MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/167796558_133159588814224_6840576301562265553_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=1d70fc&_nc_ohc=ZlEfuL7zCtIQ7kNvgHjl5Nc&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&_nc_gid=AHNWHJe6pDieYoKxd8Ew37z&oh=00_AYAnp4M2XIxc48G7KI-XnKqMPbS88_3WI3pa-Te6GZboEw&oe=6763E018

Welkom bij het 'The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter' topic, waarin we dagelijks een nummer van de grote vier van de Thrashmetal beoordelen op een schaal van 1 tot 10. Iedere avond plaats ik een nummer dat jullie mogen beoordelen met een cijfer. Ik heb gekozen voor de vijf best beoordeelde nummers van de eerste vijf albums van deze metalhelden, om zo uiteindelijk tot een Top 100 te komen.

Hier een taglijst van mogelijk geïnteresseerden. Wil je niet meer getagd worden, laat het me dan even weten, dan haal ik je van de lijst. Sta je niet op de lijst, maar wil je wel meespelen? Graag! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

50tracks; ABDrums; andré; AOVV; Apollo; Arno; ArthurDZ; B.Robertson; bonothecat; Casartelli; Choconas; danny de punk; Dieter; Dirruk; DjFrankie; dumb_helicopter; dynamo d; Eddie; Edwynn; Etiul; EvilDrSmith; exodus; Frenkie!; Funky Bookie; GrafGantz; Guessmaker; harm1985; Hedser; herman; Jacoto; Jizze; johan de witt; johannesB; Johnny Marr; jordidj1; Justus18; Kondoro0614; Kronos; laboomzaa; laxus11; Marty McFly; Mastroianni; odi; Poeha; ranboy; Renoir; Ries_72; Rogyros; Rudi S; SBube; Sir Spamalot; spinout; Spoelworm; The_CrY; thelion; vigil; Waverick; willemdeux; WoNa

Cool, hier kijk ik naar uit! Van Anthrax ken ik weinig, dus dat wordt nog een fijne ontdekkingstocht.

We beginnen met de albumopener van het debuutalbum van Anthrax: Fistful of Metal. Voor mij de 'grote onbekende' van de grote vier.

1. Anthrax - Deathrider

Graag jullie beoordeling voor de eerste track van de Big Four of Thrashmetal Top 100 meter.

8 een van de lekkere beukers van het debuut en dan werd het daarna alleen maar beter en met die prachtige eeuwige discussie welke zangerver nu beter was B of B

vielip en ZAP! ook maar even wekken.

Zo hé, 'Fistful Of Metal' al heel lang niet meer geluisterd.
Oh, wacht even: dit is de re-recording met Joey.
Dat lijkt me niet de bedoeling gezien je tekst.
Wel een hele leuke clip trouwens.

Deze re-recording een 8.

Het origineel (hieronder) is een stuk rauwer, rammelender en feller: 8,5

Rudi S schreef:
daarna alleen maar beter en met die prachtige eeuwige discussie welke zangerver nu beter was B of B .
...voor het debuutalbum vind ik T zelfs beter (geschikt) dan B en zelfs B.

Ik stem op het origineel: 7

EvilDrSmith schreef:

Oh, wacht even: dit is de re-recording met Joey.
Dat lijkt me niet de bedoeling gezien je tekst.
Wel een hele leuke clip trouwens.
Bedankt voor je reactie. Zoals ik al aangaf, de grote onbekende voor mij . Clip aangepast.

Ik doe mee! Anthrax is ook de grote onbekende hier

Leuk! Als groot Anthrax liefhebber moet ik met grote schaamte bekennen dat ik het debuut nooit echt goed heb leren kennen. Waarom is me eigenlijk een raadsel want de plaat is prima en er staat genoeg moois op. Moet ik dus nodig eens in huis halen. Deathrider start de plaat in ieder geval furieus. 7,5 lijkt me een mooi cijfer om mee te beginnen. Zeker gezien het fraais wat nog komen gaat van deze band.

7.3 Lekker nummer om mee te beginnen iig

Thrash, Simon. Met een h.

Daar ik de laatste jaren langzamerhand in de Metal gerold ben, mooi topic om meer te ontdekken.

7

Arrie schreef:
Thrash, Simon. Met een h.
Wat dom, je hebt gelijk

Edit: Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe: wil één van jullie de topic titel aanpassen van Trashmetal naar Thrashmetal? Alvast bedankt!

odi
7,2

Dank voor de tag, maar ik heb het 'druk' genoeg momenteel.

Dank voor de tag, ik doe mee.

Geen grote band met Anthrax maar dit heb ik altijd een lekker nummer gevonden.

8,2

IK beloof niets, maar bij deze durf ik alvast een cijfertje uit te delen.
Anthrax - Deathrider - 7

Zeventje om dit leuke topic mee af te trappen!

7

Hacker schreef:
Daar ik de laatste jaren langzamerhand in de Metal gerold ben, mooi topic om meer te ontdekken.

7
Schroom ook vooral niet om met een ander metalspelletje mee te doen, waarmee we inmiddels in de grote finale zijn beland. Geldt natuurlijk ook voor andere passanten en metalklanten: Favoriete Metal Song "De Grote Finale"

Wel lollig dat nota bene Arrie ons moest wijzen op de (welbekende) spelfout in het genre.

Ook van mijn kant dank voor de tag, ik speel graag mee!

Thrash is nooit echt mijn genre geweest, maar op z'n oldschools blijft het toch altijd wat hebben. Wel is het heel gaaf als thrash wordt vermengd met proginvloeden, waarvan bijvoorbeeld deze absolute klasbak een goed voorbeeld is.

Een 7,2 voor deze van Anthrax.

8.

Maar wel voor het origineel.

De remake krijgt een 3. Want hortende en stotende bagger.

ABDrums schreef:

Wel is het heel gaaf als thrash wordt vermengd met proginvloeden, waarvan bijvoorbeeld deze absolute klasbak een goed voorbeeld is.

Erg gaaf album, bij mij 4,5 / 5 en mijn nummer 2 album van 2016.

Al flink wat deelnemers, erg fijn om te zien.

Een prima opener wat mij betreft, één die meteen duidelijk maakt dat dit een band is waar ik me al best wat eerder in had kunnen (moeten) verdiepen.

Een 7+ voor Deathrider

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.