Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2025
zoeken in:
0
geplaatst: 13 augustus 2025, 07:57 uur
Erg sterke maandfinale deze maand. Met plezier naar de nummers geluisterd.
1. Danny L Harle feat. Pinkpantheress - Starlight
2. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field
3. Clipse feat. Kendrick Lamar - Chains & Whips
4. Four Tet - Into Dust (Still Falling)
5. Turnstile - Never Enough
6. Destroyer - Cataract Time
7. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
8. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
9. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
10. Ninajirachi – Infohazard
11. Sudan Archives – Dead
12. Acopia - Falter
1. Danny L Harle feat. Pinkpantheress - Starlight
2. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field
5. Turnstile - Never Enough
6. Destroyer - Cataract Time
7. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
9. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
10. Ninajirachi – Infohazard
11. Sudan Archives – Dead
12. Acopia - Falter
1
geplaatst: 13 augustus 2025, 17:08 uur
1. Four Tet - Into Dust (Still Falling)
2. Clipse feat. Kendrick Lamar - Chains & Whips
3. Acopia - Falter
4. Sudan Archives - Dead
5. Destroyer - Cataract Time
2. Clipse feat. Kendrick Lamar - Chains & Whips
3. Acopia - Falter
4. Sudan Archives - Dead
0
geplaatst: 13 augustus 2025, 19:55 uur
1. Sudan Archives – Dead
2. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
3. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
4. Clipse feat. Kendrick Lamar - Chains & Whips
6. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
7. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field
8. Acopia - Falter
9. Danny L Harle feat. Pinkpantheress - Starlight
10. Turnstile - Never Enough
11. Four Tet - Into Dust (Still Falling)
12. Ninajirachi – Infohazard
2. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
3. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
7. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field
8. Acopia - Falter
11. Four Tet - Into Dust (Still Falling)
12. Ninajirachi – Infohazard
0
geplaatst: 13 augustus 2025, 21:58 uur
Prima finale met een top vier die voor mij tot het beste van het jaar behoort. Verder heel erg close tussen 5 en 6, kwartje valt nu net naar de kant van Sophia Stel.
1. Destroyer - Cataract Time
2. Four Tet - Into Dust (Still Falling)
4. Turnstile - Never Enough
5. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
6. Acopia - Falter
4. Turnstile - Never Enough
5. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
6. Acopia - Falter
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 09:04 uur
3. Turnstile - Never Enough
5. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
3. Turnstile - Never Enough
5. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 11:45 uur
3. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
5. Four Tet - Into Dust (Still Falling)
6. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
7. Ninajirachi – Infohazard
8. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
10. Sudan Archives – Dead
11. Acopia - Falter
12. Turnstile - Never Enough
3. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
6. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
7. Ninajirachi – Infohazard
8. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
10. Sudan Archives – Dead
11. Acopia - Falter
12. Turnstile - Never Enough
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 16:04 uur
1. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
2. Turnstile - Never Enough
4. Freddie Gibbs & The Alchemist - 1995
Vrij flauwe finale met weinig waar je van opveert.
2. Turnstile - Never Enough
4. Freddie Gibbs & The Alchemist - 1995
Vrij flauwe finale met weinig waar je van opveert.
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 21:17 uur
1. Turnstile - Never Enough
2. Acopia - Falter
3. Sudan Archives - Dead
4. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
Helaas geen plek over voor de katachtige schaakster.
2. Acopia - Falter
3. Sudan Archives - Dead
4. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
Helaas geen plek over voor de katachtige schaakster.
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 21:20 uur
1. Turnstile - Never Enough
2. Destroyer - Cataract Time
5. Acopia - Falter
2. Destroyer - Cataract Time
5. Acopia - Falter
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 21:21 uur
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 23:15 uur
Heel behoorlijke top 10 in deze finale, ik heb alleen bijzonder weinig met Infohazard en Starlight.
