Muziek / Muziekgames / De Zestigplusladder 2025
zoeken in:
1
geplaatst: 25 september 2025, 12:56 uur
Opvallende statistiek na veertien lijstjes: de nummer 1 heeft momenteel 69 punten, maar heeft minder stemmen gekregen dan het nummer dat op 31 punten staat.
1
geplaatst: 25 september 2025, 22:24 uur
Poek schreef:
Opvallende statistiek na veertien lijstjes: de nummer 1 heeft momenteel 69 punten
Opvallende statistiek na veertien lijstjes: de nummer 1 heeft momenteel 69 punten
https://i.imgur.com/IbZKaLx.jpeg
0
geplaatst: 26 september 2025, 12:03 uur
Ik denk dat een CSL (gezamenlijke luistersessie) goed kan via Jukebox.today, maar hebben minstens vijf personen daar belangstelling voor? Laten we zeggen zondag vanaf ongeveer half negen 's avonds? Anders vind ik het niet de moeite waard. En dan dus met zijn allen naar de finalenummers (op volgorde van de uitslag) luisteren en via de chat commentaar geven erop.
0
geplaatst: 26 september 2025, 20:36 uur
Ik vind de uitslag CSL'en wel leuk, maar ik kan (een groot gedeelte van) zondagavond niet.
0
geplaatst: 27 september 2025, 11:21 uur
31 lijstjes tot zover, dat maakt 1798 punten te verdelen. Bovenaan is het nog spannend, onderaan is er een duidelijke favoriet voor de rode lantaarn. Zeven nummers staan boven de honderd punten. Zes nummers zijn nog niet de favoriet van iemand.
0
geplaatst: 27 september 2025, 13:36 uur
Poek schreef:
Ik denk dat een CSL (gezamenlijke luistersessie) goed kan via Jukebox.today, maar hebben minstens vijf personen daar belangstelling voor? Laten we zeggen zondag vanaf ongeveer half negen 's avonds? Anders vind ik het niet de moeite waard. En dan dus met zijn allen naar de finalenummers (op volgorde van de uitslag) luisteren en via de chat commentaar geven erop.
Ik bedank.Ik denk dat een CSL (gezamenlijke luistersessie) goed kan via Jukebox.today, maar hebben minstens vijf personen daar belangstelling voor? Laten we zeggen zondag vanaf ongeveer half negen 's avonds? Anders vind ik het niet de moeite waard. En dan dus met zijn allen naar de finalenummers (op volgorde van de uitslag) luisteren en via de chat commentaar geven erop.
1
geplaatst: 27 september 2025, 20:47 uur
Vandaag tijdens het tuinieren de lijst twee keer geluisterd. Een ietwat onevenwichtige, maar toch prachtige eindlijst. Stuk voor stuk pareltjes 

0
geplaatst: 28 september 2025, 11:59 uur
Nog wat statistieken. Veel van de nummers hebben ooit in de top 2000 gestaan (soms maar 1 jaar), zeven staan er nog steeds in. Alleen de beide nummers van Nina Simone hebben de zogenaamde lijst der lijsten nooit gehaald.
Over lijst der lijsten gesproken: vijftien van de twintig finalenummers staan ook in de MuMeLadder van 2024. Wild in de Wind (in de versie van Nina althans), Gloria (in de versie van Them althans), Turn! Turn! Turn!, Folsom Prison Blues en Leader of the Pack ontbreken. Mocht je dat een schande vinden dan kun je proberen daar wat aan te doen.
Vanavond om acht uur de deadline!
Over lijst der lijsten gesproken: vijftien van de twintig finalenummers staan ook in de MuMeLadder van 2024. Wild in de Wind (in de versie van Nina althans), Gloria (in de versie van Them althans), Turn! Turn! Turn!, Folsom Prison Blues en Leader of the Pack ontbreken. Mocht je dat een schande vinden dan kun je proberen daar wat aan te doen.
Vanavond om acht uur de deadline!
1
geplaatst: 28 september 2025, 14:18 uur
Poek schreef:
Wild in de Wind (in de versie van Nina althans), Gloria (in de versie van Them althans), Turn! Turn! Turn!, Folsom Prison Blues en Leader of the Pack ontbreken.
