Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Faithless!
zoeken in:
0
geplaatst: 11 januari, 15:57 uur
Cannondale schreef:
Moeilijke, maar leuke opdracht! Ik blijf toch wel het eerdere werk het mooist vinden.
Spark
Silent All These Years
Winter
Pretty Good Year
Moeilijke, maar leuke opdracht! Ik blijf toch wel het eerdere werk het mooist vinden.
Spark
Silent All These Years
Winter
Pretty Good Year
Deze vier mag je nog vervangen door andere nummers, de overige zes heb ik al genoteerd.
1
geplaatst: 11 januari, 16:02 uur
Ik wilde eigenlijk pas in de finale aanschuiven maar een finale zonder God is ook niet echt een finale dus hopelijk helpt dit. Het nieuwe nummer Growin' Up vind ik ook echt heel sterk.
God
Growin' Up
Home on the Range
Real Men
Parasol
Strange Little Girl
God
Growin' Up
Home on the Range
Real Men
Parasol
Strange Little Girl
3
geplaatst: 11 januari, 16:09 uur
vigil schreef:
Ik wilde eigenlijk pas in de finale aanschuiven maar een finale zonder God is ook niet echt een finale
Ik wilde eigenlijk pas in de finale aanschuiven maar een finale zonder God is ook niet echt een finale
Ik moest van een brandende struik laten weten dat jij in de hemel komt

1
geplaatst: 11 januari, 18:28 uur
Nee , alsnog....
Bells for Her
Bliss
Girl
Little Earthquakes
Precious Things
Tear in your Hand
Bells for Her
Bliss
Girl
Little Earthquakes
Precious Things
Tear in your Hand
0
geplaatst: 11 januari, 19:11 uur
Nu 73 verschillende nummers genoemd en zoals het ernaar uitziet gaat dit maandagavond nog een korte tie-break worden tussen de nummers die nu 2 stemmen hebben.
1
geplaatst: 11 januari, 19:22 uur
China
Girl
Glory of the 80s
God
Happy Phantom
Leather
Little Earthquakes
Me and a Gun
Mother
Rattlesnakes
Girl
Glory of the 80s
God
Happy Phantom
Leather
Little Earthquakes
Me and a Gun
Mother
Rattlesnakes
2
geplaatst: 11 januari, 20:28 uur
Bliss
Cruel
Glory of the 80’s
God
Icicle
Iieee
Little Earthquakes
Past the Mission
Precious Things
Raspberry Swirl
Cruel
Glory of the 80’s
God
Icicle
Iieee
Little Earthquakes
Past the Mission
Precious Things
Raspberry Swirl
1
geplaatst: 11 januari, 21:46 uur
Amber Waves
China
Girl Disappearing
God
Northern Lad
Past the Mission
Precious Things
Putting the Damage On
Raspberry Swirl
Up the Creek
China
Girl Disappearing
God
Northern Lad
Past the Mission
Precious Things
Putting the Damage On
Raspberry Swirl
Up the Creek
1
geplaatst: 11 januari, 21:48 uur
vigil schreef:
Ik wilde eigenlijk pas in de finale aanschuiven maar een finale zonder God is ook niet echt een finale dus hopelijk helpt dit.
Ik wilde eigenlijk pas in de finale aanschuiven maar een finale zonder God is ook niet echt een finale dus hopelijk helpt dit.
Het lijkt erg te helpen want er is een soort wederopstanding bezig bij de laatste lijstjes

0
geplaatst: 12 januari, 14:07 uur
aERodynamIC schreef:
zoals het ernaar uitziet gaat dit maandagavond een korte tie-break worden tussen de nummers die nu 2 stemmen hebben.
zoals het ernaar uitziet gaat dit maandagavond een korte tie-break worden tussen de nummers die nu 2 stemmen hebben.
Kan er dan nog even iemand Gold Dust nomineren? Dank U.
3
geplaatst: 12 januari, 17:07 uur
vigil schreef:
Precies dat.
