MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's (Alice in Chains)

zoeken in:
2-4

Sorry c-moon, maar The American behoort tot hun top 10.
Dat gaat hier veel te vlug, heb niet kunnen meestemmen voor die andere parel, East at Easter.

26 Sweat in bullet vs. See the lights

1-0

musicboy schreef:
2-4

Sorry c-moon, maar The American behoort tot hun top 10.
Dat gaat hier veel te vlug, heb niet kunnen meestemmen voor die andere parel, East at Easter.

snik... onbekend is onbemind zullen we maar denken???

"The American".. tja.. zo speciaal heb ik dat nooit gevonden, dus ik had hoop dat "C'Moon.." het sowieso wel zou halen

c-moon schreef:
(quote)

"The American".. tja.. zo speciaal heb ik dat nooit gevonden, dus ik had hoop dat "C'Moon.." het sowieso wel zou halen

Niet persoonlijk nemen hoor, c-moon. Met pijn in het hart, maar waarom moest het nummer nu ook tegen 'The American' uitkomen? Een nummer moet al ijzersterk zijn om het tegen die van S&F of SFC op te kunnen nemen.

Love song eruit en ik heb het nummer niet eens kunnen verdedigen, want ik lag toen te maffen.
Wat een sluwe tactiek om 's nachts te spelen!

Maar leve Someone somewhere en New gold dream!

musicboy schreef:
(quote)

Niet persoonlijk nemen hoor, c-moon. Met pijn in het hart, maar waarom moest het nummer nu ook tegen 'The American' uitkomen? Een nummer moet al ijzersterk zijn om het tegen die van S&F of SFC op te kunnen nemen.

neenee

27. Seeing Out the Angel vs. Kick It In

titan (crew)
2-0

Marcel²
3-0

28. This Earth That You Walk Upon vs. Calling Your Name

Ruby1966
1-0

c-moon schreef:
(quote)

The American klopt gewoon aan alle kanten, het is swingend en heeft een lekkere alternatieve danceclub sfeer!

Met alle respect, maar wat heeft "C"Moon nu precies te bieden? Ik vind het eigenlijk een bijzonder matige compositie..

orbit schreef:
(quote)

The American klopt gewoon aan alle kanten, het is swingend en heeft een lekkere alternatieve danceclub sfeer!

Met alle respect, maar wat heeft "C"Moon nu precies te bieden? Ik vind het eigenlijk een bijzonder matige compositie..

`
???
Er zijn dan wel betere swingende alternatieve danceclubklassiekers hoor: "I Travel", "Premonition", "Changeling" ...

Met even veel respect
En ook: "C'Moon (Cry Like A Baby)" matig ... nee hoor, een heel mooi nummer met een knap arrangement, en live - ze brachten het op een van hun recentste tours eindelijk af en toe eens live (net als ook "sweat in bullet" en "kick it in" !) - is het een waar feest....

Smaken & kleuren he

The American hoort gewoon bij die nummers die je opnoemt c-moon! Dat was destijds gewoon net zo'n kraker in de alternatieve danstenten.
En ik haal het er niet uit bij "c"moon Live hebben ze het ook niet gespeeld afgelopen jaar... maargoed, dit zal een smaakkwestie blijven, want ik heb het vaak genoeg gehoord om te weten dat er niks in zit voor mij.

orbit schreef:
The American hoort gewoon bij die nummers die je opnoemt c-moon! Dat was destijds gewoon net zo'n kraker in de alternatieve danstenten.

Ik heb ook "C moon" niet als club - laat staan - dansklassieker bestemd he! Integendeel: dat is een ingetogen nummer.

orbit schreef:
En ik haal het er niet uit bij "c"moon Live hebben ze het ook niet gespeeld afgelopen jaar...

Klopt. Ze speelden het voor de allereerste keer live in 1983 op de "Sparkle-tour": slechts 3x en dan pas terug in 2003 tijdens de "Alive & Kicking Tour"; eerst in Riolo, Italië (3 juli), dan in Luxemburg (14 juli) waar ik bij was: Eddie Beloofde me twee dagen voordien op "Bospop" C'Moon te zullen brengen.. ik had uiteraad al opgevangen dat het in Italië gespeeld was.. en ja hoor, ze deden het.. , Zurich (16 juli), Singen (17 juli) Bonn (19 juli) was ik ook weer bij , in Herford (20 juli) en ook toen was ik er , in Liverpool (22 juli), in Margate (30 oktober) in aawezigheid van ondergetekende , dan Kopenhagen (17 november), Berlijn (19 november), Hamburg (20 november), Braunschweig (21 november), Düsseldorf (22 november) - ikke daar ook weer bij , de laatste keer dat ze het live brachten toen...

Setlist Bonn:

(afbeelding)

orbit schreef:
maargoed, dit zal een smaakkwestie blijven, want ik heb het vaak genoeg gehoord om te weten dat er niks in zit voor mij.

Tja.. kan gebeuren

Sommige mensen gaan toch ver in het fan zijn.

lebowski schreef:

Sommige mensen gaan toch ver in het fan zijn.

Het was eigenlijk alleen maar in 2002 en 2003 dat ik ze zo vaak zag, met respectievelijk de "Floating World Tour" (10x) en 2003 de "Alive & Kicking Tour" (9x) hoor.. maar ja, ik beken schuld. Had dan ook wat schade in te halen: had ze tot voor 2002 nog nooit live gezien!

In 2004 zag ik ze 4x (zomerfestivalstour, met op mijn programma: Hellendoorn, Norwich (UK), Tienen en Lokeren), in 2005 viel ik uit de boot om een showcase concert te winnen dus: 0x. Afgelopen jaar, tijdens de "Black & White 050505 tour" zag ik ze "slechts" een 5x, nl:

- 16.02.06: AB, Brussel (B)
- 17.02.06: HMH, Amsterdam (NL)
- 26.02.06: Ringlokschuppen, Bielefeld (D)
- 02.03.06: Stahlwerk, Düsseldorf (D)
- 10.07.06: Werchter TW Classic (B)

En wat mij betreft zijn 5 concerten van een tour, met zeker een in Binnenland en hopelijk enkele in de UK (toch altijd wat anders) of andere bereikbare Europese bestemmingen, indien compatibel met lange weekends of vakantieperioden (!) meer dan voldoende hoor ;-D

Meanwhile

28. This Earth That You Walk Upon vs. Calling Your Name

3-1

29. Colours Fly and Catherine Wheel vs. Kick Inside of Me

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:39 uur

geplaatst: vandaag om 07:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.