Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2025, 18:23 uur
Mijn eigen lijstje:
Birth of the Ninth Sun
Devil on a Wire / The Telephone (A Mind Slip)
Heart Stopping Kinda Show
Hope Train
Love in C Minor
Love Dimension
Medicine
Sugar Moon
Will O' the Wisp
Wontcha Wontcha
Birth of the Ninth Sun
Devil on a Wire / The Telephone (A Mind Slip)
Heart Stopping Kinda Show
Hope Train
Love in C Minor
Love Dimension
Medicine
Sugar Moon
Will O' the Wisp
Wontcha Wontcha
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 24 februari 2025, 18:45 uur
Overzichtje:
14 februari - herman (Chairlift / Caroline Polachek)
21 februari - Bonk (DeWolff)
28 februari - motel matches (Tom Petty)
7 maart - 50tracks (Yacht Rock)
14 maart - cosmic kid (U2, albumtracks)
21 maart - All Day Watcher (Gazpacho)
28 maart - aERodynamIC (Prince covers, songs & satellite bands)
4 april - Outlaw104 (Doves)
11 april - Edgar18 (90's Girl Groups)
18 april - Brunnepoo (Miles Davis)
25 april - Teunnis (John Coltrane)
2 mei - EvilDrSmith (Palm Desert Scene: Masters Of Reality, Kyuss, Queens Of The Stone Age, Hermano e.a.)
9 mei - Hedser (Robbie Williams)
16 mei - Titmeister (Godspeed You! Black Emperor)
23 mei -
30 mei - 123poetertjes (JPEGMAFIA)
2 mei - EvilDrSmith (Palm Desert Scene: Masters Of Reality, Kyuss, Queens Of The Stone Age, Hermano e.a.)
23 mei -
1
geplaatst: 24 februari 2025, 19:10 uur
Deze ook even in het nieuwe topic plaatsen:
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van toonaangevende/top-100 artiesten zonder GH:
A Tribe Called Quest
Adele
alt-J (∆)
Amy Macdonald
Amy Winehouse
Ben Howard
Bon Iver
Boygenius (evt. met Julien Baker, Lucy Dacus en Phoebe Bridgers solo)
Bright Eyes
Captain Beefheart and His Magic Band
DIIV
Damien Rice
Donny Benét
Dream Theater
Erykah Badu
Father John Misty
Foo Fighters
Frank Ocean
Godspeed You! Black Emperor
Green Day
Harry Styles
IDLES
Johan
John Coltrane
Katy Perry
Merol
Miles Davis
Miley Cyrus
Mobb Deep
Moderat
P!nk
Portishead
Riverside
Robbie Williams
Robert Palmer
Roosbeef
Sharon Van Etten
Snoop Dogg
Soundgarden (evt. incl. Chris Cornell solo)
Still Corners
Stromae
The 1975
The Gaslight Anthem
The Magnetic Fields
The Notorious B.I.G.
The Prodigy
Typhoon
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van toonaangevende/top-100 artiesten zonder GH:
A Tribe Called Quest
Adele
alt-J (∆)
Amy Macdonald
Amy Winehouse
Ben Howard
Bon Iver
Boygenius (evt. met Julien Baker, Lucy Dacus en Phoebe Bridgers solo)
Bright Eyes
Captain Beefheart and His Magic Band
DIIV
Damien Rice
Donny Benét
Dream Theater
Erykah Badu
Father John Misty
Foo Fighters
Frank Ocean
Godspeed You! Black Emperor
Green Day
Harry Styles
IDLES
Johan
John Coltrane
Katy Perry
Merol
Miles Davis
Miley Cyrus
Mobb Deep
Moderat
P!nk
Portishead
Riverside
Robbie Williams
Robert Palmer
Roosbeef
Sharon Van Etten
Snoop Dogg
Soundgarden (evt. incl. Chris Cornell solo)
Still Corners
Stromae
The 1975
The Gaslight Anthem
The Magnetic Fields
The Notorious B.I.G.
The Prodigy
Typhoon
0
geplaatst: 24 februari 2025, 19:37 uur
Overzichtje:
23 mei -herman (Bob Dylan 1962-1969)
23 mei -herman (Bob Dylan 1962-1969)
2
geplaatst: 24 februari 2025, 21:33 uur
TWEEDE RONDE VAN GREATEST HITS VAN DEWOLFF!
https://www.tivolivredenburg.nl/wp-content/uploads/2017/11/DeWolff_Persfoto2-medium-live-@-Tivoli-pic-by-Melanie-Marsman-1140x642.jpg
Valt de belangstelling wat tegen met vier lijstjes voor zo'n band, die met meerdere albums meer dan 100 stemmen op MusicMeter heeft vergaard, helemaal gezien de kwaliteit van de band? Ja, eerlijk gezegd wel.
