Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!
zoeken in:
0
geplaatst: 21 februari 2025, 22:57 uur
Ik wacht nog even op de punten uit Brussel en dan ga ik tellen.
2
geplaatst: 21 februari 2025, 22:58 uur
Lijst van Gretz
1. Chairlift - Bruises
2. Caroline Polachek - Sunset
3. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
4. Caroline Polachek - Welcome to My Island
5. Chairlift - Amanaemonesia
6. Chairlift - I Belong in Your Arms
7. Caroline Polachek - Bunny Is a Rider
8. Charli XCX - Everything is Romantic (ft. Caroline Polachek)
9. Caroline Polachek - Door
10. Caroline Polachek - Pang
1. Chairlift - Bruises
2. Caroline Polachek - Sunset
3. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
4. Caroline Polachek - Welcome to My Island
5. Chairlift - Amanaemonesia
6. Chairlift - I Belong in Your Arms
7. Caroline Polachek - Bunny Is a Rider
8. Charli XCX - Everything is Romantic (ft. Caroline Polachek)
9. Caroline Polachek - Door
10. Caroline Polachek - Pang
0
geplaatst: 21 februari 2025, 23:23 uur
voskat schreef:
Oh shit kan ik nog?
Oh shit kan ik nog?
Ja nog net!
Lukt het voor half 12? Fijn als je nog een lijstje kunt indienen iig.
1
geplaatst: 21 februari 2025, 23:28 uur
1. Chairlift - Polymorphing
2. Charli XCX - Tears (feat. Caroline Polachek)
3. Caroline Polachek - Billions
4. Chairlift - I Belong in Your Arms
5. Caroline Polachek - Coma
6. Caroline Polachek - Door
7. Caroline Polachek - Blood and Butter
8. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
9. Caroline Polachek - Welcome to My Island
10. Chairlift - Ch-Ching
2. Charli XCX - Tears (feat. Caroline Polachek)
3. Caroline Polachek - Billions
4. Chairlift - I Belong in Your Arms
5. Caroline Polachek - Coma
6. Caroline Polachek - Door
7. Caroline Polachek - Blood and Butter
8. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
9. Caroline Polachek - Welcome to My Island
10. Chairlift - Ch-Ching
2
geplaatst: 21 februari 2025, 23:50 uur
Dank voskat! Dankzij jouw lijstje zijn we uiteindelijk met zijn tienen in deze finale, een select maar uitstekend gezelschap. Een gezelschap met een gevarieerde smaak ook inzake Caroline, want bovenin zat het extreem dichtbij elkaar.
Ik ga maar van start met de nummer 20 t/m 17:
20. Ramona Lisa - Arcadia (1 punt, 1 keer genoemd)
19. Chairlift - Ch-Ching (7 punten, 2 keer genoemd)
18. Caroline Polachek - Pang (9 punten, 3 keer genoemd)
17. Caroline Polachek - Dang (9 punten, 4 keer genoemd)
Mooi te zien dat ook Ramona Lisa de finale heeft gehaald, zelfs al is het als hekkensluiter. Ook de clip bijgevoegd. Mooie spookhuizenmuziek + video voor de late vrijdagavond.
De beste single van het zwanenzang-album van Chairlift vonden we Ch-Ching. Moth to the Flame haalde helaas niet de finale. Toch zien we nog een albumtrack van dit album terug, verderop in de lijst. Dang was een uitstekende single uit 2023 alweer, waarin ze haar eigen Bunny is a Rider samplet.
Ik ga maar van start met de nummer 20 t/m 17:
20. Ramona Lisa - Arcadia (1 punt, 1 keer genoemd)
19. Chairlift - Ch-Ching (7 punten, 2 keer genoemd)
18. Caroline Polachek - Pang (9 punten, 3 keer genoemd)
17. Caroline Polachek - Dang (9 punten, 4 keer genoemd)
Mooi te zien dat ook Ramona Lisa de finale heeft gehaald, zelfs al is het als hekkensluiter. Ook de clip bijgevoegd. Mooie spookhuizenmuziek + video voor de late vrijdagavond.
