Muziek / Muziekgames / Favoriete Metalnummer per Land - nu in: Zweden!
zoeken in:
0
geplaatst: afgelopen zondag om 10:54 uur
0
geplaatst: afgelopen zondag om 11:07 uur
Ik heb altijd het gevoel gehad dat Robert Lowe meer in zijn mars heeft dan hij bij Candlemass heeft laten horen.
'By Honour' had op Nordland III kunnen staan.
0-1
'By Honour' had op Nordland III kunnen staan.
0-1
0
geplaatst: afgelopen zondag om 11:25 uur
Terloops breng ik een hoop correcties toe aan songtitels, jaartallen, volgorde etc. maar deze heb ik gemist:
De twee nummers van Parasite ('Nightwinds' kwam net voorbij in battle #10) komen uit 1984. Ik had 1982 overgenomen o.b.v. jouw bericht, maar het blijkt niet te kloppen. Er is wel een demo uit 1983 van beide nummers, maar ik neem aan dat dat niet de juiste versies zijn voor het spel (mijn nominatie in ieder geval niet). Dat betekent dat er maar 2 nummers uit 1982 zijn genomineerd van een en dezelfde artiest (Jonah Quizz) en nominator (ik). Het zijn nota bene twee demo's. 1984 staat daarmee op 12 nominaties en is met afstand het best vertegenwoordigde 80s-jaartal.
De twee nummers van Parasite ('Nightwinds' kwam net voorbij in battle #10) komen uit 1984. Ik had 1982 overgenomen o.b.v. jouw bericht, maar het blijkt niet te kloppen. Er is wel een demo uit 1983 van beide nummers, maar ik neem aan dat dat niet de juiste versies zijn voor het spel (mijn nominatie in ieder geval niet). Dat betekent dat er maar 2 nummers uit 1982 zijn genomineerd van een en dezelfde artiest (Jonah Quizz) en nominator (ik). Het zijn nota bene twee demo's. 1984 staat daarmee op 12 nominaties en is met afstand het best vertegenwoordigde 80s-jaartal.
0
geplaatst: afgelopen zondag om 13:38 uur
Ontlopen elkaar niet veel, Candlemass doet me net wat meer: 5-3.
0
geplaatst: afgelopen zondag om 16:31 uur
Apollo schreef:
Terloops breng ik een hoop correcties toe aan songtitels, jaartallen, volgorde etc. maar deze heb ik gemist:
Wat een rare aberratie mijnerzijds. Misschien omdat het nummer meer 1982 dan 1984 klinkt? Terloops breng ik een hoop correcties toe aan songtitels, jaartallen, volgorde etc. maar deze heb ik gemist:
(quote)

Dank voor het rechtzetten!
Ereb Altor is de beste Bathory coverband met eigen nummers denkbaar, maar Candlemass is the originator. Een van hun laatste écht gave platen.
6-3
0
geplaatst: afgelopen zondag om 16:46 uur
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe dit specifieke nummer van Soen, dat volgens mij veel eerder Pinkfloydiaanse progressieve rock is dan metal, ontsnapt is aan de tentakels van de ballotagecommissie. Het is een beetje te laat om daar nog wat aan te doen, maar ik verwonder mij daar wel over. Alleen al daarom gaat mijn punt naar Meshuggah, maar anders ook ook, omdat Future Breed Machine een keiharde klassieker is.
2-2
2-2
2
geplaatst: afgelopen zondag om 16:54 uur
ABDrums schreef:
Spelleider, is dit specifieke nummer van Soen niet veel eerder Pinkfloydiaanse progressieve rock dan metal?
Spelleider, is dit specifieke nummer van Soen niet veel eerder Pinkfloydiaanse progressieve rock dan metal?
Ja. Is inderdaad geen metal en wel progrock, maar mijn brein had dit album als 'progressive metal' geregistreerd en ik dacht alle Soen nummers wel goed uit mijn hoofd te kennen, dus ik heb die niet geluisterd bij de controle. Een beetje alsof je zakje wiet in het achtervak van je rugzak niet opgemerkt is door de Zweedse douane. Soen mag dit jointje roken, maar ik zal wel meegaan met je argument.
4-1 dus.
0
geplaatst: afgelopen zondag om 17:08 uur
Och…er komt zo vaak meer rock georiënteerde dan metal georiënteerde muziek voorbij.
Desondanks.
5-1
Desondanks.
5-1
0
geplaatst: afgelopen zondag om 17:12 uur
laboomzaa schreef:
Och…er komt zo vaak meer rock georiënteerde dan metal georiënteerde muziek voorbij.
Wat bedoel je precies? Hier niet in ieder geval en daarom een bijzondere opmerking in het kader van dit topic.
0
geplaatst: afgelopen zondag om 17:12 uur
laboomzaa schreef:
Behalve de nummers van 'Ghost' heb ik geen idee op welke nummers je dan doelt?
0
geplaatst: afgelopen zondag om 17:25 uur
5-3
Meshuggah werkt op m'n zenuwen, maar ik weet niet zo goed waarom
Meshuggah werkt op m'n zenuwen, maar ik weet niet zo goed waarom

1
geplaatst: afgelopen zondag om 17:49 uur
Denk dat je daar wel gelijk in hebt eigenlijk. Het is me te druk en te chaotisch, word er onrustig van. Heb hetzelfde met mathcore bands zoals Converge, The Dillinger Escape Plan, etc.
* denotes required fields.