01. Acopia - Falter
02. Destroyer - Cataract Time
03. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
04. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
05. Four Tet - Into Dust (Still Falling)
06. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field
07. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
08. Turnstile - Never Enough
09. Sudan Archives – Dead
10. Clipse feat. Kendrick Lamar - Chains & Whips
11. Ninajirachi – Infohazard
12. Danny L Harle feat. Pinkpantheress - Starlight
01. Acopia - Falter
02. Destroyer - Cataract Time
03. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded
04. Freddie Gibbs & The Alchemist – 1995
05. Four Tet - Into Dust (Still Falling)
06. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field
07. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time
08. Turnstile - Never Enough
09. Sudan Archives – Dead
10. Clipse feat. Kendrick Lamar - Chains & Whips
11. Ninajirachi – Infohazard
1
geplaatst: 15 augustus 2025, 00:03 uur
Choconas schreef:
Heel behoorlijke top 10 in deze finale, ik heb alleen bijzonder weinig met Infohazard en Starlight.
Daarom heb ik speciaal voor jou ook Sophia Stel genomineerd, for a change in tempo.

0
geplaatst: 15 augustus 2025, 00:04 uur
1
geplaatst: 15 augustus 2025, 00:06 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2025, 00:07 uur
Poek schreef:
Ze is best goed: Explained: PinkPantheress viral chess pictures and family history - thetab.com
(quote)
Ze is best goed: Explained: PinkPantheress viral chess pictures and family history - thetab.com
Gaaf! Lalic is een legende.
Ik heb het ook veel gespeeld toen ik klein was, maar mijn concentratievermogen had andere plannen.

0
geplaatst: 15 augustus 2025, 00:17 uur
Meer dan prima finale. Van Clipse had ik wel liever So Be It gehad en van Sudan Archives My Type.
2. Ninajirachi - Infohazard
3. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field
4. Acopia - Falter
5. Freddie Gibbs & The Alchemist - 1995
7. Destroyer - Cataract Time
9. Sudan Archives - Dead
11. Clipse feat. Kendrick Lamar - Chains & Whips
2. Ninajirachi - Infohazard
3. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field
4. Acopia - Falter
5. Freddie Gibbs & The Alchemist - 1995
7. Destroyer - Cataract Time
9. Sudan Archives - Dead
11. Clipse feat. Kendrick Lamar - Chains & Whips
1
geplaatst: 15 augustus 2025, 08:08 uur
Etob schreef:
Nog een klein uurtje en dan sluiten de lijnen!
Nog een klein uurtje en dan sluiten de lijnen!
Ben benieuwd!
https://media1.giphy.com/media/v1.Y2lkPTZjMDliOTUyb3B5b3R2aHhzdzJhcTdjZWt0YXlobDZnNHkzMW9oMHRpM2lkZXA4MiZlcD12MV9naWZzX3NlYXJjaCZjdD1n/FP56vNcwOVyvu/source.gif
0
geplaatst: 15 augustus 2025, 08:15 uur
12
geplaatst: 15 augustus 2025, 08:24 uur
Dames en heren, jongens en meisjes, hennen en hunnen, xijen en zieën, appels en peren, marmotten en beren en iedereen die altijd welkom is bij ons excentrieke gezelschap,
Welkom bij Cirque de la Chanson de l’Année! Vandaag staat weer een verscheidenheid aan prachtige acts op het programma, waarbij eigenlijk voor ieder wat wils te vinden is. Een maand lang hebben we op volle kracht gewerkt om voor jullie weer een mooi programma neer te zetten en we hopen, nee, verwachten dat jullie met vol genot de show gaan aanschouwen. Neem uw plaats, pak een schaaltje nootjes en geniet. On y va!
12. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time (13 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door voskat, nummer 1 van voskat en dumb_helicopter)
We trappen af met de kalmste persoon van de dag, maar laat haar uitstraling je niet verwarren. Straks stapt ze namelijk in deze ronde kooi hier achter mij met haar skateboard en zal ze meerdere salto’s, ollies, grinds, kickflips en andere trucs waar ik de naam niet eens van weet, tonen. Dit doet zij op een speciaal board, met elektrisch aangedreven achterwielen. Hierdoor kan ze snelheden bereiken tot wel 60 km/u, en dat allemaal zonder bescherming. Zo zeker is ze van haar zaak.
Daarna zal ze naar boven in de piste klimmen en met dezelfde skateboard proberen over dat ene kleine, dunne lijntje te rijden. Jarenlang heeft ze hiervoor geoefend, dus zelf voelt ze weinig spanning, maar ik kan u verzekeren, een ieder van jullie zal hierdoor een gezonde dosis stress voelen. Het is de perfecte opwarmer voor deze dag, want u zal zoveel moois, spannends, ontroerends en verbazingwekkends gaan zien. Ik ga Sophia Stel de tent inroepen, zodat ze deze prachtige avond mag beginnen. Veel plezier allemaal!
