Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
3
geplaatst: 19 november 2024, 13:28 uur
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/167796558_133159588814224_6840576301562265553_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=1d70fc&_nc_ohc=ZlEfuL7zCtIQ7kNvgHjl5Nc&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&_nc_gid=AHNWHJe6pDieYoKxd8Ew37z&oh=00_AYAnp4M2XIxc48G7KI-XnKqMPbS88_3WI3pa-Te6GZboEw&oe=6763E018
Welkom bij het 'The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter' topic, waarin we dagelijks een nummer van de grote vier van de Thrashmetal beoordelen op een schaal van 1 tot 10. Iedere avond plaats ik een nummer dat jullie mogen beoordelen met een cijfer. Ik heb gekozen voor de vijf best beoordeelde nummers van de eerste vijf albums van deze metalhelden, om zo uiteindelijk tot een Top 100 te komen.
Welkom bij het 'The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter' topic, waarin we dagelijks een nummer van de grote vier van de Thrashmetal beoordelen op een schaal van 1 tot 10. Iedere avond plaats ik een nummer dat jullie mogen beoordelen met een cijfer. Ik heb gekozen voor de vijf best beoordeelde nummers van de eerste vijf albums van deze metalhelden, om zo uiteindelijk tot een Top 100 te komen.
4
geplaatst: 19 november 2024, 13:31 uur
Hier een taglijst van mogelijk geïnteresseerden. Wil je niet meer getagd worden, laat het me dan even weten, dan haal ik je van de lijst. Sta je niet op de lijst, maar wil je wel meespelen? Graag! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
50tracks; ABDrums; andré; AOVV; Apollo; Arno; ArthurDZ; B.Robertson; bonothecat; Casartelli; Choconas; danny de punk; Dieter; Dirruk; DjFrankie; dumb_helicopter; dynamo d; Eddie; Edwynn; Etiul; EvilDrSmith; exodus; Frenkie!; Funky Bookie; GrafGantz; Guessmaker; harm1985; Hedser; herman; Jacoto; Jizze; johan de witt; johannesB; Johnny Marr; jordidj1; Justus18; Kondoro0614; Kronos; laboomzaa; laxus11; Marty McFly; Mastroianni; odi; Poeha; ranboy; Renoir; Ries_72; Rogyros; Rudi S; SBube; Sir Spamalot; spinout; Spoelworm; The_CrY; thelion; vigil; Waverick; willemdeux; WoNa
50tracks; ABDrums; andré; AOVV; Apollo; Arno; ArthurDZ; B.Robertson; bonothecat; Casartelli; Choconas; danny de punk; Dieter; Dirruk; DjFrankie; dumb_helicopter; dynamo d; Eddie; Edwynn; Etiul; EvilDrSmith; exodus; Frenkie!; Funky Bookie; GrafGantz; Guessmaker; harm1985; Hedser; herman; Jacoto; Jizze; johan de witt; johannesB; Johnny Marr; jordidj1; Justus18; Kondoro0614; Kronos; laboomzaa; laxus11; Marty McFly; Mastroianni; odi; Poeha; ranboy; Renoir; Ries_72; Rogyros; Rudi S; SBube; Sir Spamalot; spinout; Spoelworm; The_CrY; thelion; vigil; Waverick; willemdeux; WoNa
1
geplaatst: 19 november 2024, 13:33 uur
Cool, hier kijk ik naar uit! Van Anthrax ken ik weinig, dus dat wordt nog een fijne ontdekkingstocht.
0
geplaatst: 19 november 2024, 13:34 uur
We beginnen met de albumopener van het debuutalbum van Anthrax: Fistful of Metal. Voor mij de 'grote onbekende' van de grote vier.
1. Anthrax - Deathrider
Graag jullie beoordeling voor de eerste track van de Big Four of Thrashmetal Top 100 meter.
1. Anthrax - Deathrider
Graag jullie beoordeling voor de eerste track van de Big Four of Thrashmetal Top 100 meter.
2
geplaatst: 19 november 2024, 13:54 uur
1
geplaatst: 19 november 2024, 14:09 uur
Zo hé, 'Fistful Of Metal' al heel lang niet meer geluisterd.
Oh, wacht even: dit is de re-recording met Joey.
Dat lijkt me niet de bedoeling gezien je tekst.
Wel een hele leuke clip trouwens.
Deze re-recording een 8.
Het origineel (hieronder) is een stuk rauwer, rammelender en feller: 8,5
Deze re-recording een 8.
Het origineel (hieronder) is een stuk rauwer, rammelender en feller: 8,5
1
geplaatst: 19 november 2024, 14:12 uur
Rudi S schreef:
daarna alleen maar beter en met die prachtige eeuwige discussie welke zangerver nu beter was B of B
.
...voor het debuutalbum vind ik T zelfs beter (geschikt) dan B en zelfs B. daarna alleen maar beter en met die prachtige eeuwige discussie welke zangerver nu beter was B of B
. 
1
geplaatst: 19 november 2024, 14:36 uur
EvilDrSmith schreef:
Bedankt voor je reactie. Zoals ik al aangaf, de grote onbekende voor mij Oh, wacht even: dit is de re-recording met Joey.
. Clip aangepast. 