Girl
Precious Things
China
Tear in Your Hand
Little Earthquakes
God
Past the Mission
The Waitress
Father Lucifer
In the Springtime of his Voodoo
2
geplaatst: 12 januari, 17:55 uur
Tori. Ik heb mijn geheugen weer eens opgefrist en uitgebreid, want buiten haar laatste serieuze studioalbum 'Ocean To Ocean' (2021) om had ik in al geen decennia meer écht goed naar haar geluisterd. Toch was ik in de 90s behoorlijk into Tori. Ik dacht ook trotse bezitter te zijn van de originele cd van 'Y Kant Tori Read', maar ik heb vandaag het nog eens nagekeken, maar het blijkt helaas een cd-bootleg uit 1996 te zijn. Nouja, ook leuk. En ik lees nu dat Matt Sorum als een 17-jarige broekmans (bekend van o.a. The Cult en GN'R) op dit album drumde en dat de backing vocals werden gedaan door onder meer Merry 'Gimme Shelter' Clayton en Robin Zander en Rick Nelson (van Cheap Trick): ze hadden er toen dus al serieus budget in gepompt. Jammer dat het (op zich wel aardige, maar ook niet meer dan dat) werk achterbleef. Een heel zwikkie van haar cd-singles uit de 90s heb ik en tevens die bootleg cd's 'Little Rarities' en 'Even More Rarities': dat was destijds verdomd handig om in een keer al die B-kantjes en bijzondere live-opnames in een keer in huis te hebben, zonder er een godsvermogen voor te moeten neerleggen.
Er kwam echter een beetje de klad in mijn waardering voor haar, ook nadat ik haar een keer in AFAS had zien optreden, toen nog Heineken Music Hall. Het was de enige keer dat ik haar live heb zien optreden en ik denk dat het rond de millenniumwisseling was. (Op setlist.fm zie ik dat het in 2001 was.) Maar ik zat op een stoeltje rij 46 ofzo (kan ook 64 zijn, of 78) en ergens in de verte zat Tori op haar krukje achter een piano. Ze zat alleen maar solo pianostuff te doen met werk dat ik nauwelijks kende (bijna niks van haar 'hits' en helaas niet die cover van Slayer waar ik de hele avond op hoopte) en ik moest goed knijpen met mijn ogen om uiteindelijk nog geen ene zier te kunnen zien. Dan duurt twee uur solo-Tori verdomd lang.
En ik heb je wel in de smiezen hoor, Aero. Stiekem een persoonlijke favoriet in de startlijst duwen en dat is zelfs een B-kantje van een single waarvan de A-kant nota bene in de startlijst ontbreekt. Way to go! Zo hoort het, want idd een veel mooier liedje.
Tori's laatste album vind ik fijn en plezierig om naar te luisteren (en het eerste album in bijna 20 jaar die ik weer van haar kocht, zelfs op vinyl), evenals enkele genomineerde songs uit dit millennium, maar ze halen het niet bij haar beste werk uit de 90s. Met uitzondering van Battle Of Trees (en in mindere mate Devil's Bane), wat een prachtig nummer! Ik zie dat bij de 29 liedjes die minimaal twee keer genomineerd zijn, maar slechts drie uit dit millennium stammen. En geen van die drie liedjes is drie keer genomineerd, laat staan meer. Ik verwacht dan ook een finale die (bijna) louter uit haar 90s werk zal bestaan. Nouja, dat heb je met boomers. Is ze zelf ook.
Ik heb me voor mijn nominaties vooral laten leiden door de al genomineerde songs.
Op het nieuwe nummer 'Growin' Up' klinkt ze bijna als Bonnie Tyler. Dat was na de eerste schrik nog steeds eh, schrikken. Zou dix daarom 'Total Eclipse Of The Heart' hebben genomineerd? Evenzogoed dank voor de tip, Vigil.
Begrijpelijk, maar jammer dat er weinig animo is voor haar interpretatie van 'Raining Blood'. Misschien wel de meest unieke "cover" van een metalsong aller tijden, zeker toen het uitkwam. Op de songtekst na volstrekt onherkenbaar, maar misschien wel net zo huiveringwekkend. Op een heel andere manier.
Op volgorde van coolness en gaafheid:
Yes, Anastasia
Raining Blood
Precious Things
God
Battle of Trees
Bliss
Icicle
Raspberry Swirl
Black-Dove (January)
Cloud On My Tongue
bubbling under:
Devil’s Bane (eigenlijk mooier dan 'Cloud...', maar ik kies tactisch)
Fire on the Side [Y Kant Tori Read]
Home on the Range
Metal Water Wood
Gold Dust
Er kwam echter een beetje de klad in mijn waardering voor haar, ook nadat ik haar een keer in AFAS had zien optreden, toen nog Heineken Music Hall. Het was de enige keer dat ik haar live heb zien optreden en ik denk dat het rond de millenniumwisseling was. (Op setlist.fm zie ik dat het in 2001 was.) Maar ik zat op een stoeltje rij 46 ofzo (kan ook 64 zijn, of 78) en ergens in de verte zat Tori op haar krukje achter een piano. Ze zat alleen maar solo pianostuff te doen met werk dat ik nauwelijks kende (bijna niks van haar 'hits' en helaas niet die cover van Slayer waar ik de hele avond op hoopte) en ik moest goed knijpen met mijn ogen om uiteindelijk nog geen ene zier te kunnen zien. Dan duurt twee uur solo-Tori verdomd lang.
