MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave nummers KO

zoeken in:
Lin
Sheplays schreef:
(quote)

Die is hier al gehouden!

dat was een gedenkwaardige ja, het begin van iets moois

perfume
Lin schreef:
(quote)

er zijn nog plannen om een new wave artiesten/bands KO te doen...staat vlak onder dit topic ergens

Mogen er dan ook gothic bands in?

djeffibrelich
Lin schreef:
(quote)

er zijn nog plannen om een new wave artiesten/bands KO te doen...staat vlak onder dit topic ergens

en mischien daarna een 80s new wave/postpunk vs 90s shoegaze k.o?

dan heb je denk ik ook gelijk meer users die meedoen.

Lin
perfume schreef:
(quote)

ik las iets over 384 bands, en dan wat breder, dus inderdaad gothic en industrial enzo...maar we moeten met elkaar dan maar eerst eens ouwehoeren hoe en wat, kan wel weer een mooie worden, met veel nieuwe bands om te ontdekken

Oldfart schreef:
(quote)

de leukste thuis ?

Nogmaals: wat is de eindstand precies?

20 berichtjes geleden:

Arno schreef:
Dus:
1. Joy Division - Decades
2. The Cure - A Strange Day
3. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
4. Simple Minds - Theme for Great Cities

Kan ik mee leven, behalve dan dat 4 op 1 moest staan

Lin
maar de uiteindelijke stemmenverdeling bedoelt oldfart denk ik...

djeffibrelich
Oldfart schreef:
(quote)

de leukste thuis ?

Nogmaals: wat is de eindstand precies?

top 3

1. joy division - decades
2. the cure - a strange day
3. echo&the bunnymen - the killing moon

geweldige uitslag, coole bands, uber-coole songs.

perfume schreef:
(quote)

Die stonden er nu ook al in hoor.Fields Of The Nephilim moet tijdens een volgende postpunk/ new wave ko ook gewoon mee kunnen doen,vind ik tenminste

Kijk: Dank je Djeffi......

House Of Usher,The Northern Territories(bedankt perfume),The Bell bv

Oldfart schreef:
Kijk: Dank je Djeffi......
Dus je wist de uitslag zelfs niet... Where will it eeeeeeend... Where will it eeeeend...

Dacht dat je de precieze scores wilde weten.

Lin schreef: maar de uiteindelijke stemmenverdeling bedoelt oldfart denk ik...

bedoelde ik ook Lin, maar wellicht is de hoop daarop tevergeefs....

Even iets compleet anders. Zo'n KO is heel leuk, maar gaat soms nogal snel, degene met de meeste vrije tijd kan het meeste stemmen, en sommige erg goede plaatjes vliegen er in de eerste ronde al uit vanwege een beroerde loting.
Hoort er allemaal bij natuurlijk, en heeft zijn charme. Maar wat ik me nu afvraag is wat er in de top had gestaan als er een normale verkiezing was gehouden (uit de genomineerder plaatjes). Hadden we dan dezelfde nummer 1 gehad?
Dus nu lijkt het me wel aardig om bij voldoende belangstelling een top 50 uit de genomineerden te maken. Om strategisch stemmen te verkomen wel per PM. Simpel systeem: per inzender krijgt de nummer 1, 50 punten, de nummer 50 krijgt 1 punt.
Tijdsduur moet niet te lang zijn (een week ofzo), maar alle nummers liggen nog vers in éénieders geheugen dus dat moet geen probleem zijn.
Ondertussen kan iedereen gezellig verder neuzelen over het leven zonder New Wave KO.
Idee?

perfume
the viking schreef:
House Of Usher,The Northern Territories(bedankt perfume),The Bell bv

Ja of Eternia, The Doomsday Device, Garden Of Delight, Suspiria, Nekromantik en natuurlijk Nosferatu

Op zich wel leuk, maar een top 50 gaat niemand aan beginnen, divart. Vraag liever om een top 10 gekozen uit de 528 nummers. Nummer 1 krijgt 10 punten en nummer 10 1.