De beste single van het zwanenzang-album van Chairlift vonden we Ch-Ching. Moth to the Flame haalde helaas niet de finale. Toch zien we nog een albumtrack van dit album terug, verderop in de lijst. Dang was een uitstekende single uit 2023 alweer, waarin ze haar eigen Bunny is a Rider samplet.
3
geplaatst: 21 februari 2025, 23:58 uur
Everybody, just calm the fuck down
I'm polymorphing
Blokje Chairlift:
16. Chairlift - Sidewalk Safari (12 punten, 2 keer genoemd, de nummer 1 van motel matches)
15. Chairlift - Polymorphing (13 punten, 2 keer genoemd, de nummer 1 van voskat
14. Chairlift - Bruises (15 punten, 3 keer genoemd, de nummer 1 van Gretz)
Had ik al gezegd dat de meningen verdeeld waren? Vanaf nu zijn alle nummers minimaal in iemands top 3 geëindigd, alle Chairlift-nummers zelfs bij iemand op 1.
Drie nummers van de drie verschillende albums: Bruises van het debuut Does You Inspire You, Sidewalk Safari van doorbraakplaat Something en Polymorphing van laatste album Moth. Ik wist trouwens niet dat er een video was van Polymorphing; blijkbaar hun allerlaatste.
I'm polymorphing
Blokje Chairlift:
16. Chairlift - Sidewalk Safari (12 punten, 2 keer genoemd, de nummer 1 van motel matches)
15. Chairlift - Polymorphing (13 punten, 2 keer genoemd, de nummer 1 van voskat
14. Chairlift - Bruises (15 punten, 3 keer genoemd, de nummer 1 van Gretz)
Had ik al gezegd dat de meningen verdeeld waren? Vanaf nu zijn alle nummers minimaal in iemands top 3 geëindigd, alle Chairlift-nummers zelfs bij iemand op 1.
Drie nummers van de drie verschillende albums: Bruises van het debuut Does You Inspire You, Sidewalk Safari van doorbraakplaat Something en Polymorphing van laatste album Moth. Ik wist trouwens niet dat er een video was van Polymorphing; blijkbaar hun allerlaatste.
1
geplaatst: 22 februari 2025, 00:06 uur
Blokje Charli XCX:
13. Charli XCX - Tears (feat. Caroline Polachek) (16 punten, 3 keer genoemd)
12. Charli XCX - Everything is Romantic (ft. Caroline Polachek) (18 punten, 3 keer genoemd)
Er zit 7 jaar tussen Tears (2017) en Everything is Romantic (2024) en dat is wel hoorbaar vind ik. Mooi dat deze popprinsessen elkaar weten te vinden, al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik het origineel van Everything is Romantic wel beter vind dan deze versie.
Helaas van deze songs zo gauw geen clip of goede live video te vinden.
13. Charli XCX - Tears (feat. Caroline Polachek) (16 punten, 3 keer genoemd)
12. Charli XCX - Everything is Romantic (ft. Caroline Polachek) (18 punten, 3 keer genoemd)
Er zit 7 jaar tussen Tears (2017) en Everything is Romantic (2024) en dat is wel hoorbaar vind ik. Mooi dat deze popprinsessen elkaar weten te vinden, al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik het origineel van Everything is Romantic wel beter vind dan deze versie.
2
geplaatst: 22 februari 2025, 00:15 uur
Twee recente nummers.
11. Caroline Polachek - Coma (22 punten, 5 keer genoemd)
10. Caroline Polachek - I Believe (23 punten, 5 keer genoemd)
Coma kwam op de speciale editie van Desire, I Want To Turn Into You terecht die begin vorig jaar uitkwam. Daarom wellicht wat minder bekend, maar hier toch bijna in de top 10 geëindigd! I Believe vind ik wel een verrassing dat 'ie zo hoog eindigt, op het album staat 'ie niet bij de meest populaire nummers. Maar het is wel een heel fijn nummer, bovenstaande liveversie bevestigd dat wel weer voor mij (helaas is het camerastandpunt niet zo goed als de geluidskwaliteit).