En ik heb je wel in de smiezen hoor, Aero. Stiekem een persoonlijke favoriet in de startlijst duwen en dat is zelfs een B-kantje van een single waarvan de A-kant nota bene in de startlijst ontbreekt. Way to go! Zo hoort het, want idd een veel mooier liedje.

Tori's laatste album vind ik fijn en plezierig om naar te luisteren (en het eerste album in bijna 20 jaar die ik weer van haar kocht, zelfs op vinyl), evenals enkele genomineerde songs uit dit millennium, maar ze halen het niet bij haar beste werk uit de 90s. Met uitzondering van Battle Of Trees (en in mindere mate Devil's Bane), wat een prachtig nummer! Ik zie dat bij de 29 liedjes die minimaal twee keer genomineerd zijn, maar slechts drie uit dit millennium stammen. En geen van die drie liedjes is drie keer genomineerd, laat staan meer. Ik verwacht dan ook een finale die (bijna) louter uit haar 90s werk zal bestaan. Nouja, dat heb je met boomers. Is ze zelf ook.
Ik heb me voor mijn nominaties vooral laten leiden door de al genomineerde songs.
Op het nieuwe nummer 'Growin' Up' klinkt ze bijna als Bonnie Tyler. Dat was na de eerste schrik nog steeds eh, schrikken. Zou dix daarom 'Total Eclipse Of The Heart' hebben genomineerd? Evenzogoed dank voor de tip, Vigil.
Begrijpelijk, maar jammer dat er weinig animo is voor haar interpretatie van 'Raining Blood'. Misschien wel de meest unieke "cover" van een metalsong aller tijden, zeker toen het uitkwam. Op de songtekst na volstrekt onherkenbaar, maar misschien wel net zo huiveringwekkend. Op een heel andere manier.
Op volgorde van coolness en gaafheid:
Yes, Anastasia
Raining Blood
Precious Things
God
Battle of Trees
Bliss
Icicle
Raspberry Swirl
Black-Dove (January)
Cloud On My Tongue
bubbling under:
Devil’s Bane (eigenlijk mooier dan 'Cloud...', maar ik kies tactisch)
Fire on the Side [Y Kant Tori Read]
Home on the Range
Metal Water Wood
Gold Dust
1
geplaatst: 12 januari, 17:58 uur
Bliss
China
Concertina
Girl
Little Earthquakes
Precious Things
Rattlesnakes
Space Dog
Sugar (Live)
Tear In Your Hand
China
Concertina
Girl
Little Earthquakes
Precious Things
Rattlesnakes
Space Dog
Sugar (Live)
Tear In Your Hand
1
geplaatst: 12 januari, 18:36 uur
EvilDrSmith schreef:
Klinkt een beetje als mijn ervaring met Tori in Ahoy. Een stoeltje ergens achterin. In de verte zag ik een rood stipje achter een piano, dat moest Tori dan wel zijn. Geluidstechnisch was het ook erg pover, uit de wekkerradio die ik toen (2005) had kwam nog meer geluid. Gelukkig heb ik haar ook nog in 1998 met band gezien op Pinkpop, dat was groots. En een jaar of 10 geleden ook weer eens op een festival, wat prima was.
3
geplaatst: 12 januari, 19:09 uur
Ik heb Tori nu vijf keer live gezien (de zesde staat in april gepland in Carré).
De eerste keer was de Strange Little Girls tour in 2001 (solo in de HMH) en ik kon het nog redelijk goed zien volgens mij of ik was gewoon blij dat ik haar eindelijk eens live zag en het me verder allemaal niet uitmaakte.
Daarna Ahoy 2005 met inderdaad Tori solo: veel te grote zaal voor zo'n optreden. Viel tegen. Tom McRae als voorprogramma was leuk omdat ik daar toen veel naar luisterde, maar maakte ook niet echt indruk.
In 2010 terug in HMH met het Metropole orkest en dat was wel erg goed.
Daarna nog twee keer in De Doelen: 2012 (wederom met het Metropole) en 2014 (solo: maar erg goed). De concerten die daarna in Nederland werden gehouden heb ik laten schieten omdat de albums me ook wat minder konden bekoren.
Nu maar weer eens een poging wagen in Carré (voor het eerst dat ik haar dan met band zie). Afwachten maar.......
