MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2025 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Kwaliteit in de finale wordt wel heel veel minder als een nummer als hoedenplank het haalt.

2/7 in een al matige ladder

Harder dan Flamman & Abraxas

Gedurende het jaar denk je wel eens na of welke nummers dit jaar wel eens zouden kunnen debuteren in de finale. Tot vorige ronde had ik dat absoluut niet van HoedenPlank verwacht, maar het is een mooie verrassing. Sowieso al 2 hiphopnummers in de finale na 1 finaleladder, ongekende luxe

Opvallend ook dat Paranoid Android niet eens de herkansing haalt.

Na zulke goede uitslagen in de vorige ronde wist je dat het nu een slagveld ging worden. Hoedenplank tof nummer, maar erg matig dat dit ten koste gaat van Let Down, Sufjan en Tori Amos echt de verkeerde finalisten die afvallen, Pulp en Lana hebben daar toch veel minder te zoeken.

Hoedenplank is een banger en mijn top 2 in de finale is gelukkig ook vergeven (en dat scheelde maar weinig), maar die 3 die net naar de herkansing mogen had ik ondanks de verrassende finaleplaats toch graag ipv Hoedenplank gezien. Dat zijn toch ook gewoon 3 geweldige platen.

Dat zelfs deze Smiths (wel hun beste) al hoger scoort dan A Forest geeft wel aan dat we gewoon het lichtje weer als winnaar gaan krijgen. Wat natuurlijk geen slechte plaat is, maar ik had toch op iets anders gehoopt.

Jammer dat Angel volstrekt kansloos was, die mag ook wel eens de finale halen.

Hoedenplank vind ik een leuke toevoeging aan de finale, ondanks dat ik er geen punten aan kwijt kon. Mooi ook dat we eindelijk weer eens af zijn van dat geneuzel van Sufjan Stevens, dat me per jaar meer gaat tegenstaan. Hopelijk kunnen we Winter nog aan de finale toevoegen!

Mexicanobakker schreef:

Dat zelfs deze Smiths (wel hun beste) al hoger scoort dan A Forest geeft wel aan dat we gewoon het lichtje weer als winnaar gaan krijgen. Wat natuurlijk geen slechte plaat is, maar ik had toch op iets anders gehoopt.

Voorgaande jaren scoorde Het Lichtje stukken beter in de gewone ladders door het gehele jaar heen en voor a Forest is het nu echt een uitzondering dat ie zijn eigen ladder niet wint, daar zou ik nog niet teveel conclusies aan verbinden.
En qua stempercentage door het afgelopen jaar heen zijn er andere nummers die het nog beter doen dan The Cure en The Smiths....ik sluit een andere winnaar dit jaar dan beide kemphanen dit jaar echt niet uit.

Casartelli (moderator)
Het positiefste aan deze uitslag is nog de uitschakeling van Sufjan Stevens. Woef.

El Ninjo schreef:
(quote)

Voorgaande jaren scoorde Het Lichtje stukken beter in de gewone ladders door het gehele jaar heen en voor a Forest is het nu echt een uitzondering dat ie zijn eigen ladder niet wint, daar zou ik nog niet teveel conclusies aan verbinden.
En qua stempercentage door het afgelopen jaar heen zijn er andere nummers die het nog beter doen dan The Cure en The Smiths....ik sluit een andere winnaar dit jaar dan beide kemphanen dit jaar echt niet uit.

Dat zou ik ook wel een keer leuk vinden. Al vermoed ik dat die winnaar nog wel eens minder kan zijn dan het bekende tweetal.

HoedenPlank is één van de tofste debutanten ooit in de finale. ❤️

Een slachtveld, ik kan het niet anders omschrijven.

Hoedenplank & Shook Ones

Wel jammer van Paranoid Android en De Clown.

Hip-hop in de finale juich ik toe, maar Hoedenplank heb ik dan weer heel weinig mee helaas. Het verlies van Sufjan is ook een aderlating.

Arrie schreef:
Opgezwolle, Mobb Deep prachtig
Idd. Wij hebben geen ruzie meer.

Poeha schreef:
(quote)
Idd. Wij hebben geen ruzie meer.

Toch fijn

laxus11 schreef:
Opgezwolle wtf , dit is gewoon matig.
Onweerwolf schreef:
Nederhop is echt het meest infantiele genre ooit.
willemdeux schreef:
Kwaliteit in de finale wordt wel heel veel minder als een nummer als hoedenplank het haalt.
Alleen hierom vind ik het al leuk dat HoedenPlank de finale heeft gehaald.

