MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metalnummer per Land - nu in: Nederland!

zoeken in:

1-0 Ik ga het album ook maar eens luisteren...

3-0

Allebei goed

4-0

Is een fijn album Dieter

De mooiste songtitel van dit spel hebben ze in de pocket. Daar kunnen zelfs Rompeprop, Last Days Of Humanity, Herfstdood en hun tegenstander niet tegenop. Sowieso de mooist getitelde battle van deze NL-editie.
Helaas blijft het echter bij deze speciale vermelding.
Want allebei behoorlijk gaaf, maar toch nipt 7-2

10. Doodswens - Lichtvrees (2021) vs. Sad Whisperings - Sensitive to Autumn (1993)

Enorm fan van death doom tot alle krakkemikkige producties aan toe, maar dit pakt mij niet zo. Dan maar Doodswens. Een keer live gezien met fakkel en herfstkrans, bijna het hele podium in de hens gezet.

1-0

Ik begrijp het commentaar van Apollo wel. Het is lomp, maar ook wat houterig en de passages komen wat geforceerd en gekunsteld over. De grunt is nog het beste deel. Ik zie dat ik 'em niet alleen op cd heb, maar ook de Poolse uitgave op cassette. Goh, zo heb je nog eens wat. Er komen flarden van herinneringen naar boven toen een goede vriend van mij in 1994 ging trouwen in Gdansk en we om de tijd te doden ook nog even een platenzaak daar indoken. Wat meer een cassettezaak bleek te zijn.
Doodswens vond ik net lekker genoeg om op vinyl te scoren, maar het is voor mij geen eindejaarslijstjesmateriaal. Eigenlijk vind ik Sad Whisperings vanwege de vele verschillende passages nog net iets charmanter en aandoenlijker qua amateurisme en huisvlijt.
Niet een van de sterkste battles.
1-1

haha die hoes

desondanks toch 1-3

1-4

Op 4 oktober 2025 komt een nieuwe EP van Sad Whisperings uit, toevallig.

De hoes geeft de doorslag 1-5

DjFrankie (moderator)
4-6

2-2 ik kende Helleruin niet. Fijne ontdekking. Fluisteraars kan ik net wat te goed verstaan, kan t niet serieus nemen daardoor. Muzikaal prima.

3-3

Allebei fantastisch wel. Kunnen ze niet beiden door?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:40 uur

geplaatst: vandaag om 22:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.