Muziek / Muziekgames / Favoriete Metalnummer per Land - nu in: Nederland!
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2025, 18:15 uur
Mwoah, zó fantastisch was Pestilence hier al niet meer.
Het is ook niet Ayreons meest geniale magnum opus, maar toch een stuk boeiender dan die jazzmetalexercitie.
1-6
Het is ook niet Ayreons meest geniale magnum opus, maar toch een stuk boeiender dan die jazzmetalexercitie.
1-6
0
geplaatst: 25 september 2025, 18:54 uur
Hoe waanzinnig gaaf Morvigor ook is, ST is zo'n überültracültklaszieker die ik zijn puntje niet misgun.
Die grunter was destijds 16 jaar, geweldig.
Morvigor heeft daarbij meerdere ijzers in het vuur.
2-3
Die grunter was destijds 16 jaar, geweldig.
Morvigor heeft daarbij meerdere ijzers in het vuur.
2-3
0
geplaatst: 26 september 2025, 15:02 uur
Destijds Altar al een overschatte band gevonden. Dertig jaar later hoor ik dat mijn mening nog steeds rechtsgeldig is. Ach ja, er zijn ook hordes luitjes die weglopen met Deicide.
4-2
4-2
0
geplaatst: 26 september 2025, 15:30 uur
5-3
Dat is op No Sleep till Brooklyn gebaseerd, die van Osdorp Posse, neem ik aan, waar Rick Rubin en Kerry King met Beastie Boys hun momentje hadden is dat bij de Hollanders een volwaardig duet tussen hip-hop- en metal-band, met wat meer versnellingen. Zoiets.
Dat is op No Sleep till Brooklyn gebaseerd, die van Osdorp Posse, neem ik aan, waar Rick Rubin en Kerry King met Beastie Boys hun momentje hadden is dat bij de Hollanders een volwaardig duet tussen hip-hop- en metal-band, met wat meer versnellingen. Zoiets.
0
geplaatst: 26 september 2025, 17:49 uur
7-3, nou niet bepaald de origineelste riff bij Osdorp Posse?
52. Alied Forces - Faster Tan Your Neck (1984) vs. Astrosoniq - You Lose (2000)
0-1, mega obscuur dit Astrosoniq en een gaaf nummer.
52. Alied Forces - Faster Tan Your Neck (1984) vs. Astrosoniq - You Lose (2000)
0-1, mega obscuur dit Astrosoniq en een gaaf nummer.
0
geplaatst: 26 september 2025, 18:40 uur
Astrosoniq was samen met 35007 het beste wat er aan spacerock/stonerrock te vinden was in Nederland in de jaren 00. Live was het ook helemaal geweldig. De band kwam een jaar of tien geleden nog een keer met een reünie (op Roadburn), maar sinds het onverwachte overlijden van hun toetsenist Bidi is het boek definitief gesloten. Zo zonde.... Bidi was daarbij ook een fan-tas-ti-sche vent (hij was promotor van diverse bands en daardoor kwam ik wel eens in contact met hem).
Ik zie trouwens dat hun debuutalbum, met dit nummer, een jaar of tien geleden op vinyl is verschenen. Misschien mijn cd toch maar eens upgraden.
NB: Het is Allied Forces, met dubbel L. Ook leuk, maar geen partij.
0-2
Ik zie trouwens dat hun debuutalbum, met dit nummer, een jaar of tien geleden op vinyl is verschenen. Misschien mijn cd toch maar eens upgraden.
NB: Het is Allied Forces, met dubbel L. Ook leuk, maar geen partij.
0-2
0
geplaatst: 26 september 2025, 19:16 uur
0-3
Allied Forces vernoemd naar dat album van Triumph misschien. In 1986 produceerde Dick Kemper hun album want Vandenberg zal op zijn gat hebben gelegen. Leuk maar Astrosoniq intrigeert meer met een broeierig eigen sfeertje dat op zijn eind op het mooist is eenmaal in de space-rock-sferen. Mede subtag stoner metal op RYM.
Allied Forces vernoemd naar dat album van Triumph misschien. In 1986 produceerde Dick Kemper hun album want Vandenberg zal op zijn gat hebben gelegen. Leuk maar Astrosoniq intrigeert meer met een broeierig eigen sfeertje dat op zijn eind op het mooist is eenmaal in de space-rock-sferen. Mede subtag stoner metal op RYM.
0
geplaatst: 27 september 2025, 08:11 uur
* denotes required fields.