Wil dat zeggen dat we hierom het concert maar afblazen? Nee, ben je gek? Natuurlijk niet! Dat verdient de band al helemaal niet. Ze zullen vrijdag alsnog iedereen wegblazen als ze laten zien waar ze live toe in staat zijn!
Vier mensen leverden wel een lijstje in. Dat gaf 29 unieke nummers. Acht nummers werden 2 of 3 keer genoemd (de nummers met een *) en die gaan mee naar ronde twee. Dat geeft de volgende lijst:
Big Talk
Birth of the Ninth Sun*
Blood Meridian I
California Burning
Crumbling Heart
Dance of the Buffalo
Diamonds
Don't You Go Up the Sky
Evil Mothergrabber
Heart Stopping Kinda Show*
Hope Train*
In Love
It Ain't Easy
Lady J
Love in C Minor*
Natural Woman
Night Train
Rosita
Silver Lovemachine
Sugar Moon*
The Pistol
Tired of Loving You
Voodoo Mademoiselle
What's the Measure of a Man
Wicked Moon*
Will O' the Wisp*
Wontcha Wontcha*
Yes You Do
Uit deze lijst mogen jullie 8 nummers kiezen die niet meegaan naar de finale. Voor die taak hebben jullie tot woensdag 21 uur. Succes!
Spotifylijst Greatest Hits DeWolff
https://www.tivolivredenburg.nl/wp-content/uploads/2017/11/DeWolff_Persfoto2-medium-live-@-Tivoli-pic-by-Melanie-Marsman-1140x642.jpg
Valt de belangstelling wat tegen met vier lijstjes voor zo'n band, die met meerdere albums meer dan 100 stemmen op MusicMeter heeft vergaard, helemaal gezien de kwaliteit van de band? Ja, eerlijk gezegd wel.
Wil dat zeggen dat we hierom het concert maar afblazen? Nee, ben je gek? Natuurlijk niet! Dat verdient de band al helemaal niet. Ze zullen vrijdag alsnog iedereen wegblazen als ze laten zien waar ze live toe in staat zijn!
Vier mensen leverden wel een lijstje in. Dat gaf 29 unieke nummers. Acht nummers werden 2 of 3 keer genoemd (de nummers met een *) en die gaan mee naar ronde twee. Dat geeft de volgende lijst:
Big Talk
Birth of the Ninth Sun*
Blood Meridian I
California Burning
Crumbling Heart
Dance of the Buffalo
Diamonds
Don't You Go Up the Sky
Evil Mothergrabber
Hope Train*
In Love
It Ain't Easy
Lady J
Love in C Minor*
Natural Woman
Night Train
Rosita
Silver Lovemachine
Sugar Moon*
The Pistol
Tired of Loving You
Voodoo Mademoiselle
Wicked Moon*
Will O' the Wisp*
Wontcha Wontcha*
Yes You Do
Uit deze lijst mogen jullie 8 nummers kiezen die niet meegaan naar de finale. Voor die taak hebben jullie tot woensdag 21 uur. Succes!
Spotifylijst Greatest Hits DeWolff
1
geplaatst: 25 februari 2025, 13:31 uur
Niet bekend met DeWolff maar door de tip draait de playlist iniddels rondjes voor een eerste kennismaking en wil in de finale mee doen! 
Wegstrepen is iets voor de kenners...

1
geplaatst: 25 februari 2025, 15:10 uur
Ik zal eens proberen mee te doen, heb ik weer wat te luisteren op m'n werk.
1
geplaatst: 25 februari 2025, 18:28 uur
1e ronde gemist grrrrrrr...... , maar haakt aan.
Birth of the Ninth Sun*
Blood Meridian I
Dance of the Buffalo
Don't You Go Up the Sky
Evil Mothergrabber
Love in C Minor*
Sugar Moon*
Voodoo Mademoiselle
Birth of the Ninth Sun*
Blood Meridian I
Dance of the Buffalo
Don't You Go Up the Sky
Evil Mothergrabber
Love in C Minor*
Sugar Moon*
Voodoo Mademoiselle
2
geplaatst: 25 februari 2025, 19:45 uur
musicborst schreef:
Na op alle studio albums te hebben gestemd (3,5 of 4 sterren) en de mannen een keer live aan het werk te hebben gezien, durf ik mezelf enigszins een kenner te noemen en neem ik deze vervelende taak graag gedeeltelijk op me

Hoewel het allemaal prima nummers zijn, is dit rijtje voor mij geen top 10 materiaal:
Dance of the Buffalo
Diamonds
Lady J
Night Train
Rosita
Silver Lovemachine
Voodoo Mademoiselle
Will O' the Wisp*
1
geplaatst: 25 februari 2025, 20:52 uur
Probeer in de finale wel aan te sluiten. Heb een paar nummers gehoord en dat klonk best aardig. Maar ken ze niet goed genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen. Wel een goede ontdekking methode zo.