Welkom bij Cirque de la Chanson de l’Année! Vandaag staat weer een verscheidenheid aan prachtige acts op het programma, waarbij eigenlijk voor ieder wat wils te vinden is. Een maand lang hebben we op volle kracht gewerkt om voor jullie weer een mooi programma neer te zetten en we hopen, nee, verwachten dat jullie met vol genot de show gaan aanschouwen. Neem uw plaats, pak een schaaltje nootjes en geniet. On y va!
12. Sophia Stel - Everyone Falls Asleep in Their Own Time (13 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door voskat, nummer 1 van voskat en dumb_helicopter)
We trappen af met de kalmste persoon van de dag, maar laat haar uitstraling je niet verwarren. Straks stapt ze namelijk in deze ronde kooi hier achter mij met haar skateboard en zal ze meerdere salto’s, ollies, grinds, kickflips en andere trucs waar ik de naam niet eens van weet, tonen. Dit doet zij op een speciaal board, met elektrisch aangedreven achterwielen. Hierdoor kan ze snelheden bereiken tot wel 60 km/u, en dat allemaal zonder bescherming. Zo zeker is ze van haar zaak.
Daarna zal ze naar boven in de piste klimmen en met dezelfde skateboard proberen over dat ene kleine, dunne lijntje te rijden. Jarenlang heeft ze hiervoor geoefend, dus zelf voelt ze weinig spanning, maar ik kan u verzekeren, een ieder van jullie zal hierdoor een gezonde dosis stress voelen. Het is de perfecte opwarmer voor deze dag, want u zal zoveel moois, spannends, ontroerends en verbazingwekkends gaan zien. Ik ga Sophia Stel de tent inroepen, zodat ze deze prachtige avond mag beginnen. Veel plezier allemaal!
0
geplaatst: 15 augustus 2025, 09:00 uur
voskat schreef:
Daarom heb ik speciaal voor jou ook Sophia Stel genomineerd, for a change in tempo.
(quote)
Dank, die bevalt inderdaad een stuk beter! Helaas valt ze in deze finale niet zo in de smaak.
6
geplaatst: 15 augustus 2025, 09:09 uur
11. Danny L Harle feat. Pinkpantheress - Starlight (22 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door voskat, nummer 1 van Arno en Zwammer)
Jaren geleden zat ons circus vol met dieren. Gelukkig beseften wij dat diervriendelijkheid belangrijk is en hebben wij het aantal dieren in ons circus significant teruggebracht. De volgende act is echter nogsteeds in combinatie met een bijzonder beestje. Ons eigen dierentemmer Danny L Harle zal zodirect de piste betreden met naast hem een panter. Geen zwarte panter, geen zandkleurige luipaard, maar een daadwerkelijk roze panter.
Deze katachtige zal een parcours gaan afwerken, maar zal dit niet kunnen zonder de sturing van Harle. Hiervoor heeft hij geen zwepen, fluitjes of ander dieronvriendelijk materiaal voor nodig, maar met zijn eigen stem en gebaren helpt hij de roze panter over het vooraf bepaalde pad. Om het nog spannender te maken, doen we de grote lichten uit en laten we het sterrenlicht van buiten naar binnen vallen. Als u goed kijkt, ziet u dat zowel het pak van Harle als de vacht van de roze panter glow-in-the-dark is. Wat is het toch prachtig. Wauw. Ik heb er zin in, u ook?
(genomineerd door voskat, nummer 1 van Arno en Zwammer)
Jaren geleden zat ons circus vol met dieren. Gelukkig beseften wij dat diervriendelijkheid belangrijk is en hebben wij het aantal dieren in ons circus significant teruggebracht. De volgende act is echter nogsteeds in combinatie met een bijzonder beestje. Ons eigen dierentemmer Danny L Harle zal zodirect de piste betreden met naast hem een panter. Geen zwarte panter, geen zandkleurige luipaard, maar een daadwerkelijk roze panter.
Deze katachtige zal een parcours gaan afwerken, maar zal dit niet kunnen zonder de sturing van Harle. Hiervoor heeft hij geen zwepen, fluitjes of ander dieronvriendelijk materiaal voor nodig, maar met zijn eigen stem en gebaren helpt hij de roze panter over het vooraf bepaalde pad. Om het nog spannender te maken, doen we de grote lichten uit en laten we het sterrenlicht van buiten naar binnen vallen. Als u goed kijkt, ziet u dat zowel het pak van Harle als de vacht van de roze panter glow-in-the-dark is. Wat is het toch prachtig. Wauw. Ik heb er zin in, u ook?
