5
0
geplaatst: 21 november 2024, 08:49 uur
vielip schreef:
Wat voor cijfer mag ik noteren voor je?Dat hele debuut is in de 'Final kill' uitgave zóveel gaver dan het origineel. En dat is de versie die hier wordt weergegeven. Daarvoor geef ik met gemak een 7. Het origineel komt niet verder dan een 5. Moeten we het niet bij de originele uitvoeringen houden?
0
geplaatst: 21 november 2024, 08:55 uur
Ik denk dat dit afhangt hoe jij zijn vraag beantwoord; stemmen op de originele ( 1e uitvoering ) versie ( een 5) of de " remake" ( een 7).
Zo'n soort vraag is hier al eerder voorbij gekomen.
1
geplaatst: 21 november 2024, 09:21 uur
Rudi S schreef:
Ik denk dat dit afhangt hoe jij zijn vraag beantwoord; stemmen op de originele ( 1e uitvoering ) versie ( een 5) of de " remake" ( een 7).
Simon77 schreef:
Verder denk ik dat een ieder vrij is te kiezen om de versie te beoordelen die je het beste vindt of beste kent. Ik weet ook niet zeker of ik van alle tracks de originele uitvoeringen op YT ga vinden.
Verder denk ik dat een ieder vrij is te kiezen om de versie te beoordelen die je het beste vindt of beste kent. Ik weet ook niet zeker of ik van alle tracks de originele uitvoeringen op YT ga vinden.
0
geplaatst: 21 november 2024, 09:53 uur
Megadeth - Killing Is My Business... and Business Is Good!: 5,8
Vroege Megadeth luistert heel stroef weg vind ik. Mustaine ontwikkelde later pas een fijne stem om naar te luisteren, maar ook qua flow thrasht dit nog niet zo lekker weg.
Vroege Megadeth luistert heel stroef weg vind ik. Mustaine ontwikkelde later pas een fijne stem om naar te luisteren, maar ook qua flow thrasht dit nog niet zo lekker weg.
1
geplaatst: 21 november 2024, 10:25 uur
Ik ga stemmen op de originele versies heb ik besloten. Dus voor deze een 5. Leuk begin maar de band moest nog naar grote hoogtes klimmen.
* denotes required fields.