MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2025

zoeken in:
De deur in de kroeg leidt naar een tunnel met een aflopend plafond. Op het moment dat Fien als laatste de ruimte betreedt en de deur achter haar dichttrekt, beginnen paarse lampen in het plafond te flitsen. In de verte knippert een stroboscoop en er begint opeens afrotech te klinken.

Alsof het geheel niet surreëel genoeg is, verschijnt er opeens een bruine muis. De bruine muis wordt achternagezeten door een grijze kat. Groene lijnen lopen in elkaar over in een Escheresque geheel. Opeens wordt de bruine kat achternagezeten door een grijze muis. De beats trekken steeds luider aan en rook verschijnt alsof het uit duizend kleinere tunnels tevoorschijn komt. En is het plafond nu nog lager geworden? Voor RJD6 wordt het teveel; zijn circuits branden door en zijn lampen knallen uit.

Net als het gezelschap bedenkt dat het haast niet gekker kan, schalt er een canon aan Eurovisie Songfestival-muziek door de tunnel. Schijnbaar uit het niets duikt opeens een cowgirl op. 'Noem mij Old Hand,' zegt ze.
'Je bent in ieder geval een stuk jonger dan de vorige,' grapt Titus Tipp - zelf ook niet de jongste in het gezelschap.
'Dat klopt,' bevestigt Old Hand. Ondertussen verstart haar blik richting Zeger. 'Geef hier!' roept ze.
De kabouter speelt de vermoorde onschuld, maar na lang aandringen, vist hij de muis uit de pand van zijn jas.
'Dieren zijn niet om mee te spelen!' maant Old Hand op een furieuze toon. 'Dit kat-en-muis-spelletje moet maar eens afgelopen zijn!'.
Dan op mildere toon tegen de detective en Fien: 'Jullie hebben de 5e profetie reeds gekraakt en mogen door.'
Voor ze beiden met hun ogen kunnen knipperen is de tunnel weg en kijken ze naar de gedrongen gestalte van Manneken Pis.

8. Enoo Napa & Phila De Giant - Tom & Jerry (26 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Titmeister, nummer 1 van arcade monkeys en Titmeister)

Terwijl Henriëtte RJD6 reboot, proberen Detective Tipp en Fien zich te oriënteren op waar ze nu heen moeten. Een Italiaans ogende vrouw passeert het gezelschap. Fien spreekt haar aan:
'Mi scusi, stiamo cercando la prossima profezia del Maestro del Banco Parlante. Sai per caso dove possiamo trovarla?'
Detective Tipp kijkt Fien met grote ogen aan: 'Waar heb jij Italiaans geleerd?'
'Gewoon, op vakantie en zo, jeweetwel. Sto bene.'
De vrouw kijkt net zo verbaasd op: 'Allez zeg, ik versta gene Italiaans, ik zing het alleen maar. Vort, ik moet just optreden.'

De vrouw loopt het podium op aan de andere kant van het plein en begint, samen met een man puntige indierock te spelen. Na Sotto La Conchiglia volgt een cover van Jimmy, Jimmy van The Undertones. Net op dat moment verschijnt er een 2e kabouter op het podium, slechts gekleed in een leren slip en een rode puntmuts. Opeens begint Zeger te hissen: 'We moeten hem niet vertrouwen, het is een radicaal!'

De kabouter loopt het podium af en wendt zich tot het vijftal. 'Wees op uw hoede, er zal een massieve aanval plaatsvinden. De Spreekstalmeester heeft het zo voorspeld!' Even snel als de kabouter is verschenen, verdwijnt hij ook weer, drie zetels achter zich aanslepend.

7. Ada Oda - Sotto La Conchiglia (28 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door yeahyeahyeah, nummer 1 van hoi123 yeahyeahyeah)

Detective Tipp, Fien, Robin, Henriëtte en Zeger slenteren verder over het plein. Ze hebben nu al de helft van de profetieën van de Spreekstalmeester opgelost, maar voor hun gevoel zijn ze nog geen steek verder. Ze gaan op zoek naar mensen die hun plannen verder kunnen helpen als Henriëtte opeens naar een wat onopvallende vrouw wijst. 'He, haar ken ik! Dat is Bikra!'

