MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst ▸ 2025 (FINALE)

zoeken in:
Bracht de laatste lichting van FEB eindelijk een paar 7+ scores op die zich staande hielden, komt Poeterman langs met de bulldozer!

123poetertjes schreef:
(ja Spotify werkt van achter naar voren)

Het is de bedoeling dat de nummers in volgorde van de geschreven luisterlijst staan, maar afhankelijk van welk toestel / app je gebruikt, toont die het ondersteboven of soms zelfs door elkaar. Via de desktop-app of browser, staan ze bij mij goed. Via de smartphone of chromecast-app dan weer niet. Best vervelend, kleine ergernis ten huize esteban, ook los van deze thread.

esteban schreef:
Bracht de laatste lichting van FEB eindelijk een paar 7+ scores op die zich staande hielden, komt Poeterman langs met de bulldozer!

Ik ben dan ook altijd blij dat de rest al met de bulldozer over de voorkeuren van 123poetertjes heen is gereden, uiteindelijk komen dan toch de nummers, die hij een 3 geeft boven!

Maar ja daarom doe ik ook nooit mee aan die song van het jaar threads in dit forum, mijn smaak hoort daar niet (bij)!

Het puntengemiddelde is alleen maar interessant gedurende een kalendermaand. Want na een maand worden de tien jaarfinalisten bepaald. Als die in januari gemiddeld een 6 krijgen en in november gemiddeld een 8, dan maakt dat voor het eindresultaat -de jaarfinale- helemaal niets uit.

Ik vind het vooral heel vermakelijk om de comments te lezen van iemand die blijkbaar maar weinig gevoel heeft bij stevige gitaarmuziek. Stug volhouden, Poeterbaas!

SBube schreef:
daarom doe ik ook nooit mee aan die song van het jaar threads in dit forum, mijn smaak hoort daar niet (bij)!

Die song van het jaar-threads, witte truien etc. zijn nog veel erger dan dit, omdat het daarbij ook nog eens gaat om je eigen inbreng. Die vervolgens vakkundig wordt afgemaakt door mensen wier smaak heel ergens anders ligt

Over jaarfinales gesproken esteban?

chartsmaster schreef:

Die song van het jaar-threads, witte truien etc. zijn nog veel erger dan dit, omdat het daarbij ook nog eens gaat om je eigen inbreng. Die vervolgens vakkundig wordt afgemaakt door mensen wier smaak heel ergens anders ligt

Och in De Witte Trui kan ik meestal nog wel wat puntjes kwijt, maar idd mijn suggestie staat dan ook weer kansloos onderaan in het huidige rijtje! Bij de song vh jaar is het gewoon de kunst om zo ver mogelijk van de mainstream af te komen, heb ik altijd het idee (en idd vooral geen gitaren)!

chartsmaster schreef:
Het puntengemiddelde is alleen maar interessant gedurende een kalendermaand. Want na een maand worden de tien jaarfinalisten bepaald. Als die in januari gemiddeld een 6 krijgen en in november gemiddeld een 8, dan maakt dat voor het eindresultaat -de jaarfinale- helemaal niets uit.

Klopt. 't Is gewoon interessant om te zien, een TOP 10 met grotendeels cijfers onder de 7 hebben we nog nooit gehad.

Stug volhouden, Poeterbaas!

Absoluut. Er werd verwezen naar Song van het Jaar, daar doe ik eveneens -in de mate van het mogelijke- mee om de parels aan te treffen, of gewoon enkele leukerds, ook goed. Meestal zijn dat er slechts een handvol per maand, vaak halen ze de eindselectie niet. Het merendeel dat daar voorbij komt, hoeft niet persé meermaals door mijn speakers te klinken. Maar ah, zo ontdek je nog eens wat buiten je eigen bubbel. Right?

SBube schreef:
Over jaarfinales gesproken esteban?

Goede vraag. Ik quote even mezelf van 14 dagen geleden:
Wat de uitslag van de FINALE van 2024 betreft, daar heb ik nog even tijd voor nodig. En bovenal de kans, ook om het min of meer aan één stuk door te doen. Dat is momenteel niet het geval. Even geduld dus.