Leader of the Pack heb ik afgelopen jaar genomineerd en volgens mij heeft ie het gehaald.Wild in de Wind (in de versie van Nina althans), Gloria (in de versie van Them althans), Turn! Turn! Turn!, Folsom Prison Blues en Leader of the Pack ontbreken.
2
geplaatst: 28 september 2025, 20:16 uur
Dat klopt! Inmiddels is de deadline verstreken en ik ga de uitslag bepalen (en hier presenteren).
Er zijn 38 lijstjes ingeleverd en daarmee 2204 punten te verdelen. En post vooral je afkeuring of waardering voor een bepaalde positie.
Er zijn 38 lijstjes ingeleverd en daarmee 2204 punten te verdelen. En post vooral je afkeuring of waardering voor een bepaalde positie.
0
geplaatst: 28 september 2025, 20:35 uur
20. The Shirelles – Will You Love Me Tomorrow met 72 punten.
Nominatie van DjFrankie.
1960, geschreven door Goffin en King,
Alleen in 2000 in de top 2000.
1797 in de MuMeLadder.
Had 52 punten na 13 lijstjes, maar er kwamen in de overige 25 lijstjes niet veel punten meer bij. Daar hadden meer girlgroups last van helaas.
De clip is een liveoptreden, in kleur nog wel. Ik ga proberen van alle nummers liveversies te vinden.
Nominatie van DjFrankie.
1960, geschreven door Goffin en King,
1797 in de MuMeLadder.
Had 52 punten na 13 lijstjes, maar er kwamen in de overige 25 lijstjes niet veel punten meer bij. Daar hadden meer girlgroups last van helaas.
De clip is een liveoptreden, in kleur nog wel. Ik ga proberen van alle nummers liveversies te vinden.
0
geplaatst: 28 september 2025, 20:43 uur
19. Them – Gloria met 73 punten.
Nominatie van Poek,
1964, geschreven door Van Morrison.
Tot 2018 in de top 2000.
Niet in de MuMeLadder (versie van Patti Smith wel).
Keurige jongens, Them. Maar ik vind het toch een interessant clipje.
Nominatie van Poek,
1964, geschreven door Van Morrison.
Tot 2018 in de top 2000.
Niet in de MuMeLadder (versie van Patti Smith wel).
Keurige jongens, Them. Maar ik vind het toch een interessant clipje.
1
geplaatst: 28 september 2025, 20:47 uur
0
geplaatst: 28 september 2025, 20:56 uur
17. Nina Simone – Wild Is The Wind met 76 punten.
Nominatie van Edgar18, nummer 1 van remcodulac en Choconas.
1966, geschreven door Tiomkin en Washington
Nooit in de top 2000
Niet in de MuMeLadder (maar als een witte man het uitvoert is het opeens wel goed genoeg voor de MuMeLadder).
Hoezo mag een nummer uit 1966 meedoen? Nou, toen kwam de studioversie uit, maar i n1959 was het al op een livealbum verschenen. Strikt genomen had bij het geven van punten de studioversie genegeerd moeten worden, maar volgend jaar hebben we dat probleem sowieso niet meer. Lang stond dit nummer trouwens ruim onderaan, maar met een eindsprint (41 punten in 8 lijstjes) wist Nina toch nog in het achterste deel van het peloton te komen., met dit nummer dan. Het zal vast geen grote onthulling zijn dat haar andere finalenummer het veel beter deed.
Nominatie van Edgar18, nummer 1 van remcodulac en Choconas.
1966, geschreven door Tiomkin en Washington
Nooit in de top 2000
Niet in de MuMeLadder (maar als een witte man het uitvoert is het opeens wel goed genoeg voor de MuMeLadder).
Hoezo mag een nummer uit 1966 meedoen? Nou, toen kwam de studioversie uit, maar i n1959 was het al op een livealbum verschenen. Strikt genomen had bij het geven van punten de studioversie genegeerd moeten worden, maar volgend jaar hebben we dat probleem sowieso niet meer. Lang stond dit nummer trouwens ruim onderaan, maar met een eindsprint (41 punten in 8 lijstjes) wist Nina toch nog in het achterste deel van het peloton te komen., met dit nummer dan. Het zal vast geen grote onthulling zijn dat haar andere finalenummer het veel beter deed.