Op dat moment herkent Bikra Henriëtte ook en - je verwacht het niet - ze begint spontaan te dansen. Meer dan een halve beweging heeft Henriëtte niet nodig en de twee zwieren gezamenlijk over het plein.
'Nice moves!', becommentarieert Fien.
Ondertussen begint er ook muziek te spelen.
'He, dat is ROSALÍA,' roept Fien.
'Nee, dat is niet ROSALÍA, dat is Valeria Castro,' klinkt de robotstem van Robin.
Detective Tipp vindt het ondertussen wel gezegend en tikt Bikra op haar schouders. 'Wat kun je ons vertellen over de volgende profetie?'
'Wacht even, eerst even mijn dansfilmpjes uploaden op Biktok. Eigenlijk weet ik het niet zo goed,' antwoordt Bikra, 'iets met miljoenen doden ofzo. Heel eerlijk gezegd zijn die voorspellingen van de Spreekstalmeester meestal niet zo accuraat.'
'Voorspellen is ook verdomd lastig,' kucht Tipp.
'He, wat?'
'Niks'
'Eerst een massieve aanval, nu miljoenen doden. Nogal sus. Zou dat iets met de ontvoering van Dimo te maken hebben?' overpeinst Fien.
'Oh ja, nog iets, ik moest jullie deze geven,' vervolgt Bikra. en ze overhandigt de detective iets.
Titus Tipp kijkt in zijn handen en ziet daar 5 metrokaartjes naar het buitengebied.

6. Valeria Castro - La Soledad (29 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door AOVV, nummer 1 van AOVV en AstroStart)

Na een metrorit van anderhalf uur stapt het olijke vijftal uit in het buitengebied. Ze zien daar een ogenschijnlijk verlaten veld met in het midden een groot herenhuis. Als ze zich omdraaien. staat daar een rijzige gestalte met een grote, blonde kuif. 'Chaos zal overheersen!' exclameert hij.

De verwarring enigszins bekomen, bedenkt Fien: 'Zeg, was deze kerel niet ook betrokken bij de moord op de Spreekstalmeester?'
Detective Tipp wil net antwoorden als er voor hun neus een heuse veldslag uitbreekt. Nadere bestudering leert dat het gaat om een vuistgemeen tussen de danceliefhebbers en de anti-dance-brigade. Arno en Choconas bekijken het tafereel vanaf de zijkant.
'Weet jij nou wie wie is?', vraagt Choconas.
'Nee, ik kan het onderscheid niet maken,' antwoordt Arno.

Ondertussen sluiten Robin, Henriëtte en Zeger een weddenschap over wie de strijd gaat winnen.
'De danceliefhebbers gaan dit winnen!' oppert Robin. Henriëtte knikt driftig mee.
'Nee hoor, ze delven het onderspit', spreekt Zeger de 2 tegen.
Op dat moment drijft de dansende menigte hun tegenstanders in een hoek. Luide beats zwellen aan en de Dance Lovers zingen een loflied op hun favoriete genre.
'Zie je wel!', gilt Robin.
'Nee hoor, ze winnen niet,' ontkent Zeger. 'We zijn pas bij plek 5, er komen nog 4 niet-dancenummers aan. Ik heb gelijk!'

'Zeg, had de blonde despoot ons geen profetie moeten mededelen?' vraagt Detective Tipp zich af.
'Zeker,' zegt Fien, 'maar kijk daar! Volgens mij moeten we daarheen!'
Achter het herenhuis doemt een bergpad op. Het gezelschap vervolgt zijn weg.