Sowieso het wachten waard, dat spreekt voor zich. Geduld loont, dat is bij het ontvangen van de lijstjes ook gebleken, achteraf bekeken.

▶ UITSLAG ▸ FEB - WEEK 4/4 ▸ 18 NUMMERS

5.40 ▸ The 113 - Too Awake ▸
6.70 ▸ The Amazons - Love Is A Dog From Hell ▸
6.85 ▸ The Black Keys - The Night Before ▸
5.55 ▸ Bon Iver - Everything Is Peaceful Love ▸
6.25 ▸ Cardinals - Get It ▸
6.25 ▸ Das Pop - Lay Of The Land ▸
6.70 ▸ The Filthy Kids - Jasleen ▸
7.20 ▸ Fontaines D.C. - It's Amazing To Be Young ▸
6.10 ▸ Forty Foot - Tremble ▸
5.65 ▸ Glitterpaard - Mythomania ▸
5.85 ▸ Jasper Steverlinck - The Healing ▸
5.75 ▸ King Viktor, Eosine - Soon Enough ▸
6.05 ▸ The Lottery Winners, Frank Turner - Dirt and Gold ▸
6.70 ▸ Mercy Kelly - Illusions ▸
5.60 ▸ Polo & Pan - The Mirror ▸
5.50 ▸ Ramkot - Nowhere To Go ▸
5.80 ▸ Sylvie Kreusch - Sweet Love (Coconut) ▸
5.00 ▸ Tourist LeMC - Cocaïne ▸

https://i.imgur.com/0uUJLG4.jpeg
▶ 09

Muzikale maartse buien? Deugddoende zonnestralen? Beide in evenwicht? We zullen het zien. De nieuwe maand gaat in ieder geval van start met een bakje vol automatisch genomineerden.

▶ NIEUWE LICHTING ▸ MAART - WEEK 1/5 ▸ 16 NUMMERS

0.0 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸
0.0 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸
0.0 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸
0.0 ▸ Few Bits - Future Dives ▸
0.0 ▸ FIEP - Same Boat ▸
0.0 ▸ FULCO - Wonderkind ▸
0.0 ▸ Horsegirl - 2468 ▸
0.0 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸
0.0 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸
0.0 ▸ MOULD - SNAILS ▸
0.0 ▸ My First Time - Brand New ▸
0.0 ▸ PEER - I WANT IT ▸
0.0 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸
0.0 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸
0.0 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸
0.0 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸

▶ DE ALTERNATIEVE PLAYLIST ▸ SPOTIFY

https://open.spotify.com/playlist/1mupfKgJrluVeQHbrU1b8l]De Alternatieve Hitlijst ▸ 2025 ◂ Spotify

▶ DEADLINE ▸ WO 12 MAART ▸ 23u00

[url=steunactie.be/nl/-20538]STEUNACTIE

Op de TOP 2 na enkel cijfers onder de 7 in de TOP 10, dat is ongezien. Desalniettemin is het wederom een mooi lijstje met waardige finalisten geworden. Jullie doen dat goed.

https://i.imgur.com/T8SCH8x.jpeg

TOP 10 ▸ FEBRUARI ▸ 69 Nieuwkomers

De #1 zal automatisch geselecteerd worden voor de eerstvolgende editie van De Witte Trui.

01 ▸ Fontaines D.C. - It's Amazing To Be Young ▸ 7.20

02 ▸ Chappell Roan - Pink Pony Club ▸ 7.15

03 ▸ The Black Keys - The Night Before ▸ 6.85

04 ▸ Manic Street Preachers - Brushstrokes of Reunion ▸ 6.85

05 ▸ Lord Huron, Kristen Stewart - Who Laughs Last ▸ 6.77

06 ▸ Inhaler - A Question of You ▸ 6.75

07 ▸ The Amazons - Love Is A Dog From Hell ▸ 6.70

08 ▸ The Filthy Kids - Jasleen ▸ 6.70

09 ▸ Mercy Kelly - Illusions ▸ 6.70

10 ▸ Sam Fender - Arm's Length ▸ 6.66

De 10 maandwinnaars zijn aan de FINALE-lijst op Spotify toegevoegd. Helemaal mee zijn tegen de tijd dat een TOP 100 samengesteld moet worden? Dan vallen de nummers https://open.spotify.com/playlist/1QjxCUg0EdJNfkgFTp62tl]HIER alvast te beluisteren.