2
geplaatst: 22 februari 2025, 00:23 uur
Between you and me
Suddenly
Something, something, something
Is on my mind
9. Chairlift - I Belong in Your Arms (24 punten, 5 keer genoemd, de nummer 1 van mijzelf)
8. Caroline Polachek - Bunny Is a Rider (25 punten, 6 keer genoemd)
I Belong In Your Arms was een van de eerste nummers van Chairlift waar ik voor viel en toen ik zo ongeveer op het hoogtepunt van mijn fan-zijn zat, brachten ze ook nog eens een Japanstalige versie uit. Die werd hier ook een paar keer genomineerd, maar meer zat er niet in. Maar goed, dan plaatsen we hem nu alsnog. De vocale ornamenten richting het einde doen me trouwens altijd weer aan een specifiek Kate Bush-nummer denken. Heb trouwens net ontdekt dat Polachek als kind in Japan heeft gewoond, dus het is niet eens fonetisch ingezongen waarschijnlijk.
Bunny Is A Rider is weer zo'n inventieve popparel van de laatste plaat, hoewel het al een paar jaar eerder werd uitgebracht als single. Door Pitchfork werd het in 2021 als beste song van het jaar uitgeroepen. Het blad Paste omschreef het als volgt: "a change of pace for Polachek, viewing the release as "a sonic departure from Polachek's dreamy, introspective indie-pop as she veers into spicier territories". The prominent "whistles transport listeners into a Caribbean paradise as Polachek reflects on operating untethered to anyone or anything"
Dat Caribbean paradise komen we later weer tegen.
Suddenly
Something, something, something
Is on my mind
9. Chairlift - I Belong in Your Arms (24 punten, 5 keer genoemd, de nummer 1 van mijzelf)
8. Caroline Polachek - Bunny Is a Rider (25 punten, 6 keer genoemd)
I Belong In Your Arms was een van de eerste nummers van Chairlift waar ik voor viel en toen ik zo ongeveer op het hoogtepunt van mijn fan-zijn zat, brachten ze ook nog eens een Japanstalige versie uit. Die werd hier ook een paar keer genomineerd, maar meer zat er niet in. Maar goed, dan plaatsen we hem nu alsnog. De vocale ornamenten richting het einde doen me trouwens altijd weer aan een specifiek Kate Bush-nummer denken. Heb trouwens net ontdekt dat Polachek als kind in Japan heeft gewoond, dus het is niet eens fonetisch ingezongen waarschijnlijk.
Bunny Is A Rider is weer zo'n inventieve popparel van de laatste plaat, hoewel het al een paar jaar eerder werd uitgebracht als single. Door Pitchfork werd het in 2021 als beste song van het jaar uitgeroepen. Het blad Paste omschreef het als volgt: "a change of pace for Polachek, viewing the release as "a sonic departure from Polachek's dreamy, introspective indie-pop as she veers into spicier territories". The prominent "whistles transport listeners into a Caribbean paradise as Polachek reflects on operating untethered to anyone or anything"
Dat Caribbean paradise komen we later weer tegen.
1
geplaatst: 22 februari 2025, 00:35 uur
Blokje Pang:
7. Caroline Polachek - Door (26 punten, 6 keer genoemd)
6. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings (42 punten, 8 keer genoemd)
De zondag voor kerst trad een vriendin van mij op met haar koor op een markt in Rotterdam-Noord en dus gingen we kijken. Het was koud, grauw, het regende - een perfecte dag om thuis te blijven eigenlijk. Maar eenmaal daar stond het hutjemutje met paraplu's en regenjassen en toen ineens So Hot You're Hurting My Feelings werd ingezet had ik toch wel het beste saamhorigheidsgevoel van de laatste maanden. Ook echt een briljant nummer vol mooie wendingen en zanglijnen. Misschien dat dit ooit nog een wat grotere klassiekerstatus krijgt.