5. Martinou - Paean (32 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door AstroStart, nummer 1 van Zwammer)

De vijf avonturiers bestijgen het bergpad. Terwijl de weg omhoog kronkelt, verandert de vegetatie en opeens klinkt er serene pianomuziek. Tijd lijkt langzaam aan het vijftal voorbij te glijden en de wereld om hen lijkt steeds leger en leger te worden. Totdat ze aankomen bij een bord. Als ze dichterbij komen, zien ze dat erop staat:

Zeger had gelijk

'Heb je nou billboards laten plaatsen om je gelijk te laten zien?' Robin en Henriëtte kijken boos naar Zeger.
'Uiteraard,' knikt Zeger, 'gelijk hebben is gelijk hebben.'
Even verderop staat nog een bord. '野口文' staat erop.
'Bunn Noguchi', zegt Fien.
'Spreek je nou ook al Japans?' vraagt Tipp zich af?
'Nee, dat zegt Google Translate,' repliceert Fien.

Inmiddels is het vijftal aangekomen op een wijds plateau. De relatieve rust in deze serene omgeving wordt bruut verstoord door een man die van achter een rots tevoorschijn komt en roept:
'Ik ben de Klaverkoning! Jullie moeten doen wat ik zeg. Zonder mij vinden jullie plannen geen doorgang!'
Robin en Henriëtte kijken angstig naar elkaar, terwijl Zeger kijkt alsof hij de Klaverkoning wil aanvallen.
Fien gaapt en zegt: 'Klaverkoning, schmaverkoning. Heb je niet nog een profetie voor ons?'
'Absoluut!', antwoordt de Klaverkoning. 'De Spreekstalmeester voorspelde een Spaanstalige maandoverwinning!'
'Dat moet ROSALÍA zijn!' claimt Henriëtte.
'Oh en trouwens, jullie moeten daar omhoog.' De Klaverkoning wijst naar een pad dat nog verder de berg oploopt.

4. 野口文 - Plateau (32 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Etob, nummer 1 van Etob)

Het klimaat op het bergpad is een beetje op hol geslagen. In eerste instantie is het bloedheet en begint de vegetatie spontaan vlam te vatten. Niet veel later draait een ijzige wind tegen de bergwand op en dwarrelt er sneeuw naar beneden.
'Ik heb het gevoel dat we dichterbij komen,' claimt Tipp.

Nog weer later zijn de sneeuwvlokken vervangen door kleine diamanten. In de verte klinkt operamuziek.
'Is dat Maria Callas?' vraagt Detective Tipp.
'Nee, dit is wel ROSALÍA,' verbetert Robin hem.
'Heeft die verdomde Spreekstalmeester toch weer ongelijk. Om te gieren!' galmt het opeens. Het vijftal kijkt om zich waar de stem vandaan komt, en spotten dan een gnoom met inhammen en een te strakke broek. Hij grijnst: 'Ik ben Girdeon. He Zeger, ouwe gabber!,' en hij slaat de kabouter triomfantelijk op zijn schouders. Zeger kijkt bedenkelijk.
'Hij heeft zich afgescheiden van de blonde despoot, hij kan ons helpen!' De lampjes op Robins hoofd flitsen enthousiast. HenrÍette knikt wederom driftig mee.
'Zekers kan ik dat, volg me maar. Ik weet wie er wint, haha,' bevestigt Girdeon.

Ze lopen verder achter de gnoom aan, als Fien ergens langs het pad, half verstopt in de bosjes een sneeuwbol ziet. 'Die moet je schudden!' roept Henriëtte, want Henriëtte weet dat sneeuwbollen niet uit zichzelf schudden.
Fien pakt de sneeuwbol op en begint te schudden. Girdeon trekt een bezorgd gezicht en probeert haar te stoppen, maar het is te laat. Opeens wordt alles om hen heen wit.