0
geplaatst: 25 februari 2025, 20:57 uur
Op zich apart dat Let's Stay Together niet mee speelt in het spel. Niet dat het nou zo'n wereldschokkendnummer is maar deze kwam de afgelopen weken wel heel vaak voorbij op NPO Radio 2, hij was zelfs een week of drie geleden nog Topsong van die week.
1
geplaatst: 25 februari 2025, 21:45 uur
Big Talk
California Burning
Crumbling Heart
Evil Mothergrabber
It Ain't Easy
Lady J
Voodoo Mademoiselle
Yes You Do
California Burning
Crumbling Heart
Evil Mothergrabber
It Ain't Easy
Lady J
Voodoo Mademoiselle
Yes You Do
0
geplaatst: 26 februari 2025, 08:01 uur
vigil schreef:
Op zich apart dat Let's Stay Together niet mee speelt in het spel. Niet dat het nou zo'n wereldschokkendnummer is maar deze kwam de afgelopen weken wel heel vaak voorbij op NPO Radio 2, hij was zelfs een week of drie geleden nog Topsong van die week.
Ik heb simpelweg de twee meest populaire nummers hier op Music Meter per album gekozen. Ik luister blijkbaar te weinig Radio 2 om dit feit meegekregen te hebben. Dat was nderdaad anders wel een logische keuze geweest van hun nieuwe album.
0
geplaatst: 26 februari 2025, 08:39 uur
Bonk schreef:
Ik heb simpelweg de twee meest populaire nummers hier op Music Meter per album gekozen. Ik luister blijkbaar te weinig Radio 2 om dit feit meegekregen te hebben. Dat was nderdaad anders wel een logische keuze geweest van hun nieuwe album.
(quote)
Ik bedoelde meer dat dit nummer dan wellicht erg bekend zou zijn bij de nomineerders

1
geplaatst: 26 februari 2025, 16:22 uur
Ik luister ook niet naar Radio 2. 
Maar goh, zelfs Gold & Seaweed heeft de tweede ronde niet gehaald? Deze vrees bleek idd terecht voor hun allerbeste nummer (Thrills ..Flying Saucer), maar dit vroege "hitje" had het toch wel mogen redden. Gelukkig haalde hun Pink Floyd-eerbetoon Birth Of The Ninth Sun het wel. Meer dan een eerbetoon zelfs, het overklast menig Floyd-song.
Ik voel me voor dit nummer ook een hééééééééééééél klein ieniemieniemicrobeetje indirect en misplaatst verantwoordelijk, want ik heb die jongens in die tijd een paar keer ontmoet in de platenzaak waar ik toen werkte en ze een keer wat tweedehands Floyd-platen verkocht, ik meen o.a. 'Meddle'.
Dat mijn liefde na hun tweede album bekoelde hoor ik terug in de playlist. Van 2014 tot 2022 spreekt het werk me significant minder aan (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, met nadruk op de nummers van 'Roux-Ga-Roux'), mede door de kopstem van Pablo die hij frequenter ging gebruiken. Doe maar een octaafje (of twee) lager, gozert! Nog steeds regelmatig érg lekker, maar het maakt de keuze voor het elimineren wel iets makkelijker. Zeker als het er deze keer maar acht hoeven te zijn.
California Burning
Crumbling Heart
Dance of the Buffalo
Evil Mothergrabber
Hope Train*
In Love
It Ain't Easy
Natural Woman

Maar goh, zelfs Gold & Seaweed heeft de tweede ronde niet gehaald? Deze vrees bleek idd terecht voor hun allerbeste nummer (Thrills ..Flying Saucer), maar dit vroege "hitje" had het toch wel mogen redden. Gelukkig haalde hun Pink Floyd-eerbetoon Birth Of The Ninth Sun het wel. Meer dan een eerbetoon zelfs, het overklast menig Floyd-song.
Ik voel me voor dit nummer ook een hééééééééééééél klein ieniemieniemicrobeetje indirect en misplaatst verantwoordelijk, want ik heb die jongens in die tijd een paar keer ontmoet in de platenzaak waar ik toen werkte en ze een keer wat tweedehands Floyd-platen verkocht, ik meen o.a. 'Meddle'.
Dat mijn liefde na hun tweede album bekoelde hoor ik terug in de playlist. Van 2014 tot 2022 spreekt het werk me significant minder aan (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, met nadruk op de nummers van 'Roux-Ga-Roux'), mede door de kopstem van Pablo die hij frequenter ging gebruiken. Doe maar een octaafje (of twee) lager, gozert! Nog steeds regelmatig érg lekker, maar het maakt de keuze voor het elimineren wel iets makkelijker. Zeker als het er deze keer maar acht hoeven te zijn.
