MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Rock en pop 60's Bobbys!

zoeken in:
1. Champagne Supernova
2. Don’t Look Back in Anger
3. Whatever*
4. Columbia*
5. Some Might Say
6. Live Forever
7. Wonderwall
8. Slide Away
9. The Shock Of The Lightning*
10. Supersonic

Zet die fles maar alvast koud..

1. Champagne Supernova
2. Don't Look Back In Anger
3. Stop Crying Your Heart Out *
4. Some Might Say
5. Live Forever
6. Whatever *
7. Wonderwall
8. Acquiesce *
9. The Masterplan
10. Supersonic

1. Supersonic
2. Live Forever
3. Acquiesce *
4. Morning Glory
5. Wonderwall
6. Some Might Say
7. Hello
8. Cast No Shadow
9. The Masterplan
10. Slide Away

cosmic kid (moderator)
1. Champagne Supernova
2. Live Forever
3. Morning Glory
4. Hello
5. Whatever
6. Cast No Shadow
7. Roll With It
8. Supersonic
9. She's Electric
10. Shakermaker

Poll3tj3 schreef:
See you in Edinburgh

Kijk nou eens! Wanneer ga jij? Ik ga op 8 augustus. Geniet ervan!

west schreef:
(quote)

Kijk nou eens! Wanneer ga jij? Ik ga op 8 augustus. Geniet ervan!

Ik ga 12 augustus. Ik hoor graag van je hoe het was, enjoy!

Laatste 7 lijstjes 6x Champagne Supernova bovenaan.. moeten we nog tellen

Maar het lijstje ervoor en ertussen was dan helemaal geen sprake van Champagne Supernova. Misschien toch meer love hate dan dat we denken.

1. Champagne Supernova
2. Don't Look Back In Anger
3. Wonderwall
4. Whatever *
5. Live Forever
6. Some Might Say
7. Cigarettes & Alcohol
8. Rock 'n Roll Star
9. Acquiesce *
10. Roll With It

1 Whatever *
2 Champagne Supernova
3 Don't Look Back In Anger
4 Live Forever
5 Cigarettes & Alcohol
6 Cast No Shadow
7 The Shock Of The Lightning *
8 Some Might Say
9 Wonderwall
10 Columbia *

cosmic kid (moderator)
GREATEST HITS OF OASIS; DE UITSLAG

https://www.vam.ac.uk/mused/wp-content/uploads/sites/2/2024/08/PK3K65-jpg.webp

Precies een week geleden was het eerste concert van Oasis en vanavond hebben wij onze eigen setlist. Deze Greatest Hits editie had 37 deelnemers en 13 verschillende lijstaanvoerders Dank allen voor het deelnemen. It's time for the results of Greatest Hits Of Oasis:

23. The Shock Of The Lightning *

Aantal stemmen: 5
Aantal punten: 19
Nummer 1: -

Onze avond kent in ieder geval een andere opener dan die van verleden week. 5 stemmers hadden in totaal 19 puntjes over voor Shock Of The Lightning

cosmic kid (moderator)
22. Up In The Sky *

Aantal stemmen: 6
Aantal punten: 19

Ook Up In The Sky kon geen potten breken en heeft net zoveel punten als The Shock Of The Lightning. 1 stemmer meer zorgt voor een 22e plaats

cosmic kid (moderator)
21. Hello

Aantal stemmen: 6
Aantal punten: 23

Na de twee proloognummers (Shock Of The Lightning en Up In The Sky) zijn wij ook los. Hello is het eerste nummer uit de startlijst en de terechte en perfecte opener verleden week. Deze lage positie verbaast mij persoonlijk.

cosmic kid (moderator)
20. She's Electric *

Aantal stemmen: 5
Aantal punten: 24
Nummer 1: Scorpion_21

Pas bij het 16e lijstje viel She's Electric voor het eerst in de stemmen. Het is ook de eerste nummer 1 die we tegen komen.Scorpion_21 kan de zaal weer verlaten. Een niemendalletje maar wel een fijn niemendalletje en voor Oasis begrippen een lief liedje

cosmic kid (moderator)
19. Go Let It Out *

Aantal stemmen: 7
Aantal punten: 27
Nummer 1 van: -

Het grote publiek reageert nog wat (f)lauwtjes op deze setlist, het is nog niet het vuurwerk wat je mag. verwachten. Zelfs die hard fans praten liever bij over werk, gezin en de nieuwste auto. Go Let It Out glijdt ongemerkt voorbij

cosmic kid (moderator)
18. Slide Away

Aantal stemmen: 11
Aantal punten: 37
Nummer 1 van: Apollo

Slide Away glijdt makkelijk naar binnen (deze moest ingekopt worden). Vooral het outtro houdt ieders aandacht vast en hierna verlaat Apollo de zaal.