[url=steunactie.be/nl/-20538]STEUNACTIE

esteban schreef:

Het is de bedoeling dat de nummers in volgorde van de geschreven luisterlijst staan, maar afhankelijk van welk toestel / app je gebruikt, toont die het ondersteboven of soms zelfs door elkaar. Via de desktop-app of browser, staan ze bij mij goed. Via de smartphone of chromecast-app dan weer niet. Best vervelend, kleine ergernis ten huize esteban, ook los van deze thread.

Komt dit niet door hoe je de lijst gesorteerd hebt? Als ik hem sorteer op "custom order", dan staat hij bij mij zoals 123poetertjes omschrijft, achterstevoren. Als ik hem dan weer sorteer op "Date added", staat hij wel op volgorde zoals je hem hier publiceert.

Fijne maandwinnaar trouwens! Zelfs een "verloren B-kant" van Fontaines D.C. kan toch de maand winnen, zegt genoeg over deze band denk ik.

Meteen maar alvast orde op zaken stellen op de vroege donderdagmorgen. Misschien dat dat helpt voor mn humeur maar het niveau ligt in elk geval stukken hoger dan vorige week. Ik ga ze een keer op volgorde doen.

Dat we meteen beginnen met een Belgisch gitaarbandje dat ik zowaar tof vind is al een mooi omen voor wat er komen gaat, The Yummy Mouths klinken fris en volwassen. De daaropvolgende Yan Lâle is het hoogtepunt van de week, ik hoor weer Warpaintgitaartjes(!!!) en spanning. Echt, dat is alles wat ik vraag, zo moeilijk is het eigenlijk niet. De Anatolische touch geeft tot slot dat extra halfje erbovenop.

Dan Bruce Fender die ik gemiddeld gezien vaak wel sorta kan hebben zolang ie niet dezelfde melodielijn tot in den treure herhaalt, en daar blijft ie dit keer ook van weg. Note de disclaimers, fan zal ik nooit worden. Maar ik hoor zeker dat ie talent heeft, hij weet dat ie feelgood heartland rock maakt en houdt zich daar ook aan.

Van Perfume Genius ben ik zeker wél fan, geweldige artiest die vrij achteloos 8+'jes kan schrijven. Bij It' s a Mirror is het krap aan, maar hij is in de paar weken dat ik hem ken in elk geval wel gegroeid, er broeit veel en het is ritmisch erg prettig.

Vanaf PEER realiseer ik me weer dat De Alternatieve niet altijd mijn lijst is, al kan het slechter. Eigenlijk geldt hetzelfde voor My First Time, achter de stoere bro-talk waar ik nooit zo'n fan van ben zit er in elk geval nog de knipoog in die ik nodig heb en de instrumentatie en niet verkeerd.MOULD weet niet precies waar het naartoe wil maar op zich zijn alle richtingen op zich mildly interesting, wel onvoldoende om nog een keer op te zetten tho.

Leyla Ebrahimi nodigt wel uit tot wat verdieping want ik hoor hier veel interessants broeien, ik vind het fijn dat de twee langste nummers deze week gewoon de twee beste zijn, dat zegt veel over het plezier dat ik deze week uit de Alternatieve haal jeejjjj.

Playground Friends is niet interessant maar duurt in elk geval maar kort. Net zoals mijn review over hen. De valse bedroomstrijkers van Horsegirl krijgen dan weer meteen mijn aandacht en houden die vast, was al vaag bekend met de naam maar moet hier snel meer van luisteren voor de lentevibes. Hier werkt de summiere lengte weer voordelig, net wanneer je het gevoel dat ze niet meer precies weten wat ze met het liedje aan moeten is het weer voorbij. En ik wilde ook even zeggen dat ik de Spotifycanvas erg plezierig vind.