California Burning
Crumbling Heart
Dance of the Buffalo
Evil Mothergrabber
Hope Train*
In Love
It Ain't Easy
Natural Woman
0
geplaatst: 26 februari 2025, 21:17 uur
California Burning
Crumbling Heart
Dance of the Buffalo
Diamonds
Lady J
Natural Woman
Voodoo Mademoiselle
Wicked Moon*
Crumbling Heart
Dance of the Buffalo
Diamonds
Lady J
Natural Woman
Voodoo Mademoiselle
Wicked Moon*
3
geplaatst: 26 februari 2025, 21:44 uur
FINALE VAN GREATEST HITS VAN DEWOLFF
https://www.bertielukassenproducties.nl/wp-content/uploads/2017/06/ybsuvy7i.bmp
Het doet me deugd dat de belangstelling wat toeneemt. Vijf lijstjes met afvallers werden er aangeleverd. De nummers die drie of vier keer genoemd werden vallen af. Daarmee hebben de nummers die twee keer genoemd werden (It Ain't Easy, Diamonds en Natural Woman) mazzel, aangezien ik niet de finale met minder dan 20 nummers wil spelen, maar ik ook niet denk dat een tussenronde met zo weinig deelnemers zin heeft.
De afvallers zijn:
Dance of the Buffalo, Voodoo Mademoiselle (beiden vier keer genoemd), Evil Mothergrabber, California Burning, Crumbling Heart, Lady J (allen drie keer genoemd)
Daarmee zijn alle nummer van de albums DeWolff IV en Grand South Electric uitgeschakeld. Maar we hebben nog 22 nummers over, namelijk:
Big Talk
Birth of the Ninth Sun*
Blood Meridian I
Diamonds
Don't You Go Up the Sky
Hope Train*
In Love
It Ain't Easy
Love in C Minor*
Natural Woman
Night Train
Rosita
Silver Lovemachine
Sugar Moon*
The Pistol
Tired of Loving You
Wicked Moon*
Will O' the Wisp*
Wontcha Wontcha*
Yes You Do
Uit deze lijst mag je je top 10 van DeWolff samenstellen. Je hebt daarvoor tot zaterdagochtend 8 uur. Veel plezier!
Aangepaste spotifylijst
https://www.bertielukassenproducties.nl/wp-content/uploads/2017/06/ybsuvy7i.bmp
Het doet me deugd dat de belangstelling wat toeneemt. Vijf lijstjes met afvallers werden er aangeleverd. De nummers die drie of vier keer genoemd werden vallen af. Daarmee hebben de nummers die twee keer genoemd werden (It Ain't Easy, Diamonds en Natural Woman) mazzel, aangezien ik niet de finale met minder dan 20 nummers wil spelen, maar ik ook niet denk dat een tussenronde met zo weinig deelnemers zin heeft.
De afvallers zijn:
Dance of the Buffalo, Voodoo Mademoiselle (beiden vier keer genoemd), Evil Mothergrabber, California Burning, Crumbling Heart, Lady J (allen drie keer genoemd)
Daarmee zijn alle nummer van de albums DeWolff IV en Grand South Electric uitgeschakeld. Maar we hebben nog 22 nummers over, namelijk:
Big Talk
Birth of the Ninth Sun*
Blood Meridian I
Diamonds
Don't You Go Up the Sky
Hope Train*
In Love
It Ain't Easy
Love in C Minor*
Natural Woman
Night Train
Rosita
Silver Lovemachine
Sugar Moon*
The Pistol
Tired of Loving You
Wicked Moon*
Will O' the Wisp*
Wontcha Wontcha*
Yes You Do
Uit deze lijst mag je je top 10 van DeWolff samenstellen. Je hebt daarvoor tot zaterdagochtend 8 uur. Veel plezier!
Aangepaste spotifylijst
1
geplaatst: 27 februari 2025, 15:41 uur
Grand Southern Electric was voor mij het album waar het DeWolff kwartje pas echt viel. Jammer dat er geen nummers daarvan zijn doorgedrongen tot de finale, maar voor mijn top 10 heeft het geen grote gevolgen.
De meer psychedelische eerste albums ben ik pas later gaan waarderen, daar kon ik rond het moment van uitbrengen nog niet het geduld voor opbrengen om die helemaal uit te zitten. Achteraf zeer indrukwekkend hoe ze die muziek op zo'n jonge leeftijd geloofwaardig wisten te brengen.
Tot nu toe heb ik de band alleen in 2019 in het voorprogramma van Golden Earring zien spelen, tijdens wat later het ongeplande afscheidsconcert van mijn helden bleek te zijn geweest. Maar ik ben zeker van plan om de live energie van DeWolff de komende jaren vaker te gaan ervaren.