3. ROSALÍA - Mio Cristo Piange Diamanti (32 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Dance Lover, Edgar18, Johnny Marr, en remcodulac)

"

Één voor één komen ze neer. Girdeon, Zeger, Henriëtte, Robin, Fien en Detective Tipp. Op een boerenerf. Henriëtte en Robin ontbranden meteen in een heftige discussie.
'De agricultuur is van uitzonderlijk economisch belang voor ons land!' claimt Henriëtte.
'Dat kan wel zijn, maar de veestapel moet echt door de helft,' werpt Robin tegen.

Terwijl de kemphanen verder argumenteren, komt er een eend aangelopen. Er klinken zware riffs. De eend tovert een mes tevoorschijn en begint opeens in zijn eigen vleugel te snijden. Verbouwereerd staren Detective Tipp, Fien, Robin en Henriëtte naar dit tafereel. De eend slaakt steeds heftigere pijnkreten uit. Het viertal is zo onder de indruk, dat ze niet doorhebben dat Girdeon en Zeger weggeslopen zijn. En dan verschijnt Old Hand weer:
'Ho, stop ho! Dierenmishandeling is niet ok, ook niet als het om zelfmutilerende eenden gaat!'

In alle ophef is het groep ook niet opgevallen dat er een persoon bij is komen te staan. Het is Dimo Aeroborsa. Detective Tipp valt de ex-juryvoorzitter in de armen. De rest kijkt zijn ogen uit van verbazing.
Fien vraagt: 'He, maar jij was toch gekidnapt?'
'Dat klopt,' antwoordt Dimo, 'Girdeon en Zeger hebben mij laten kidnappen in een poging mijn kennis door te verkopen aan buitenlandse mogendheden. Ik heb al die tijd gekneveld daar in die varkensschuur gezeten. Eerst ging Zeger weg en een poos later ook Girdeon. Ik zat echter nog steeds vast en kon niks, maar toen verscheen er opeens een slungelige figuur met een kap over zijn hoofd. Hij zei: 'Ondanks dat mijn ogen slapen, vergeet mijn hart jou niet'. Vervolgens heeft hij me losgemaakt en verdween net zo snel als hij was verschenen.'
Robin en Henriëtte kijken elkaar aan: 'De Spreekstalmeester!'
'He, maar die was toch dood?' Fien snapt er niks van. Ze wil zich tot Detective Tipp wenden voor opheldering, maar tot haar schrik is Detective Tipp ook verdwenen.
'Detective Tipp, Detective Tipp, waar bent u?'
Maar er is geen spoor van de norse speurneus te bekennen.

Wordt vervolgd...

2. Agriculture - Bodhidharma (34 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Arno, pauljojo en Rain King)

1. Yazz Ahmed - Though My Eyes Go To Sleep, My Heart Does Not Forget You (39 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Choconas, nummer 1 van Arrie, Choconas, shimahero en Teunnis)

Chapeau voor de wederom sublieme presentatie, Dancemeister!

Schitterende winnaar ook en een fraaie nummer twee (Donald Duck on speed!). Gretz, je mag deze keer een vlag van Bahrein bestellen!

Hoe verzin je het allemaal haha, dank Tit! De uitslag valt helaas tegen.

Bedankt voor de presentatie Titmeister! Mindere top 2, maar de 4 nummers die daarna komen, zijn 1 voor 1 toppers.

Geweldige presentatie Tit, erg van genoten. Bedankt!

Verrassende uitslag voor mij, had niet verwacht dat Agriculture zo hoog zou eindigen. Heel vet.

Bedankt Titmeister, Tipp stelt weer niet teleur. Net als de heerlijke en toch ook verrassende top 2.

Mooie cliffhanger ook. Dank Tippmeister!

En metal op het podium ondanks het niet-stemmen van dumb_helicopter!

Arno schreef:
En metal op het podium ondanks het niet-stemmen van dumb_helicopter!