1
geplaatst: 19 november 2024, 15:20 uur
Leuk! Als groot Anthrax liefhebber moet ik met grote schaamte bekennen dat ik het debuut nooit echt goed heb leren kennen. Waarom is me eigenlijk een raadsel want de plaat is prima en er staat genoeg moois op. Moet ik dus nodig eens in huis halen. Deathrider start de plaat in ieder geval furieus. 7,5 lijkt me een mooi cijfer om mee te beginnen. Zeker gezien het fraais wat nog komen gaat van deze band.
1
geplaatst: 19 november 2024, 16:29 uur
Daar ik de laatste jaren langzamerhand in de Metal gerold ben, mooi topic om meer te ontdekken.
7
7
2
geplaatst: 19 november 2024, 16:47 uur
Wat dom, je hebt gelijk 
Edit: Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe: wil één van jullie de topic titel aanpassen van Trashmetal naar Thrashmetal? Alvast bedankt!

1
geplaatst: 19 november 2024, 18:38 uur
Dank voor de tag, ik doe mee.
Geen grote band met Anthrax maar dit heb ik altijd een lekker nummer gevonden.
8,2
Geen grote band met Anthrax maar dit heb ik altijd een lekker nummer gevonden.
8,2
1
geplaatst: 19 november 2024, 18:43 uur
IK beloof niets, maar bij deze durf ik alvast een cijfertje uit te delen.
Anthrax - Deathrider - 7
Anthrax - Deathrider - 7
2
geplaatst: 19 november 2024, 19:02 uur
Hacker schreef:
Daar ik de laatste jaren langzamerhand in de Metal gerold ben, mooi topic om meer te ontdekken.
7
Schroom ook vooral niet om met een ander metalspelletje mee te doen, waarmee we inmiddels in de grote finale zijn beland. Geldt natuurlijk ook voor andere passanten en metalklanten: Favoriete Metal Song "De Grote Finale"Daar ik de laatste jaren langzamerhand in de Metal gerold ben, mooi topic om meer te ontdekken.
7
Wel lollig dat nota bene Arrie ons moest wijzen op de (welbekende) spelfout in het genre.

2
geplaatst: 19 november 2024, 19:09 uur
Ook van mijn kant dank voor de tag, ik speel graag mee!
Thrash is nooit echt mijn genre geweest, maar op z'n oldschools blijft het toch altijd wat hebben. Wel is het heel gaaf als thrash wordt vermengd met proginvloeden, waarvan bijvoorbeeld deze absolute klasbak een goed voorbeeld is.
Een 7,2 voor deze van Anthrax.
Thrash is nooit echt mijn genre geweest, maar op z'n oldschools blijft het toch altijd wat hebben. Wel is het heel gaaf als thrash wordt vermengd met proginvloeden, waarvan bijvoorbeeld deze absolute klasbak een goed voorbeeld is.
Een 7,2 voor deze van Anthrax.
1
geplaatst: 19 november 2024, 19:43 uur
8.
Maar wel voor het origineel.
De remake krijgt een 3. Want hortende en stotende bagger.
Maar wel voor het origineel.
De remake krijgt een 3. Want hortende en stotende bagger.
1
geplaatst: 19 november 2024, 20:14 uur
ABDrums schreef:
Wel is het heel gaaf als thrash wordt vermengd met proginvloeden, waarvan bijvoorbeeld deze absolute klasbak een goed voorbeeld is.
Wel is het heel gaaf als thrash wordt vermengd met proginvloeden, waarvan bijvoorbeeld deze absolute klasbak een goed voorbeeld is.
Erg gaaf album, bij mij 4,5 / 5 en mijn nummer 2 album van 2016.
0
geplaatst: 19 november 2024, 20:16 uur
Al flink wat deelnemers, erg fijn om te zien.
Een prima opener wat mij betreft, één die meteen duidelijk maakt dat dit een band is waar ik me al best wat eerder in had kunnen (moeten) verdiepen.
Een 7+ voor Deathrider
Een prima opener wat mij betreft, één die meteen duidelijk maakt dat dit een band is waar ik me al best wat eerder in had kunnen (moeten) verdiepen.
Een 7+ voor Deathrider
* denotes required fields.