MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2025 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Arno schreef:
(quote)
Helemaal waar. Deze hoort altijd in de top 2000 te staan.

Pertinent onwaar. Zeiknummer van ome Arno.

DjFrankie (moderator)
Als Ik de laatste ladders zie gaan we steeds meer op de NPO top 2000 lijken. Oude jaren 70 en 80 erin ipv de indie darlings van de nieuwe eeuw.
Jammer.

ArthurDZ schreef:
Europe Is Lost komt in deze woelige tijden blijkbaar te dichtbij voor een plekje in de lijst, jammer wel
Moet eerlijk zijn dat dit daadwerkelijk wel enige invloed heeft hier. Hoewel zeer relevant, komt het ook wel iets te dichtbij. Maar ik had sowieso geen tijd om te stemmen.

DjFrankie schreef:
Als Ik de laatste ladders zie gaan we steeds meer op de NPO top 2000 lijken. Oude jaren 70 en 80 erin ipv de indie darlings van de nieuwe eeuw.
Jammer.

Klinkt als een goede ontwikkeling dus!

DjFrankie (moderator)
laxus11 schreef:
(quote)

Klinkt als een goede ontwikkeling dus!

Nee dus, anders hoeven we alleen in december te stemmen.

Ach ja de volgende kansloze nominatie. De enige nominaties die het redden zijn zo’n beetje die geijkte klassiekers en bekende koppen. Nouja, hopelijk iemand blij kunnen maken met het fenomenale Colours Fade

El Ninjo schreef:
Kae Tempest gaat daar net een paar puntjes voor tekort komen, ik denk dat hen het met ergens 1 plaatsje hoger in een lijstje het net gered had.
fyp. Echt wel pijnlijk dit kleine verschil, na Backseat een paar dagen geleden al de tweede topper die in het zicht strandt omdat één van de spaarzame nummers die ik nog beter vind toevallig in dezelfde ladder zat.

Mexicanobakker schreef:
Ach ja de volgende kansloze nominatie. De enige nominaties die het redden zijn zo’n beetje die geijkte klassiekers en bekende koppen. Nouja, hopelijk iemand blij kunnen maken met het fenomenale Colours Fade

Zeker weten!
Jarenlang een van m'n favoriete bands geweest, tegenwoordig beetje uit het oog verloren.

Ronde 1 - Ladder 57:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Sinéad O'Connor - Troy [3] 779
2. The Doors - L.A. Woman [139] 603
3. Angelo Badalamenti Feat. Julee Cruise - Falling [476] 585
4. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place [589] 503
5. Nick Drake - Time Has Told Me [372] 415
6. R.E.M. - Radio Free Europe [1651] 369
7. Dr. John - I Walk on Guilded Splinters [1529] 353
8. Keane - This Is The Last Time [639] 352
9. The Kinks - Days [1163] 349
10. White Town - Your Woman [1373] 349
11. Prince and The Revolution - The Beautiful Ones [1068] 306
12. Etta James - I'd Rather Go Blind [1395] 305
13. Nina Simone - Strange Fruit [838] 299
14. ABBA - Lay All Your Love On Me [990] 259
15. K's Choice - Not An Addict [1855] 247

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Arab Strap - The Turning Of Our Bones [1981] 229
17. Megadeth - Tornado of Souls [Simon77] 140
18. The Offspring - The Kids Aren't Alright [dumb_helicopter] 123
19. Wies - Sigaret [El Ninjo] 90
20. Nocturnal Emissions - Going Under [wendyvortex] 45

67 stemmers deze ronde.

We kunnen weer kort zijn over de 4 nominaties, ze liggen er alle 4 vrij kansloos uit. Ook Arab Strap behaalt niet het benodigde stempercentage om zich nog via de afvallerslijst te redden dus die ligt er ook uit. Dat betekent dat de virtuele scheidslijn blijft dalen en dat Dave Brubeck nu net aan de goede kant van de lijn is beland in de afvallerslijst.

wel blij dat Not an Addict erin blijft

Geen van vieren kwam ook maar in de buurt dit keer. De dominante manier waarop Troy wint is een kleine aanwijzing dat dat weleens een stabiele top 5 klant kan zijn in de komende jaren.