Door is dan weer extra noemenswaardig omdat dit haar debuutsingle was onder haar eigen naam, na eerder als CEP, Ramona Lisa en uiteraard Chairlift gemaakt te hebben. Muzikaal opvallend is hier vooral de lange vocale solo aan het einde.
2
geplaatst: 22 februari 2025, 00:50 uur
Is it amnesia?
Amanaemonesia
Mistaken for magic
5. Chairlift - Amanaemonesia (46 punten, 7 keer genoemd en de nummer 1 van Dance Lover)
Voor mij was dit lang het 4e of 5e beste nummer van Something (achter de nummers die de finale hebben gehaald en ook Cool as a Fire en vooral Met Before), maar ik denk dat het toch wat is gestegen in mijn achting deze week. In ieder geval was het hier de beste scorende Chairlift-song, hierna gaan we verder zonder Aaron Pfenning (die in 2010 al uit de band stapte) en Patrick Wimberly. Zij hebben na Chairlift geen grote succes meer geboekt als uitvoerend artiest, vooral Wimberly wel als producer en schrijver voor o.a. Soko, MGMT, Lil Yachty en Ellie Goulding.
Amanaemonesia
Mistaken for magic
5. Chairlift - Amanaemonesia (46 punten, 7 keer genoemd en de nummer 1 van Dance Lover)
Voor mij was dit lang het 4e of 5e beste nummer van Something (achter de nummers die de finale hebben gehaald en ook Cool as a Fire en vooral Met Before), maar ik denk dat het toch wat is gestegen in mijn achting deze week. In ieder geval was het hier de beste scorende Chairlift-song, hierna gaan we verder zonder Aaron Pfenning (die in 2010 al uit de band stapte) en Patrick Wimberly. Zij hebben na Chairlift geen grote succes meer geboekt als uitvoerend artiest, vooral Wimberly wel als producer en schrijver voor o.a. Soko, MGMT, Lil Yachty en Ellie Goulding.
2
geplaatst: 22 februari 2025, 01:02 uur
Look at you all mythicalogical and wikipediated
Look how I forget who I was
Before I was the way I am with you
Where did you come from, you?
4. Caroline Polachek - Blood and Butter (52 punten, 8 keer genoemd)
Tja, wat moet je hier nog van zeggen. Grandioos nummer. De liveversie hierboven vind ik ook super, al wordt de doedelzak hier gereproduceerd op gitaar. Voor wie het leuk vind om te lezen is dit wel een informatief interview met BriÌ€ghde Chaimbeul, de Schotse muzikante die de doedelzakbreak voor haar rekening neemt op het album: Bagpipe bliss: meet the musician playing pipe on Caroline Polachek’s album | Dazed - dazeddigital.com
4. Caroline Polachek - Blood and Butter (52 punten, 8 keer genoemd)
Tja, wat moet je hier nog van zeggen. Grandioos nummer. De liveversie hierboven vind ik ook super, al wordt de doedelzak hier gereproduceerd op gitaar. Voor wie het leuk vind om te lezen is dit wel een informatief interview met BriÌ€ghde Chaimbeul, de Schotse muzikante die de doedelzakbreak voor haar rekening neemt op het album: Bagpipe bliss: meet the musician playing pipe on Caroline Polachek’s album | Dazed - dazeddigital.com
3
geplaatst: 22 februari 2025, 01:10 uur
3. Caroline Polachek - Sunset (58 punten, 9 keer genoemd)
De top 3 lag tot aan de lijst van voskat slechts drie punten uit elkaar. Na dienst lijst was Sunset de logische nummer 3, want voskat was de enige die geen punten over had voor Sunset. Net zoals er bij de nummer 1 en 2 steeds een iemand die geen punten daarvoor over had.
Voor Sunset nog maar eens een live-clipje uit haar Tiny Desk optreden. Ook hier krijg ik licht-Caribische vibes bij, maar nog meer Spaanse vibes vanwege de gitaar en het handklap. Heerlijk nummer.
