MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Nu)Soul/R&B Knock-Out

zoeken in:
Ongelooflijk!!!

Alicia Keys er uit. Ja zelfs tegen Ray Charles vind ik dat ongelooflijk.

Martino
4-0

De 5e ronde kan beginnen. Wederom tot de 5, maar laten we nu afspreken er ook bij te zetten waarom je de keuze maakt.

Ronde 5:

1. Temptations (vs.) India.Arie
2. Marvin Gaye (vs.) Otis Redding
3. Seal (vs.) Dwele
4. Anthony Hamilton (vs.) Percy Sledge
5. Aretha Franklin (vs.) Macy Gray
6. Stevie Wonder (vs.) Brian McKnight
7. Curtis Mayfield (vs.) Sam & Dave
8. Ray Charles (vs.) Erykah Badu

1. Temptations (vs.) India.Arie

0-1

Moeilijke keuze. Ik ga toch maar voor India.Arie omdat ik haar echt een geweldige stem vind hebben. Had net zo goed voor de Temptations kunnen kiezen. Veel klassiekers op hun naam, waaronder het monument in de soul 'Papa Was A Rolling Stone'. Maar ja, er moeten keuzes gemaakt worden.

1-1

Ken alleen het eerste album van India.Arie echt goed, daar staan een paar aardig goede nummers op (Video, Promises, Brown Skin), daarna vind ik het erg richting middelmatigheid gaan. Dat steekt gewoon schril af tegen all-time klassiekers als The Way You Do the Things You Do, My Girl (!!!), Papa Was a Rolling Stone en Ain't Too Proud to Beg. Bovendien brachten het album en het nummer Cloud Nine het experimentele in de soul, waar later de funk uit zou ontstaan. Het hele album Cloud Nine is trouwens erg goed, vooral het 9 minuten durende Runaway Child, Running Wild is fantastisch.

dollie
1-3

Martino
2-3

Veel klassieker als India.Arie. Als de Temptations er niet waren dan was India.Arie er ook niet met haar muziek.

Reijersen schreef:
laten we nu afspreken er ook bij te zetten waarom je de keuze maakt.

ONDERBOUWEN MENSEN!!!

Psychonaatje en Martino, goed zo.

Jowietje en Dollie, even aanpassen.

dollie

Qua muziek vind ik ze even goed, maar ik vind de stem van India Arie gewoon mooier.
zo goed?

dollie schreef:
(quote)

Qua muziek vind ik ze even goed, maar ik vind de stem van India Arie gewoon mooier.
zo goed?

Dank u

Even voor de duidelijkheid, stand is: 2-3

Stem verwijderd

2-2 is de stand dus nu.

dollie
nu terug 2-2

Thisisme
3-2

Wat valt er nou over te zeggen. Temptations zijn legendarisch. Geweldig hou zij soul hebben weten te mengen met funk. Maar in vergelijking met anderen vind ik Papa niet zo'n heel goed nummer.

Ik ga ook voor de Temptations. Eerst maar eens zien of India wel een blijvertje is. Temptations hebben een historische waarde, India niet.

4-2

Electro_
4-3

omdat ik India.Arie erg leuk vind en die ander zegt me vrij weinig

de spanning is voelbaar

5-3

De historie zegt genoeg.

2. Marvin Gaye (vs.) Otis Redding

gewetenskwestie

0-1

simpelweg voor mij de betere zanger

Inderdaad erg moeilijk zeg... Vind Marvin meer mooiere nummers hebben dan Otis, dus:

1-1

heb je even

Had de finale moeten zijn.

dynamo d schreef:
2-1

onderbouwen aub

In knock outs horen geen onderbouwingen .

2-2

sq
3-2

Marvin swingt. Otis niet.

BoordAppel schreef:
In knock outs horen geen onderbouwingen .

2-2

bij deze wel

Wat een gezeur met die onderbouwing, maar sluit me bij sq aan. ff wat beauties van Marvin:
- Heard It Through the Grapevine
- What's Going On
- Let's Get It On

Gast
geplaatst: vandaag om 07:24 uur

geplaatst: vandaag om 07:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.