Wonderkind is misschien net iets te kleinkunstig, voor een enkele luisterbeurt wel prima en instrumentaal ook rijk genoeg. FIEP roept hier overheen en is gewoon leuk en sympathiek, wel een bandje waar ik naartoe zou gaan als ze een keertje Eindhoven aandoen. Dit geldt ook voor Few Bits waar ik een beetje een Beths-randje in herken, optimistische lieve pop.

Positiviteit alom deze week. Ik ben derhalve haast opgelucht als The Bracknall langskomt net deze waardeloze Oasisinterpretatie, ook in mij schuilt dan toch ergens een stoere bro die graag de bulldozer pakt. Het is wel meteen het enige nummer deze week dat ik echt tergend kut vind, dus al bij al een mooie score.

Maar als ik Billie zie weet ik dat weer goedkomt. De tijd dat ik Hit me Hard and Soft met drie sterren beoordeelde ligt inmiddels ver achter me, dit is gewoon kwaliteit en ze doet het achteloos. Dat krijg je nou eenmaal als je simpelweg een heel goeie artiest bent.

bdrmm is tot slot altijd interessant en ook deze stelt niet teleur. Wel moeten ze hun eerste echte bop nog schrijven, en naar wat ik heb gehoord van vrienden moet er live ook nog een tandje bij. Op plaat in elk geval aangenaam, daar beoordeel ik op.

Eindverdict: slechts drie onvoldoendes, drie dikke achten en meerdere nummers die ik graag meteen nogmaals wilde horen. Als maart weer zo laag scoort don't come crying to me hihi.

6.5 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸ 6.5
7.5 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸ 7.5
3.0 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸ 3.0
7.5 ▸ Few Bits - Future Dives ▸ 7.5
7.5 ▸ FIEP - Same Boat ▸ 7.5
6.5 ▸ FULCO - Wonderkind ▸ 6.5
7.5 ▸ Horsegirl - 2468 ▸ 7.5
4.5 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸ 4.5
8.0 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸ 8.0
5.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸ 5.5
5.5 ▸ My First Time - Brand New ▸ 5.5
4.0 ▸ PEER - I WANT IT ▸ 4.0
8.0 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸ 8.0
6.0 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸ 6.0
8.0 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸ 8.0
6.5 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸ 6.5

123poetertjes schreef:
Yan Lâle is het hoogtepunt van de week, ik hoor weer Warpaintgitaartjes(!!!) en spanning. Echt, dat is alles wat ik vraag, zo moeilijk is het eigenlijk niet. De Anatolische touch geeft tot slot dat extra halfje erbovenop.

Ik moet er eigenlijk meteen mijn 9,5 achteraan gooien, dat staat goed voor de tussenstand. Want daarna zullen hen de onvoldoendes wel om de oren vliegen (want: 'rare muziek').
Het origineel is van Gaye Su Akyol en stamt uit 2018. Maar deze cover is idd fenomenaal

Een week met een hoop toppers! Te beginnen met bdrmm, Lake Disappointment is verre van een teleurstelling, en dat wordt beloond met een 7.5. Ik vind het wel lekker dat ze een beetje zijn weggestapt van hun shoegaze roots en meer de electronische kant op aan het gaan zijn. Billie staat opeens in dit lijstje met een van de betere van Hit Me Hard And Soft; ik klaag niet.

De eerste onvoldoende van de week is van The Bracknall, hun stadionrock doet mij vrij weinig. Daarna een blokje van twee nummers die beide ok waren. Few Bits is wel lekker voor in het zonnetje, maar ik mis de oempf waardoor ik hem in een afspeellijstje voor de aankomende lente zal zetten. Ik luister graag naar Nederlandse bandjes en FIEP heeft een hoop leuke singles geleverd, maar deze kan het beste omschreven worden als het eerste woord van het nummer; "Same". Vergelijkbaar met nummers van een hoop soortgelijke bandjes.