4
geplaatst: 22 februari 2025, 01:29 uur
Ik was nog aan het bepalen wie er eigenlijk had gewonnen, want eerst waren Billions en Welcome To My Island ex aequo geëindigd in punten en allebei 8 keer genoemd. Maar met het lijstje van voskat in extremis werd het pleit dan toch echt beslecht in het voordeel van die eerste. Het is een beetje als de voetballer die in de 5e minuut van de 2e helft blessuretijd nog de winnende erin schiet. 
2. Caroline Polachek - Welcome to My Island (63 punten, 9 genoemd en de nummer 1 van Arno)
1. Caroline Polachek - Billions (69 punten, 9 keer genoemd en de nummer 1 van yeahyeahyeah, Teunnis, Johnny Marr en 123poetertjes)
Ook hier was ik wel nieuwsgierig wie deze nummers als enige niet in hun top 10 hadden, maar in dit geval was ik het zelf. Gretz was dan weer de enige zonder Billions. Niet verrassend dat singles van haar laatste album het zo goed doen, want het is haar populairste en hoogst gewaardeerde plaat.
Ook wel grappig dat dit de enige 2 nummers zijn waarin zij (voor zover bekend) samples heeft gebruikt van anderen. Billions is gebaseerd op een preset van een oude Korg-synthesizer. En het loopje van Welcome To My Island is dan weer gesampled uit het intro van Simple Minds' Don't You (Forget About Me).
Zo alles weer eens doorluisterend ben ik heel benieuwd wat Polachek nog voor ons in petto heeft de komende jaren. Zou mooi zijn als we dit over een tijdje over konden doen met nog meer mooie pareltjes.

2. Caroline Polachek - Welcome to My Island (63 punten, 9 genoemd en de nummer 1 van Arno)
1. Caroline Polachek - Billions (69 punten, 9 keer genoemd en de nummer 1 van yeahyeahyeah, Teunnis, Johnny Marr en 123poetertjes)
Ook hier was ik wel nieuwsgierig wie deze nummers als enige niet in hun top 10 hadden, maar in dit geval was ik het zelf. Gretz was dan weer de enige zonder Billions. Niet verrassend dat singles van haar laatste album het zo goed doen, want het is haar populairste en hoogst gewaardeerde plaat.
Ook wel grappig dat dit de enige 2 nummers zijn waarin zij (voor zover bekend) samples heeft gebruikt van anderen. Billions is gebaseerd op een preset van een oude Korg-synthesizer. En het loopje van Welcome To My Island is dan weer gesampled uit het intro van Simple Minds' Don't You (Forget About Me).
Zo alles weer eens doorluisterend ben ik heel benieuwd wat Polachek nog voor ons in petto heeft de komende jaren. Zou mooi zijn als we dit over een tijdje over konden doen met nog meer mooie pareltjes.

4
geplaatst: 22 februari 2025, 01:38 uur
Nog even de einduitslag en dan geef ik het stokje door aan Bonk en zijn Limburgse vrienden van DeWolff. Dank jullie wel voor het meedoen!
https://i.postimg.cc/vZNFqvsg/image.png
en een experimentje met chatgpt:
https://i.postimg.cc/tRkRjwQ8/output-1.png
https://i.postimg.cc/vZNFqvsg/image.png
en een experimentje met chatgpt:
https://i.postimg.cc/tRkRjwQ8/output-1.png
1
geplaatst: 22 februari 2025, 01:56 uur
Bedankt voor de presentering, herman!
Ben vereerd dat ik de beslissing in de blessuretijd heb afgedwongen, ook al was het een bal die via mijn achterhoofd in eigen doel rolde of iets dergelijks.
Billions is een waardig winnaar. Fantastisch nummer dat herinneringen oproept aan de barokke pop uit de jaren '90.
Ben vereerd dat ik de beslissing in de blessuretijd heb afgedwongen, ook al was het een bal die via mijn achterhoofd in eigen doel rolde of iets dergelijks.
Billions is een waardig winnaar. Fantastisch nummer dat herinneringen oproept aan de barokke pop uit de jaren '90.