cosmic kid (moderator)
17. The Masterplan

Aantal punten: 45
Nummer 1 van: Mastroianni

Oasis vraagt wel iets van het publiek wat alleen voor de hits komt. The Masterplan is er 1 voor de fijnproevers en een beetje spijt dat ik hem niet in mijn lijstje heb opgenomen heb ik wel. Mastroianni luistert en hoort dat het goed is.

cosmic kid (moderator)
16. Stop Crying Your Heart Out *

Aantal stemmen: 8
Aantal punten: 48
Nummer 1 van: Simon77

Misschien wel de eerste verrassing. Ook Stop Crying Your Heart Out moest lang wachten (12e lijstje) maar mede dankzij de kopposite van Simon77 nestelt het zich onderaan de middenmoot

cosmic kid (moderator)
15. Roll With It

Aantal punten: 50

Zo, het grote publiek kan er nu wel voor gaan zitten. Al die net-niet nummers van andere albums zijn langs geweest (en het waren er al niet zo veel). Vanaf nu richten we ons op Definitely Maybe en (What's The Story) Morning Glory

cosmic kid (moderator)
14. Cast No Shadow

Aantal stemmen: 12
Aantal punten: 57

Een allemansvriend deze Cast No Shadow al moest het lang wachten op de eerste vriendjes. Ook pas bij lijstje 12, daarna maakte het een sprintje naar boven.

cosmic kid (moderator)
13. Morning Glory

Aantal stemmen: 15
Aantal punten: 61

We zitten in een blokje waar niemand zich echt aan stoort. Het bijna titelnummer van het tweede album kent een heerlijke drive, de energie spat er van af maar niet voldoende voor iemands nummer 1 plekje.

cosmic kid (moderator)
12. Shakermaker *

Aantal punten: 66

Ondanks afkomstig van het debuutalbum is dit er 1 voor de kenners. Een love/hate nummer en verrassend hoog. Een paar individuele podiumplaatsen en geen koppositie plaatsen Shakermaker net buiten de top 10

cosmic kid (moderator)
11 Rock n Roll Star

Aantal stemmen: 18
Aantal punten: 69

Op 7 punten na niet in de Top 10. Vlees noch vis of juist Fish And Chips? Bijna geen podiumplaatsen, vooral restplaatsen in de verschillende top 10s.

cosmic kid (moderator)
10. Columbia *

Aantal stemmen: 12
Aantal punten: 76
Nummer 1 van: El Ninjo starsailor herman

De zaal ontploft bij deze verrassing. Of in ieder geval El Ninjo starsailor herman die gelijk kunnen worden afgevoerd hierna. Wat maakt het uit? De rest is voor hen toch opgewarmde kliekjes

herman
Columbia compleet grijsgedraaid destijds, de logische nummer 1. Heerlijk die meeslepende gitaarmuren.

cosmic kid (moderator)
9. Cigarettes And Alcohol

Aantal stemmen: 13
Aantal punten: 76
Nummer 1 van: ranja

ranja plaatst Cigarettes And Alcohol bovenaan maar das logisch. Voor mij ook tijd om me naar de bar te begeven voor een whiskeytje. Roken ben ik al lang geleden mee gestopt.

cosmic kid (moderator)
8. Wonderwall

Aantal stemmen: 18
Aantal punten: 105
Nummer 1 van: niemand

We maken een sprongetje en daar is ie al. De grootste hit*/zeiknummer* die Oasis ooit gemaakt heeft. Is het te vroeg? Is het te laat? Wie zal het zeggen. In ieder geval had niemand van ons het op 1 staan. Twee zilveren plakken waren het maximale

*= doorhalen wat niet van toepassing is

En voor de haters is er deze campy versie:

Sommige van deze video's heb ik bijna 30 jaar terug voor het laatst op van MTV opgenomen VHS tapes gezien.

Die outro van R&R Star had trouwens net zo goed iets van Lush kunnen zijn.
Blijft zonde dat ze die laatste psychedelische 90's geluidjes eruit hebben gehaald ten behoeve van stadium pub rock.

cosmic kid (moderator)
7.Acquiesce *

Aantal stemmen: 22
Aantal punten: 111
Nummer 1 van: voskat Johnny Marr

Verleden week wel gespeeld maar ik had hem uit de startlijst gehaald. Jullie corrigeerden me gelukkig en vooral onder aanvoering van voskat en Johnny Marr

cosmic kid (moderator)
6. Supersonic

Aantal stemmen: 24
Aantal punten: 140
Nummer 1 van: andré motel matches

En opnieuw maken we een sprongetje. Het laatste nummer voor de toegiften. andré en motel matches kunnen mooi de laatste trein halen. Hierna missen ze niets meer

Gast
geplaatst: vandaag om 09:07 uur

geplaatst: vandaag om 09:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.