Extra pijnlijk is dat het waarschijnlijk de eerst plek nog had afgesnoept van Yazz Ahmed waar ik dan weer niets mee heb.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Extra pijnlijk is dat het waarschijnlijk de eerst plek nog had afgesnoept van Yazz Ahmed waar ik dan weer niets mee heb.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Je kunt je troosten met de gedachte dat dat niets had uitgemaakt, want Agriculture zou het alsnog verliezen op tweede plaatsen. Voor mij is dit een perfecte en ook wel verrassende top twee: jazz op één en metal op twee, hoe vaak maak je dat nou nog mee?

Weer zeer creatief, Titmeister. Daar valt niet aan te Tippen. Goede winnaar ook!

Even teruglezen. Dank Titmeister! Voor de mensen die al wat verder zijn, hier alvast wat leesvoer.

Nu we december hebben afgerond is de procedure als volgt:
Voorrondes: 12 ladders van 8; nummers 13 t/m 20 van de maand (4 door).
Grote Finale, ronde 1: 12 ladders van 8; nummers 9 t/m 12 van de maand + doorstroom voorrondes (4 door).
Grote Finale, ronde 2: 12 ladders van 8; nummers 5 t/m 8 van de maand + doorstroom ronde 1 (4 door).
Grote Finale, ronde 3: 12 ladders van 8; nummers 1 t/m 4 van de maand + doorstroom ronde 2 (4 door).
Grote Finale, kwartfinale: 6 ladders van 8 (4 door).
Grote Finale, halve finale: 3 ladders van 8 (4 door).
GRANDE FINALE: 12 nummers.

De voorrondes kunnen we spelen, maar niet voordat er een paar statistiekjes voorbij komen:

Aantal nominaties in De Grote Finale per user (waarvan in de aanstaande voorrondes) [aantal maandwinnaars]:
yeahyeahyeah 20 (9)
Martijn Jonkers 18 (6)
Titmeister 18 (10)
Choconas 16 (3) [3]
Arno 14 (8)
Edgar18 13 (4)
remcodulac 11 (7)
pauljojo 10 (3) [1]
Coma Cat 8 (3)
voskat 7 (1)
Etob 7 (3)
Zwammer 6 (0)
Arrie 6 (2)
Johnny Marr 6 (2) [1]
AstroStart 6 (2) [1]
dumb_helicopter 5 (1)
hoi123 5 (2)
panjoe 5 (2) [1]
JoaMuse 4 (2)
esteban 4 (2) [1]
123poetertjes 4 (2)
Poek 3 (0) [1]
VladTheImpaler 3 (2)
Gyzzz 3 (2)
Rain King 3 (1)
Mausie 3 (2)
Teunnis 2 (0)
AOVV 2 (1)
Koenr 1 (0) [1]
jordidj1 1 (0)
Gretz 1 (1)

Aantal automatische nominaties in De Grote Finale (waarvan in de aanstaande voorrondes) [aantal maandwinnaars]:
RYM 10 (5) [1]
afrekening 8 (4) [1]
release 7 (4)

Hofleverancier bij de laatste 240 (waarvan in de aanstaande voorrondes):
FKA Twigs 6 (1)

Wist je dat...
... De La Soul feat. Q-Tip & Yummy Bingham - Day in the Sun (Gettin' Wit U) het hoogste stempercentage heeft behaald van alle ladders in de eerste ronde (26,67%, - november, ladder 7)?
... Foo Fighters - Asking for a Friend het laagste stempercentage heeft behaald van alle ladders in de eerste ronde (1,00% - november, ladder 2)?
... december ladder 1 en juli ladder 1 het hoogste aantal deelnemers had aan een ladder (26)?
... gemiddeld 19,91 deelnemers per ladder meespeelden dit jaar? (tegenover 21,15 vorig jaar)
... maand juli gemiddeld het meeste aantal deelnemers had (21,69)? (net als vorig jaar)
... maanden april en november het grootste aantal stemmers hadden in de maandfinale (25)?