1
geplaatst: 22 februari 2025, 09:04 uur
Zeker een waardig winnaar. Dank voor de toffe presentatie herman!
1
geplaatst: 22 februari 2025, 09:23 uur
WELKOM BIJ DE GREATEST HITS VAN DEWOLFF!
https://cdn.songteksten.net/artiesten/1709900105-dewolff.jpg
Het wordt hoog tijd om als Fries deze Limburgse vrienden, zoals herman ze noemt, eens in het zonnetje te zetten deze week. Want dat verdienen ze. Ik noemde ze onlangs na een concertbezoek de beste huidige Nederlandse liveband. Zelf zeggen ze op hun website dat ze 'Raw Psychedelic Southern Rock' maken.
DeWolff bestaat slechts uit drie personen , al touren ze momenteel met meer. De broers Luka en en Pablo van der Poel en Robin Piso weten samen op gitaar, drums en hammondorgel een geweldig geluid neer te zeggen, wat overvol zit, maar ook waar nog de details uit te halen zijn. Heerlijke muziek om in op te gaan, dus.
En deze week gaan we bepalen wat de beste muziek van DeWolff is via het beproefde Greatest Hits-concept. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik echt wel de muziek heel erg waardeer, maar ik niet direct de nummers bij de naam weet te noemen, dus dat geeft wel een extra complicatie in dit concept, maar we gaan het gewoon doen. De startlijst bestaat simpelweg uit de twee best bestemde nummers van elke studioplaat.
Big Talk
Blood Meridian I
California Burning
Crumbling Heart
Dance of the Buffalo
Diamonds
Don't You Go Up the Sky
Evil Mothergrabber
In Love
It Ain't Easy
Lady J
Natural Woman
Night Train
Rosita
Silver Lovemachine
The Pistol
Tired of Loving You
Voodoo Mademoiselle
What's the Measure of a Man
Yes You Do
Vul deze startlijst aan met nog maximaal 10 nummers van DeWolff. Ook solonummers van Pablo van der Poel of nummers uit de samenwerking met Dawn Brothers mogen genoemd worden. De 10 meest genoemde nummers gaan mee naar de tweede ronde.
Deadline hiervoor: Maandag 24 februari, 20 uur.
Zou Casartelli, panjoe, DjFrankie of cosmic kid de titel willen veranderen in DeWolff? Dank alvast.
https://cdn.songteksten.net/artiesten/1709900105-dewolff.jpg
Het wordt hoog tijd om als Fries deze Limburgse vrienden, zoals herman ze noemt, eens in het zonnetje te zetten deze week. Want dat verdienen ze. Ik noemde ze onlangs na een concertbezoek de beste huidige Nederlandse liveband. Zelf zeggen ze op hun website dat ze 'Raw Psychedelic Southern Rock' maken.
DeWolff bestaat slechts uit drie personen , al touren ze momenteel met meer. De broers Luka en en Pablo van der Poel en Robin Piso weten samen op gitaar, drums en hammondorgel een geweldig geluid neer te zeggen, wat overvol zit, maar ook waar nog de details uit te halen zijn. Heerlijke muziek om in op te gaan, dus.
En deze week gaan we bepalen wat de beste muziek van DeWolff is via het beproefde Greatest Hits-concept. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik echt wel de muziek heel erg waardeer, maar ik niet direct de nummers bij de naam weet te noemen, dus dat geeft wel een extra complicatie in dit concept, maar we gaan het gewoon doen. De startlijst bestaat simpelweg uit de twee best bestemde nummers van elke studioplaat.
Big Talk
Blood Meridian I
California Burning
Crumbling Heart
Dance of the Buffalo
Diamonds
Don't You Go Up the Sky
Evil Mothergrabber
In Love
It Ain't Easy
Lady J
Natural Woman
Night Train
Rosita
Silver Lovemachine
The Pistol
Tired of Loving You
Voodoo Mademoiselle
What's the Measure of a Man
Yes You Do
Vul deze startlijst aan met nog maximaal 10 nummers van DeWolff. Ook solonummers van Pablo van der Poel of nummers uit de samenwerking met Dawn Brothers mogen genoemd worden. De 10 meest genoemde nummers gaan mee naar de tweede ronde.
