Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2025
zoeken in:
1
geplaatst: 10 juni 2025, 20:00 uur
Oepsie, toch de maand opgestart:
Song van het jaar 2025 editie mei
Deze maand komen de 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand mei uit het topic Maak kennis met... 2025 te vervallen, omdat het aantal stemmers niet voldoet aan het gemiddelde van 6.
De volgende 12 nummers zijn automatisch genomineerd:
De 4 hoogst genoteerde singles uit 2025 op RateYourMusic.com t/m mei:
Miley Cyrus - Walk of Fame
Maruja - Look Down On Us
Loathe - Gifted Every Strength
Pulp - Got To Have Love
Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '25 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2025
The Haunted Youth - Emo Song
VNV Nation - Station 21
Alison Goldfrapp - Reverberotic
Wolf Alice - Bloom Baby Bloom
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van mei 2025. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand heb ik gekeken naar de trackrating op RYM.
Swans - The Healers
Jacob Alon - Fairy in a Bottle
Alan Sparhawk - Not Broken
Suzanne Vega - Witch
Alfabetische lijst:
Alan Sparhawk with Trampled by Turtles - Not Broken
Maruja - Look Down On Us
Pulp - Got To Have Love
Suzanne Vega - Witch
Swans - The Healers
VNV Nation - Station 21
De overige 52 nummers gaan we zelf nomineren. Zie de vorige post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2025 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ topic.
Check alsjeblieft d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en vorig jaars topic of een nummer al genomineerd is.
Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri.
Tot slot het vriendelijke verzoek: check even goed of een nummer écht uit 2025 afkomstig is. Single uit ’24 kan ook, als hij maar op een 2025 release verschenen is.
Laten we het bij één nummer tegelijk nomineren houden.
DE VOLGENDE NOMINATIERONDE DONDERDAG 17:00.
https://open.spotify.com/playlist/3B5uXJxNEh9okdH7wPoiJv?si=f6bda840dbf54b07
Song van het jaar 2025 editie mei
Deze maand komen de 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand mei uit het topic Maak kennis met... 2025 te vervallen, omdat het aantal stemmers niet voldoet aan het gemiddelde van 6.
De volgende 12 nummers zijn automatisch genomineerd:
De 4 hoogst genoteerde singles uit 2025 op RateYourMusic.com t/m mei:
Maruja - Look Down On Us
Pulp - Got To Have Love
Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '25 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2025
VNV Nation - Station 21
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van mei 2025. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand heb ik gekeken naar de trackrating op RYM.
Swans - The Healers
Suzanne Vega - Witch
Alfabetische lijst:
Alan Sparhawk with Trampled by Turtles - Not Broken
Maruja - Look Down On Us
Pulp - Got To Have Love
Suzanne Vega - Witch
Swans - The Healers
VNV Nation - Station 21
De overige 52 nummers gaan we zelf nomineren. Zie de vorige post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2025 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ topic.
Check alsjeblieft d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en vorig jaars topic of een nummer al genomineerd is.
Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri.
Tot slot het vriendelijke verzoek: check even goed of een nummer écht uit 2025 afkomstig is. Single uit ’24 kan ook, als hij maar op een 2025 release verschenen is.
Laten we het bij één nummer tegelijk nomineren houden.
DE VOLGENDE NOMINATIERONDE DONDERDAG 17:00.
https://open.spotify.com/playlist/3B5uXJxNEh9okdH7wPoiJv?si=f6bda840dbf54b07
0
geplaatst: 10 juni 2025, 20:02 uur
13. Tropical Fuck Storm - Bloodsport spotify:track:2zvvEUf8tkHovsj2KQxZ5u
2
geplaatst: 10 juni 2025, 20:03 uur
Bedankt voor de fijne presentatie Coma Cat!
14. Sofia Kourtesis & Daphni - Unidos spotify:track:053G1LzgAp6h89rrotgsn0
14. Sofia Kourtesis & Daphni - Unidos spotify:track:053G1LzgAp6h89rrotgsn0
2
geplaatst: 10 juni 2025, 20:05 uur
15. billy woods feat. Despot & El-P - Corinthians spotify:track:1nyWOn19RBU0J9LIzgfNJK
0
geplaatst: 10 juni 2025, 20:54 uur
Hoe worden de meest populaire albums eigenlijk bepaald? Want Arcade Fire heeft mss de meeste stemmen, maar met een gemiddelde van 3,02 zou ik die nou niet echt per se als populair beschouwen... Daarnaast staat Alan Sparhawk (35 stemmen, 3,87 gemiddeld) er wel bij, maar Jacob Alon (36 stemmen, 3,90 gemiddeld) niet.
0
geplaatst: 10 juni 2025, 21:01 uur
Iig staat deze sowieso (onterecht) niet bovenaan bij de favoriete nummers:
17. Jacob Alon - Confession spotify:track:6mOZSB8gmObud9MwsOte3e
17. Jacob Alon - Confession spotify:track:6mOZSB8gmObud9MwsOte3e
1
geplaatst: 10 juni 2025, 21:02 uur
18. Conway the Machine - The Red Moon in Osaka
Heeft iemand een linkje? Alvast bedankt!
