MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Rock en pop 60's Bobbys!

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
5. Whatever *

Aantal stemmen: 24
Aantal stemmen: 149
Nummer 1 van: Bonk vigil

De toegiften beginnen met het hoogst genoteerde nummer wat niet in de startlijst stond. Door mij onterecht geskipt uit hun setlist, zo oordeelden jullie streng en rechtvaardig

You've just got to trust your instincts and realize that you can't please all the people all the time. - Noel Gallagher

cosmic kid (moderator)
4. Some Might Say

Aantal stemmen: 30
Aantal stemmen: 172
Nummer 1 van: Sting GrafGantz Casartelli

Sting GrafGantz Casartelli durfden er al niet meer op te hopen. De eerste 14 lijstjes kwam Some Might Say voor. Toch was het bij lange na niet voldoende voor het podium.

"I don't give a fuck what people think about me."- Liam Gallagher

cosmic kid (moderator)
3. Don't Look Back In Anger

Aantal stemmen: 26
Aantal punten: 188
Nummer 1 van: EttaJamesBrown Poll3tj3 Marco dB ArthurDZ

Ondanks dat er nog 2 nummers volgen is Don't Look Back In Anger het hoogtepunt van de avond. Het is het type liedje waar menig artiest een moord voor zou doen, een anthem, de stem van een generatie. Wat anderen ook mogen zeggen en vinden. Marco dB is ook maar wat blij. Hij kan naar huis van deze ernstig overgewaarde band.

"I just think Radiohead are f-in' miserable bastards." - Noel Gallagher

cosmic kid (moderator)
2. Live Forever

Aantal stemmen: 30
Aantal punten: 203
Nummer 1 van: dumb_helicopter johan de witt aERodynamIC likeahurricane

Live Forever was de eerste koploper, dank aan likeahurricane en hield dit heel lang vast. Tot de streak (6 op een rij) van de winnaar was het hard op weg naar de onverwachte eindzege. Desondanks een heerlijk nummer en de bijna perfecte afsluiter

"Chris Martin looks like a geography teacher." - Liam Gallagher

Faster than a cannonball

cosmic kid (moderator)
1. Champagne Supernova

Aantal stemmen: 28
Aantal punten: 215
NUmmer 1 van: laxus11 cosmic kidRies_72 Jizze Hedser dominicano fonso west Martijn JonkersSBubeBrunniepoo DjFrankie

De verwachte eindwinnaar al duurde het lang voordat de koppositie werd gepakt en echt afstand nemen lukte ook niet. Dat dankt Champagne Supernova vooral aan 11 eerste plaatsen (waarvan 5 op een rij), veruit het meeste van allemaal. De perfecte concertafsluiter en voor mij ook 1 van de beste albumafsluiters die ik ken. Ook nog eens het langste nummer van deze avond. Magistraal.

"We're not arrogant, we just believe we're the best band in the world." - Noel Gallagher

"Every time I look in the mirror, God looks back." - Liam Gallagher

cosmic kid (moderator)
Beste allen, dit was mijn weekje Oasis. Elke keer denk ik weer: waar ben ik aan begonnen en nu overweeg ik me weer op de lijst te plaatsen. Het blijft toch leuk een week lang je onder te dompelen in een artiest.

Ik schreef het eerder:ik was vrij onbekend met Oasis maar ik heb genoten van deze lijst. Die slinger ik nog wel een paar keer aan.

Vanaf morgen loodst dynamo d ons door het oeuvre van Rob de Nijs. Daar is vooral mijn vrouw heel blij mee want zij is een groot Rob de Nijs liefhebber. In dat theater zal u mij dus wel vinden.

Tot slot de playlist:

Greatest Hits Of Oasis

DjFrankie, panjoe of Casartelli: kan een van jullie de naam van dit topic veranderen in Greatest Hits of #7: Rob de Nijs ? Hartelijk dank alvast!

Ik start overigens al vanavond

Dank je voor de hype en de presentatie, cosmic kid.
Was een leuke reünie.

Thanks cosmic kid! Fijn weekje Oasis! En ik ken het, die Greatest Hits organiseren kost altijd meer tijd en energie dan gedacht. Maar weet dus ook dat dit zeer gewaardeerd wordt en jij er niet alleen plezier aan beleeft!

De GROOTSTE HITS van Rob de Nijs

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Utrecht%2C_uitreiking_Edison-nominaties_Rob_de_Nijs%2C_Bestanddeelnr_932-9231.jpg
Rob de Nijs (geboren op Tweede Kerstdag, 1942 te Amsterdam) evolueerde van tieneridool in de jaren ’60 tot volwassen verhalenverteller in 2025, met een scherp gevoel voor woord en melodie. Zijn oeuvre overstijgt decennia, genres en tijdgeesten. De combinatie van commerciële hits, latere artistieke erkenning, persoonlijke warmte, en emotionele diepgang in zijn zang maken hem tot een van de belangrijkste figuren in de Nederlandse popmuziekgeschiedenis.

Liedjes als Jan Klaassen de Trompetter, Dag Zuster Ursula en Malle Babbe werden gecomponeerd door Boudewijn de Groot (muziek) en Leonard Nijgh (tekst). Banger Hart door Ellert Driessen (van Spargo) met tekst van Belinda Meuldijk. Veel liedjes in de jaren ’80 en ‘90 zijn door Gerard Stellaard, waaronder Hou Me Vast (Want Ik val), gecomponeerd. Tekst van Belinda Meuldijk. Op Eindelijk Vrij hoor je de samenwerking met Daniël Lohues. De kracht van De Nijs lag in het interpreteren en zingen van teksten met een verhalend en een soms wat – in positieve zin – theatraal karakter.