Deadline hiervoor: Maandag 24 februari, 20 uur.
Zou Casartelli, panjoe, DjFrankie of cosmic kid de titel willen veranderen in DeWolff? Dank alvast.
2
geplaatst: 22 februari 2025, 11:48 uur
herman schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=xyXzQ0PcWbE&t=1800s
Misschien niet de beste kwaliteit, maar wel een legendarisch optreden en de video is geüpload onder het officiële kanaal van Charli.
0
geplaatst: 22 februari 2025, 14:54 uur
Teunnis schreef:
Misschien niet de beste kwaliteit, maar wel een legendarisch optreden en de video is geüpload onder het officiële kanaal van Charli.
(quote)
Volgens mij heb ik daar wel iets van gekeken gisteravond, maar denk een los knipsel, want ik had niet gezien dat ie op het officiële kanaal van Charli stond. Mooie aanvulling.
1
geplaatst: 22 februari 2025, 15:00 uur
Leuk, een weekje aandacht voor DeWolff. Geweldige liveband inderdaad, maar ook hun albums ben ik steeds meer gaan waarderen. Mooi hoe ze zich continu blijven ontwikkelen en niet hetzelfde kunstje blijven doen. Veel van mijn favoriete nummers kon ik al afvinken in de startlijst, maar deze tien mogen er zeker nog bij:
Double Crossing Man
Everything Everywhere
Higher Than the Sun
Love in C Minor
Out on the Town
Ride with You
Satilla No. 3
Stand Up Tall*
Sugar Moon
Wicked Moon
* Staat als 'Stand Tall' op de albumpagina, maar daar heb ik al een correctieverzoek voor ingediend.
Double Crossing Man
Everything Everywhere
Higher Than the Sun
Love in C Minor
Out on the Town
Ride with You
Satilla No. 3
Stand Up Tall*
Sugar Moon
Wicked Moon
* Staat als 'Stand Tall' op de albumpagina, maar daar heb ik al een correctieverzoek voor ingediend.
1
geplaatst: 22 februari 2025, 15:37 uur
Let's Stay Together
Heart Stopping Kinda Show
Will O' the Wisp
Jacky Go to Sleep
Sweet Loretta
Half of Your Love
R U My Savior?
Hope Train
Baby’s Got a Temper
Let Me Tell You (About My Baby)
Heart Stopping Kinda Show
Will O' the Wisp
Jacky Go to Sleep
Sweet Loretta
Half of Your Love
R U My Savior?
Hope Train
Baby’s Got a Temper
Let Me Tell You (About My Baby)
2
geplaatst: 23 februari 2025, 17:15 uur
Nog maar even wat potentiële geïnteresseerden taggen:
Rogyros, west, EwoudK, Zwaagje, El Stepperiño, WoNa, AOVV, JVT, matthijs, erwinz, Manfield, MarkS73, topihere, Thenop, sj0n88, bikkel2, VDB79, oceanvolta, freakey, Don Cappuccino, Ducoz, Erikpol, Doler
Wellicht vinden jullie het leuk om mee te spelen.
Voor wie niet bekend is met het concept van dit spel: Tot en met maandagavond is er de mogelijkheid om de startlijst (paar berichten hierboven) uit te breiden met maximaal 10 nummers.
De 10 meest genoemde nummers gaan mee naar de tweede ronde die we spelen van maandagavond tot woensdagavond. Dan kiezen we uit de lijst van 30 nummers de 10 minste. De tien meest genoemde moeten het spel verlaten, zodat we weer een lijst van 20 nummers krijgen.
Daaruit kiezen we dan tot vrijdagavond onze top 10. Ik zal dan vrijdagavond hieruit de gezamenlijke top 20 presenteren.
Mocht je ongewild getagd zijn, excuses. Mocht je ongewild niet getagd zijn, ook excuses maar speel vooral mee!