Hulde en duizendmaal dank voor de vermakelijke en informatieve stukken van de maandelijkse presentatoren van dit jaar:
januari: Tiptop Titmeister
februari: Titanium Titmeister
maart: Hoelahoep hoi123
april: Cruciale Coma Cat
mei: Triple Titmeister
juni: Enige Etob
juli: Pareltje pauljojo
augustus: Hallohé hoi123
september: Eclatante Etob
oktober: Artiest Arno
november: Sherlock Choconas
december: Turbo Titmeister

En Statistieken Proclamerende pauljojo.

Talrijke maanden wordt er geclaimd dat het rijtje 13 t/m 20 mooier is dan de maandfinale. Nou, hier is een rijtje met dertienen tot en met twintigs om je vingers bij af te likken. Bijna 8 uur lang kunnen we watertanden van al het moois dat de vakjury bij elkaar heeft geraapt, maar dat niet de eer kreeg die het wellicht toekwam. Ze krijgen allemaal nog een kans om de Grote Finale te halen.

Loting voorrondes Grote Finale:

Ladder 1:
Barry Can't Swim - Childhood
Blood Orange - Somewhere in Between
Hesse Kassel - A. Latur
Lorde - What Was That
Mogwai - Hi Chaos
Raisa K feat. Coby Sey - Stay
The Sorcerers - Beneath the Dunes
Wunderhorse - The Rope

Ladder 2:
Domenique Dumont - Visages Visages
Ethel Cain - Tempest
FKA twigs - Striptease
Hame - Love Touch
Messa - The Dress
Naxatras - Numenia
supermodel* - i used to live in england
Yttling Jazz - Illegal Hit

Ladder 3:
Armand Hammer & The Alchemist - Super Nintendo
Call Super - Mothertime
Gorillaz feat. Sparks - The Happy Dictator
Nusantara Beat - Sifat Manusia
Venera feat. FKA twigs - Caroline
Wolf Alice - The Sofa
Yasmine Hamdan - Shmaali شمالي Tarweeda (Nicolaas Jaar remix)
yeule - Evangelic Girl is a Gun

Ladder 4:
Alan Sparhawk with Trampled by Turtles - Not Broken
Blood Abscission - I I - I
La Dispute - Environmental Catastrophe Film
Lido Pimienta - Ahora
Lucrecia Dalt - Divina
MOTEL PHANTASMA feat. Kaleta - Noude
Teardrinker - To the Ones Whose Bodies Shall Shake the Heavens
The New Eves - Cow Song

Ladder 5:
billy woods feat. Despot & El-P - Corinthians
Cass McCombs - Peace
Charli xcx - House feat. John Cale
Clipse - So Be It
Kathleen Edwards - Need a Ride
Kelly Lee Owens - ASCEND
Love Remain - Girl With All the Flowers
Skatebård & Lauer - Trollkraft

Ladder 6:
Anna von Hausswolff - Struggle With the Beast
Cynthoni - Lvstlove
Eefje de Visser - Normaal Toen
Martinou - You Took Me In
Olivia Dean - Man I Need
Robyn - Dopamine
Schrotthagen - Blütezeit
Sudan Archives - My Type

Ladder 7:
Bill Callahan - The Man I'm Supposed to Be
billy woods & Kenny Segal - Misery
Blood Orange feat. Eva Tolkin & Liam Benzvi - Westerberg
Cerys Hafana - Angel
Cleo - Four Yolks
DJ Koze feat. Ada - Unbelievable
McKinley Dixon - Recitatif
Pile - Bouncing in Blue

Ladder 8:
Barker - Fluid Mechanics
Doechii - Nosebleeds
Ea Othilde - I Will Not Be Like That
Floating Points - Dexion
Haute & Freddy - Sophie
Lalalar - Tabancamın Sapını
Lily Allen - Pussy Palace
Model/Actriz - Cinderella

Ladder 9:
Bic Runga - Paris in the Rain
Destroyer feat. Fiver - Bologna
Jennie feat. Doechii - ExtraL
Juana Molina - Siestas ahí
Jürgen Paape & Hella - Grace (A Tale)
Little Simz - Free
Marlon Williams - Aua Atu Rā
Viggo Dyst - Wet Stuff