1. Big Talk
Het galmende gitaareffect in dit nummer vind ik onweerstaanbaar. Voor DeWolff begrippen is dit verder een vrij standaard rocksong, maar wat voor één!
2. It Ain't Easy
Ik ben absoluut geen danser en meestal ook niet zo'n meezinger, maar bij dit nummer betrap ik mezelf altijd op beide activiteiten...
3. Don't You Go Up the Sky
Ik ben een groot liefhebber van het Hammond orgel en daarvoor ben je bij DeWolff uiteraard aan het juiste adres, zeker ook in dit nummer van hun debuutalbum.
4. Birth of the Ninth Sun*
5. Love in C Minor*
6. Sugar Moon*
7. Wicked Moon*
8. Yes You Do
9. In Love
10. Wontcha Wontcha*
De meer psychedelische eerste albums ben ik pas later gaan waarderen, daar kon ik rond het moment van uitbrengen nog niet het geduld voor opbrengen om die helemaal uit te zitten. Achteraf zeer indrukwekkend hoe ze die muziek op zo'n jonge leeftijd geloofwaardig wisten te brengen.
Tot nu toe heb ik de band alleen in 2019 in het voorprogramma van Golden Earring zien spelen, tijdens wat later het ongeplande afscheidsconcert van mijn helden bleek te zijn geweest. Maar ik ben zeker van plan om de live energie van DeWolff de komende jaren vaker te gaan ervaren.
1. Big Talk
Het galmende gitaareffect in dit nummer vind ik onweerstaanbaar. Voor DeWolff begrippen is dit verder een vrij standaard rocksong, maar wat voor één!
2. It Ain't Easy
Ik ben absoluut geen danser en meestal ook niet zo'n meezinger, maar bij dit nummer betrap ik mezelf altijd op beide activiteiten...
Ik ben een groot liefhebber van het Hammond orgel en daarvoor ben je bij DeWolff uiteraard aan het juiste adres, zeker ook in dit nummer van hun debuutalbum.
4. Birth of the Ninth Sun*
5. Love in C Minor*
6. Sugar Moon*
7. Wicked Moon*
8. Yes You Do
9. In Love
10. Wontcha Wontcha*
1
geplaatst: 28 februari 2025, 13:24 uur
Zo dit is wel een leuke en fijne ontdekking (is het vreemd als ze mij doen denken aan Greta van Fleet). Ik heb in ieder geval al voldoende materiaal gevonden om de komende zomerse maanden te gaan beluisteren. Hier zitten echt wel heerlijke nummers tussen. En na de playlist een ochtend op repeat te hebben staan houd ik het bij onderstaande lijstje. Ik ga zeker de komende tijd hun albums eens uitdiepen.
01. Big Talk
02. Tired of Loving You
03. Blood Meridian I
04. Love in C Minor*
05. Don't You Go Up the Sky
06. Heart Stopping Kinda Show*
07. Night Train
08. Hope Train*
09. Sugar Moon*
10. It Ain't Easy
01. Big Talk
02. Tired of Loving You
03. Blood Meridian I
04. Love in C Minor*
05. Don't You Go Up the Sky
06. Heart Stopping Kinda Show*
07. Night Train
08. Hope Train*
09. Sugar Moon*
10. It Ain't Easy
2
geplaatst: 28 februari 2025, 14:56 uur
01. Birth of the Ninth Sun*
02. Love in C Minor
03. Night Train
04. Big Talk
05. Hope Train
06. The Pistol
07. Silver Lovemachine
08. Blood Meridian I
09. Rosita
10. Don't You Go Up the Sky
In juni 2009 leerde ik de band kennen. Als zeer jonge honden betraden ze het podium van het Schippop festival. Na de toen gelijk al sterke show (zonder enige opsmuk, ze waren natuurlijk ook nog extreem jong) kocht ik de debuut EP bij de leden zelf en maakte een praatje. Ik zag ze op meer festivals in de buurt (Waterpop en Westerpop) maar ook als supporteract van het tot nu nog steeds laatste concert van de Golden Earring in Ahoy. De shows werden groter en groter maar de muziek bleef recht uit het psychedelische rockhart, geweldige liveband!
02. Love in C Minor
03. Night Train
04. Big Talk
05. Hope Train
06. The Pistol
07. Silver Lovemachine
08. Blood Meridian I
09. Rosita
In juni 2009 leerde ik de band kennen. Als zeer jonge honden betraden ze het podium van het Schippop festival. Na de toen gelijk al sterke show (zonder enige opsmuk, ze waren natuurlijk ook nog extreem jong) kocht ik de debuut EP bij de leden zelf en maakte een praatje. Ik zag ze op meer festivals in de buurt (Waterpop en Westerpop) maar ook als supporteract van het tot nu nog steeds laatste concert van de Golden Earring in Ahoy. De shows werden groter en groter maar de muziek bleef recht uit het psychedelische rockhart, geweldige liveband!