7
geplaatst: 15 augustus 2025, 09:31 uur
10. Freddie Gibbs & The Alchemist - 1995 (23 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Coma Cat)
We hebben een hoop bijzondere acts in ons circus en de volgende is misschien wel de meest speciale. Freddie Gibbs en zijn goede maat The Alchemist hebben jarenlang als chef-koks gewerkt in een luxueus Italiaans restaurant. In de uren na sluitingstijd kwamen ze erachter dat ze een opmerkelijk talent hadden. Ze werden namelijk een keer voor een weddenschap uitgedaagd om hun befaamde fettuccine alfredo geblinddoekt te maken. Dit lukte hen niet alleen, maar met de smaak verpletterden ze hun collega's.
Hierna besloten ze dat ze hier meer mee moesten doen, waarna ze zich bij ons aansloten. Sinds 2020 treden ze op met hun show en in dit jaar hebben ze hun optreden nog meer uitgebreid, een versie 2.0. Behalve hun gezichtszintuig, nemen ze nu ook hun reukzin weg, door hun neus vol te duwen met watten. Voor de show heb ik een aantal vrijwilligers nodig die, nadat de heren klaar zijn, de pasta willen proeven. Mevrouw met de roze jurk en meneer met het blauwe petje? Oh, jij met het blauwe haar en de persoon achterin met het oranje T-shirt? Ik denk dat we een mooie jury hebben. Dan rest mij niets meer dan ze op het podium te verwelkomen! Eet smakelijk alvast.
(genomineerd door Coma Cat)
We hebben een hoop bijzondere acts in ons circus en de volgende is misschien wel de meest speciale. Freddie Gibbs en zijn goede maat The Alchemist hebben jarenlang als chef-koks gewerkt in een luxueus Italiaans restaurant. In de uren na sluitingstijd kwamen ze erachter dat ze een opmerkelijk talent hadden. Ze werden namelijk een keer voor een weddenschap uitgedaagd om hun befaamde fettuccine alfredo geblinddoekt te maken. Dit lukte hen niet alleen, maar met de smaak verpletterden ze hun collega's.
Hierna besloten ze dat ze hier meer mee moesten doen, waarna ze zich bij ons aansloten. Sinds 2020 treden ze op met hun show en in dit jaar hebben ze hun optreden nog meer uitgebreid, een versie 2.0. Behalve hun gezichtszintuig, nemen ze nu ook hun reukzin weg, door hun neus vol te duwen met watten. Voor de show heb ik een aantal vrijwilligers nodig die, nadat de heren klaar zijn, de pasta willen proeven. Mevrouw met de roze jurk en meneer met het blauwe petje? Oh, jij met het blauwe haar en de persoon achterin met het oranje T-shirt? Ik denk dat we een mooie jury hebben. Dan rest mij niets meer dan ze op het podium te verwelkomen! Eet smakelijk alvast.
4
geplaatst: 15 augustus 2025, 10:01 uur
9. Blood Orange feat. The Durutti Column, Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek & Daniel Caesar - The Field (30 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Zwammer)
De volgende act die wij mogen verwelkomen is het goochellaarsensemble van Blood Orange, bij sommigen bekend als Dev Hynes. Het gerucht gaat dat deze man kampioen is met ballen op lichtsnelheid door de zaal te laten vliegen, zonder dat hij deze aanraakt.
Voor zijn act heeft hij een bijzondere groep mensen om zich heen verzameld, die elk hun eigen magische act uitvoeren, maar samen een groot geheel vormen. The Durutti Column zijn de veteranen van het gezelschap en leggen de basis voor de act; ze hebben een stukje van een eerder geheime optreden met Blood Orange gedeeld en deze wordt door Blood Orange weer gebruikt tijdens het optreden. Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek en Daniel Caesar helpen Blood Orange tijdens het optreden door met hun stem het publiek deels in hypnose te brengen, waarna Blood Orange de piste zal laten zweven.