FULCO ligt mij dan wel weer, mooi klein luisterliedje. Horsegirl doet mij niet veel en werkt naarmate het lied vordert op mijn zenuwen. Ook I Love You Honey Bunny is niet zo bijzonder, maar ook niet slecht. Leyla Ebrahimi is dan weer een eentje voor in het zomerse afspeelijstje. Je merkt aan de nieuwe releases dat ook de artiesten toe zijn aan het mooiere weer en de winter achter zich willen laten.

Na Leyla Ebrahimi komt een blokje van drie onvoldoendes. Maak ik verder geen woorden aan vuil, gewoon niet mijn smaak. Perfume Genius is dat dan weer wel. Zelf vind ik de volgende single No Front Teeth nóg beter, dus hopelijk komt die binnenkort ook langs. Sam Fender heeft een prima album afgeleverd, maar ik mis wel dat ruwere randje dat ik bij zijn type muziek graag hoor. Muzikaal toch goed, dus een zeven.

Verrassing van de week is Yan Lâle. Ik weet dat ze het erg goed deden op de Popronde afgelopen jaar en daardoor ook op Noorderslag te vinden waren, maar heb nog niet echt de tijd genomen om me in hun muziek te verdiepen. Deze single nodigt mij wel uit om dit te gaan doen, wat een heerlijke Anatolische rockknaller. De afsluiter van de week is dan weer eentje voor iemand anders, net te schreeuwerig voor mij.

In totaal 7 van 7 of hoger en 6 onvoldoendes.

14.0 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸7.5
15.5 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸8.0
7.5 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸4.5
14.0 ▸ Few Bits - Future Dives ▸6.5
13.5 ▸ FIEP - Same Boat ▸6.0
14.0 ▸ FULCO - Wonderkind ▸7.5
11.5 ▸ Horsegirl - 2468 ▸4.0
10.5 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸6.0
16.0 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸8.0
9.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸4.0
10.5 ▸ My First Time - Brand New ▸5.0
7.5 ▸ PEER - I WANT IT ▸3.5
16.0 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸8.0
13.0 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸7.0
16.5 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸8.5
11.0 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸4.5

chartsmaster schreef:

Want daarna zullen hen de onvoldoendes wel om de oren vliegen (want: 'rare muziek').

Vooralsnog tel ik al drie personen waarbij het in ieder geval wel goed in de smaak valt!

Etob schreef:
(quote)

Komt dit niet door hoe je de lijst gesorteerd hebt? Als ik hem sorteer op "custom order", dan staat hij bij mij zoals 123poetertjes omschrijft, achterstevoren. Als ik hem dan weer sorteer op "Date added", staat hij wel op volgorde zoals je hem hier publiceert.

Bij mij maakt het helaas geen verschil, enkel via de desktop-app en browser verschijnt het in de gevraagde volgorde op mijn scherm. Op de smartphone (android) of dergelijke wil ie niet meewerken. Maar moeilijk gaat ook.

Ik luister eigenlijk alleen via youtube, daar zal ik nu 1 keer vanaf moeten wijken, want daar staat dit nummer van Yan Lale niet. Eerder werd Amplifier niet geselecteerd omdat die alleen op YouTube stond en niet op spotify!

Inderdaad, in deze thread werken we nu eenmaal met Spotify. YouTube heb ik één jaar gedaan, maar niemand (buiten jij, SBube) gebruikte dat eigenlijk echt, dat maakte het vooral tijdrovend zonder doel. Om die reden dus geschrapt.

Persoonlijk vind ik YT niet echt ideaal om muziek te luisteren, overload aan reclame ook. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.