1
geplaatst: 28 september 2025, 21:01 uur
16. Chuck Berry – Johnny B. Goode met 78 punten.
Nummer 1 van Kees-Jan.
1958, Geschreven door Berry.
Top 2000: 1329
1218 in de MuMeLadder.
Altijd leuk om bekende muzikanten (vooral uit verschillende genres) plezier met elkaar te zien hebben.
Nummer 1 van Kees-Jan.
1958, Geschreven door Berry.
Top 2000: 1329
1218 in de MuMeLadder.
Altijd leuk om bekende muzikanten (vooral uit verschillende genres) plezier met elkaar te zien hebben.
3
geplaatst: 28 september 2025, 21:04 uur
Poek schreef:
Dit sentiment is vaak terecht, ik vind zelden covers beter dan het origineel en bovendien groot liefhebber van Nina Simone, maar in dit zeldzame geval heeft Bowie er ook gewone een betere versie van gemaakt.
0
geplaatst: 28 september 2025, 21:06 uur
15. Johnny Cash – Folsom Prison Blues met 83 punten.
Johnny Cash – Folsom Prison Blues
Nominatie van ArthurDZ.
1955, geschreven door Cash.
Top 2000: 632
Niet in de MuMeLadder.
Eerste driekwart minuut van het filmpje is wat suf, lijkt ook niet helemaal synchroon met het geluid.
Johnny Cash – Folsom Prison Blues
Nominatie van ArthurDZ.
1955, geschreven door Cash.
Top 2000: 632
Niet in de MuMeLadder.
Eerste driekwart minuut van het filmpje is wat suf, lijkt ook niet helemaal synchroon met het geluid.
2
geplaatst: 28 september 2025, 21:08 uur
Titmeister schreef:
Dit sentiment is vaak terecht, ik vind zelden covers beter dan het origineel en bovendien groot liefhebber van Nina Simone, maar in dit zeldzame geval heeft Bowie er ook gewone een betere versie van gemaakt.
(quote)
Dit is overigens het origineel (uit 1957):
1
geplaatst: 28 september 2025, 21:13 uur
14. The Shangri-Las – Leader of the Pack met 89 punten.
Nominatie van GrafGantz, nummer 1 van wendyvortex.
1964, geschreven door Morton. Barry, Greenwich
Alleen in 1999 in de top 2000.
Vorig jaar niet in de MuMelLadder, maar dit jaar nieuw binnen.
Echt live is dit natuurlijk niet. Overigens is dit nummer een hype op tiktok, en dan speciaal het gedeelte 'oh no oh no oh nononono':
Nominatie van GrafGantz, nummer 1 van wendyvortex.
1964, geschreven door Morton. Barry, Greenwich
Alleen in 1999 in de top 2000.
Vorig jaar niet in de MuMelLadder, maar dit jaar nieuw binnen.
Echt live is dit natuurlijk niet. Overigens is dit nummer een hype op tiktok, en dan speciaal het gedeelte 'oh no oh no oh nononono':
1
geplaatst: 28 september 2025, 21:18 uur
13. Del Shannon – Runaway met 94 punten.
Nominatie van Sting
1961, geschreven door Westover en Crook.
Tot 2008 in de Top 2000.
1992 in de MuMeLadder.
Vier keer plek 10, vier keer plek 9, dat tikt niet hard aan.
Nominatie van Sting
1961, geschreven door Westover en Crook.
Tot 2008 in de Top 2000.
1992 in de MuMeLadder.
Vier keer plek 10, vier keer plek 9, dat tikt niet hard aan.
3
geplaatst: 28 september 2025, 21:23 uur
12. The Kinks – You Really Got Me 97 punten.
Nominatie van EvilDrSmith, nummer 1 van vigil en Sting.
1964, geschreven door Ray Davies.
Tot 2017 in de top 2000.
766 in de MuMeLadder.
Het eerste metalnummer? Echt live gespeeld.
Nominatie van EvilDrSmith, nummer 1 van vigil en Sting.
1964, geschreven door Ray Davies.
Tot 2017 in de top 2000.
