MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Sympho/Progressieve knock-out

zoeken in:
6. Gong vs Robert Wyatt

Pff deze is lastig zeg.

1-0

obsessed schreef:
Gaat lekker hier.. Soft Machine eruit, Faust eruit.. dit gaat echt nergens meer over..

3-4

En jij stemt Tool door

bonothecat schreef:
(quote)

En jij stemt Tool door
Dat is toch logisch

bonothecat schreef:
(quote)

En jij stemt Tool door

Tja.. tegen wat.. dat is kiezen uit twee kwaden..

obsessed schreef:
(quote)

Tja.. tegen wat.. dat is kiezen uit twee kwaden..

Ik vind alan parsons ook niet geweldig.....maar strategisch is het handiger om zo snel mogelijk Tool te lozen...zul je zien dat ze straks nog winnen ook.

1-2 uiterst moeilijk

En overigens inderdaad belachelijk dat Faust en the Soft Machine eruit zijn. Twee van de belangrijkste groepen. Ik veronderstel dat jullie allemaal leken zijn in prog rock?

bonothecat schreef:
(quote)

Ik vind alan parsons ook niet geweldig.....maar strategisch is het handiger om zo snel mogelijk Tool te lozen...zul je zien dat ze straks nog winnen ook.

Datzelfde geld voor APP. Die hebben ook nogal wat aanhang. En ik stem liever gewoon op degene die ik het minst slecht vind.

Maargoed, het zou inderdaad wel heel erg zijn als Tool hier wint..

Toon1 schreef:
Ik veronderstel dat jullie allemaal leken zijn in prog rock?

Ja, inderdaad... Ik wel tenminste Daar iets op tegen? Ik veronderstel dat we allemaal op jou favorieten zouden moeten stemmen en achter jou onbetwiste en volmaakte smaak moeten aan hollen? Doe eens normaal...

Marillion en Spock's Beard zijn natuurlijk ook prima groepen. Ik ben alleen bang dat de meeste mensen die daarop stemden Faust en Soft Machine helemaal niet kenden.

Op zich niet erg, ik stem ook wel eens als ik de ander niet ken, maar ik denk dat dat dit topic wel gaat opbreken. Het verschil in bekendheid tussen sommige bands is gewoon te groot.

Ja, mee eens...

1-3 btw

obsessed schreef:
Marillion en Spock's Beard zijn natuurlijk ook prima groepen. Ik ben alleen bang dat de meeste mensen die daarop stemden Faust en Soft Machine helemaal niet kenden.

Op zich niet erg, ik stem ook wel eens als ik de ander niet ken, maar ik denk dat dat dit topic wel gaat opbreken. Het verschil in bekendheid tussen sommige bands is gewoon te groot.

Helemaal mee eens... daarom hoop ik dat mensen dan ook alleen maar stemmen als ze beide bands kennen... dat is gelijk de reden waarom ik nooit in de Punk knock-out stem....

Ik ben het ook helemaal met obsessed eens.....En toegegeven, als een favoriet van me tegen een band moet die ik niet ken, heb ik toch steeds de favoriet gestemd . Ik stem zelf alleen in de Metal KO, de prog KO en de top-zoveel KO's, puur omdat daar meer (onbekende) dingen inzitten die ik ook nog wel ken

pauljojo schreef:
(quote)

Ja, inderdaad... Ik wel tenminste Daar iets op tegen? Ik veronderstel dat we allemaal op jou favorieten zouden moeten stemmen en achter jou onbetwiste en volmaakte smaak moeten aan hollen? Doe eens normaal...

Tja ik bedoel gewoon dat ik hoop dat iedereen die tegen the soft machine stemde, ze op zijn minst al eens gehoord heeft. Ik stem ook nooit in de Metal of Punk KO omdat ik daar te weinig bands ken.

pauljojo schreef:
(quote)

Ik vind wel dat je iets met dit genre moet hebben, om hier te kunnen stemmen. Het gaat er om, om de ultieme sympho/progressieve band te vinden. Je moet niet meedoen als je toevallig 1 of 2 bandjes kent.

Beetje jammer inderdaad, die mensen die hier elke keer even Tool komen doorstemmen

Het hele prog/symfo spectrum is gewoon erg breed. Ik beschouw mezelf als een redelijk symfo liefhebber, maar dan wel van een gedeelte. Groepen als Soft Machine, Gong, Faust (zeg maar de art rock-kant) daar heb ik gewoon niets mee. Om dan te beweren dat je een leek in prog rock bent is natuurlijk onzin. Een groep als IQ (al vroeg weggestemd) en Camel hebben ontegenzeggelijk hun verdienste voor het genre gehad, net als de hiervoor genoemde bands.