Echt waar, korrel voor korrel, en vervolgens zullen de houten planken en alles wat eronder zit tientallen centimeters omhoog gaan. Daar houdt het ook niet bij op, want als dat in de lucht zit, zullen ze vervolgens de hele tribune naar boven laten zweven, zodat alles weer op gelijke hoogte zit. Als u later op de avond een doffe klap hoort, betekent dat dat we weer op normale hoogte zijn gekomen. Het belooft iets heel bijzonders te worden, dus blijf allen heel scherp en geniet!
(genomineerd door Zwammer)
De volgende act die wij mogen verwelkomen is het goochellaarsensemble van Blood Orange, bij sommigen bekend als Dev Hynes. Het gerucht gaat dat deze man kampioen is met ballen op lichtsnelheid door de zaal te laten vliegen, zonder dat hij deze aanraakt.
Voor zijn act heeft hij een bijzondere groep mensen om zich heen verzameld, die elk hun eigen magische act uitvoeren, maar samen een groot geheel vormen. The Durutti Column zijn de veteranen van het gezelschap en leggen de basis voor de act; ze hebben een stukje van een eerder geheime optreden met Blood Orange gedeeld en deze wordt door Blood Orange weer gebruikt tijdens het optreden. Tariq Al-Sabir, Caroline Polachek en Daniel Caesar helpen Blood Orange tijdens het optreden door met hun stem het publiek deels in hypnose te brengen, waarna Blood Orange de piste zal laten zweven.
Echt waar, korrel voor korrel, en vervolgens zullen de houten planken en alles wat eronder zit tientallen centimeters omhoog gaan. Daar houdt het ook niet bij op, want als dat in de lucht zit, zullen ze vervolgens de hele tribune naar boven laten zweven, zodat alles weer op gelijke hoogte zit. Als u later op de avond een doffe klap hoort, betekent dat dat we weer op normale hoogte zijn gekomen. Het belooft iets heel bijzonders te worden, dus blijf allen heel scherp en geniet!
4
geplaatst: 15 augustus 2025, 10:21 uur
8. Blood Orange feat. Caroline Polachek, Lorde & Mustafa - Mind Loaded (30 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van remcodulac, Edgar18 en Etob)
Daar is ie nog een keer, onze eigen goochelaar. Deze keer draait zijn voorstelling volledig om hypnose. Ik wil u allen vragen om van tevoren uw ogen te sluiten en rustig tienmaal in en uit te ademen. Spits uw oren, recht uw tenen en steek uw handen in de lucht. Een voor een zullen Blood Orange, Caroline Polachek, Lorde en Mustafa op de grote rode cirkel in het midden van de piste staan en zullen ze met hun stem zulke bijzondere klanken laten horen dat bij eenieder niet enkel gehoord zal worden, maar bovenal gevoeld.
Als u vervolgens in de juiste staat van geest bent, zullen de stemmen uw belangrijke gedachten inladen en zal u beseffen wat voor u het mooiste in het leven is. En dat het echt werkt, kan ik u verzekeren. De hele reden dat ik dit circus heb geopend, is dankzij een realisatie na een optreden van Blood Orange. Ik zag voor mijn ogen een circus waarbij muziek een leidende rol zou hebben en kijk eens wat een succes dit is! Een opmerkelijke ervaring en zonder meer een van de mooiste van de dag!
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van remcodulac, Edgar18 en Etob)
Daar is ie nog een keer, onze eigen goochelaar. Deze keer draait zijn voorstelling volledig om hypnose. Ik wil u allen vragen om van tevoren uw ogen te sluiten en rustig tienmaal in en uit te ademen. Spits uw oren, recht uw tenen en steek uw handen in de lucht. Een voor een zullen Blood Orange, Caroline Polachek, Lorde en Mustafa op de grote rode cirkel in het midden van de piste staan en zullen ze met hun stem zulke bijzondere klanken laten horen dat bij eenieder niet enkel gehoord zal worden, maar bovenal gevoeld.
Als u vervolgens in de juiste staat van geest bent, zullen de stemmen uw belangrijke gedachten inladen en zal u beseffen wat voor u het mooiste in het leven is. En dat het echt werkt, kan ik u verzekeren. De hele reden dat ik dit circus heb geopend, is dankzij een realisatie na een optreden van Blood Orange. Ik zag voor mijn ogen een circus waarbij muziek een leidende rol zou hebben en kijk eens wat een succes dit is! Een opmerkelijke ervaring en zonder meer een van de mooiste van de dag!
* denotes required fields.