0
geplaatst: 10 juni 2025, 21:07 uur
Titmeister schreef:
Hoe worden de meest populaire albums eigenlijk bepaald? Want Arcade Fire heeft mss de meeste stemmen, maar met een gemiddelde van 3,02 zou ik die nou niet echt per se als populair beschouwen... Daarnaast staat Alan Sparhawk (35 stemmen, 3,87 gemiddeld) er wel bij, maar Jacob Alon (36 stemmen, 3,90 gemiddeld) niet.
Ik heb de bovenste vier albums gepakt qua stemmen in mei. Hoewel AF dichtbij de ondergrens zit, is hun score niet laag genoeg om ze uit te sluiten. Wat betreft Alon en Sparhawk: toen ik keek hadden ze nog hetzelfde aantal stemmen - Manfield heeft vlak erna zijn stem op Alon geplaatst. Zoals aangegeven ben ik daarom afgegaan op welk meest aangevinkte nummer de hoogste track rating had op RYM.Hoe worden de meest populaire albums eigenlijk bepaald? Want Arcade Fire heeft mss de meeste stemmen, maar met een gemiddelde van 3,02 zou ik die nou niet echt per se als populair beschouwen... Daarnaast staat Alan Sparhawk (35 stemmen, 3,87 gemiddeld) er wel bij, maar Jacob Alon (36 stemmen, 3,90 gemiddeld) niet.
0
geplaatst: 10 juni 2025, 21:29 uur
hoi123 schreef:
(quote)
Ik heb de bovenste vier albums gepakt qua stemmen in mei. Hoewel AF dichtbij de ondergrens zit, is hun score niet laag genoeg om ze uit te sluiten. Wat betreft Alon en Sparhawk: toen ik keek hadden ze nog hetzelfde aantal stemmen - Manfield heeft vlak erna zijn stem op Alon geplaatst. Zoals aangegeven ben ik daarom afgegaan op welk meest aangevinkte nummer de hoogste track rating had op RYM. Maar zou bij een gelijk aantal stemmen niet het album met het hoogste gemiddelde (dus Alon) genomen moeten worden? En zou het niet sowieso een idee zijn (voor de toekomst) om hier ook een IMDB-achtige formule toe te passen?
0
geplaatst: 10 juni 2025, 21:33 uur
Ik sta ervoor open, maar het lijkt me een beetje gedoe, dus ben er ook te lui voor om het zelf te doen.
Het komt sowieso niet heel vaak voor dat de twee nummers vier van één maand precies hetzelfde aantal stemmen hebben, lijkt me zo. Maar als je iets wil bedenken, prima hoor!
Het komt sowieso niet heel vaak voor dat de twee nummers vier van één maand precies hetzelfde aantal stemmen hebben, lijkt me zo. Maar als je iets wil bedenken, prima hoor!
1
geplaatst: 10 juni 2025, 21:35 uur
19. Stereolab - Immortal Hands spotify:track:3a9Gcz1FxNDxeEILkEyBkY
0
geplaatst: 10 juni 2025, 21:46 uur
hoi123 schreef:
Ik sta ervoor open, maar het lijkt me een beetje gedoe, dus ben er ook te lui voor om het zelf te doen.
Het komt sowieso niet heel vaak voor dat de twee nummers vier van één maand precies hetzelfde aantal stemmen hebben, lijkt me zo. Maar als je iets wil bedenken, prima hoor! Er zal eens kijken of ik iets eenvoudigs kan bedenken. Voor deze maand zou in principe dus wel Fairy in a Bottle van Jacob Alon mee moeten doen ipv Alan Sparhawk.
1
geplaatst: 10 juni 2025, 22:21 uur
Waarom staat Mark Pritchard & Thom Yorke niet in het lijstje van populairste albums van deze maand?
1
geplaatst: 10 juni 2025, 22:26 uur
Johnny Marr schreef:
spotify:track:0q2wkUkaCy9tM9QzPVt97f
20. VLURE - Better Days
spotify:track:4UpJ8zEwuSqhGAIx4VDriG
0
geplaatst: 10 juni 2025, 22:30 uur
21. The Marías - Back To Me spotify:track:4E0P1xs3JNmsNr5c5nFTZJ
2
geplaatst: 10 juni 2025, 22:34 uur
dumb_helicopter schreef:
Waarom staat Mark Pritchard & Thom Yorke niet in het lijstje van populairste albums van deze maand?
Die heb ik helemaal over het hoofd gezien! Dank dat jullie me goed scherp houden bij de eerste keer dat ik dit doe, en ook verstandig van jullie. Waarom staat Mark Pritchard & Thom Yorke niet in het lijstje van populairste albums van deze maand?