Overigens mis ik Twelfth Night bij de eerste lijst. Niet dat ze ver waren gekomen, want daarvoor kennen te weinig mensen ze. En zo is het natuurlijk wel: uiteindelijk zal er een band winnen die bij voldoende mensen bekend is en gewaardeerd wordt. Zo is het spel, dat weet je als je er aan begint.

deze pas ik overigens... Gong is goed maar de heer Wyatt zegt me nix...

(& oh ja: ik ken SM & Marillion beiden maar 2e is 1 van m'n favo bandjes)

Waldo Jeffers schreef:
deze pas ik overigens... Gong is goed maar de heer Wyatt zegt me nix...

Het album "Rock Bottom" van de heer Wyatt is toch een klassieker vind ik.

Overigens vind ik dat de Canterbury bands veel te weinig aan bod komen op MuMe. Ik heb het gevoel (ik wijs niemand met de vinger) dat veel mensen hier zich wel Prog-rock fans durven noemen maar ze luisteren alleen maar naar de superpopulaire (en imo overgewaardeerde) bands als Genesis, Yes, etc., terwijl niemand het ooit heeft over artiesten als the Robert Wyatt, Caravan en Van der Graaf Generator (alhoewel die laatste niet-canterbury is). Dat is spijtig. En dan spreken we nog niet over de Krautrockbands zoals Neu! of Faust.

Daar kan ik me wel wat van voorstellen... Maar aan de andere kant is prog-rock niet erg toegankelijke muziek. Voor mensen die dit genre willen ontdekken lijkt het me een logische stap om eerst bij de (misschien overgewaardeerde) populaire bands te beginnen, zoals Genesis en Yes. Daarna kan altijd nog de overstap gemaakt worden naar de Canterbury of Krautrock bands.
Dat vergt alleen erg veel tijd, want veel albums zullen niet 1-2-3 aanslaan (merk ik zelf bij b.v. Faust ). Toch zou het inderdaad mooi zijn als deze bands ook meer aandacht krijgen zodat de speurtocht naar goeie muziek gemakkelijker gemaakt wordt voor nieuwelingen

Ach, als je van Genesis, Marillion, Yes en Pink Floyd houdt, mag diegene zich van mij best prog-rock fan noemen. Net zo goed als iemand die van Robert Wyatt, Soft Machine en Caravan dat mag. Het één is voor mij niet beter dan het ander, alleen bekender.

Dat klopt, maar het is inderdaad jammer (maar wel logisch) dat canterbury/krautrock bands bijvoorbeeld wat minder aandacht krijgen. Dat geld bijvoorbeeld ook voor avant-prog/zeuhl zoals Magma, Univers Zero en Henry Cow. Maargoed dat is gewoon minder bekend, geld natuurlijk niet alleen voor MuMe. Ik zie de laatste maanden dat toch wel langzaam verbeteren gelukkig. Dat soort bands komen nu soms iig al rond de 10 stemmen uit bij de populaire albums.

Pas echt ondergewaardeerd hier op MuMe is de Italiaanse prog uit de jaren 70. PFM, Museo Rosenbach, Le Orme, Celeste, Banco del Mutuo Soccorso.. maargoed.. laten we het daar dan maar verder niet over hebben

obsessed schreef:
Pas echt ondergewaardeerd hier op MuMe is de Italiaanse prog uit de jaren 70. PFM, Museo Rosenbach, Le Orme, Celeste, Banco del Mutuo Soccorso.. maargoed.. laten we het daar dan maar verder niet over hebben

tja, dan beginnen we echt de obscure kant op te gaan . Zo kan ik ook beginnen over onbekende psychedelische bands uit de jaren '60 of over garage rock uit dezelfde periode (waar ik precies de enige van ben die er naar luistert).

En toch heeft "In the Land of Grey and Pink" bijvoorbeeld nog altijd maar 14 stemmen.

Toon1 schreef:
En toch heeft "In the Land of Grey and Pink" bijvoorbeeld nog altijd maar 14 stemmen.

Ligt nu weeral op hier; ook ik herhaal: wereldplaat!!

thyson schreef:
(quote)

Ligt nu weeral op hier; ook ik herhaal: wereldplaat!!

Tussenstand = 1-3

In de line-up van deze ronde staat een klein foutje:
Voivoid moet natuurlijk zijn: Voivod

Lijkt me geen groot probleem, maar toch... Voor er verwarring ontstaat...

1-6

7. Voivod vs Jethro Tull

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 15:35 uur

geplaatst: vandaag om 15:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.