766 in de MuMeLadder.
Het eerste metalnummer? Echt live gespeeld.
0
geplaatst: 28 september 2025, 21:26 uur
11. The Byrds - Turn! Turn! Turn! (To Everything There Is a Season) met 98 punten.
Nominatie van Simon77, nummer 1 van johan de witt.
1965, geschreven door Seeger (maar eigenlijk Salamo of wie Prediker ook geschreven heeft).
Tot 2016 in de top 2000.
Niet in de MuMeLadder.
Vast de eerste bijbeltekst die een grote hit werd.
Nominatie van Simon77, nummer 1 van johan de witt.
1965, geschreven door Seeger (maar eigenlijk Salamo of wie Prediker ook geschreven heeft).
Tot 2016 in de top 2000.
Niet in de MuMeLadder.
Vast de eerste bijbeltekst die een grote hit werd.
1
geplaatst: 28 september 2025, 21:28 uur
10. Otis Redding – I've Been Loving You Too Long met 103 punten.
Nominatie van Edgar18.
1965, geschreven door Redding en Butler
Tot 2017 in de top 2000.
1154 in de MuMeLadder.
Opmerkelijk genoeg had niemand dit nummer op 1.
Nominatie van Edgar18.
1965, geschreven door Redding en Butler
Tot 2017 in de top 2000.
1154 in de MuMeLadder.
Opmerkelijk genoeg had niemand dit nummer op 1.
0
geplaatst: 28 september 2025, 21:33 uur
9. The Beatles – Norwegian Wood (This Bird Has Flown) met 110 punten.
The Beatles – Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
Nominatie van GrafGantz.
6 december 1965 (en dus het jongste nummer), geschreven door Lennon-McCartney
905 in de top 2000.
614 in de MuMeLadder.
Ook al door niemand op 1 gezet. Sowieso zijn The Beatles in deze ladder minder dominant dan destijds in de hitlijsten. Gaat Revolver dat volgend jaar veranderen?
The Beatles – Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
Nominatie van GrafGantz.
6 december 1965 (en dus het jongste nummer), geschreven door Lennon-McCartney
905 in de top 2000.
614 in de MuMeLadder.
Ook al door niemand op 1 gezet. Sowieso zijn The Beatles in deze ladder minder dominant dan destijds in de hitlijsten. Gaat Revolver dat volgend jaar veranderen?
3
geplaatst: 28 september 2025, 21:36 uur
8. Francoise Hardy – Tous les Garçons et les Filles met 112 punten.
Nominatie van Poek, nummer 1 van hem en Johnny Marr.
1962, Geschreven door Hardy en Samyn.
Tot 2015 in de top 2000.
609 in de MuMeLadder.
Van het Youtubekanaal van Toppop, maar natuurlijk geen toppopopname (maar in het Kurhaus).
Nominatie van Poek, nummer 1 van hem en Johnny Marr.
1962, Geschreven door Hardy en Samyn.
Tot 2015 in de top 2000.
609 in de MuMeLadder.
Van het Youtubekanaal van Toppop, maar natuurlijk geen toppopopname (maar in het Kurhaus).
3
geplaatst: 28 september 2025, 21:40 uur
7. The Ronettes – Be My Baby met 123 punten.
Nominatie van GrafGantz, nummer 1 van herman, GrafGantz, ArthurDZ en Gretz.
1963, geschreven door Spector, Barry, Greenwich
581 in de MuMeLadder.
Hoogst eindigende girlgroupnummer. Geen verrassingm, want het won ook de Greatest Hits of: 60's Girl Groups.
Clipje is echt live gezongen, en dat hoor je ook
Nominatie van GrafGantz, nummer 1 van herman, GrafGantz, ArthurDZ en Gretz.
1963, geschreven door Spector, Barry, Greenwich
581 in de MuMeLadder.
Hoogst eindigende girlgroupnummer. Geen verrassingm, want het won ook de Greatest Hits of: 60's Girl Groups.
Clipje is echt live gezongen, en dat hoor je ook

0
geplaatst: 28 september 2025, 21:43 uur
Ik had die ook op 1 trouwens! Mijn punten zijn toch meegenomen hoop ik? 

* denotes required fields.