Muziek / Muziekgames / Favoriete Metalnummer per Land - nu in: Zweden!
zoeken in:
1
geplaatst: 27 februari, 16:13 uur
Apollo schreef:
Ik heb niet goed opgelet wat betreft het kortste nummer, dus het kan zijn dat er een korter nummer in de lijst staat.
Ik heb niet goed opgelet wat betreft het kortste nummer, dus het kan zijn dat er een korter nummer in de lijst staat.
FromTheAshes - Torn Down 1:11. Iets anders viel er niet los te vinden. Wellicht een favoriet van de uploader ter promotie.
0
geplaatst: 27 februari, 16:14 uur
0
geplaatst: 27 februari, 16:15 uur
Tribulation ook heel gaaf, maar Morbus Chron heeft een speciaal plekje in mijn muziekcatalogus: 1-1.
1
geplaatst: 27 februari, 16:17 uur
B.Robertson schreef:
FromTheAshes - Torn Down 1:11. Iets anders viel er niet los te vinden. Wellicht een favoriet van de uploader ter promotie.
Dank, ik heb het in de opening gezet!
Ja, balen is dat. Ik had dat met het album 'Grifteskymfning - Malignant Morningstar (2020)' helaas ook. Daardoor niets genomineerd van dat album.
Even goed luisteren voor deze battle. Lekker tempo mannen.
'Winds' komt nu net ietsiepietsie beter binnen...
1-2
0
geplaatst: 27 februari, 16:58 uur
Vijf maal Tribulation in de lijst, maar geen enkel nummer van 'The Formulas of Death' en 'The Horror'. 
Dat vind ik voor ons metalclubje toch een raar hiaat, te meer daar er wel nummers van hun recentere albums instaan, die de gemiddelde undergroundmetalhead toch veel minder metal vindt. En terecht.
Lastige, loeilekkere battle. Laat ik de spanning iets terugbrengen, want het is mij eigenlijk om het even.
5-3

Dat vind ik voor ons metalclubje toch een raar hiaat, te meer daar er wel nummers van hun recentere albums instaan, die de gemiddelde undergroundmetalhead toch veel minder metal vindt. En terecht.
Lastige, loeilekkere battle. Laat ik de spanning iets terugbrengen, want het is mij eigenlijk om het even.
5-3
2
geplaatst: 27 februari, 17:09 uur
5. Setherial - In the Still of a Northern Fullmoon (1996) vs. Unleashed - Execute Them All (1993)
Setherial linkt naar Lord Belial in het centraal overzicht dus zelf even een vervangende link gezocht.
Setherial linkt naar Lord Belial in het centraal overzicht dus zelf even een vervangende link gezocht.
0
geplaatst: 27 februari, 17:18 uur
Djiezus, ik ben gewoon thuis en dan nóg zie ik dat al een battle heb gemist. 
Ik geef nog een troostpunt aan Watain, best sneu en onterecht dat die met een lovegame tegen naar het graf werd gejaagd.
1-1

Ik geef nog een troostpunt aan Watain, best sneu en onterecht dat die met een lovegame tegen naar het graf werd gejaagd.
1-1
1
geplaatst: 27 februari, 17:26 uur
2-1
Tempo ligt hoog. Eerste battle was moeilijk kiezen geworden voor mij. Tweede sympathiepuntje want Vomitory kan extremer en die derde zou ik Watain gekozen hebben. Ben ook pas bij alles te bekijken. Clawfinger was ik niet de eerste mee die een balletje opwierp. Geen idee hoe ik bij Two Sides kwam, iemand schreef dat dat het beste was en ik dacht het zal wel. Interessante statistieken dat je ziet dat die tweede helft jaren tachtig wat achterblijft, als je het zou vergelijken met bv. NL of de VS, en toch een keer of wat dat die veelgenoemde bands tegen elkaar uitkomen.
Tempo ligt hoog. Eerste battle was moeilijk kiezen geworden voor mij. Tweede sympathiepuntje want Vomitory kan extremer en die derde zou ik Watain gekozen hebben. Ben ook pas bij alles te bekijken. Clawfinger was ik niet de eerste mee die een balletje opwierp. Geen idee hoe ik bij Two Sides kwam, iemand schreef dat dat het beste was en ik dacht het zal wel. Interessante statistieken dat je ziet dat die tweede helft jaren tachtig wat achterblijft, als je het zou vergelijken met bv. NL of de VS, en toch een keer of wat dat die veelgenoemde bands tegen elkaar uitkomen.
0
geplaatst: 27 februari, 17:44 uur
Nederland was vrij gelijkmatig verdeeld met enkele jaartallen die een beetje naar boven uitschoten (1991, 1992 en de recente jaren bijv.). Bij Zweden is het andersom: enkele jaartallen schieten naar beneden (meerdere 80s, 2009, 2011, 2023). Ook is het contrast tussen de jaren 80 en 90 enorm in Zweden.
1982-1989 telt 43 nominaties. (Nederland: 39, met dus de helft van het totaal aantal nominaties)
1990-1999 telt 151 nominaties. (Nederland: 63)
2000-2000 telt 139 nominaties. (Nederland: 44)
2010-2019 telt 111 nominaties. (Nederland: 49)
2020-2026 telt 68 nominaties. (Nederland: 57, wat dus naar verhouding significant meer is dan Zweden)
Setherial kende ik nog niet, goed nummer! Unleashed heb ik te weinig geluisterd, hoor ik.
4-2
1982-1989 telt 43 nominaties. (Nederland: 39, met dus de helft van het totaal aantal nominaties)
1990-1999 telt 151 nominaties. (Nederland: 63)
2000-2000 telt 139 nominaties. (Nederland: 44)
2010-2019 telt 111 nominaties. (Nederland: 49)
2020-2026 telt 68 nominaties. (Nederland: 57, wat dus naar verhouding significant meer is dan Zweden)
Setherial kende ik nog niet, goed nummer! Unleashed heb ik te weinig geluisterd, hoor ik.
4-2
1
geplaatst: 27 februari, 18:13 uur
B.Robertson schreef:
Clawfinger was ik niet de eerste mee die een balletje opwierp. Geen idee hoe ik bij Two Sides kwam, iemand schreef dat dat het beste was en ik dacht het zal wel. Interessante statistieken dat je ziet dat die tweede helft jaren tachtig wat achterblijft, als je het zou vergelijken met bv. NL of de VS, en toch een keer of wat dat die veelgenoemde bands tegen elkaar uitkomen.
Oja, ik lees nu terug dat Von Helsing zich verschool achter zijn vrienden om met die band aan te komen. Clawfinger was ik niet de eerste mee die een balletje opwierp. Geen idee hoe ik bij Two Sides kwam, iemand schreef dat dat het beste was en ik dacht het zal wel. Interessante statistieken dat je ziet dat die tweede helft jaren tachtig wat achterblijft, als je het zou vergelijken met bv. NL of de VS, en toch een keer of wat dat die veelgenoemde bands tegen elkaar uitkomen.