reptile71 schreef:
Op zich wel leuk, maar een top 50 gaat niemand aan beginnen, divart. Vraag liever om een top 10 gekozen uit de 528 nummers. Nummer 1 krijgt 10 punten en nummer 10 1.

top 10 is natuurlijk ook goed, maar grote kans dat iedereen op zijn eigen nominaties gaat stemmen en dat we 20 nummers 1 krijgen, maar top 25 kan natuurlijk ook

Tja, ik hoop niet dat mensen zo kinderachtig zijn hoor. 50 nummers gaan mensen gewoon niet doen, 25 is al best veel. 10 nummers, moet lukken. Nominaties moeten mensen vergeten. Het gaat erom wat je het beste vindt. Ik heb A Strange Day ook niet genomineerd, maar die kan ik dan nog wel het beste vinden....

Even een flinke berg slowchat geruimd. Hulde voor deze KO en napret is prima, maar het moet geen chatkanaal worden.

divart schreef:

top 10 is natuurlijk ook goed, maar grote kans dat iedereen op zijn eigen nominaties gaat stemmen en dat we 20 nummers 1 krijgen, maar top 25 kan natuurlijk ook

Zal wel meevallen denk ik dat iedereen alleen op z´n eigen nominaties stemt, de meeste nummers die het eerst in me opkwamen waren al genomineerd door andere users en ik denk dat dat wel voor meer mensen zal gelden.

...maar vanaf nu natuurlijk allemaal eerst verder met onze eigen alternatief voor de Radio 2 top 2000 oftewel de MuMeladder 2007....overmorgen beginnen we aan de verdeling v/d bovenste 64 plaatsen (even reclame maken voor m´n ¨eigen¨ topic )

Ik heb geen idee wat dat is die mumeladder...

je kunt er nu in ieder geval je stem uitbrengen op 'A Forest', om maar iets te noemen.

Ja heb het gezien... ben alleen een beetje stemmoe nu... truste

reptile71 schreef:
Ik heb geen idee wat dat is die mumeladder...

De MuMeLadder is het alternatief van MusicMeter voor de Radio 2 top 2000, oftewel we doen er al een heel jaar over om onze obv nominaties van alle users die meedoen onze eigen top 2000 samen te stellen.

We zijn al in januari begonnen met nomineren en stemmen en bevinden ons nu in de afrondende fase.
Na de eerste rondes hebben de KO´s hebben in verschillende groepen van 256 plaatsgevonden.
We zijn nu nog even bezig met het afronden van groep 2 (halve finales daar dus de plaatsen 257 t/m 260)...maar overmorgen beginnen we met het verdelen v/d bovenste 64 plaatsen.

Dit zijn de nummers die het hier tot de laatste 64 geschopt hebben (waaronder een aantal bekende uit de New Wave KO) :

Bob Dylan - Ballad Of A Thin Man
David Bowie - Heroes
Dead Can Dance - Summoning of the Muse
Depeche Mode - Enjoy the Silence
Echo & the Bunnymen- The Killing Moon
Iggy Pop - Lust For Life
Joy Division - Atmosphere
Joy Division - Decades
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Joy Division - She's Lost Control
Kate Bush - Cloudbusting
Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
Kate Bush - Wuthering Heights
Killing Joke - Love Like Blood
King Crimson - The Court Of The Crimson King
Lou Reed - Walk on the Wild Side
Love - Alone Again
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Massive Attack- Teardrop
Neil Young - A Man Needs a Maid
Neil Young - After The Gold Rush
Neil Young - Cortez The Killer
Neil Young - Like a Hurricane
Neil Young - The Needle And The Damage Done
Neil Young & Crazy Horse - Down by the River
New Order - Blue Monday
Pink Floyd - Sheep
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamonds (Pt. 1)
Pink Floyd - Wish You Were Here
Pixies - Debaser
Portishead - Glory Box
R.E.M. - The One I Love
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Lucky
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Roxy Music - Virginia Plain
Sigur Ros - Untitled #8
Sigur Ros - Vidrar Vel Til Loftarasa
Simple Minds – New Gold Dream (81,82,83,84)
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr
Talk Talk - It's My Life
Talk Talk - Life's What You Make It
Talking Heads - Once in a Lifetime
The Beach Boys – God Only Knows
The Church - Under the Milky Way
The Cure - Fascination Street
The Cure - Pictures of You
The Doors - Break on Through (To the Other Side)
The Doors - Riders on the Storm
The Doors - The Crystal Ship
The Doors - The End
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Sisters of Mercy - Temple of Love
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
The Smiths - This Charming Man
The Sound - Winning
The The - Uncertain Smile
The Velvet Underground - Heroin
The Velvet Underground - Sister Ray
The Velvet Underground - Venus In Furs
The Waterboys - Don't Bang The Drum
U2 - The Unforgettable Fire