Rogyros, west, EwoudK, Zwaagje, El Stepperiño, WoNa, AOVV, JVT, matthijs, erwinz, Manfield, MarkS73, topihere, Thenop, sj0n88, bikkel2, VDB79, oceanvolta, freakey, Don Cappuccino, Ducoz, Erikpol, Doler
Wellicht vinden jullie het leuk om mee te spelen.
Voor wie niet bekend is met het concept van dit spel: Tot en met maandagavond is er de mogelijkheid om de startlijst (paar berichten hierboven) uit te breiden met maximaal 10 nummers.
De 10 meest genoemde nummers gaan mee naar de tweede ronde die we spelen van maandagavond tot woensdagavond. Dan kiezen we uit de lijst van 30 nummers de 10 minste. De tien meest genoemde moeten het spel verlaten, zodat we weer een lijst van 20 nummers krijgen.
Daaruit kiezen we dan tot vrijdagavond onze top 10. Ik zal dan vrijdagavond hieruit de gezamenlijke top 20 presenteren.
Mocht je ongewild getagd zijn, excuses. Mocht je ongewild niet getagd zijn, ook excuses maar speel vooral mee!
1
geplaatst: 23 februari 2025, 17:41 uur
Ik ken ze niet goed genoeg, alleen Wolffpack en Love& Death & in between. Maar wel benieuwd wat hier uit gaat komen! De mij onbekende toppers ga ik zeker luisteren!
1
geplaatst: 24 februari 2025, 02:46 uur
Ha, DeWolff!
Devoot liefhebber, fan, bewonderaar en hartstochtelijk nonseksueel groupie van de jongemannen ten tijde van hun debuut EP en eerste twee albums.
Daarna werd de liefde minder intens, zelfs zodanig tot een punt dat een scheiding op de loer lag, maar sinds hun ma-gi-stra-le optreden op Roadburn 2023 en het album 'Love, Death & In Between' is de liefde weer opgelaaid.
Beste nummer blijft evenwel hun onverwoestbare, alles verpulverende, bloeddoorlopen, high octane acidpowerpsychblueshardrockepic van hun eerste EP, misschien wel mijn alltime favoriete nummer van Nederlandse bodem:
The Thrills That Come Along with the Landing of a Flying Saucer (en dan vooral holyfokkingshit liveversies die soms wel meer dan twee keer zo lang duurden)
Goud-omranden nominaties ook voor:
Yellow Rat Magic Blues
Birth of the Ninth Sun
Gold and Seaweed
Love in C Minor
Mountain
Pick Your Bones Out of the Water
Sugar Moon
Wicked Moon
Wontcha Wontcha
Devoot liefhebber, fan, bewonderaar en hartstochtelijk nonseksueel groupie van de jongemannen ten tijde van hun debuut EP en eerste twee albums.
Daarna werd de liefde minder intens, zelfs zodanig tot een punt dat een scheiding op de loer lag, maar sinds hun ma-gi-stra-le optreden op Roadburn 2023 en het album 'Love, Death & In Between' is de liefde weer opgelaaid.
Beste nummer blijft evenwel hun onverwoestbare, alles verpulverende, bloeddoorlopen, high octane acidpowerpsychblueshardrockepic van hun eerste EP, misschien wel mijn alltime favoriete nummer van Nederlandse bodem:
The Thrills That Come Along with the Landing of a Flying Saucer (en dan vooral holyfokkingshit liveversies die soms wel meer dan twee keer zo lang duurden)
Goud-omranden nominaties ook voor:
Yellow Rat Magic Blues
Birth of the Ninth Sun
Gold and Seaweed
Love in C Minor
Mountain
Pick Your Bones Out of the Water
Sugar Moon
Wicked Moon
Wontcha Wontcha
1
geplaatst: 24 februari 2025, 14:20 uur
herman schreef:
Briljante lyrics, vallen me nu pas op. Wikipediated, laat het TheBanner maar niet horen

Thanks herman voor een weergaloze Caroline Polachek-week en fijne presentatie

* denotes required fields.