Wat betreft eind jaren 80: precies waar ik me ook over verwonderde. Ik had me nog een beetje door de early days van de Zweedse deathmetalgeschiedenis heen gelezen, maar de belangrijkste bands staan er volgens mij toch wel in, afgezien van misschien Treblinka (pre-Tiamat) en het ge-wel-di-ge en invloedrijke Anti-Cimex, maar die zou met hun Motörhead D-beat mogelijk last krijgen van de ballotagecommissie. Afijn, we hebben ook geen Skitsystem, Totalitär, Wolfpack en Martyrdöd en andere crustgiganten genoemd, dus wel net zo consequent.
En ook maar een track uit 1985, opmerkelijk.
Dit ook trouwens:
2008 - 20
2009 - 4
2010 - 8
2011 - 4
-----
2023 - 4
Als je die aantallen afzet tegen de Jaartal-top 5.
Setherial toevallig vorige week nog geüpgraded op vinyl, want afgelopen jaar door Soulseller Records op vinyl heruitgebracht. Twee tientjes, geen geld!
2
geplaatst: 27 februari, 18:16 uur
EvilDrSmith schreef:
Afijn, we hebben ook geen Skitsystem, Totalitär, Wolfpack en Martyrdöd en andere crustgiganten genoemd, dus wel net zo consequent.
Afijn, we hebben ook geen Skitsystem, Totalitär, Wolfpack en Martyrdöd en andere crustgiganten genoemd, dus wel net zo consequent.
Martyrdöd staat erin met dank aan Rain King.
1
geplaatst: 27 februari, 18:23 uur
EvilDrSmith schreef:
Ah, dat is toch wél die D-beat band? Ik scande het te oppervlakkig, want ik dacht die andere band te lezen. Afijn, we hebben ook geen Skitsystem, Totalitär, Wolfpack en Martyrdöd en andere crustgiganten genoemd, dus wel net zo consequent.
[Even zoek naar de juiste spelling. Deze band: Martröð]
Nou, dan moeten Martyrdöd en Wolfbrigade de crustvlag maar hoog houden in dit spelletje.

0
geplaatst: 27 februari, 18:36 uur
Apollo schreef:
Geen echte finale in ronde 1 zover ik kan zien. Wel een achtste finale gespot.
Ik vermoed dat je doelt op battle 19. Al vind ik op het eerste oog battles 50, 176, 197 en 246 ook die kwalificatie waardig.Geen echte finale in ronde 1 zover ik kan zien. Wel een achtste finale gespot.
1
geplaatst: 27 februari, 18:41 uur
'85 wel de zwaarste van Malmsteen al had Disciples of Hell ook niet misstaan.
2008 viel mezelf al op met eigen nominaties laatste drie keer.
0
geplaatst: 27 februari, 18:43 uur
0
geplaatst: 27 februari, 18:47 uur
Twee bijdrages van mij, maar het resultaat moge in deze duidelijk zijn: 0-2.
1
geplaatst: 27 februari, 18:48 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik vermoed dat je doelt op battle 19. Al vind ik op het eerste oog battles 50, 176, 197 en 246 ook die kwalificatie waardig.
Ik vermoed dat je doelt op battle 19. Al vind ik op het eerste oog battles 50, 176, 197 en 246 ook die kwalificatie waardig.
Eigenlijk niet, maar zou ik niet per se onterecht vinden. 'When' mag nog verder komen, maar ik heb wel een paar Candlemass nummers die ik hoger aansla. Nu ik het nog een keer luister: alright dit is ook een achtste finale.
50, 176, 197 en 246: nee, zeker niet. Zitten nummers tussen die van mij mogen winnen ja, maar de tegenstanders plaats ik niet in de top 16.
Ik doelde op battle 164. Cult of Luna - Dark City Dead Man (2006) vs. Draconian - Pale Tortured Blue (2015).
* denotes required fields.