1
geplaatst: 28 februari 2025, 15:49 uur
Ik zag ze anderhalf jaar geleden voor het eerst live en dat smaakt naar (veel) meer. Heerlijk live band.
1. In Love
2. Wicked Moon*
4. Sugar Moon*
5. Blood Meridian I
6. Hope Train*
7. Silver Lovemachine
8. Heart Stopping Kinda Show*
9. Will O' the Wisp*
10. Diamonds
1. In Love
2. Wicked Moon*
4. Sugar Moon*
5. Blood Meridian I
6. Hope Train*
7. Silver Lovemachine
8. Heart Stopping Kinda Show*
9. Will O' the Wisp*
10. Diamonds
1
geplaatst: 28 februari 2025, 17:48 uur
Best te pruimen deze muziek, hoorde veel afwisseling, de zanger is niet helemaal mijn smaak maar kan er mee door. Weer wat opgestoken afgelopen dagen. Maar viel niet mee, eigenlijk niet te doen, om even uit 20 onbekende nummers een top 10 samen te stellen. Eigenlijk 19 onbekende nummers, Silver Lovemachine kende ik wel uit de progladder ooit.
Maar goed, er is een top10 uitgerold...
01 Tired of Loving You
02 What's the Measure of a Man
03 Birth of the Ninth Sun*
04 Rosita
05 Diamonds
06 Love in C Minor*
07 Don't You Go Up the Sky
08 Big Talk
09 Silver Lovemachine
10 The Pistol
En alvast bedankt voor de moeite Bonk!
Maar goed, er is een top10 uitgerold...
01 Tired of Loving You
02 What's the Measure of a Man
03 Birth of the Ninth Sun*
04 Rosita
05 Diamonds
06 Love in C Minor*
07 Don't You Go Up the Sky
08 Big Talk
09 Silver Lovemachine
10 The Pistol
En alvast bedankt voor de moeite Bonk!

1
geplaatst: 28 februari 2025, 18:18 uur
Nog even een heads-up voor thelion, Wolfmother, EvilDrSmith en matthijs dat ze nog tot morgenochtend acht uur hebben om hun DeWolff top 10 in te leveren.
0
geplaatst: 28 februari 2025, 19:18 uur
Hoe laat ga je morgen ongeveer starten met je presentatie, Bonk?
1
geplaatst: 28 februari 2025, 19:21 uur
Uur of negen, maar wordt geen hele uitgebreide presentatie. We gaan voor een vroeg dampend concert!
2
geplaatst: 28 februari 2025, 23:06 uur
Ik zag in mijn fotoarchief dat ik ze in 2009 drie keer heb zien spelen. Waaronder een keer in het knusse, inmiddels wijlen The Rambler, Eindhoven. Damn, wat gingen die broekies daar geweldig te keer. Even wat kiekjes voor de nodige opleuking van mijn lijstje.
https://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/480965789_10214600563284190_703093631279779863_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=6zUhSIcQOSIQ7kNvgFHq63c&_nc_oc=AdiQwR5pJpX0jGvTbBi9mIkQ3oZG1b-D1BPiqTWBm8SesZfEnWQV6yv9Wj72gLJ8Cgg&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=A61ThvSv-acrhFLd86OaWov&oh=00_AYDyFdnh9ixBK41_fOOjPtY0asIimiTPo9f7EuMbYaYNYA&oe=67C809FBhttps://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/480745151_10214600564524221_6773522446635728790_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=EyItNAFbHMAQ7kNvgFZN0iX&_nc_oc=AdjQc4u9IHOSbUBDeMsWAUKE3KHvHsgIqIS5y2S4E5NeJMIzGB4GXe7RYlT51g-O7GU&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=A61ThvSv-acrhFLd86OaWov&oh=00_AYADQd9d_qrhZw6BE_yDqm6Uf5T69TFRW2_AvhTe5Br5mw&oe=67C7F078
Wat mijn Top 10 betreft: size matters!