Zowel Alan als Alon moeten dus het veld ruimen voor Thom en Mark. Ik pas het nu aan in de post.
0
geplaatst: 10 juni 2025, 22:49 uur
Hoi hoi! Sorry, heb inderdaad een horrorweek 
Voor de albumreleases hebben we een tabblad in de sheets (genaamd "releases") met een formule die een score berekent voor populariteit. (Dat is toch de beroemde IMDb-formule?) Daar gooien we de albums in van de maand. Sorteren op score. En de beste 4 selecteren. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand kijken naar de trackrating op RYM.
Ik zal even kijken.

Voor de albumreleases hebben we een tabblad in de sheets (genaamd "releases") met een formule die een score berekent voor populariteit. (Dat is toch de beroemde IMDb-formule?) Daar gooien we de albums in van de maand. Sorteren op score. En de beste 4 selecteren. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand kijken naar de trackrating op RYM.
Ik zal even kijken.
0
geplaatst: 10 juni 2025, 22:51 uur
pauljojo schreef:
Voor de albumreleases hebben we een tabblad in de sheets (genaamd "releases") met een formule die een score berekend voor populariteit. (Dat is toch de beroemde IMDb-formule?) Daar gooien we de albums in van de maand. Sorteren op score. En de beste 4 selecteren. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand kijken naar de trackrating op RYM.
Ik zal even kijken.

Voor de albumreleases hebben we een tabblad in de sheets (genaamd "releases") met een formule die een score berekend voor populariteit. (Dat is toch de beroemde IMDb-formule?) Daar gooien we de albums in van de maand. Sorteren op score. En de beste 4 selecteren. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand kijken naar de trackrating op RYM.
Ik zal even kijken.
Dit ja.
0
geplaatst: 10 juni 2025, 22:52 uur
Ah ja, ik zie hem nu! Ging er vanuit dat het handmatig gedaan moest worden, vond het al zo'n gedoe.
2
geplaatst: 10 juni 2025, 22:52 uur
23. Eefje de Visser - Onomkeerbaar spotify:track:3dM16edUVofGFGO0Zwb11i
0
geplaatst: 10 juni 2025, 22:58 uur
Albumreleases:
Swans - The Healers
Suzanne Vega - Witch
Kan je dit rijtje nog aanpassen hoi123? Thanks voor je effort sowieso!
Volgens mij is er tot nu toe niets genomineerd dat hiermee botst.
Swans - The Healers
Suzanne Vega - Witch
0
geplaatst: 10 juni 2025, 23:02 uur
pauljojo schreef:
Albumreleases:
Swans - The Healers
Suzanne Vega - Witch
Done! Maar dan nu terug naar de vraag van dumb_helicopter: het nummer van Thom Yorke en Pritchard wordt dan dus niet genomineerd omdat het .03 lager scoort dan Suzanne Vega, terwijl het wel 40 stemmen meer heeft? Dat lijkt me wel heel veel waarde geven aan rating dan weer. Maar goed, zoals ik eerder zei, heb ook niet de energie om het aan te passen. Albumreleases:
Swans - The Healers
Suzanne Vega - Witch

0
geplaatst: 10 juni 2025, 23:03 uur
dumb_helicopter schreef:
Dat zou de volgende geweest zijn. Wat hoi123 al zegt. Het scheelt niet veel. De formule waardeert Vega nipt hoger.Waarom staat Mark Pritchard & Thom Yorke niet in het lijstje van populairste albums van deze maand?
0
geplaatst: 11 juni 2025, 00:17 uur
Ik denk dat deze kan volgens de regels (single van dit jaar met nieuwe mix van oud nummer) maar zo nee zal ik 'm vervangen.
24. Gui Boratto feat. Luciana Villanova - Beautiful Life (edit) spotify:track:3cYN4tGiEyRiO3QZkwwWNF
24. Gui Boratto feat. Luciana Villanova - Beautiful Life (edit) spotify:track:3cYN4tGiEyRiO3QZkwwWNF
1
geplaatst: 11 juni 2025, 03:57 uur
Oorspronkelijk wou ik NEVER ENOUGH nomineren. Bij nader inzien dan toch maar de laatste single met een outro van drie minuten.
26. Turnstile - LOOK OUT FOR ME spotify:track:3gX1APRlWGUJF9DIYdD1gx
26. Turnstile - LOOK OUT FOR ME spotify:track:3gX1APRlWGUJF9DIYdD1gx
0
geplaatst: 11 juni 2025, 08:11 uur
Poek schreef:
Ik denk dat deze kan volgens de regels (single van dit jaar met nieuwe mix van oud nummer) maar zo nee zal ik 'm vervangen.
In theorie zou je het kunnen beschouwen als een remix, maar het nummer is vrijwel hetzelfde gebleven, alleen met een andere zangeres. Voor mij past dit niet in de geest van dit topic - ook al blijft het een heerlijk nummer.
* denotes required fields.