Muziek / Muziekgames / Favoriete Metalnummer per Land - nu in: Nederland!
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2025, 10:43 uur
Ik ga zo bij een DHL-punt een lijvig pakket vanuit Griekenland ophalen, waarin ook deze van Shagor zit. 
Wel omslachtig: een plaat van een Nederlandse band vanuit Griekenland naar Nederland opsturen...
6-2

Wel omslachtig: een plaat van een Nederlandse band vanuit Griekenland naar Nederland opsturen...
6-2
0
geplaatst: 9 september 2025, 12:03 uur
0
geplaatst: 9 september 2025, 12:32 uur
Kondoro0614 schreef:
Ik weet niet wat AB heeft, misschien ligt die al wel de hele dag te krikken
Ik weet niet wat AB heeft, misschien ligt die al wel de hele dag te krikken
Was het maar zo, dan was het nog wat... Nee mijn studie is vorige week begonnen en ik ben druk met campagnevoeren, dus veel vrije tijd die over is om me hier te roeren heb ik eigenlijk niet.

0
geplaatst: 9 september 2025, 13:05 uur
Wat een verschrikkelijke kapsels hadden die gasten van Horizon.
2-2
2-2
4
geplaatst: 9 september 2025, 13:14 uur
Goh, Horizon. Al zeker dertig jaar niet meer gedraaid. En als het nu niet de revue zou passeren, dan zou ik het de komende dertig jaar wrs ook niet hebben geluisterd.
Dat zou best jammer zijn, want verdomd leuk om (weer eens) te luisteren en misschien toch weer eens die lp uit de kast trekken. Wat een fantastische stem had Shmoulik Avigail toch (ook van o.a. Pictures 'Diamond Dreamer'): de beste 80s hardrockzanger van Nederland?
Nu had ik in de nominatieronde een zoektocht gemaakt naar NL hardrock van vóór 1980 en ik kwam met weinig resultaat naar boven. Echter, wat schijnt Shmoulik rond 1979/1980 te hebben gedaan? Hij nam met de band Mover een demo op met niemand minder dan Arjen Lucassen. Of eigenlijk andersom: Arjen was met die band bezig en haalde Shmoulik via een contactadvertentie over om vanuit Israel naar Nederland te komen. Nooit geweten, nooit gehoord en gewoon op YouTube te vinden! Wat een schatkist.
Mover - Don't Touch It (Shmoulik Avigal & Arjen Lucassen)
Mover - Tomorrow (Demo) 1979 (deze zou ik dan hebben genomineerd i.p.v. BZN)
Bruusk ook een fijne kennismaking.
3-2
EDIT: ik zie nu pas dat het eerste nummer van Mover ook op de verzamelaar CRASH! BANG! WALLOP! (2022) staat (waar ook Teaser op staat, een andere Arjen-band waar ik niet aan had gedacht). Tsja, misschien moet ik mijn platen ook eens draaien i.p.v. alleen verzamelen?
Dat zou best jammer zijn, want verdomd leuk om (weer eens) te luisteren en misschien toch weer eens die lp uit de kast trekken. Wat een fantastische stem had Shmoulik Avigail toch (ook van o.a. Pictures 'Diamond Dreamer'): de beste 80s hardrockzanger van Nederland?
Nu had ik in de nominatieronde een zoektocht gemaakt naar NL hardrock van vóór 1980 en ik kwam met weinig resultaat naar boven. Echter, wat schijnt Shmoulik rond 1979/1980 te hebben gedaan? Hij nam met de band Mover een demo op met niemand minder dan Arjen Lucassen. Of eigenlijk andersom: Arjen was met die band bezig en haalde Shmoulik via een contactadvertentie over om vanuit Israel naar Nederland te komen. Nooit geweten, nooit gehoord en gewoon op YouTube te vinden! Wat een schatkist.
Mover - Don't Touch It (Shmoulik Avigal & Arjen Lucassen)
Mover - Tomorrow (Demo) 1979 (deze zou ik dan hebben genomineerd i.p.v. BZN)
Bruusk ook een fijne kennismaking.
3-2
EDIT: ik zie nu pas dat het eerste nummer van Mover ook op de verzamelaar CRASH! BANG! WALLOP! (2022) staat (waar ook Teaser op staat, een andere Arjen-band waar ik niet aan had gedacht). Tsja, misschien moet ik mijn platen ook eens draaien i.p.v. alleen verzamelen?

0
geplaatst: 9 september 2025, 15:27 uur
1
geplaatst: 9 september 2025, 16:27 uur
Toch wel grappig dat ik het in de vorige battle zo uitvoerig had over zowel Shmoulik, de zanger hier in Picture, als over Arjen. Dat bleek een onbedoeld, maar mooi voorzetje.
Nu moet Shmoulik het toch afleggen tegenover zijn eerste bandmaatje. Jammer, want wat Etiul zegt.
3-3
Nu moet Shmoulik het toch afleggen tegenover zijn eerste bandmaatje. Jammer, want wat Etiul zegt.
3-3
* denotes required fields.