0. The Thrills That Come Along with the Landing of a Flying Saucer
1. Birth of the Ninth Sun*
2. Yellow Rat Magic Blues
2. Silver Lovemachine
3. Tired of Loving You
4. The Pistol
5. Rosita
6. Night Train
7. What's the Measure of a Man
8. Diamonds
9. Big Talk
Bubbling under:
Sugar Moon*
Wontcha Wontcha
Love in C Minor*
Lady J
Yes You Do
https://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/480610442_10214600567084285_2348452810157433266_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=M8vemAKR_OUQ7kNvgG0GHrG&_nc_oc=AditN7ajA4-nAPFNuX_idhqMMoo0S-lBbo0TnebIFtlY5p5ckLCTzXcukOhjISS7Fu8&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=A61ThvSv-acrhFLd86OaWov&oh=00_AYAkJ6SGMTrEytOt0ipxBGxqZkRHQ7LAQNfFR33LlTx2Gw&oe=67C7E968
https://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/480965789_10214600563284190_703093631279779863_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=6zUhSIcQOSIQ7kNvgFHq63c&_nc_oc=AdiQwR5pJpX0jGvTbBi9mIkQ3oZG1b-D1BPiqTWBm8SesZfEnWQV6yv9Wj72gLJ8Cgg&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=A61ThvSv-acrhFLd86OaWov&oh=00_AYDyFdnh9ixBK41_fOOjPtY0asIimiTPo9f7EuMbYaYNYA&oe=67C809FBhttps://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/480745151_10214600564524221_6773522446635728790_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=EyItNAFbHMAQ7kNvgFZN0iX&_nc_oc=AdjQc4u9IHOSbUBDeMsWAUKE3KHvHsgIqIS5y2S4E5NeJMIzGB4GXe7RYlT51g-O7GU&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=A61ThvSv-acrhFLd86OaWov&oh=00_AYADQd9d_qrhZw6BE_yDqm6Uf5T69TFRW2_AvhTe5Br5mw&oe=67C7F078
Wat mijn Top 10 betreft: size matters!
0. The Thrills That Come Along with the Landing of a Flying Saucer
1. Birth of the Ninth Sun*
2. Yellow Rat Magic Blues
2. Silver Lovemachine
3. Tired of Loving You
4. The Pistol
5. Rosita
6. Night Train
7. What's the Measure of a Man
8. Diamonds
9. Big Talk
Bubbling under:
Sugar Moon*
Wontcha Wontcha
Love in C Minor*
Lady J
Yes You Do
https://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/480610442_10214600567084285_2348452810157433266_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=M8vemAKR_OUQ7kNvgG0GHrG&_nc_oc=AditN7ajA4-nAPFNuX_idhqMMoo0S-lBbo0TnebIFtlY5p5ckLCTzXcukOhjISS7Fu8&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=A61ThvSv-acrhFLd86OaWov&oh=00_AYAkJ6SGMTrEytOt0ipxBGxqZkRHQ7LAQNfFR33LlTx2Gw&oe=67C7E968
0
geplaatst: 1 maart 2025, 08:29 uur
1 Night Train
2 It Ain't Easy
3 Birth of the Ninth Sun*
4 Big Talk
5 Will O' the Wisp*
6 Tired of Loving You
7 Don't You Go Up the Sky
8 Heart Stopping Kinda Show*
9 Rosita
10 Love in C Minor
Met mijn lijstje zijn de lijnen ook gesloten!
2 It Ain't Easy
3 Birth of the Ninth Sun*
4 Big Talk
5 Will O' the Wisp*
6 Tired of Loving You
7 Don't You Go Up the Sky
8 Heart Stopping Kinda Show*
9 Rosita
10 Love in C Minor
Met mijn lijstje zijn de lijnen ook gesloten!
1
geplaatst: 1 maart 2025, 08:34 uur
Goedemorgen Bonkeraar, de wolf roept tegenwoordig nogal controverse op in Neserland eens kijken wat dit lijstje gaat doen 

3
geplaatst: 1 maart 2025, 08:51 uur
UITSLAG VAN GREATEST HITS VAN DEWOLFF!
https://www.mo.nl/content/uploads/2020/09/Foto-Han-Ernest-1140x720-1.jpg
7 Deelnemers namen de moeite om hun top 10 in te leveren. Dat waren wat minder dan gehoopt en verwacht, maar als ik dan lees dat deze Greatest Hits er wel toe geleid heeft dat er mensen achter gekomen zijn dat DeWolff best lekkere muziek maakt, maakt dat het organiseren van zo'n Greatest Hits toch de moeite waard.
En hoewel ze op de plaat al echt hele lekkere muziek maken en al kwaliteit genoeg tonen, blinkt deze band pas echt uit op het podium. En dat ik niet de enige ben die vindt dat dat het geval is, bleek al uit de lijstjes. Want dan weten Pablo, Luka en Robin met hun energieke drums, gitaar en Hammondorgel hun muziek echt tot een ander niveau te tillen, ongeacht of ze op dat podium al dan niet aangevuld worden met bas en achtergrondzangeressen.
Want wat een energie leggen ze in hun optredens. Nummers zijn nog wel herkenbaar, maar worden zeker niet nagespeeld van hoe ze op de plaat staan. Improvisatie, lange instrumentale stukken, elke keer krijg je weer iets anders voorgeschoteld. En dat zorgt voor een dampende zaal met enthousiaste toeschouwers die heerlijk opgaan in de muziek.