En zoals ik al eerder zei in het topic: ik kijk enorm uit naar die prachtig lijst Ninjo

Voor hier: nog eens hulde aan freddze en Alicia en al wie meegewerkt heeft aan deze prachtige KO Ik heb me kostelijk geamuseerd, enkele fijne ontdekkingen gedaan (dan denk ik vooral aan A Flock of Seagulls) en de winnaar mag er zeker zijn. Alleen jammer dat Uncertain Smile en vooral She Sells Sanctuary er zo vroeg uitlagen, maar laat dat de pret niet drukken

@Arno....jij ook bedankt namens Alicia, het was vooral pret....om mee te doen en reuze gezellig. Groetjes van Alicia!!

Bedankt, El Ninjo. Vrij eenzijdige lijst eigenlijk. Niet negatief bedoeld hoor, maar het ziet er gewoon uit als de smaak van één persoon, er staat niks verrassends in, veel dezelfde bands en trouwens redelijk wat new wave.
Wel een hele prestatie hoe jullie dat organiseren hoor en wat een timing dat je eind van het jaar ook nog eens precies klaar bent!

Uiteraard ook van mijn kant nog: bedankt freddze, Alicia en iedereen die heeft meegeholpen en meegedaan aan de new wave KO!
Wat is hij alleen snel voorbij gegaan....

reptile71 schreef:
Bedankt, El Ninjo. Vrij eenzijdige lijst eigenlijk. Niet negatief bedoeld hoor, maar het ziet er gewoon uit als de smaak van één persoon, er staat niks verrassends in, veel dezelfde bands en trouwens redelijk wat new wave.
Wel een hele prestatie hoe jullie dat organiseren hoor en wat een timing dat je eind van het jaar ook nog eens precies klaar bent!

Uiteraard ook van mijn kant nog: bedankt freddze, Alicia en iedereen die heeft meegeholpen en meegedaan aan de new wave KO!
Wat is hij alleen snel voorbij gegaan....

Als je de hele lijst straks ziet denk ik dat je er toch wel genoeg "verrassende" dingen in terugvind (althans ik wel), maar het is een logisch proces denk ik dat uiteindelijk in zo'n breed opgezette KO (het is natuurlijk geen "genre" KO) die nummers de top niet halen.
En ja, de "wavers" hebben goed hun best gedaan in de MuMeLadder

Oh ja, ook van mij natuurlijk complimenten voor zowel Freddze als Alicia

Ellendige kitsch als Deep Purple of Led Zlappeling staat er in ieder geval als niet tussen, of staat dat in de nummers 65 tot 256?

orbit schreef:
Ellendige kitsch als Deep Purple of Led Zlappeling staat er in ieder geval als niet tussen, of staat dat in de nummers 65 tot 256?

Hoogste Led Zeppelin staat op 111 (Whole Lotta Love) en hoogste Deep Purple op 786 (Child in Time)
Bohemian Rhapsody komt bij ons slechts tot de 1828e plaats.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:25 uur

geplaatst: vandaag om 09:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.