17.5 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸3.5
20.0 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸4.5
15.5 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸8.0
19.5 ▸ Few Bits - Future Dives ▸5.5
17.5 ▸ FIEP - Same Boat ▸4.0
18.0 ▸ FULCO - Wonderkind ▸4.0
13.5 ▸ Horsegirl - 2468 ▸2.0
17.0 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸6.5
21.0 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸5.0
13.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸4.0
17.0 ▸ My First Time - Brand New ▸6.5
13.0 ▸ PEER - I WANT IT ▸5.5
20.5 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸4.5
20.0 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸7.0
24.0 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸7.5
15.0 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸4.0

Heel positief verrast door Yan Lâle, ik verwachtte iets als Altin Gun en dat vind ik vreselijk, maar dit leek een beetje op Griekse progrock a la Villagers of Ioannina City, heel lekker. Jammer, dat ik hem niet in mijn playlist kan zetten, Het andere hoogtepunt voor mij was The Bracknall, in tegenstelling tot mijn voorgangers vind ik dat soort muziek helemaal geweldig, Sam Fender, steady goed, dan waren er nog een paar net wel of net niet en vanaf de 4 en lager hoef voor mij zeker niet meer.

Mooi om te zien dat Yan Lâle in de hele smaak-breedte scoort!
idd een fantastisch psychedelische gitaarsolo op het eind, east meets west, zeg maar

Mijn verwachtingen zijn nu wel torenhoog.

123poetertjes schreef:
Dit geldt ook voor Few Bits waar ik een beetje een Beths-randje in herken, optimistische lieve pop.

Vorige zomer heb ik Few Bits hier ook meegenomen met Brick Houses, maar die werd zeer lauw ontvangen. Scoorde goed in mijn persoonlijke weeklijst bij de gezamenlijke afrekening, daar werd het eveneens niet echt verder opgepikt. Wat mij betreft was de vorige single nochtans beter dan de nieuwste, ik krijg er vooral een Still Corners gevoel bij. Worth checking out if you haven't already.

24.5 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸7.0
24.0 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸ 4.0
23.5 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸ 8.0
25.5 ▸ Few Bits - Future Dives ▸ 6.0
24.0 ▸ FIEP - Same Boat ▸ 6.5
21.0 ▸ FULCO - Wonderkind ▸ 3.0
18.5 ▸ Horsegirl - 2468 ▸ 5,0
23.5 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸ 6.5
27.5 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸ 6.5
20.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸ 7.0
23.5 ▸ My First Time - Brand New ▸ 6.5
19.5 ▸ PEER - I WANT IT ▸ 6.5
26.5 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸ 6.0
26.5 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸ 6.5
29.0 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸ 5.0
20.5 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸ 5.5

De lichting van deze week heeft last van het halfvolle ketchupfles syndroom. Af en toe krijg je de indruk dat er iets lekkers komt, maar dat valt dan toch een beetje tegen.

Gelukkig is er nog een lekkere trek van het nieuwe album van the Bracknall geselecteerd. Volgende week maar eens zoeken naar een nieuwe volle fles ..

29.0 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸4.5
28.5 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸4.5
30.0 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸6.5
31.5 ▸ Few Bits - Future Dives ▸6.0
32.0 ▸ FIEP - Same Boat ▸8.0
24.5 ▸ FULCO - Wonderkind ▸3.5
24.5 ▸ Horsegirl - 2468 ▸6.0
29.5 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸6.0
33.0 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸5.5
25.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸5.0
31.5 ▸ My First Time - Brand New ▸8.0
24.5 ▸ PEER - I WANT IT ▸5.0
34.0 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸7.5
32.0 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸5.5
35.0 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸6.0
24.5 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸4.0

33.5 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸4,5
34.0 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸5,5
36.5 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸6,5
37.5 ▸ Few Bits - Future Dives ▸6,0
39.5 ▸ FIEP - Same Boat ▸7,5
28.5 ▸ FULCO - Wonderkind ▸4,0
29.5 ▸ Horsegirl - 2468 ▸5,0
37.0 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸7,5
40.5 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸7,5
31.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸6,0
38.5 ▸ My First Time - Brand New ▸7,0
31.0 ▸ PEER - I WANT IT ▸6,5
40.0 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸6,0
40.0 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸8,0
40.5 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸5,5
29.5 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸5,0