De eerste keer was de Strange Little Girls tour in 2001 (solo in de HMH) en ik kon het nog redelijk goed zien volgens mij of ik was gewoon blij dat ik haar eindelijk eens live zag en het me verder allemaal niet uitmaakte.
Daarna Ahoy 2005 met inderdaad Tori solo: veel te grote zaal voor zo'n optreden. Viel tegen. Tom McRae als voorprogramma was leuk omdat ik daar toen veel naar luisterde, maar maakte ook niet echt indruk.
In 2010 terug in HMH met het Metropole orkest en dat was wel erg goed.
Daarna nog twee keer in De Doelen: 2012 (wederom met het Metropole) en 2014 (solo: maar erg goed). De concerten die daarna in Nederland werden gehouden heb ik laten schieten omdat de albums me ook wat minder konden bekoren.
Nu maar weer eens een poging wagen in Carré (voor het eerst dat ik haar dan met band zie). Afwachten maar.......
0
geplaatst: 12 januari, 20:02 uur
https://postimages.org/
We hebben 76 nummers genomineerd, waarvan de volgende zeven doorgaan naar de volgende ronde:
China 9
God 8
Bliss 7
Little Earthquakes 7
Past the Mission 7
Precious Things 7
Yes, Anastasia 6
Dan hebben we nog vijf nummers waaruit drie door zullen gaan en die bepalen we via een tie-break:
Girl 4
Icicle 4
Leather 4
Raspberry Swirl 4
Tear in Your Hand 4
De overige nummers hadden drie stemmen of minder en vallen af.
TIE-BREAK:
Kies uit de volgende vijf nummers twee nummers die niet mee hoeven naar de volgende ronde. Geef het nummer dat je echt niet mee wil nemen 2 punten en de volgende 1 punt.
De 2 nummers met de meeste punten moeten het spel verlaten.
Girl
Icicle
Leather
Raspberry Swirl
Tear in Your Hand
Deadline: vanavond 23.00 uur
We hebben 76 nummers genomineerd, waarvan de volgende zeven doorgaan naar de volgende ronde:
China 9
God 8
Bliss 7
Little Earthquakes 7
Past the Mission 7
Precious Things 7
Yes, Anastasia 6
Dan hebben we nog vijf nummers waaruit drie door zullen gaan en die bepalen we via een tie-break:
Girl 4
Icicle 4
Leather 4
Raspberry Swirl 4
Tear in Your Hand 4
De overige nummers hadden drie stemmen of minder en vallen af.
TIE-BREAK:
Kies uit de volgende vijf nummers twee nummers die niet mee hoeven naar de volgende ronde. Geef het nummer dat je echt niet mee wil nemen 2 punten en de volgende 1 punt.
De 2 nummers met de meeste punten moeten het spel verlaten.
Girl
Icicle
Leather
Raspberry Swirl
Tear in Your Hand
0
geplaatst: 12 januari, 20:05 uur
De 2 nummers die niet door hoeven van mij zijn:
2 Girl
1 Raspberry Swirl
Icicle
Leather
Tear in Your Hand
Geef 2 en 1 punt. De 2 nummers met de meeste punten vallen af.
2 Girl
1 Raspberry Swirl
Icicle
Leather
Tear in Your Hand
0
geplaatst: 12 januari, 21:34 uur
3 Girl
3 Raspberry Swirl
2 Leather +2
1 Icicle +1
Tear in Your Hand
3 Raspberry Swirl
2 Leather +2
1 Icicle +1
Tear in Your Hand
0
geplaatst: 12 januari, 21:41 uur
4 Girl +1
4 Leather +2
3 Raspberry Swirl
1 Icicle
Tear in Your Hand
4 Leather +2
3 Raspberry Swirl
1 Icicle
Tear in Your Hand
0
geplaatst: 12 januari, 21:51 uur
6 Leather +2
5 Girl +1
3 Raspberry Swirl
1 Icicle
Tear in Your Hand
6 Leather +2
5 Girl +1
3 Raspberry Swirl
1 Icicle
Tear in Your Hand
0
geplaatst: 12 januari, 21:52 uur
7 Leather +1
5 Girl
5 Raspberry Swirl +2
1 Icicle
Tear in Your Hand
7 Leather +1
5 Girl
5 Raspberry Swirl +2
1 Icicle
Tear in Your Hand
0
geplaatst: 12 januari, 22:06 uur
9 Leather 2
6 Girl 1
5 Raspberry Swirl +
1 Icicle
Tear in Your Hand
Deadline: vanavond 23.00 uu
9 Leather 2
6 Girl 1
5 Raspberry Swirl +
1 Icicle
Tear in Your Hand
0
geplaatst: 12 januari, 22:47 uur
9 Leather
6 Girl
5 Raspberry Swirl
2 Icicle +1
2 Tear in Your Hand +2
9 Leather
6 Girl
5 Raspberry Swirl
2 Icicle +1
2 Tear in Your Hand +2
0
geplaatst: 12 januari, 23:10 uur
https://postimages.org/
ELIMINATIERONDE
It's not glamorous, maar we moeten nu toch echt gaan elimineren. Ach die arme meisjes van Tori. Welke zijn minder geliefd door jullie?