Maar wat je ook krijgt voorgeschoteld, je krijgt altijd volle bak energie, een band die er volledig voor gaat en alles geeft. En hoewel het al niet meer de echte broekies zijn die ze waren toen ik ze voor de eerste keer zag, ze gedragen zich nog steeds als een groep jonge honden die elke keer weer. Die pas tevreden zijn als iedereen gesloopt maar compleet voldaan naar huis gaat en zich afvraagt hoe ze toch elke keer weer volledig gegrepen worden door de geweldige liveshows die DeWolff weet neer te zetten.
En hoe dan de ideale setlist van zo'n show eruit zou zien?
https://www.mo.nl/content/uploads/2020/09/Foto-Han-Ernest-1140x720-1.jpg
7 Deelnemers namen de moeite om hun top 10 in te leveren. Dat waren wat minder dan gehoopt en verwacht, maar als ik dan lees dat deze Greatest Hits er wel toe geleid heeft dat er mensen achter gekomen zijn dat DeWolff best lekkere muziek maakt, maakt dat het organiseren van zo'n Greatest Hits toch de moeite waard.
En hoewel ze op de plaat al echt hele lekkere muziek maken en al kwaliteit genoeg tonen, blinkt deze band pas echt uit op het podium. En dat ik niet de enige ben die vindt dat dat het geval is, bleek al uit de lijstjes. Want dan weten Pablo, Luka en Robin met hun energieke drums, gitaar en Hammondorgel hun muziek echt tot een ander niveau te tillen, ongeacht of ze op dat podium al dan niet aangevuld worden met bas en achtergrondzangeressen.
Want wat een energie leggen ze in hun optredens. Nummers zijn nog wel herkenbaar, maar worden zeker niet nagespeeld van hoe ze op de plaat staan. Improvisatie, lange instrumentale stukken, elke keer krijg je weer iets anders voorgeschoteld. En dat zorgt voor een dampende zaal met enthousiaste toeschouwers die heerlijk opgaan in de muziek.
Maar wat je ook krijgt voorgeschoteld, je krijgt altijd volle bak energie, een band die er volledig voor gaat en alles geeft. En hoewel het al niet meer de echte broekies zijn die ze waren toen ik ze voor de eerste keer zag, ze gedragen zich nog steeds als een groep jonge honden die elke keer weer. Die pas tevreden zijn als iedereen gesloopt maar compleet voldaan naar huis gaat en zich afvraagt hoe ze toch elke keer weer volledig gegrepen worden door de geweldige liveshows die DeWolff weet neer te zetten.
En hoe dan de ideale setlist van zo'n show eruit zou zien?
0
geplaatst: 1 maart 2025, 08:57 uur
Nou, het begint helaas met dat er een nummer geschrapt wordt van de setlist, want nummer 22 Natural Woman bleek door niemand genoemd, maar dat geeft alleen maar wat ruimte voor nog langere solo’s zullen we maar zeggen.
De show begint met Wontcha Wontcha (21e plaats, 1 punt, 1 keer genoemd, afkomstig van Love, Death & In Between)
En na dit voorzichtige begin barst de show echt los met Yes You Do, voor deze show gespeeld met het Metropole Orkest (20e plaats, 3 punten, 1 keer, afkomstig van Wolffpack).
Daarna volgen Will O'the Whisp (19e plaats, 8 punten, 2 keer genoemd, afkomstig van Love, Death & In Between), Diamonds (18e plaats, 10 punten, 3 keer genoemd, afkomstig van Orchards / Lupine), Heart Stopping Kinda Show (17e plaats, 11 punten, 3 keer genoemd, wederom afkomstig van Love, Death & In Between)
Daarna wordt In Love (16e plaats, 12 punten, 2 keer genoemd, afkomstig van Muscle Shoals) gespeeld, waarmee we de favoriet van motel matches gehad hebben.
De show begint met Wontcha Wontcha (21e plaats, 1 punt, 1 keer genoemd, afkomstig van Love, Death & In Between)
En na dit voorzichtige begin barst de show echt los met Yes You Do, voor deze show gespeeld met het Metropole Orkest (20e plaats, 3 punten, 1 keer, afkomstig van Wolffpack).
Daarna volgen Will O'the Whisp (19e plaats, 8 punten, 2 keer genoemd, afkomstig van Love, Death & In Between), Diamonds (18e plaats, 10 punten, 3 keer genoemd, afkomstig van Orchards / Lupine), Heart Stopping Kinda Show (17e plaats, 11 punten, 3 keer genoemd, wederom afkomstig van Love, Death & In Between)
Daarna wordt In Love (16e plaats, 12 punten, 2 keer genoemd, afkomstig van Muscle Shoals) gespeeld, waarmee we de favoriet van motel matches gehad hebben.
* denotes required fields.