Die van Nocturnal Emissions vond ik een leuke ontdekking. De andere 3 deden mij ook niet zoveel.

Verder wel opvallend dat Falling het zo goed doet, terwijl de andere Twin Peaks-gerelateerde nummers weinig kans maakten. Nu was het ook wel een grote top40-hit en misschien ook net wat makkelijker in het gehoor liggend.

Ondanks dat ik het stem-moment heb gemist, hebben Megadeth en Offspring dapper gestreden. Het was te verwachten dat ze kansloos waren gezien de smaak van de mensen.

Spijtig van Megadeth en The Offspring. Toch zeker niet allemaal betere nummers erboven (ja, ik kijk naar jou, ABBA).

MuMe Is Lost

Ronde 1 - Ladder 58:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime [96] 621
2. Lou Reed - Perfect Day [463] 489
3. Love - A House Is Not A Motel [653] 438
4. Pink Floyd - Us And Them [612] 437
5. The Smiths - I Know It's Over [287] 401
6. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle [1035] 395
7. Bob Dylan - I Want You [820] 373
8. Wim de Craene - Tim [159] 352
9. Nilüfer Yanya - Midnight Sun [1328] 348
10. Chico Buarque - Construção [1499] 339
11. Queens Of The Stone Age - Little Sister [1525] 337
12. Massive Attack Feat. Hope Sandoval - Paradise Circus [929] 304
13. Black Country, New Road - Concorde [1754] 303
14. Boards Of Canada - In A Beautiful Place Out In The Country [1167] 301
15. Quadrant - Q1.1/1 [1697] 250

16. Then Jerico - The Motive [1908] 236
17. Roxette - Spending My Time [DenDimi] 197
18. Alvvays - After The Earthquake [Drikske] 176
19. Erasure - Sometimes [johan de witt] 166
20. Janet Jackson - That's the Way Love Goes [catdog] 137

66 stemmers deze ronde.

Opnieuw hetzelfde verhaal, 4 nominaties die het by far niet redden en dus hier al sneuvelen. En net als in de vorige ladder haalt ook de nummer 16 het hier niet qua stempercentage dus we nemen afscheid van Then Jericho. De virtuele scheidslijn in de afvallerslijst blijft maar dalen dus.

The Motive

14 puntwaardige nummers in deze ladder, en die eindigen allemaal in de top 15

Jammer voor The Motive.... als je ziet wat voor matigs er boven staat

El Ninjo schreef:
De virtuele scheidslijn in de afvallerslijst blijft maar dalen dus.

Europe Is Not Lost?

Toch wel perplex dat de mooiste Arab Strap er nu alweer uit dondert

Omg The Turning of Our Bones eruit ten koste van dat wangedrocht Not an Addict, kan toch niet

Het is natuurlijk vechten tegen de bierkaai, want ik heb "ten koste van" al dusdanig vaak op deze manier zien gebruiken door zoveel verschillende users, dat het op democratische gronden niet eens meer als fout is te bestempelen, maar ik ga er toch één keertje iets van zeggen.
Wat ons aller JM hierboven poogt te verwoorden is dat The Turning of Our Bones eruit gaat ten faveure van Not an Addict. Of dat Not an Addict in de lijst blijft ten koste van The Turning of Our Bones, want zo kun je het wel gebruiken.

Verder zie ik tot mijn schrik dat "wangedrocht" allang het woordenboek heeft gehaald, met precies dezelfde betekenis als "gedrocht". Ik krijg de indruk dat men "wangedrocht" gebruikt als een soort overtreffende (of anders op zijn minst vergrotende) trap van "gedrocht". Wat dan weer opmerkelijk is, want als je "wan" voor een bestaand woord plaatst, dan wil je aangeven dat iets een mindere versie van dat betreffende woord is. En een mindere versie van een gedrocht lijkt me juist minder erg dan het gedrocht zelf. Maar goed, dat is kennelijk al een gepasseerd station. Boomer dat ik ben.