Kies uit deze 30 nummers 10 meisjes van Tori die deze ronde niet overleven:
1,000 Oceans
A Sorta Fairytale
Addition of Light Divided
Bliss*
Bouncing Off Clouds
Caught a Lite Sneeze
China*
Cornflake Girl
Crucify
Flying Dutchman
Give
God*
Hey Jupiter
Icicle*
Jackie's Strength
Little Earthquakes*
Past the Mission*
Precious Things*
Pretty Good Year
Professional Widow [Armand's Star Trunk Funkin' Mix]
Raspberry Swirl*
Reindeer King
Shattering Sea
Silent All These Years
Spark
Tear in Your Hand*
The Beekeeper
Unrepentant Geraldines
Winter
Yes, Anastasia*
Deadline: woensdag 14 januari 20.00 uur
ELIMINATIERONDE
It's not glamorous, maar we moeten nu toch echt gaan elimineren. Ach die arme meisjes van Tori. Welke zijn minder geliefd door jullie?
Kies uit deze 30 nummers 10 meisjes van Tori die deze ronde niet overleven:
1,000 Oceans
A Sorta Fairytale
Bliss*
Bouncing Off Clouds
Caught a Lite Sneeze
China*
Cornflake Girl
Crucify
Flying Dutchman
Give
God*
Hey Jupiter
Icicle*
Jackie's Strength
Little Earthquakes*
Past the Mission*
Precious Things*
Pretty Good Year
Professional Widow [Armand's Star Trunk Funkin' Mix]
Raspberry Swirl*
Reindeer King
Shattering Sea
Silent All These Years
Spark
Tear in Your Hand*
The Beekeeper
Unrepentant Geraldines
Winter
Yes, Anastasia*
Deadline: woensdag 14 januari 20.00 uur
0
geplaatst: 12 januari, 23:15 uur
Bliss*
Bouncing Off Clouds
Caught a Lite Sneeze
Give
Raspberry Swirl*
Reindeer King
Shattering Sea
The Beekeeper
Unrepentant Geraldines
Bliss*
Bouncing Off Clouds
Caught a Lite Sneeze
Give
Raspberry Swirl*
Reindeer King
Shattering Sea
The Beekeeper
Unrepentant Geraldines
1
geplaatst: 13 januari, 00:02 uur
Bliss*
Caught a Lite Sneeze
Cornflake Girl
God*
Hey Jupiter
Icicle*
Little Earthquakes*
Past the Mission*
Precious Things*
Tear in Your Hand*
Caught a Lite Sneeze
Cornflake Girl
God*
Hey Jupiter
Icicle*
Little Earthquakes*
Past the Mission*
Precious Things*
Tear in Your Hand*
1
geplaatst: 13 januari, 08:16 uur
Shit, ik kom nu pas instromen. :/
Gelukkig ziet de lijst er al goed uit...
Heb Tori 2x live mogen meemaken. Eén daarvan was ergens in de jaren 90 toen ze net een miskraam had gehad. En dat had duidelijk z'n sporen nagelaten. Zag er niet gezond uit allemaal.
Wel een enorm intense en goede show.
De tweede keer was zo'n beetje 180 graden anders. In een nette concertzaal, in goede doen en duidelijk een stuk stabieler. Ook genieten.
Gelukkig ziet de lijst er al goed uit...
Heb Tori 2x live mogen meemaken. Eén daarvan was ergens in de jaren 90 toen ze net een miskraam had gehad. En dat had duidelijk z'n sporen nagelaten. Zag er niet gezond uit allemaal.
Wel een enorm intense en goede show.De tweede keer was zo'n beetje 180 graden anders. In een nette concertzaal, in goede doen en duidelijk een stuk stabieler. Ook genieten.
1
geplaatst: 13 januari, 08:45 uur
Flying Dutchman
Give
Hey Jupiter
Icicle*
Reindeer King
Shattering Sea
The Beekeeper
Unrepentant Geraldines
Yes, Anastasia*