40.5 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸ 7.0
40.0 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸ 6.0
43.0 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸ 6.5
44.5 ▸ Few Bits - Future Dives ▸ 7.0
45.5 ▸ FIEP - Same Boat ▸ 6.0
35.5 ▸ FULCO - Wonderkind ▸ 7.0
34.5 ▸ Horsegirl - 2468 ▸ 5.0
43.0 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸ 6.0
46.5 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸ 6.0
37.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸ 6.0
44.0 ▸ My First Time - Brand New ▸ 5.5
38.0 ▸ PEER - I WANT IT ▸ 7.0
46.0 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸ 6.0
46.0 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸ 6.0
48.0 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸ 7.5
36.5 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸ 7.0

47.5 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸ 7.0
48.0 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸ 8.0
49.5 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸ 6.5
50.5 ▸ Few Bits - Future Dives ▸ 6.0
51.0 ▸ FIEP - Same Boat ▸ 5.5
39.0 ▸ FULCO - Wonderkind ▸ 3.5
41.5 ▸ Horsegirl - 2468 ▸ 7.0
48.0 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸ 5.0
52.5 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸ 6.0
43.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸ 6.0
50.5 ▸ My First Time - Brand New ▸ 6.5
42.5 ▸ PEER - I WANT IT ▸ 4.5
50.5 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸ 4.5
51.5 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸ 5.5
57.5 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸ 9.5
39.0 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸ 2.5

Hemel en hel liggen soms dicht bij elkaar. Over Yan Lâle heb ik al vaker de loftrompet gestoken: de spanningsopbouw kom je maar zelden tegen; van de onheilspellende dreiging in het begin naar de knallende solo aan het eind. En dat nog in oosterse sferen ook, dan kun je mij inpakken hoor.
Gevolgd door op het eerste oor gelijkgestemde klanken van de Yummy Mouths, maar dat ontaardt helaas al snel in oeverloos geschreeuw waarvan bij mij de haren te bergen rijzen (en dát is knap, kan ik je wel vertellen).
Een andere tegenvaller is Fulco, die mij met een vorige single, 'Blijf maar zitten', aardig wist in te pakken, maar dit 'Wonderkind' is tekstueel helaas hoogdravende rijmelarij, een afknapper dus t.o.v. zijn voorganger.
En tenslotte Billie, meid, hoe heb ik je over het hoofd kunnen zien? 'Wildflower' circuleerde toch al enkele maanden in diverse lijstjes, maar pas in DAH val de frank; prachtballad. Erg fijn dat ze haar imago zo radicaal heeft veranderd en prima popmuziek is gaan maken, in plaats van dat zenuwachtige gepiep uit haar beginjaren.

52.5 ▸ bdrmm - Lake Disappointment ▸ 5.0
54.5 ▸ Billie Eilish - WILDFLOWER ▸ 6.5
57.5 ▸ The Bracknall - Higher You Fly, Sweeter The Fall ▸ 8.0
57.5 ▸ Few Bits - Future Dives ▸ 7.0
56.5 ▸ FIEP - Same Boat ▸ 5.5
42.0 ▸ FULCO - Wonderkind ▸ 3.0
48.0 ▸ Horsegirl - 2468 ▸ 6.5
53.5 ▸ I Love You Honey Bunny - Playground Friends ▸ 5.5
58.5 ▸ Leyla Ebrahimi - planet you forgot me ▸ 6.0
46.5 ▸ MOULD - SNAILS ▸ 3.0
55.5 ▸ My First Time - Brand New ▸ 5.0
48.0 ▸ PEER - I WANT IT ▸ 5.5
59.0 ▸ Perfume Genius - It's a Mirror ▸ 8.5
58.5 ▸ Sam Fender - Little Bit Closer ▸ 7.0
59.5 ▸ Yan Lâle - Meftunum Sana ▸ 2.0
43.0 ▸ the Yummy Mouths, STEVE - Apocalypse Days ▸ 4.0

En daar gaat de enige 7+ van deze ronde

Uurtje extra luistertijd vanavond.

▶ DEADLINE ▸ WO 12 MAART ▸ 23u55

Gast
geplaatst: vandaag om 22:39 uur

geplaatst: vandaag om 22:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.