Rob de Nijs’ overlijden op 16 maart 2025 markeert het einde van een tijdperk. Daarom dit eerbetoon aan Rob de Nijs, zoals dat hoort op MusicMeter!

Startlijst – 1e ronde:

Alles Wat Ademt
Banger Hart
Bo
Dag Zuster Ursula
Eindelijk Vrij
Elk Servet In Ieder Havenrestaurant
Foto van Vroeger
Hartslag
Het Einde van Misschien
Het Werd Zomer
Hou Me Vast (Want Ik Val)
Jan Klaassen de Trompetter
Malle Babbe
Morgen Kom Je Terug
Niet voor het Laatst
Ritme van de Regen [met The Lords]
Tegen Beter Weten In
Zet een Kaars voor Je Raam Vannacht
Zo Zal het Zijn
Zondag

Nomineer minimaal 5 / maximaal 10 nummers die niet in deze startlijst staan.

Deadline maandag 14 juli 20:00 uur

Startlijst op Spotify: Grootste Hits van Rob de Nijs

Anna Paulowna
Bye Bye Mrs Turple
Ich nehm' dich wie du bist
If I Had a Hammer
Nicht mal einen Dollar

Bier Is Beter
Hé Speelman
Ik Wil Je
Johnny Soldaat
'n Beetje Meer
Onweer
Stil Verdriet
't Is Nooit te Laat
Wat Als Later Nu Is
Zonder Jou

Geen Open Einde in de startlijst?!

Zal kijken of ik er nog een paar bij kan vinden

Alleen is Maar Alleen
Dat is Alles
Hilda
Meisje in Engeland
‘N Beetje Meer
Onweer
Open Einde
Vrije Val
Zeg Maar Niets
Zonder Jou

Johnny Soldaat
Zeg Maar Niets 
'T Is Nooit Te Laat 
Open Einde
Nu het Om Haar Gaat
Iets van een Wonder
Bier Is Bitter 
Tegen Beter Weten In
Annelies Uit Sas van Gent
Rood van de Morgen

Geweldige artiest!

Even reclame maken. Rob de Neys had even een psychedelische periode en daar kwam dit leuke nummer uit voort. Het inspireerde The Beatles om Sgt. Pepper's te maken (of nouja, dat suggereert iemand in de reacties).

'n Beetje Meer
Alleen Is Maar Alleen
Anna Paulowna
Dat Is Alles
De Pieper
Ik Wil Je
Johnny Soldaat
L.A.T.
Marijke
Zonder Jou

Casartelli (moderator)
Poek schreef:
Het inspireerde The Beatles om Sgt. Pepper's te maken (of nouja, dat suggereert iemand in de reacties).
Nog een gelukje dat Kanye West toen Paul McCartney al ontdekt had, anders had de geschiedenis wel eens heel anders kunnen lopen.

Alleen is Maar Alleen
Bier Is Beter
De Pieper
Ik Hou Alleen van Jou
Ik Laat Je Vrij
Johnny Soldaat
Meisje in Engeland
Onweer
Voor één Nacht Terug
Zonder Jou

Claudia
Hier in dit Hotel
Ik Wil Je
In de Winter
Liefde voor Altijd
Maria
Meisje in Engeland
Vader
Wie Weet
Zo Vaak

dynamo d schreef:

Tegen Beter Weten in

Die staat al in de startlijst en mag je dus vervangen

johan de witt schreef:
(quote)

Die staat al in de startlijst en mag je dus vervangen

Funny Me 🫣 Inmiddels vervangen door Vader van het album Engelen Uitgezonderd uit 2001.

Misschien wil johannesB ook wel meedoen met dit Rob de Nijs eerbetoon?

dynamo d schreef:
(quote)

Funny Me 🫣 Inmiddels vervangen door Vader van het album Engelen Uitgezonderd uit 2001.

Misschien wil johannesB ook wel meedoen met dit Rob de Nijs eerbetoon?

Mag ik dat nummer als 11e nomineren?

Mulatu Astatke doet in september Paradiso aan voor zijn afscheidstournee, lijkt mij een mooie aanleiding om een Greatest Hits of ethio-jazz te spelen.

KALENDER

27 juni - hoi123 (Ichiko Aoba)
4 juli - cosmic kid (Oasis)
11 juli - dynamo d (Rob de Nijs)
18 juli - All Day Watcher (The Jayhawks)
25 juli - Poek (Chicago)
1 augustus - voskat (Manic Street Preachers)
8 augustus -
15 augustus -
22 augustus - Bonk (Foo Fighters)
29 augustus -
5 september - Titmeister (Ethio-jazz)

johannesB schreef:
(quote)

Mag ik dat nummer als 11e nomineren?

Ik ben serieus aan vakantie toe Jouw mooie lijstje staat genoteerd Tegen Beter Weten in mag je nog vervangen?

cosmic kid (moderator)
KALENDER

18 juli - All Day Watcher (The Jayhawks)
25 juli - Poek (Chicago)
1 augustus - voskat (Manic Street Preachers)
8 augustus -
15 augustus -
22 augustus - Bonk (Foo Fighters)
29 augustus -
5 september - Titmeister (Ethio-jazz)
12 september -Cosmic Kid (Top 40 1986)

Alleen is maar alleen
Als ik je neem
Bier is bitter
De meermin
De pieper
Ik laat je vrij
Johnny soldaat
L.A.T.
Liever dan lieveling
'n Beetje meer

Anna Paulowna
Bier Is Beter
Meisje in Engeland
Open Einde
Zonder Jou

De Pieper
Open Einde
Johnny soldaat
'n beetje meer
Meisje in Engeland

Gast
geplaatst: vandaag om 12:51 uur

geplaatst: vandaag om 12:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.