MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / True Faith vs. Blue Monday

zoeken in:
Niet echt een groot fan van New Order. Een paar supermooie platen, maar het meeste werk ligt me gewoonweg niet. Twee geweldige platen van de band vind ik wel True Faith en Blue Monday. Nu zit ik al tijden voor mezelf te bepalen welke ik de beste vind, maar ik ben er nog niet uit. De twee platen ontlopen elkaar nauwelijks en daarom is het moeilijk kiezen.

Jullie voorkeur zou ik graag willen zien. De stand nu is 0-0 (want ik kan geen keuze maken ), vrijdag 16.00 sluit de contest en maken we de balans op. Roept u maar!

True Faith (1)

Kos
Wat andre zei.

True Faith (3)
Blue Monday (0)

En dan die clip daarbij! Waanzinnig!

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers:

True Faith (4)
Blue Monday (0)

True Faith (4)
Blue Monday (1)*

Eerste is wel een aardig nummer, maar bij lange niet de power van kraker blue monday

True Faith (4)
Blue Monday (2)*

Vooral de maxi-single uitvoering is geweldig !

True Faith (4)
Blue Monday (3)*

Moeilijk, moeilijk!

Maar toch:

True Faith (5)*
Blue Monday (3)

Moeilijk, moeilijk!

Maar toch:

True Faith (5)
Blue Monday (4)*

Vanwege de examenfeesten

the viking schreef:

Blue Monday (2)*

Vooral de maxi-single uitvoering is geweldig !

Er is geen andere toch...

VanDeGriend schreef:
(quote)

Wel wat promos en 7 inch uitvoeringen !(overigens vrij zeldzaam) De 12 inch uivoering was inderdaad de meest gangbare versie !

VanDeGriend schreef:
Moeilijk, moeilijk!

Maar toch:

True Faith (5)
Blue Monday (4)*

Vanwege de examenfeesten

In 1983 !

VanDeGriend schreef:
(quote)

In 1988 en 1994 zijn er nog vernieuwde versies uitgebracht. De versie uit 1988 staat op de meeste verzamelCD's, het origineel hoor je niet zoveel meer...

Ik vind True Faith overigens net iets leuker, dat was mijn kennismaking met NO. Geweldige videoclip ook!

6-5 dus.

Maar The Beach hoort hier ook nog bij...

6-4 dan volgens mijn puntentelling

titan (crew)
Allebei wereldnummers, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Blue monday. 6-5 derhalve.

Dit kan een nieuwe leuke thread worden, als elke dag iemand twee albums noemt die het tegen elkaar opnemen

Het gaat hier om twee nummers dus niet om albums van dezelfde groep !

Ik kan me nog goed herinnneren dat ik de 12inch had gekocht. Zag eruit als een floppy-disk.

Blue Monday dus

6-7

True Faith, wegens Blue Monday een keertje teveel gehoord.

7-7

8-7 voor Blue Monday

True Faith (7)
Blue Monday (9)

True Faith (7)
Blue Monday (10)*

Ik ga voor Blue Monday:)

7-11

sq
True Faith (8) *
Blue Monday (11)

Ontzettend leuk om dit eens te zien. Ik ben inderdaad een uitgesproken True Faith liefhebber. Blue Monday vind ik ook mooi hoor. De 2 Maxisingles staan broedelijk naast elkaar bij mij.

Ik heb nog niemand over de videoclip gehoord. True Faith had - zeker voor die tijd - een uitzonderlijke clip. Rare poppetjes die elkaar slaan op de maat van de muziek, en daartussendoor zwartwitopnamen van de band. Lollig, ritmisch én sfeervol. Jaááren niet gezien overigens.

fastpulseboy
ai hele moeilijke keuze......
maar ga nu voor true faith omdat ik blue monday vaker hoor

true faith (9)*
blue monday (11)

Exact !!

sq schreef:

Ik heb nog niemand over de videoclip gehoord. True Faith had - zeker voor die tijd - een uitzonderlijke clip. Rare poppetjes die elkaar slaan op de maat van de muziek, en daartussendoor zwartwitopnamen van de band. Lollig, ritmisch én sfeervol. Jaááren niet gezien overigens.

Ik zei al dat ik hem geweldig vond.

Maar ik heb hem gezien toen ik een jaar of 13 was ofzo, dus er staat me niet veel meer van bij...

sq schreef:

Kom naar beneden en sla je slag! Enorm gave clip, ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:49 uur

geplaatst: vandaag om 05:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.