Ladder 10:
Daniel Avery & Cecile Believe - Rapture In Blue
DJ Koze feat. Sophia Kennedy - Die Gondel
Dumbo Tracks & The Field - Axel, Sebastian and Philipp
Jacob Alon - Fairy in a Bottle
Ora the Molecule - Løveskatt
Puma Blue - Croak Dream
Roxy Dekker - Sugardaddy
Saint Etienne & Confidence Man - Brand New Me

Ladder 11:
Deafheaven - Heathen
Gabrielle Hope - The Hummingbird's Nest
Isabella Lovestory - Gorgeous
Kelora - St Magdalene's Wood
Lalalar - Hapisteler Ama Yeniliğe Doğru
Santi & Tuğçe - Nana
Stereolab - Esemplastic Creeping Eruption
The Circling Sun - Constellation

Ladder 12:
Black Country, New Road - Besties
DJ Koze - The Universe in a Nutshell
MARINA - CUNTISSIMO
Naaz - Remains
Nilüfer Yanya - Where to Look
Sofia Kourtesis feat. Miguel Ballumbrosio - Ballumbrosio
The Haunted Youth - Emo Song
Voices from the Lake - Manuark

Musicmeter: Song van het Jaar 2025 - playlist by pauljojo | Spotify - open.spotify.com

Begin er langzaamaan overtuigd van te raken dat Titmeister aan het voorsorteren is op een gelauwerde carrière als geestelijk vader van de Detective Tipp-boekenserie. Geniaal gedaan weer Tit (voor de vierde keer dit jaar!!), erg bedankt!

En zoals altijd ook weer bedankt aan pauljojo voor de snelle organisatie en de statistiekjes natuurlijk

Ladder 1:

Barry Can't Swim - Childhood
Blood Orange - Somewhere in Between
Hesse Kassel - A. Latur
Lorde - What Was That
Mogwai - Hi Chaos
Raisa K feat. Coby Sey - Stay
The Sorcerers - Beneath the Dunes
Wunderhorse - The Rope

1. Raisa K feat. Coby Sey - Stay
2. Blood Orange - Somewhere in Between
3. The Sorcerers - Beneath the Dunes
4. Barry Can't Swim - Childhood

Dank voor de vermakelijke presentatie Titmeister!

1. Wunderhorse - The Rope
2. Mogwai - Hi Chaos
3. Hesse Kassel - A. Latur
4. Lorde - What Was That

Best een goede ladder om met van start te gaan. The Rope is voor mij echt finalemateriaal (hopelijk ziet de rest dit ook zo, want Hoi is het er al duidelijk niet mee eens ).

1. Blood Orange - Somewhere in Between
2. Hesse Kassel - A. Latur
3. Lorde - What Was That
4. Raisa K feat. Coby Sey - Stay

dumb_helicopter schreef:
Best een goede ladder om met van start te gaan. The Rope is voor mij echt finalemateriaal (hopelijk ziet de rest dit ook zo, want Hoi is het er al duidelijk niet mee eens ).
Klopt, afgrijselijk nummer! We zijn het over veel eens geweest de afgelopen tijd (Wednesday, Agriculture, Geese), maar nu is het wel weer leuk geweest.

dumb_helicopter schreef:
The Rope is voor mij echt finalemateriaal (hopelijk ziet de rest dit ook zo

Eens, eens.

2. Lorde - What Was That
3. Blood Orange - Somewhere in Between
4. Raisa K feat. Coby Sey - Stay

Stem Wunderhorse naar volgende ronde, sj0n88

2. Barry Can't Swim - Childhood
3. Hesse Kassel - A. Latur
4. Mogwai - Hi Chaos

Gast
geplaatst: vandaag om 02:27 uur

geplaatst: vandaag om 02:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.