O ja, over de muziek: Not an Addict (mijn nummer 6) blijft een prima nummer en hoort sowieso in de lijst. Maar dat geldt net zo hard voor The Turning of Our Bones (mijn nummer 2), dus dat is dan wel weer jammer, ja. Zijn JM en ik het op het belangrijkste punt toch eens.

remcodulac schreef:
Het is natuurlijk vechten tegen de bierkaai, want ik heb "ten koste van" al dusdanig vaak op deze manier zien gebruiken door zoveel verschillende users, dat het op democratische gronden niet eens meer als fout is te bestempelen, maar ik ga er toch één keertje iets van zeggen.
Wat ons aller JM hierboven poogt te verwoorden is dat The Turning of Our Bones eruit gaat ten faveure van Not an Addict. Of dat Not an Addict in de lijst blijft ten koste van The Turning of Our Bones, want zo kun je het wel gebruiken.

Verder zie ik tot mijn schrik dat "wangedrocht" allang het woordenboek heeft gehaald, met precies dezelfde betekenis als "gedrocht". Ik krijg de indruk dat men "wangedrocht" gebruikt als een soort overtreffende (of anders op zijn minst vergrotende) trap van "gedrocht". Wat dan weer opmerkelijk is, want als je "wan" voor een bestaand woord plaatst, dan wil je aangeven dat iets een mindere versie van dat betreffende woord is. En een mindere versie van een gedrocht lijkt me juist minder erg dan het gedrocht zelf.

Ronde 1 - Ladder 59:

1. New Order - Blue Monday [5] 584
2. Fleetwood Mac - Dreams [186] 411
3. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Electricity [741] 335
4. Belle and Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying [816] 330
5. Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee [1633] 323
6. Deltron 3030 - 3030 [598] 315
7. This Mortal Coil Feat. Kim Deal en Tanya Donelly - You And Your Sister [470] 315
8. Antony and The Johnsons - Hope There's Someone [1004] 312
9. Minnie Riperton - Les Fleur [1278] 311
10. Carly Simon - You're So Vain [1770] 288
11. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain [1211] 275
12. Michael Jackson - Thriller [laxus11] 270
13. Brian Eno - An Ending (Ascent) [907] 257
14. Syl Johnson - Is It Because I'm Black [1586] 257
15. Daft Punk - Da Funk [catdog] 245

16. Nick Drake - Fruit Tree [320] 243
17. Radiohead - Daydreaming [1939] 239
18. Bob Marley & The Wailers - Exodus [andré] 233
19. MF Doom - Doomsday [1456] 200
20. The Horace Silver Quintet - Song For My Father [jeroentjuhh] 157

59 stemmers deze ronde.

Waarschijnlijk veel carnavallers want er is relatief weinig gestemd op deze ladder. En buiten de nominaties valt vooral de slechte score van Nick Drake op, vorig jaar nog op plaats 320 in de eindlijst en nu gewoon 16e in deze 1e ronde ladder.
Wat betreft de nominaties, Thriller en Daft Punk zijn gewoon rechtstreeks door. Maar ook Bob Marley haalt het nog makkelijk via de afvallerslijst o.b.v. stempercentage. Dat houdt dus in dat ook Nick Drake en Radiohead zich gaan handhaven.
Dat geldt niet voor MF Doom, die valt er dit jaar uit en v.d. nominaties sneuvelt dus alleen The Horace Silver Quintet.

Mooi dat Exodus een re-entry heeft! Ik heb dit nummer een aantal jaar geleden genomineerd, haalde de top 2000 maar na paar jaar er helaas uit. M.i. het beste nummer van Bob Marley & The Wailers.
Ook even schrikken van de Fruit Tree, die moet er natuurlijk in blijven

Thriller door

Niet dat ik ook maar iets heb tegen Thriller, Da Funk of Exodus, maar toch wel wrang dat juist de beste nominatie afvalt.

Vergeten te stemmen maar gelukkig MJ, Marley en eigen nominatie Daft Punk door. Werd tijd voor wat meer Daft Punk weer.

Kon ook wel weer een win gebruiken na de blamage van de Janet nominatie een dag ervoor.

Dit was een belachelijk goede ladder. Gelukkig dat wr hier juist 18 door kunnen en de twee die er niet bij zijn had ik er ook graag bij gehad.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.