Tis wel gelijk de enige verrassing in de top zeven. Terwijl we toch prima een jaartje zonder Black of A Forest hadden gekund. #durftedromen

Ronde 6 - Ladder 2:

Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Kate Bush - Cloudbusting [83] 542
2. Nina Simone - Sinnerman [12] 533
3. Led Zeppelin - Stairway To Heaven [162] 528
4. Prince and The Revolution - When Doves Cry [37] 512
5. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [81] 496
6. Joy Division - Atmosphere [45] 490
7. The Velvet Underground - Venus In Furs [27] 482

Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. Pink Floyd - Comfortably Numb [68] 480
9. Joy Division - Decades [82] 478
10. Talking Heads - Once In A Lifetime [34] 473
11. The National - Fake Empire [40] 459
12. Radiohead - Exit Music (For A Film) [55] 440
13. Frank Ocean - Pyramids [62] 437
14. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [50] 423
15. Slint - Good Morning, Captain [65] 403
16. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst [230] 391
17. Prince - Sign O' The Times [26] 383
18. Curtis Mayfield - Move On Up [21] 381
19. Portishead - Machine Gun [61] 343
20. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása [560] 326

90 stemmers deze ronde.

Een ladder die een hoop oud finalisten doet terugkeren bij de bovenste 32, dat geldt voor zowel Kate Bush (verrassende winnaar van de ladder?) , Led Zeppelin (de grootste stijger) , Prince , Arcade Fire en Joy Division.
Curtis Mayfield en de 2e Prince zijn degene die wegvallen uit de finale.
Als we kijken naar de afvallers dan gaan Pink Floyd , Joy Division, Talking Heads en The National sowieso de herkansing in. Radiohead staat nu nog net boven de streep maar dat wordt dus nog even afwachten. Frank Ocean is momenteel de 1e onder de streep, dat is waar hij vorig jaar ook eindigde nadat alle ladders gespeeld waren, zal dat dit jaar weer zo zijn?

De stand in de afvallerslijst is nu als volgt:

Pink Floyd - Comfortably Numb
Joy Division - Decades
The Beatles - A Day In The Life
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
Talking Heads - Once In A Lifetime
Tori Amos - Winter
The National - Fake Empire
Bruce Springsteen - Thunder Road
Prince and The Revolution - Purple Rain
Radiohead - Exit Music (For A Film)

--------virtuele scheidslijn-----------

Frank Ocean - Pyramids
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
Radiohead - Paranoid Android
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Bobby Womack - Across 110th Street
dEUS - Instant Street
Slint - Good Morning, Captain
Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
Prince - Sign O' The Times
Golden Earring - Radar Love

En deze nummers zijn nu al definitief afgevallen:

Curtis Mayfield - Move On Up
Massive Attack Feat. Horace Andy - Angel
Radiohead - Let Down
Portishead - Machine Gun
Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd

Dit is een betere uitslag wat mij betreft en dan hadden we ook bijna PF in de finale.

Pray for Pyramids.

Sigur Rós

Gewoon weer een rotloting voor Pyramids. Had m graag hoger dan 5. gehad

catdog schreef:
Gewoon weer een rotloting voor Pyramids. Had m graag hoger dan 5. gehad

Plekje drie en hij had de herkansingen gehaald

Oef, slagveld van een ladder en dan krijg je zo’n kutuitslag. </3 Op zich geen verrassing dat als alle onconventionelere worpen bij elkaar in één ladder zit niks daarvan doorgaat.

Onweerwolf
Is Kate Bush dood?

Matige uitslag zeg. In ieder geval wel een Prince geloosd.

Mausie schreef:
Matige uitslag zeg. In ieder geval wel een Prince geloosd.

... en een even zwakke teruggekregen.
Gelukkig zijn Arcade Fire en Led Zeppelin door.

When Doves Cry vind ik leuker dan Sign O the Times. Atmosphere is de enige Joy Division die ik écht goed vind. Nu hopen dat Exit Music de herkansingen haalt!

Johnny Marrissey schreef:
(quote)

Plekje drie en hij had de herkansingen gehaald

Daar lijkt ie me toch kansloos, niet een nummer dat daar de top 4 haalt normaal gesproken.

Ik vind het zelf niet zo’n ramp, heb er niet veel mee. Al vind ik deze uitslag minder boeiend dan die in ronde 1. Maar 2/7 van de eigen stemlijst volgens mij en een potentiële nummer 31 en 32.

hoi123 schreef:
Oef, slagveld van een ladder en dan krijg je zo’n kutuitslag.

Dit idd. Hoewel er geen slechte nummers in deze ladder stonden, hebben - op Sinnerman en Venus in Furs na - alle toppers het niet gehaald. Een keer een andere JD in de finale juich ik overigens toe, maar had liever Decades gehad.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:59 uur

geplaatst: vandaag om 03:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.